Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ko, obesni tinejdzeri?
Железница до 2022. доживљава константан пад. Превоз путника је данас, са оваквим нивоом међународног саобраћаја, далеко савременији него 2003. и 2013. године, битна средства су нова, услуга је далеко боља, постоји нека перспектива.
Колико је број преведених путника порастао 2022. и 2023. у односу на нпр. 2021. ?
Не сумњам да ће број од 18 милиона достићи ако се настави у овом правцу.
Колики је био пораст путника на железници до отварања нове пруге и модернизације система и колико је данас?
Боље питање је да ли је раст путника уопште постојао.
Не знам зашто морате да све повезујете са политиком, једноставно има људи који овај пројекат брзе пруге сматрају препородом железнице у Србији.
Ako je politika odgovorna za preporod onda mora biti odgovorna i za pad. A vracanje na staro se ne zove preporod.
Kolega, da se ne lažemo. Da nema nikakvih projekata ili izgradnje, bila bi pljuvačina kako ništa ne grade, tj. ulažu.
Opet kad se nešto ulaže (gradi), pljuje se da se kradu ogromne pare, gradi se fušeraj a i pogrešni su projekti i megalomanski...
Kako god okreneš ne valja..... Malo me podseća na priču o čaši.

Da lie čaša do pola puna ili do pola prazna?
Pitanje iz čijeg ugla se gleda.... I kako posmatraču odgovora. Nažalost.... Jedni će projekte hvaliti, a drugi kuditi...
A ne moze da se gradi bez kradje, fuseraja i megalomanskih projekata? Ili nista ili ovako?
 
Превоз путника је данас, са оваквим нивоом међународног саобраћаја, далеко савременији него 2003. и 2013. године.
Prijatelju, međunarodni saobraćaj, osim onog sa bratskom Crnom gorom, nema, a te 2003. i 2013. iako nije cvetao, itekako je postojao.
Železnica u Srbiji je upropaštena verovatno zauvek. Sve je krenulo još sedamdesetih a ovi sad su je totalno dokosurili. To odgovorno tvrdim.
Tačno je da se trendovi menjaju i da železnica više ne treba da gubi snagu na pokrivanje linija sa malo putnika, osim u retkim izuzecima.
Ali je isto tako tačno da je jedini fokus sadašnje vlasti jedino na pruzi za Suboticu i Barskoj. Sve ostalo je katastrofa. Gore je bilo samo 1918. kad su Švabe preorale pruge.

Zanimljiva činjenica:
Železnički saobraćaj je prošle 2023. godine koristilo otprilike isto putnika koliko je koristilo vazdušni saobraćaj.

O čemu dalje pričamo???
 
Ko, obesni tinejdzeri?

Ako je politika odgovorna za preporod onda mora biti odgovorna i za pad. A vracanje na staro se ne zove preporod.

A ne moze da se gradi bez kradje, fuseraja i megalomanskih projekata? Ili nista ili ovako?
Nigde nisam pisao o Vučiću i politici. Jedino u svetlu neprekidnog pozivanja na vlast od strane drugih članova foruma.
 
Prijatelju, međunarodni saobraćaj, osim onog sa bratskom Crnom gorom, nema, a te 2003. i 2013. iako nije cvetao, itekako je postojao.
Železnica u Srbiji je upropaštena verovatno zauvek. Sve je krenulo još sedamdesetih a ovi sad su je totalno dokosurili. To odgovorno tvrdim.
Tačno je da se trendovi menjaju i da železnica više ne treba da gubi snagu na pokrivanje linija sa malo putnika, osim u retkim izuzecima.
Ali je isto tako tačno da je jedini fokus sadašnje vlasti jedino na pruzi za Suboticu i Barskoj. Sve ostalo je katastrofa. Gore je bilo samo 1918. kad su Švabe preorale pruge.

Zanimljiva činjenica:
Železnički saobraćaj je prošle 2023. godine koristilo otprilike isto putnika koliko je koristilo vazdušni saobraćaj.

O čemu dalje pričamo???
Međunarodni saobraćaj će se razvijati sa otvaranjem ove pruge, ne mogu da zamislim da međunarodni saobraćaj ostaje koliko toliko tražen sa stranom infrastrukturom.
@Shinkansen gradnja pruge za 200 km/č, naročito između dva najveća grada je sve samo ne loš projekat.
 
Za neke ovde je klaparanje poluraspalih vagona dokaz boljeg saobraćaja nego danas.
Pa dobro, svako ima prava da živi svoju percepciju.

P.S: avio-saobraćaj svuda raste, pored železničkog, opao je i autobuski saobraćaj.
 
received_1419303655359937.jpeg


Osim B za Beograd, svi vozovi postepeno ukidani od 2016. zbog nedostatka sredstava.

Nek mi vrate sve ovo, i evo pohvaljujem ih javno, al neće. Bor - Zaječar po poslednjem popisu zajedno imaju 70,000 stanovnika, Srbijavoz preveze danas malo manje od 50 putnika za ceo dan sa 2 para voza.
Putnička železnica je u 80% države lošija od one pre 12 godina kada smo isto kukali sa opravdanjem.
 
Ma niko ne spori da postoje pozitivne stvari. Pa naravno da su novosadska i subotička pruga kvantni skok za Srbiju, uz sve finansijsko-ekonomske zamerke koje mogu da joj se upute. Ali ta priča da železnica nije postojala pre ovih je toliko smešna i nerazumna da automatski diskredituje onoga koji je izgovori. Statistika vas demantuje. Isto tako su smešni hvalospevi, koji i ovde mogu da se vide, kao da imamo hiljade kilometara pruge za 500km/h. Trend jeste pozitivan (uprkos mnogim pogrešnim potezima) i to je, naravno, za pohvalu. Samo budimo realni i pošteni.

I ta kloparala su znala da budu prepuna i tik pred zatvaranje novosadske pruge kad se već putovalo oko dva sata sa onim predugim stajanjem u Golubincima.
 
Колико стотина километара пруге вреди губитак старог железничког чвора и главне железничке станице у држави?
Колико вреди железничка веза до КиМ? Колико вреде стотине неремонтованих и расходованих вагона? Колико вреди деценијски прекид железничке везе ка средњој, источној и западној Европи? Колико то дође у градској железници на издисају?

Наспрам свега тога ових 200 и кусур километара фенси пруге дође кусур од уништења целокупног железничког система.
 
Колико стотина километара пруге вреди губитак старог железничког чвора и главне железничке станице у држави?
Колико вреди железничка веза до КиМ? Колико вреде стотине неремонтованих и расходованих вагона? Колико вреди деценијски прекид железничке везе ка средњој, источној и западној Европи? Колико то дође у градској железници на издисају?

Наспрам свега тога ових 200 и кусур километара фенси пруге дође кусур од уништења целокупног железничког система.

Uzdržao sam se od pominjanja tih tema pošto će odmah da dođu Jehovini (Prokopovi) svedoci da me ubeđuju kako je GŽS odavno mrtva i da tako treba da bude, da je tunel GŽS-Dunav sa stanicom na Trgu Republike debilna ideja, da su Gošini vagoni bili stare olupine kojima nije bilo spasa, a da je naš Flirt sasvim prikladan za putovanje od Moskve do Vladivostoka.
 
Ред вожње ок, било је више полазака (бар на папиру) и више превезених путника али се ни због чега другог не бих враћао у 2008.
Отказивања полазака и кашњења као редовна појава и хронични проблеми са возним средствима.
Сећам се, нека 2006,2007... Долазим на шалтер да купим карту а жена на шалтеру у фазону "немој безвезе да купујеш карту, изађу на перон, види да ли ће уопште да иде па ако буде ишао купи карту у возу".
Ништа... чекамо на перону и гледамо да ли ће и шта да поставе на колосек.
Као у "Ко то тамо пева" док чекају да се аутобус појави иза брда.
Наравно, шинобус без климе на +35 и кашњење од 20 минута у поласку.
Срећа у несрећи је што је у Врбас и "брзи" из Суботице стигао са пола сата закашњења тако да смо се уклопили.
Два вагона која су већ у Врбасу била дупке пуна тако да је место у купеу била мисаона именица а од Новог Сада до Београда богами и место за стајање.
Путовао сам 3 и по сата на једној нози у ходнику вагону као сардина.
Не поновило се.
 
Poslednja izmena:
Sve to stoji, ali po meni je sečenje vagona bila nedopustiva greška. GŽS i ‘ajde, za to železnicu niko nije ni pitao, ali vagoni zaista… Zamislite kako bi sad izgledala Srbija sa stotinama sređenih vagona, plus Flirtovi, plus Kiss, plus Kinez.

To me podseti: da li iko zna koji će đavo Srbija vozu dizel lokomotive? Čemu one služe?
 
Ја се сећам кад су почели први ФЛИРТови да стижу како сам маштао да ће они бити појачање за нове поласке уз постојеће. Кад они избацише композиције са вагонима осим међународних возова док су још ишли.

Дизелке у СВ су због пруге Ниш-Димитровград, 666 ваљда зато што су део Плавог воза, и наравно маневарке за депое.
 
Uzdržao sam se od pominjanja tih tema pošto će odmah da dođu Jehovini (Prokopovi) svedoci da me ubeđuju kako je GŽS odavno mrtva i da tako treba da bude, da je tunel GŽS-Dunav sa stanicom na Trgu Republike debilna ideja, da su Gošini vagoni bili stare olupine kojima nije bilo spasa, a da je naš Flirt sasvim prikladan za putovanje od Moskve do Vladivostoka.
Naravno da je GŽS trebalo ostaviti.
 
Рускиња иако има своје недостатке је у односу на оно шта је саобраћало неелектрифицираним пругама до њиховог доласка спејс шатл.
Шинобуси који су били застарели још осамдесетих или Кенеди са распадом од вагоном из шездесетих.
Редовна појава на Нови Сад - Богојево - Сомбор - Суботица.
Поред тога, вероватно да не постоји нерационалнија ствар од тога да Кедени вуче један путнички вагон.
Макосе су биле ок иако нису имале климу али су и оне истрчале своје и никад их нисмо ни имали довољно.
Поред проблема са вагонима од којих је пола вагона са папира било зрело за ремонт, чекало ремонт или већ било очерупано и зарасло у шибље по споредним колосецима био је присутан и хронични проблем са локомотивама.
Двехиљадитих је рађена модернизација 30 441 па већ након десет година пола тих локомотива није возило.
Између куповине нових 413 и капиталних ремонта и модернизација или набавки локомотива и вагона за пуш-пул разлика у улагању минимална а ЕМВ из угла оперативних трошкова много исплативији.
 
Poslednja izmena:
Pogledajte prilog 214665

Osim B za Beograd, svi vozovi postepeno ukidani od 2016. zbog nedostatka sredstava.

Nek mi vrate sve ovo, i evo pohvaljujem ih javno, al neće. Bor - Zaječar po poslednjem popisu zajedno imaju 70,000 stanovnika, Srbijavoz preveze danas malo manje od 50 putnika za ceo dan sa 2 para voza.
Putnička železnica je u 80% države lošija od one pre 12 godina kada smo isto kukali sa opravdanjem.
Zaječar pre petnaestak godina imao direktan voz do Beograda preko Požarevca, danas nema ni do Požarevca, a ni Požarevac nema do Beograda. Za Majdanpek, Bor, Knjaževac, Niš ima duplo manje Re polazaka. NapreDNO.
Buzdovani u foteljama su već 2 godine nesposobni čak da vrate putničke vozove Beograd-Požarevac, iako je cela požarevačka pruga do Male Krsne remontovana uz porođajne muke. Pančevo Glavna-Zrenjanin, još veći bezobrazluk, deonica do Orlovata remontovana 2018. i od tada ništa sem teretnjaka ne ide. :mad:
 
Buzdovani u foteljama su već 2 godine nesposobni čak da vrate putničke vozove Beograd-Požarevac, iako je cela požarevačka pruga do Male Krsne remontovana uz porođajne muke. Pančevo Glavna-Zrenjanin, još veći bezobrazluk, deonica do Orlovata remontovana 2018. i od tada ništa sem teretnjaka ne ide. :mad:
Infra nema dovoljno osoblja da pokrije i ovo malo stanica što je posednuto a kamo li da pokrije duplo više zbog redovitosti saobraćaja u slučaju saobraćaja putničkih vozova.
Pa Pančeva glavne do Tomaševca su sve stanice neposednute. Osim možda Debeljače. I kako da se organizuje saobraćaj??? U ovom slučaju zaboravi teretni saobraćaj preko dana.
 
Infra nema dovoljno osoblja da pokrije i ovo malo stanica što je posednuto a kamo li da pokrije duplo više zbog redovitosti saobraćaja u slučaju saobraćaja putničkih vozova.
Pa Pančeva glavne do Tomaševca su sve stanice neposednute. Osim možda Debeljače. I kako da se organizuje saobraćaj??? U ovom slučaju zaboravi teretni saobraćaj preko dana.
Koliko posednutih stanica ima na linijama Kraljevo-Lapovo, Kraljevo-Jagodina, Kraljevo-Rudnica, svim timočkim prugama? Tamo kakav-takav putnički saobraćaj ipak postoji, makar po 2 voza dnevno. Sramota je da u 21. veku sedmi grad po veličini u državi ima 0 putničkih vozova do prestonice koja nije ni nešto preterano udaljena od njega.

Zašto je u redu vožnje pisalo da zrenjaninski vozovi kreću 1. septembra ove godine, a onda bukvalno dan ranije bez ikakvog objašnjenja izbrisano sa sajta? Kako mesecima unapred koliko je taj podatak stajao na sajtu nisu znali da je manjak osoblja problem? Okačen je čak bio i pisani red vožnje sa zrenjaninskim vozovima, mislim na stanici Pančevački Most. I kako to da je po RV 2016/17 bilo dovoljno osoblja za 4 pari vozova dnevno Zrenjanin-Beograd Dunav i peti do Pančeva Glavne, na poluraspaloj pruzi sve sa teretnjacima i noću i danju?

Davno sam se vozio za Zrenjanin, ako me sećanje dobro služi posednute su stanice Kačarevo, Debeljača, Kovačica, Tomaševac, Orlovat i Zrenjanin Fabrika. Ne idu tuda teretni vozovi svakih sat vremena da ne može da se organizuje normalno ukrštanje, istina je da autobuski parapolitički lobi ne dozvoljava da se putnički saobraćaj ponovo uspostavi već 6 i po godina, kao što ne dozvoljava ni onolikom Pančevu da dobije BG Voz koji ima beogradsko selo Ovča par kilometara dalje.
 
Poslednja izmena:
Davno sam se vozio za Zrenjanin, ako me sećanje dobro služi posednute su stanice Kačarevo, Debeljača, Kovačica, Tomaševac, Orlovat i Zrenjanin Fabrika.
Od Pančeva do Zrenjanina posednute stanice (sad provereno): Debeljača,Tomaševac,Orlovat i fabrika.Sve ostalo je neposednuto.
 
Vrh