Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Mogli su makar da urade trotoar i postave osvetljenje duž desne strane puta od izlaza iz Vrbasa do nove stanice, da se bar pešice može bezbedno stići ako već nemaju namere da obezbede autobusku liniju. Isto i u Beški, Zlatiboru, Majdanpeku, a sada i u Boru.
 
Danas baš veselo kod Čoke i Elemira.

FB_IMG_1733781250401.jpg

received_449903137915172.jpeg
 
Geodetska je gimnastika tvrditi da je stanica izgradjena u Vrbasu. Druze, to je van naseljenog mesta, nije to Vrbas Nova, to moze da bude Novi Vrbas ili tako nesto.

Nisam ni govorio o stanici nego o zeleznickom vijaduktu od 1.5km koji prolazi kroz pola grada, koji je najskuplji i najkomplikovaniji projekat na ovoj trasi, apropo price kako su stedeli na trasi kroz Vrbas.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: btw
Nisam ni govorio o stanici nego o zeleznickom vijaduktu od 1.5km koji prolazi kroz pola grada, koji je najskuplji i najkomplikovaniji projekat na ovoj trasi, apropo price kako su stedeli na trasi kroz Vrbas.
Ti pricas o infrastrukturi. Ja sve vreme ovde pricam o proizvodu u putnickom saobracaju. Niko me ne moze ubediti da ovo nije najjednostavnije i najjeftinije resenje kako bi se dobilo nesto sto bi se moglo nazvati proizvodom/uslugom i za one koji zive u Vrbasu.

Nece doveka biti ovakva situacija sa voznim sredstvima, na ovoj pruzi ce ici IC/Soko na svakih sat vec za par godina, tu nema sumnje. Zar bi propali za nekih 10 ili 20 miliona da je uradjeno odvajanje za staru zeleznicku stanicu, da se uradi malo dvokolescno sa oba ulaza/izlaza na glavnu trasu, pa ko bas ne zeli da potrosi dodatnih 7 ili 8 minuta u tom deturu, neka saceka IC/Soko. A gradjani Vrbasa bi stedeli puno vise od tih 7 ili 8 minuta da dodju do stanice i imali bi pun komfor. Ovako, ako hocemo da gledamo kako jeste, pruga se pravila prema kapacitetima koje Srbijavoz ima danas, da li oni stvarno misle da ce 2028. da ide IC/Soko na svaka dva sata!?
 
Ti pricas o infrastrukturi. Ja sve vreme ovde pricam o proizvodu u putnickom saobracaju. Niko me ne moze ubediti da ovo nije najjednostavnije i najjeftinije resenje kako bi se dobilo nesto sto bi se moglo nazvati proizvodom/uslugom i za one koji zive u Vrbasu.

Nece doveka biti ovakva situacija sa voznim sredstvima, na ovoj pruzi ce ici IC/Soko na svakih sat vec za par godina, tu nema sumnje. Zar bi propali za nekih 10 ili 20 miliona da je uradjeno odvajanje za staru zeleznicku stanicu, da se uradi malo dvokolescno sa oba ulaza/izlaza na glavnu trasu, pa ko bas ne zeli da potrosi dodatnih 7 ili 8 minuta u tom deturu, neka saceka IC/Soko. A gradjani Vrbasa bi stedeli puno vise od tih 7 ili 8 minuta da dodju do stanice i imali bi pun komfor. Ovako, ako hocemo da gledamo kako jeste, pruga se pravila prema kapacitetima koje Srbijavoz ima danas, da li oni stvarno misle da ce 2028. da ide IC/Soko na svaka dva sata!?

Brate ovo je prezvakana tema, stara stanica je samo 900 metara blize centru od stanice Vrbas nova (2.7 vs 1.8 km . nije me mrzelo da proverim na mapama, vazdusnom linijom je jos manja razlika). A iskreno ne znam koliko bi para moralo da se ulupa da bi se uklopila i stara stanica i brza rasputnica za sombor i trasa od 200kmh kao i da li je to uopste moguce i svrsishodno za razliku od 900 metara.

Jedina osnovana kritika je nesrecno spajanje stanica lovcenac/mali idjos, gde je lovcenac parkicno izgubio stajaliste, mada je i staro bilo 3 - 4 km udaljeno od centra sela.
 
@fjerinic Tema je prežvakana, i ustanovljeno je da od id---ta koji je stanicu ili stajalište u naselju zamenio istim van naselja, jedino je veći onaj koji to i podržava.

Stanica Njiva kod Vrbasa, sa posprdnim i netačnim službenim nazivom "Vrbas nova", ima minimum 8 (a verovatno 12) skretnica za brzinu 200km/h. Za vezu sa samim Vrbasom van staničnih područja je dovoljno 3 skretnice za velike brzine, a u staničnom području samo jedna. Za opsluženost samog naselja kroz koji pruga prolazi, dovoljna su dva perona uz kolosek gde voz piči 200km/h sa kontrolisanim pristupom.
Tipsko stajalište.png

To je ona švedska, nemačka, engleska sirotinja što pušta pored perona voz za 200km/h. Mukice nesrećne, nemaju tu vrstu stručnosti i odgovornosti rukovodstva Srbije, nego odobravaju projekte u kojima može da dođe do masovne pogibije.

Rastojanje 900m je čuvena tema "poslednjeg kilometra u javnom prevozu" gde su po svetu pisane doktorske disertacije kako se proteruju korisnici. Ima ekstremni slučaj u Adelaidu u Australiji, kada su sa produženjem tramvaja za kilometar došlo do utrostručenja broja putnika, morali su da kupe hitno polovne tramvaje... Imamo čitav sistem sistem naselja koji čak i pre pojave supergenijalnih naprednih mega projektanata nemaju stajališta tamo gde ima i pruge i putnika:
1) Velika Plana sever
2) Niš Trošarina
3) Niš centar (kod mosta na Nišavi)
4) Valjevo centar kod mosta preko Kolubare
5) Novi Sad - Podbara
6) Pirot stadion

A sada nam prvi put u novijoj istoriji u svrhu transportne funkcije trebaju nova stajališta: Beška, Čartanovci i Vrbas.
 
@fjerinic Tema je prežvakana, i ustanovljeno je da od id---ta koji je stanicu ili stajalište u naselju zamenio istim van naselja, jedino je veći onaj koji to i podržava.

Stanica Njiva kod Vrbasa, sa posprdnim i netačnim službenim nazivom "Vrbas nova", ima minimum 8 (a verovatno 12) skretnica za brzinu 200km/h. Za vezu sa samim Vrbasom van staničnih područja je dovoljno 3 skretnice za velike brzine, a u staničnom području samo jedna. Za opsluženost samog naselja kroz koji pruga prolazi, dovoljna su dva perona uz kolosek gde voz piči 200km/h sa kontrolisanim pristupom.
Pogledajte prilog 222602
To je ona švedska, nemačka, engleska sirotinja što pušta pored perona voz za 200km/h. Mukice nesrećne, nemaju tu vrstu stručnosti i odgovornosti rukovodstva Srbije, nego odobravaju projekte u kojima može da dođe do masovne pogibije.

Rastojanje 900m je čuvena tema "poslednjeg kilometra u javnom prevozu" gde su po svetu pisane doktorske disertacije kako se proteruju korisnici. Ima ekstremni slučaj u Adelaidu u Australiji, kada su sa produženjem tramvaja za kilometar došlo do utrostručenja broja putnika, morali su da kupe hitno polovne tramvaje... Imamo čitav sistem sistem naselja koji čak i pre pojave supergenijalnih naprednih mega projektanata nemaju stajališta tamo gde ima i pruge i putnika:
1) Velika Plana sever
2) Niš Trošarina
3) Niš centar (kod mosta na Nišavi)
4) Valjevo centar kod mosta preko Kolubare
5) Novi Sad - Podbara
6) Pirot stadion

A sada nam prvi put u novijoj istoriji u svrhu transportne funkcije trebaju nova stajališta: Beška, Čartanovci i Vrbas.

Poenta je da ni stara stanica nije u naselju vec takodje van istog. Ko je koristio zna o cemu pricam.
 
Poenta je da ni stara stanica nije u naselju vec takodje van istog. Ko je koristio zna o cemu pricam.


Stara stanica Vrbas nije van grada, već na periferiji, rubu naseljenog mesta, kao i polovina stanica u Srbiji. Pešice ima 20 minuta od centra, i ne ide se kroz njive asfaltnim putem bez ivičnjaka. Okolina je urbanizovana, blizu je i uljara Vital, zapravo nemali deo zapadnog Vrbasa gravitira staroj železničkoj, sreća u nesreći je što će je ipak zadržati za somborske vozove kada se remontuje i elektrifikuje pruga, možda jednog dana zaživi i direktna linija Beograd-Sombor preko Vrbasa i Kule ili barem ponovo uvede Re Novi Sad-Sombor na toj trasi. Jedino takvo rešenje bi donekle spasilo Vrbas od gangulizma da je dobio novu stanicu na brzoj pruzi usred atara 2 kilometra van grada i bez krštenog prilaznog puta za pešake.
 
Poslednja izmena:
Ovo nema nigde , sem možda u Africi..raduju se ljudi što će biti više polazaka panvoza kao da je to nešto novo a zaboravljaju da je u doba najveće krize bilo vize polazaka nego danas 🤣
Btw da li je istina da će karta bg-pancevo biti 100din i da će biti mesečne karte?
 
Poenta je da ni stara stanica nije u naselju vec takodje van istog. Ko je koristio zna o cemu pricam.

Па онда изгледа да је ти ниси користио јер очигледно да не знаш о чему причаш, изјава да стара станица није у насељу и да је ван истог је озбиљна небулоза.
 
Dva puta dnevno, Zr - Pančevački 2h putovanja. Voz staje na svim službenim mestima izmeđ Zrenjanina i Pančeva.

Polasci iz ZR 4:55 - PA 6:43 - Pančevački 7:00 ; ZR 14:12 - PA 15:54 - Pančevački 16:11

Polasci sa Pančevačkog 7:32 - PA 7:50 - Zrenjanin ; Pančevački 16:30 - PA 16:52 - Zrenjanin 18:35

Solidno izgleda, ovaj jutarnji iz Zrenjanina bi mogao malo kasnije da polazi.
 
Ocekujem da ce linija raditi nedelju dana sa kracim prekidima, vreme polaska kad nikome ne treba, trajanje putovanja oko 5 sati, cekanje u Orlovatu oko sat i po.
Zašto bi zrenjaninski voz čekao sat i po vremena u Orlovatu? Promena smera se vrši samo za vozove koji dolaze novosadskom prugom, u Orlovatu je bivša linija ZR-NS pravila pauzu više od sat. Vozovi za Pančevo Glavnu i Beograd nikada nisu imali pauzu u Orlovatu.
 
Dva puta dnevno, Zr - Pančevački 2h putovanja. Voz staje na svim službenim mestima izmeđ Zrenjanina i Pančeva.

Polasci iz ZR 4:55 - PA 6:43 - Pančevački 7:00 ; ZR 14:12 - PA 15:54 - Pančevački 16:11

Polasci sa Pančevačkog 7:32 - PA 7:50 - Zrenjanin ; Pančevački 16:30 - PA 16:52 - Zrenjanin 18:35

Solidno izgleda, ovaj jutarnji iz Zrenjanina bi mogao malo kasnije da polazi.
Pa i ovaj popodnevni. Niko ko radi do 2 ne moze da stigne na voz u 14:12.
 
Па онда изгледа да је ти ниси користио јер очигледно да не знаш о чему причаш, изјава да стара станица није у насељу и да је ван истог је озбиљна небулоза.

Ne mora niko da ubedjuje nikoga udjes na gugl i vidis. Stanica je na samom kralju naselja (sa druge strane su njive), a u okolini nema nista znacajno od sadrzaja.

Necu vise da diskutujem sa rogatima, videcemo po otvaranju i po broju korisnika stanice pre i posle rekonstrukcije da li stoje lupetaranja o poslednjem kilometru...
 
Ne bih baš koristio termin rekonstrukcija kada optimistički govorim o zamišljenom broju korisnika srbijanske železnice.
 
Ne mora niko da ubedjuje nikoga udjes na gugl i vidis. Stanica je na samom kralju naselja (sa druge strane su njive), a u okolini nema nista znacajno od sadrzaja.

Necu vise da diskutujem sa rogatima, videcemo po otvaranju i po broju korisnika stanice pre i posle rekonstrukcije da li stoje lupetaranja o poslednjem kilometru...
Mislim da oboje govorite istu stvar samo je drugačije tumačite. Ako je stanica na takvoj lokaciji da je na obodu naselja i da su na drugoj strani njive onda je po jednom to van naselja a po drugom je to u naselju. A istina je da većina stanica u Srbiji je u takvoj situaciji, pogotovo u manjim mestima. U velikoj većini naselja u ravnici pruga je granični element naselja i iza toga su obično ili njive ili eventualno postoji nekoliko objekata, obično silos. Kako god i takva pozicija gde je železnička na kraju poslednje ulice je mnogo bolja nego da bude skroz izvan naselja gde moraš prolaziti kroz deonicu bez izgrađenih objekata da bi došao do stanice. Ipak imaš i trotoar i ulično osvetljenje i zavetrinu od kuća i neku bezbednost odnosno prisutnost civilizacije. Uopšte nije isto ići do poslednje ulice ili ići iza poslednje ulice u njivu. A pogotovo kada udari vetar ili sneg.
 
Vrh