@fjerinic Tema je prežvakana, i ustanovljeno je da od id---ta koji je stanicu ili stajalište u naselju zamenio istim van naselja, jedino je veći onaj koji to i podržava.
Stanica Njiva kod Vrbasa, sa posprdnim i netačnim službenim nazivom "Vrbas nova", ima minimum 8 (a verovatno 12) skretnica za brzinu 200km/h. Za vezu sa samim Vrbasom van staničnih područja je dovoljno 3 skretnice za velike brzine, a u staničnom području samo jedna. Za opsluženost samog naselja kroz koji pruga prolazi, dovoljna su dva perona uz kolosek gde voz piči 200km/h sa kontrolisanim pristupom.
Pogledajte prilog 222602
To je ona švedska, nemačka, engleska sirotinja što pušta pored perona voz za 200km/h. Mukice nesrećne, nemaju tu vrstu stručnosti i odgovornosti rukovodstva Srbije, nego odobravaju projekte u kojima može da dođe do masovne pogibije.
Rastojanje 900m je čuvena tema "poslednjeg kilometra u javnom prevozu" gde su po svetu pisane doktorske disertacije kako se proteruju korisnici. Ima ekstremni slučaj u Adelaidu u Australiji, kada su sa produženjem tramvaja za kilometar došlo do utrostručenja broja putnika, morali su da kupe hitno polovne tramvaje... Imamo čitav sistem sistem naselja koji čak i pre pojave supergenijalnih naprednih mega projektanata nemaju stajališta tamo gde ima i pruge i putnika:
1) Velika Plana sever
2) Niš Trošarina
3) Niš centar (kod mosta na Nišavi)
4) Valjevo centar kod mosta preko Kolubare
5) Novi Sad - Podbara
6) Pirot stadion
A sada nam prvi put u novijoj istoriji u svrhu transportne funkcije trebaju nova stajališta: Beška, Čartanovci i Vrbas.