Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

1. EC vozovi neće imati bavljenje u Vrbasu
2. Nije ništa to neuobičajeno, postoje stanice po Evropi koje su kilometrima daleko od bilo kog naselja. Međutim to su većinom slučajevi gde postoji neka lokalnija devijacija ili pruga koja ti naselje pokriva. Ovde je odlučeno da se ide na balans mobilnosti i pokrivenosti. Po meni nije najbolje rešenje (ali to ne znači da nema svoje prednosti, pre svega u vremenu putovanja za traznitne vozove)
Ако под EC мислиш на Сокола, вараш се. Он ће имати бављење у Врбас Новој и Бачкој Тополи.
 
1. EC vozovi neće imati bavljenje u Vrbasu
2. Nije ništa to neuobičajeno, postoje stanice po Evropi koje su kilometrima daleko od bilo kog naselja. Međutim to su većinom slučajevi gde postoji neka lokalnija devijacija ili pruga koja ti naselje pokriva. Ovde je odlučeno da se ide na balans mobilnosti i pokrivenosti. Po meni nije najbolje rešenje (ali to ne znači da nema svoje prednosti, pre svega u vremenu putovanja za traznitne vozove)
1. Nece imati, zato i predlazem ovu genijalnu poslovnu ideju.

2. Kinezi napravili stanice van milionskih gradova, njima je samo cena i lakoca/brzina gradnje pruge bitna. Tako je projektovana kad je cena obarana i sad imamo stanicu gradicu kao sto je Vrbas, danas sam video na YT snimak dronom, stanica se nalazi u moru od njiva.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Ако под EC мислиш на Сокола, вараш се. Он ће имати бављење у Врбас Новој и Бачкој Тополи.
Međunarodni vozovi neće imati bavljenje po tim mestima. Soko se vodi kao jedan niži rang od njih, a i ima smisla da ima bavljenje po tim mestima jer je trošak dodatnog zaustavljanja nešto manji (manji tok do/od Subotice) dok kod međunarodnih vozova postoji/postojaće znatan tok na toj deonici. Organizacija saobraćaja okvirno prati organizaciju saobraćaja u studiji izvodljivosti koju je izradio CIP.
 
1. Nece imati, zato i predlazem ovu genijalnu poslovnu ideju.

2. Kinezi napravili stanice van milionskih gradova, njima je samo cena i lakoca/brzina gradnje pruge bitna. Tako je projektovana kad je cena obarana i sad imamo stanicu gradicu kao sto je Vrbas, danas sam video na YT snimak dronom, stanica se nalazi u moru od njiva.
Kakve veze kinezi imaju sa odabirom trase i rasporedom službenih mesta. To je projektovao CIP i oni su tako odredili da bude, nema nikakve veze sa kinezima. Kinezi su doveli bagere i krenuli da rade.

Edit: Rešenje "Vrbaskog" čvora je upravo došlo iz CIPa, iako je da se zadrži postojeća trasa sa 140 km/h kako su predlagali profesori sa Saobraćajnog fakulteta. Tu je bila poprilično loša saradnja. Sa druge strane, za prugu Beigrad-Niš je saradnja dosta bolja, i izbegli smo metak da se trasa pruge potpuno izmesti iz Jagodine npr.
 
Kakve veze kinezi imaju sa odabirom trase i rasporedom službenih mesta. To je projektovao CIP i oni su tako odredili da bude, nema nikakve veze sa kinezima. Kinezi su doveli bagere i krenuli da rade.

Edit: Rešenje "Vrbaskog" čvora je upravo došlo iz CIPa, iako je da se zadrži postojeća trasa sa 140 km/h kako su predlagali profesori sa Saobraćajnog fakulteta. Tu je bila poprilično loša saradnja. Sa druge strane, za prugu Beigrad-Niš je saradnja dosta bolja, i izbegli smo metak da se trasa pruge potpuno izmesti iz Jagodine npr.
Nova stanica u Vrbasu je 1300m udaljena od prvih kuca u Vrbasu i bukvalno ide paralelno sa starom prugom samo u zoni naselja, pre Vrbasa i posle Vrbasa je na istoj trasi. Zasto bi CIP projektovao tako nesto? Prvi moguci razlog, Kinezi su trazili ili pristali da ako ce raditi za manje pare od prve ponude, da se onda malo olaksaju radovi. Drugi razlog je da neko namerno izmesta stanicu da bi pruga sto pre bila gotova. Treci razlog je da neko planira da pravi zgradei novo naselje blizu nove zeleznicke stanice. Inace, u Kini ima preko 15 novih stanica u milionskim gradovima koji su zapravo izmesteni iz urbanih zona i sa manje ili vise uspeha integrisane u gradski saobracaj tih gradova. Naucni radovi postoje da su potpuno zanemarili element gustine naseljenosti uz stanice kad su projektovali linije.
 
Nova stanica u Vrbasu je 1300m udaljena od prvih kuca u Vrbasu i bukvalno ide paralelno sa starom prugom samo u zoni naselja, pre Vrbasa i posle Vrbasa je na istoj trasi. Zasto bi CIP projektovao tako nesto? Prvi moguci razlog, Kinezi su trazili ili pristali da ako ce raditi za manje pare od prve ponude, da se onda malo olaksaju radovi. Drugi razlog je da neko namerno izmesta stanicu da bi pruga sto pre bila gotova. Treci razlog je da neko planira da pravi zgradei novo naselje blizu nove zeleznicke stanice. Inace, u Kini ima preko 15 novih stanica u milionskim gradovima koji su zapravo izmesteni iz urbanih zona i sa manje ili vise uspeha integrisane u gradski saobracaj tih gradova. Naucni radovi postoje da su potpuno zanemarili element gustine naseljenosti uz stanice kad su projektovali linije.
Jedini razlog zašto je tako projektovano je da se ne bi smanjivala brzina kroz Vrbas. Zbog toga su poluprečnici krivina značajno veći i nije bilo moguće da trasa ide postojećom trasom. Ovo rešenje je značajno skuplje nego da se išlo postojećom trasom.
 
Sa druge strane, za prugu Beigrad-Niš je saradnja dosta bolja, i izbegli smo metak da se trasa pruge potpuno izmesti iz Jagodine npr.
Nadam se da ce tako i da ostane, čuo sam neke gluposti po carsiji, ne verujem, no opet... Ne cudi me nista vise
A saradnja bi mogla malo bolja da bude, da se spasi jos koje stajaliste
Iskreno se nadam da sad kad su odlozili pocetak rekonstrukcije za 2026 da se promeni plan i da bar neka sela ne izgube stajalista
 
Nadam se da ce tako i da ostane, čuo sam neke gluposti po carsiji, ne verujem, no opet... Ne cudi me nista vise
A saradnja bi mogla malo bolja da bude, da se spasi jos koje stajaliste
Iskreno se nadam da sad kad su odlozili pocetak rekonstrukcije za 2026 da se promeni plan i da bar neka sela ne izgube stajalista
Kad kažem saradnja, mislim na saradnju projektanta i konsultanta.
Lokalna samouprava je tražila da se izmesti pruga iz Jagodine, što je srećom odbijeno.
 
Мало морген. Биће као БГ-СУ.
 
Ne znam da li je ovo prava tema za to ali sam hteo da pitam, zna li neko da li kreće voz do Subotice sutra kako su pričali ili se to odlaže do daljnjeg?
 
Trenutno u Segedinu voz za Suboticu čeka potencijalna presedanja voza iz Békéscsaba - Orosháza - Segedin voza, koji kasni 15 min stoga je i ovaj za 5 minuta pomeren. Iskreno kul je što iako verovatno niko neće presedati osiguravaju presedanje, iako nigde nikad nisu komunicirali da i za ovu liniju to rade a ne samo iz Budimpešte.
 
Већ сам објаснио зашто. Србијавоз неће имати возна средства до хомологације кинеског Сокола и доласка преосталих 4.
Genijalna firma „Srbijavoz” kojoj nije bio problem da vozi devet (9) sati do Budimpešte pre samo pet godina, ali je sad problem da se pusti voz koji će ići 120 ili 140 na sat jer se ne cakli tako lepo na sličicama kao Soko. Gospode bože.
 
Genijalna firma „Srbijavoz” kojoj nije bio problem da vozi devet (9) sati do Budimpešte pre samo pet godina, ali je sad problem da se pusti voz koji će ići 120 ili 140 na sat jer se ne cakli tako lepo na sličicama kao Soko. Gospode bože.

Sumnjam da ima i dovoljno ispravnih lokomotiva za 120/140 km/h. Za Bar uvek vuku dve u slučaju da se jedna pokvari. Praksa trademark SerbiaTrain.
 
Nova stanica u Vrbasu je 1300m udaljena od prvih kuca u Vrbasu i bukvalno ide paralelno sa starom prugom samo u zoni naselja, pre Vrbasa i posle Vrbasa je na istoj trasi. Zasto bi CIP projektovao tako nesto? Prvi moguci razlog, Kinezi su trazili ili pristali da ako ce raditi za manje pare od prve ponude, da se onda malo olaksaju radovi. Drugi razlog je da neko namerno izmesta stanicu da bi pruga sto pre bila gotova. Treci razlog je da neko planira da pravi zgradei novo naselje blizu nove zeleznicke stanice. Inace, u Kini ima preko 15 novih stanica u milionskim gradovima koji su zapravo izmesteni iz urbanih zona i sa manje ili vise uspeha integrisane u gradski saobracaj tih gradova. Naucni radovi postoje da su potpuno zanemarili element gustine naseljenosti uz stanice kad su projektovali linije.

Reci da nisi ni video prugu bez da mi kazes... U Vrbasu je izgradjen najskuplji i najkomplikovaniji objekat na celoj trasi do Subotice :D Pritom tvrditi da je jeftinije praviti novu trasu nego iskoristiti staru je bas mentalna gimnastika
 
Genijalna firma „Srbijavoz” kojoj nije bio problem da vozi devet (9) sati do Budimpešte pre samo pet godina, ali je sad problem da se pusti voz koji će ići 120 ili 140 na sat jer se ne cakli tako lepo na sličicama kao Soko. Gospode bože.
Da li jednokolosečna pruga Subotica-Horgoš-Reske-Segedin ima kapacitet za ekspresne vozove s obzirom da je to trenutno glavni teretni pravac?
 
Reci da nisi ni video prugu bez da mi kazes... U Vrbasu je izgradjen najskuplji i najkomplikovaniji objekat na celoj trasi do Subotice :D Pritom tvrditi da je jeftinije praviti novu trasu nego iskoristiti staru je bas mentalna gimnastika
Geodetska je gimnastika tvrditi da je stanica izgradjena u Vrbasu. Druze, to je van naseljenog mesta, nije to Vrbas Nova, to moze da bude Novi Vrbas ili tako nesto.
 
Da li jednokolosečna pruga Subotica-Horgoš-Reske-Segedin ima kapacitet za ekspresne vozove s obzirom da je to trenutno glavni teretni pravac?

Zašto ne bi imala kad je jednokolosečna pruga Stara Pazova - Novi Sad - Subotica imala sa manjom propusnom moći i većim brojem teretnih vozova nego sad?
 
Vrh