Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Како једва долазе када између Суботице и Новог Сада има 12 аутобуских полазака и у просеку 30 БлаБла вожњи дневно?
Нови Сад је покрајинско средиште мање-више свега, било да се студира или, не дај Боже, неком затреба било шта озбиљније од операције слепог црева.
Ne sporim značaj Novog Sada, koji je postao pravi grad, uz Beograd jedini u Srbiji. Izvinjavam se pre svega Nišu, a i Kragujevcu, Kraljevu, Kruševcu, Čačku, Smederevu, Požarevcu i Užicu, ali samo ova dva su pravi gradovi.

Ipak, moramo pogledati stvari realno.
Kažeš 12 polazaka dnevno, tj 24 u oba pravca. Neka u busu bude prosečno 40 putnika i na to saberemo ove iz bla bla, to je jedva 1000 ljudi.
Čak i da svi pređu* na železnicu to su samo dva-tri para vozova. Nikakav ozbiljan potencijal za železnicu.

*što je, naravno, potpuno nemoguće, ali ajde, stvoriće se i nova tražnja.
 
Верујем да хоће. Повући ће доста путника из аутобуса али и део људи који сада користе аутомобил.
Треба узети у обзир и то да је Суботица град испод 100.000 становника па и не може да се очекује број путника као између НС и БГ.
Са друге стране те аутобуске линије су углавном директне линије СУ - НС без путника из Бачке Тополе и Врбаса који гравитирају НС и БГ, Врбас и потез од Врбаса до Новог Сада поготово.
 
То би имало и има смисла али разлика и уштеда између 160 и 200 на коридору између БГ и СУ била би минимална.
Други колосек би се радио свакако а најскупљи објекти, чортановачки тунел и вијадукт, морали би да се изграде у све и једној варијанти другог колосека и подизања брзина.
Вијадукт у Врбасу грађен је првенствено да би се решило укрштање пруге и пута 1Б реда у нивоу, нешто што би се такође подразумевало у свакој варијанти модернизације.
 
Poslednja izmena:
Ne sporim značaj Novog Sada, koji je postao pravi grad, uz Beograd jedini u Srbiji. Izvinjavam se pre svega Nišu, a i Kragujevcu, Kraljevu, Kruševcu, Čačku, Smederevu, Požarevcu i Užicu, ali samo ova dva su pravi gradovi.

Ipak, moramo pogledati stvari realno.
Kažeš 12 polazaka dnevno, tj 24 u oba pravca. Neka u busu bude prosečno 40 putnika i na to saberemo ove iz bla bla, to je jedva 1000 ljudi.
Čak i da svi pređu* na železnicu to su samo dva-tri para vozova. Nikakav ozbiljan potencijal za železnicu.

*što je, naravno, potpuno nemoguće, ali ajde, stvoriće se i nova tražnja.
14 polazaka dnevno.....

 
Aman koliko ste dosadni sa ovom režimskom izmišljotinom.

2013. godine je prevezno 18 miliona putnika, a 2023. 7 miliona. Koliko puta mora da vam se ponovi?
Железница до 2022. доживљава константан пад. Превоз путника је данас, са оваквим нивоом међународног саобраћаја, далеко савременији него 2003. и 2013. године, битна средства су нова, услуга је далеко боља, постоји нека перспектива.
Колико је број преведених путника порастао 2022. и 2023. у односу на нпр. 2021. ?
Не сумњам да ће број од 18 милиона достићи ако се настави у овом правцу.
Колики је био пораст путника на железници до отварања нове пруге и модернизације система и колико је данас?
Боље питање је да ли је раст путника уопште постојао.
Не знам зашто морате да све повезујете са политиком, једноставно има људи који овај пројекат брзе пруге сматрају препородом железнице у Србији.
 
Opet ponavljam, a ljudi to očito ne znaju ili pričaju paušalno i ostrašćeno, severna Bačka uopšte ne gravitira ka Novom Sadu i Beogradu, već većina stanovnika ka svojoj matici, tako je bilo, tako će i biti, pa povezanost i saobraćaj nikad nisu bili problem, voz za Suboticu je perfektno i brzo funkcionisao i pre skoro 50 godina. Subotica i okruženje više studenata imaju u Mađarskoj nego u NS i Bg zajedno. Pogledajte autoput NS - Subotica, manje više u bilo koje doba dana je prazan. Polasci autobusa su bukvalno nikakav faktor.
 
Не знам зашто морате да све повезујете са политиком, једноставно има људи који овај пројекат брзе пруге сматрају препородом железнице у Србији.

A šta je razvoj železničkog saobraćaja i železničke infrastrukture nego čista politika, jer bez političkih odluka ne bi postojali. Politička pismenost ti očito nije jača strana. Da li je preporod povratak na neke statistike od pre 40 i više godina (koje usput još nisu ni dostignute), već je druga tema.
 
A šta je razvoj železničkog saobraćaja i železničke infrastrukture nego čista politika, jer bez političkih odluka ne bi postojali. Politička pismenost ti očito nije jača strana. Da li je preporod povratak na neke statistike od pre 40 i više godina (koje usput još nisu ni dostignute), već je druga tema.
Kolega, da se ne lažemo. Da nema nikakvih projekata ili izgradnje, bila bi pljuvačina kako ništa ne grade, tj. ulažu.
Opet kad se nešto ulaže (gradi), pljuje se da se kradu ogromne pare, gradi se fušeraj a i pogrešni su projekti i megalomanski...
Kako god okreneš ne valja..... Malo me podseća na priču o čaši.

Da lie čaša do pola puna ili do pola prazna?
Pitanje iz čijeg ugla se gleda.... I kako posmatraču odgovora. Nažalost.... Jedni će projekte hvaliti, a drugi kuditi...
 
Kolega, da se ne lažemo. Da nema nikakvih projekata ili izgradnje, bila bi pljuvačina kako ništa ne grade, tj. ulažu.
Opet kad se nešto ulaže (gradi), pljuje se da se kradu ogromne pare, gradi se fušeraj a i pogrešni su projekti i megalomanski...
Kako god okreneš ne valja.....

Naravno da je to predmet polemike, da li je bolje ići na nekakvu megalomaniju na malom prostoru, ili na ozbiljnu rekonstrukciju cele železničke strukture, ali i to je povezano sa trenutnim interesima visoke politike, kao i sa socijalnim i društvenim promenama, migracijama stanovništva itd. Na žalost cela zemlja se sjatila u dva grada, a ostatak odumire uglavnom.
 
Матици преко границе делом гравитира 1/3 Суботице али када је реч о друге 2/3 наравно да гравитирају Новом Саду и Београду.
На А1 између границе и петље Хоргош у 2023. било је 6.000, између Суботице и Бачке Тополе 10.000, између Бачке Тополе и Врбаса 12.000 а између Врбаса и Новог Сада 18.000 возила дневно што није занемарљив број.
 
Meni je jedna stvar fenomen.
Verovatno da nema kleptokratskije družine od ove ekipe na vlasti, način na koji oni upravljaju, čuj mene, pljačkaju ovaj narod, nezapamćen je u istoriji. U tom pogledu, neuporedivo su gori čak i od Miloševićevog režima, koji je po meni, ipak, najgori u novijoj srpskoj istoriji (zato što je doslovno razbucao veliku i relativno razvijenu zemlju).

No, ako će išta pozitivno ostati iza ove kleptokratske hunte, to je unapređena infrastruktura, na kojoj se jeste debelo kralo, i ko zna koji interesi su pokretali izgradnju svega toga (malo nasleđeni projekti, malo populizam, malo interesi međunarodnih korporacija).

I sad, neko treba da me ubedi da je infrastruktura bila neuporedivo bolja pre 10-15 godina, kada se od Subotice do Beograda klaparalo pet sati (famozni "međunarodni voz" za Budimpeštu, Prag ili čak i Moskvu je upravo to - klaparao) nego sada, kada će se stizati za sat i nešto. Pa izvinite, ali nemojte me zaje*******avati, barem ne u vezi sa time. Milošević je imao 10 godina da nešto uradi, pa je samo doneo destrukciju. Ok, i ostavio "Vukov spomenik". Demokrate su imale 12 godina, činjenica, oporavile su zemlju od prethodnih, ali njihov doprinos infrastrukturi je, jbg, manji nego u prethodnih 12. Podsetiću da je u toj garnituri bilo "umova" koji su predlagali da se železnički saobraćaj u celosti likvidira. Ovi su najveći pljačkaši u istoriji, zadužili su nas đavo i po, ali će ostati makar tih 200 km normalne (neću čak reći ni brze) pruge do Subotice; i možda još ponešto. Hajde da vidimo za nišku i barsku da li će nešto da odrade, meni bi bilo zadovoljavajuće makar da počnu. I evo, pozitivno brojanje za kakvo-takvo obnavljanje voznog parka.

Saglasan sam, bilo je nekih inherentnih stvari koje su bile bolje u slučaju prethodne vlasti (međunarodni vozovi, neke unutrašnje veze koje su klaparale po 6-7 sati od Beograda do centralne Srbije), ali pruge su se doslovno raspadale na glavnim koridorima. U slučaju ovih, barem se malo odmaklo od toga.

Eto, rent spram svih.
 
Opet ponavljam, a ljudi to očito ne znaju ili pričaju paušalno i ostrašćeno, severna Bačka uopšte ne gravitira ka Novom Sadu i Beogradu, već većina stanovnika ka svojoj matici, tako je bilo, tako će i biti, pa povezanost i saobraćaj nikad nisu bili problem, voz za Suboticu je perfektno i brzo funkcionisao i pre skoro 50 godina. Subotica i okruženje više studenata imaju u Mađarskoj nego u NS i Bg zajedno. Pogledajte autoput NS - Subotica, manje više u bilo koje doba dana je prazan. Polasci autobusa su bukvalno nikakav faktor.
Север Бачке не гравитира ка Новом Саду... Чему гравитира ако не покрајинском центру?
 
U Požarevcu, Šapcu, Loznici su valjda uskotračne stanice bile na istim lokacijama gde su danas stanice na pruzi standardnog koloseka.
У Шапцу је оригинална зграда једино. Лозничка стара станица је срушена и била је мало даље, а станица ускотрачне у Ковиљачи је у бољем стању него тренутна (користи се као кућа мислим). Обреновачка станица се сад користи као Ластина аутобуса ако се не варам. Што се тиче осталих станица ускотрачне пруге за Лозницу, остала је у Прњавору у екстра стању и користи се као кућа.
 
Север Бачке не гравитира ка Новом Саду... Чему гравитира ако не покрајинском центру?

Svojoj matici jel, iz razloga što zapravo velik broj stanovnika, i ne samo mađarske nacionalnosti, ima i državljanstvo i dokumente Mađarske, pa tamo obavljaju poslovanje, školovanje itd. Iz tog razloga Subotica i nije maltene potpuno zamrla, kao Kikinda, Zrenjanin i slične pustare, koje se masovno sele ka NS. Sombor se još tu i tamo koprca. Ne razumem da ovo ne znate, tako je oduvek, što se tiče severa Vojvodine.
 
Može da ih boli i Đorđe i Karađorđe, posle nema plaky kad ih pregaca voz na otvorenoj pruzi.
 
У Шапцу је оригинална зграда једино. Лозничка стара станица је срушена и била је мало даље, а станица ускотрачне у Ковиљачи је у бољем стању него тренутна (користи се као кућа мислим). Обреновачка станица се сад користи као Ластина аутобуса ако се не варам. Што се тиче осталих станица ускотрачне пруге за Лозницу, остала је у Прњавору у екстра стању и користи се као кућа.
U Obrenovcu postoje 2 bivše železničke stanice: prva koja je sagrađena 1908. na pruzi Valjevo-Zabrežje, ona je danas dosta oronula i možda se koristi kao skvot, i odmah prekoputa nje novija i veća stanična zgrada sagrađena tridesetih godina u kojoj se sada nalazi Lastina autobuska.

Ne bi bilo loše da postoji posebna tema "Istorijske i napuštene železničke stanice u Srbiji", imam sačuvane fotografije više desetina njih na računaru.
 
Poslednja izmena:
Велики део људи који имају мађарско држављанство више и не живи у Србији.
Не живи ни у Мађарској.
Мађарске и хрватске пасоше искористили су да оду у Аустрију и Немачку.
Ко је успео у почетку да искористи прилику да добије мађарско држављанство а да није етнички Мађар то је и урадио само због пасоша док је то било могуће.
Добити данас мађарско држављанство без одличног знања језика је немогуће.
И Суботица и Кикинда и Зрењанин и Сомбор доживаљавају депопулацију као уосталом и сви други градови и општине у Војводини са изузетком Новог Сада.
Суботица се вратила на број становника који је имала почетком седамдесетих година.
Не разумем поенту...
Није требало модернизовати пругу иако су подизање брзине и други колосек планиранани још осамдесетих година и иако је брзина на највећем делу пруге од НС до СУ била 40 km/h или шта?
 
Vrh