Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ја бих рекао да је ово слободно тумачење @Boki123, додатно закомпликовано лошим изражавањем аутора летка и текста на сајту Србијавоза.
Верујем да ће бити као и досад (скупља карта ако ради благајна у време поласка воза), само уместо 30% скупље карте иде фиксна накнада.
Nije moje slobodno timačenje, ja prenosim stav Srbijavoza

Ako na stanici/stajalištu postoji kartomat ili blagajna (uklj. slučaj kad postoje oba), u vozu se uz kartu naplaćuje naknada za isdavanje karte u vozu od 500 dinara.
 
Bravo, ima milion i jedan prioritet pre uređivanja plaćanja karte.
Bavimo se nebitnim stvarima, Srbijavoz je u takvoj situaciji da treba da se prilagođava putnicima, a ne da ih uslovljava.
Nije baš ni da nije prioritet, evo uđi u regio voz BG-NS i skontaćeš da okvirno 50% ne kupi kartu pre voza, a oko 30% se vozi besplatno upravo zato što veliki broj putnika ne kupuje kartu i to je spirala bez kraja.
Srbijavoz krvari zbog toga i ovime se taj problem rešava.
Manjak prihoda znači automatski i lošija usluga (manje plate zaposlenih itd.)
Tako da, ovo jeste prioritet, isti prioritet kao i ostale stvari
 
Očigledno da je potrebna drugačija i stroža kontrola, sa druge strane Srbijavoz je na relaciji Novi Sad - Beograd u debelom plusu, nije baš ni toliko strašno ako se neko prošverca.

Mada problem Regio voza je u tome što ne ide u sinhronu često, i onda se zapuši da kdk ne može da se probije.
Šverc će se svakako nastaviti, jer neko ako uđe u Beškoj i ne plati kartu kdk opet zbog gužve ne može da se probije i vozi se džaba.
Sa druge strane kdk su lako potkupljivi, uzimaće u džep 200 dinara i davaće putnicima prazne slipove.
Čak štaviše ubeđen sam da će ovaj sistem povećati "crne putnike" koji će plaćati kondukteru u džep, da ne bi pukli 500 dinara.
 
Očigledno da je potrebna drugačija i stroža kontrola, sa druge strane Srbijavoz je na relaciji Novi Sad - Beograd u debelom plusu, nije baš ni toliko strašno ako se neko prošverca.
Daj Jelanča to što je u plusu ne znači da treba da okrenemo glavu na 30% švercera. Upravo tako razmišljanje je i rasturilo mnogo firmi. Sutra neće biti 30% nego 40%, pa 50% itd itd. Ovo je spirala koja ide na dole i vremenom će se povećavati broj ljudi koji prođu bez karte jer im kaže društvo, vide u vozu da im ne dolazi kondukter itd pa što bi onda platili
Mada problem Regio voza je u tome što ne ide u sinhronu često, i onda se zapuši da kdk ne može da se probije.
Šverc će se svakako nastaviti, jer neko ako uđe u Beškoj i ne plati kartu kdk opet zbog gužve ne može da se probije i vozi se džaba.
Sa druge strane kdk su lako potkupljivi, uzimaće u džep 200 dinara i davaće putnicima prazne slipove.
Čak štaviše ubeđen sam da će ovaj sistem povećati "crne putnike" koji će plaćati kondukteru u džep, da ne bi pukli 500 dinara.
Upravo suprotno, ovime će većina biti prinuđena da kupi kartu pre voza što je i cilj. Mogu sa idu na muda pa plate neki put 500 dinara nekad ne, ali im je računica mnogo lošija nego sad. Sad prođu npr. 30% slučajeva, a sa ovim će kondukter proći kroz ceo voz lagano jer će imati jako malo karata da odštampa pa će proći možda u 5% slučajeva.

Na ovo interna kontrola, posebni kontrolori na stanici uđu svima pregledaju karte, ko nema 4000 din (kao i sad) i kondukteru penal. Naravno kondukter prođe kroz voz pita ima li novih.
 
Dobro, neću ići dalje, neka vreme pokaže kako će funkcionisati novi sistem.
 
Imao sam priliku prvi put da idem do NS Sokolom. Moram reći da je ono iskustvo vožnje vozom nešto što je zaista u ravni zapadne Evrope. Brzina, udobnost i usluga. A takođe i Prokop izgleda dosta dobro, prošle godine kad sam bio sve je izgledalo mnogo jadnije.
 
Banetov polazak u 17:20 iz Loznice preko Šapca do Beograda pun, a nikada nije toliko.

Eto kako železnica gubi putnike, jer je lenja da obezbedi prevoz do Rume.
 
Што се ове накнаде од 500 динара тиче, врло је могуће да ће кондуктери, да би изашли у сусрет, писати путнику карту као да је ушао на првој следећој станици која нема благајну; у суштини су то радили и пре. Све ће онда изледати чисто, нико неће проверавати где је путник заправо ушао.
 
.... problem Regio voza je u tome što ne ide u sinhronu često, i onda se zapuši da kdk ne može da se probije.
Šverc će se svakako nastaviti, jer neko ako uđe u Beškoj i ne plati kartu kdk opet zbog gužve ne može da se probije i vozi se džaba.
Sa druge strane kdk su lako potkupljivi, uzimaće u džep 200 dinara i davaće putnicima prazne slipove.
Čak štaviše ubeđen sam da će ovaj sistem povećati "crne putnike" koji će plaćati kondukteru u džep, da ne bi pukli 500 dinara.

Srbijavoz ,,krvari" zato što u Regio vozu BG - NS nema dovoljno konduktera.
Na relaciji od 45 min postoji veliki broj prometnih stanica, izmene putnika su česte pa po garnituri na celom putu vožnje ima recimo 400 putnika kojima treba pregledati i prodati karte, dati informacije, odraditi svoju saobraćajnu ulogu,...
 
Srbijavoz ,,krvari" zato što u Regio vozu BG - NS nema dovoljno konduktera.
Na relaciji od 45 min postoji veliki broj prometnih stanica, izmene putnika su česte pa po garnituri na celom putu vožnje ima recimo 400 putnika kojima treba pregledati i prodati karte, dati informacije, odraditi svoju saobraćajnu ulogu,...
Ma daj odmah 10 konduktera po vozu...
U nekim državama na voz od 200-300 metara ide jedan kondukter, treba platiti tu radnu snagu, a opet neće niko to da radi
 
U CH je na snazi samokontrola - svako kontrolise sam sebe da li ima kartu.
Jednom ili dva puta mesecno vidim kontrolore, desilo se i dva puta dnevno. Ulazi ih po osam odjednom, pa kontrolisu sa dve strane vagona istovremeno, pa niko ne moze da izbegne. Takodje, rade blizu jedni drugima, ne moze da se desi da se neko dogovara sa njima, a i mentalitet je takav da bi kontrolor odmah bio prijavljen. Sa njima cesto ide i obezbedjenje. I uvek nahvataju nekoga, i ovde se svercuju ljudi. Kazna je minimalno 100CHF, na placa se na licu mesta vec stize postom, a iznos zavisi od toga koji put je neko nahvatan, moze biti i nekoliko stotina CHF.
 
Zavisi dosta od prevoznika i tipa voza, sada SBB na IC-u / IR-u dosta češće češlja kondukter po vozovima nego lani..
U jednom danu Pass mi je bio proveren 4 puta (RhB, SOB, SBB, AB). Nije nekada bilo tako, ali kontam da su i sami shvatili da švercera ima sve više. (Većinom azilanti, poneki Šiptar, Srbin ili škrti Nemac).

Meni je zanimljivo bilo kada je kdk uhvatio švercera na IC 1, izbacio ga je samo, a onda je na displeju za polaske uključio sve kamere na stanici (šokirao sam se kada sam video to) i pratio da se ne vrati slučajno, jer je IC1 standardno duži od 500 metara. Kada se uverio da je otišao dao polazak i voz nastavi.

A može se primeniti i Nemačka taktika, u EC-u za Minhen Nemci se prekriju jaknama i prave se da spavaju, Švajcarskog kdk mrzi da se cima, a Nemačke kolege retko kada vrše proveru i uz malo sreće do Minhena se iz Ciriha stigne za džaba.


Već kada smo kod karata i Švajcaraca, deca koja se besplatno voze vrlo često na poklon od kdk dobiju neku malu kartu za dečiji vagon, toga nije bilo u Holandiji, naravno ni u Srbiji pa mi je bilo interesantno. Nažalost, nikada je nisam dobio, jer sam i pri prvoj poseti pre 10 god već bio previše star, ali jeste moja mlađa sestra.
To je psihologija, pa i taj dečiji vagon, da deca zavole železnicu od malena, i time postanu redovni korisnici.

Železnica nudi toliko mogućnosti, koje se u Srbiji jako malo koriste.
 
Ma daj odmah 10 konduktera po vozu...
U nekim državama na voz od 200-300 metara ide jedan kondukter, treba platiti tu radnu snagu, a opet neće niko to da radi

Često sam viđao samo 1 (jednog) konduktera u Regio vozu BG - NS.
Ne treba ih 10 ali treba 3 konduktera u ,,špicu" i 2 izvan njega. Kao što rekoh, za 45 min vožnje kroz voz u špicu prođe i dvostruko više putnika od broja sedećih mesta, tj i više od 400 putnika kojima treba pregledati i naplatiti karte. U takvim uslovima jedan kondukter bi trebalo da u minutu pregleda po 10 putnika, a da ništa drugo ne uradi.

Ne treba zaboraviti da železnički kondukter nije samo kontrolor karata već i:
- pruža pomoć putnicima u vozu, kontrola smeštaja putnika
- nadzor nad unosom i smeštajem prtljaga
- stara se o skoro 100 m putničkog prostora sa putnicima
- vodi računa o bezbednosti putnika i njihovom bezbednom ponašanju
- čuva i nadzire inventar i enterijer putničkog prostora
- ima saobraćajnu ulogu (signalizacija mašinovođa,...) naročito pri ulazu i izlazu putnika
- nadzire i upravlja određenim tehničkim sistemima voza (osigurači, osvetljenje, klimatizacija, kočnice za slučaj opasnosti, ...)
- nadzire tehničku ispravnost voza
- protivpožarni nadzor

Koliko se sećam dok su išli klasični vozovi sa vagonima standard je bio 1 kondukter na 1 vagon (60 do 80 sedećih mesta). Pri tome su isti putnici boravili satima u vozu. Sada recimo za svakih nekoliko minuta koliko traje vožnja između N. Pazove, S. Pazove i Inđije na svakoj stanici u špicu izađe putnika dovoljno za po jedan autobus i isto ih toliko novih i uđe.
 
U Svajcarskoj
- ne pruža pomoć putnicima u vozu, ne kontrolise smeštaj putnika, i deca i odrasli ynaju i sami, a bas mala deca ne idu sama.
- ne nadzire se unos i smeštaj prtljaga, svako se brine o svom prtljagu
- ne stara se o skoro 100 m putničkog prostora sa putnicima - sta ima da se stara
- vodi računa o bezbednosti putnika i njihovom bezbednom ponašanju - ovde su vrata isravna, ne otvaraju se u voznji, WC nije ruka krz koju moze da se ispadne, a postoje i kamere, povremeno se proseta patrola
- čuva i nadzire inventar i enterijer putničkog prostora - to obavlja kamera, a stolice su zasrafljene
- ima saobraćajnu ulogu (signalizacija mašinovođa,...) naročito pri ulazu i izlazu putnika - cemu ovo? Masinovodja ima kamere, ima signale da li su vrata zatvrena.
- nadzire i upravlja određenim tehničkim sistemima voza (osigurači, osvetljenje, klimatizacija, kočnice za slučaj opasnosti, ...) - ??? Klima i osvetljenjesu automatski, osiguraci retko iskacu i popravljaju se svakako na stanicama
- nadzire tehničku ispravnost voza - ??? Sta bi to trebalo da znaci? Vrsi tehnicki pregled voza? Cuka cekicem tockove? Ljulja vagon da vidi da li je stabilan?
- protivpožarni nadzor - za to svakako postoje senzori

Mislim da su sve ove finkcije ili ostaci proslosti, ili izmisljeni za pravdanje radnih mesta lose planiranih.
 
Eeee dočekasmo i Soko da prima nalog..

Screenshot_20240819_163738_Facebook.jpg
 
Evo prilike da ako neko želi u sklopu cene voza od Subotice do Segedina besplatno isproba i tram train u Segedinu:


Zbog radova na pruzi između stanica (Budimpešta -) Cegléd i Segedin, u periodu od 9. septembra 2024. godine do 28. septembra 2024. godine, vozovi na relaciji Subotica - Röszke - Segedin saobraćaće po izmenjenom redu vožnje.

Na deonici između stanica Szeged-Rókus i Röszke biće organizovan zamenski autobuski prevoz. Zamenski autobusi polaziće i stizati na stanicu Szeged-Rókus.

Pošto mađarske garniture neće saobraćati, da bi se odradili obrti sa srpskim, polazak iz Segedina u 5:19 biće pomeren na 6:22, dok će polazak iz Subotice sa 7:37 biti pomeren na 8:00. Poslednji polazak iz Segedina kretaće 5-15 min kasnije u zavisnosti od dana jer će čekati dolazak zamenskih autobusa iz pravca Budimpešte.

Za putovanje unutar Segedina, tokom perioda radova, putnici mogu koristiti TramTrain linije bez ikakve doplate. Svi vidovi karata i povlastica važiće na TramTrain linijama.
 
Poslednja izmena:
Haha kakve bumerske rasprave zbog minornog broja ljudi koji su tehnički nepismeni, i ne znaju da koriste današnje sisteme plaćanja. Srbijavoz će roniti suze zbog 12 putnika koji ne znaju da kupe kartu.
 
To su prosto činjenice, tri strane foruma raspravljate o plaćanju karte, koje svuda u svetu 90% ljudi (nezavisno od starosti) kupuje online/automatski i bezgotovinski, naravno pre putovanja. Takođe zaboravljate da su manipulacija gotovinom, prikupljanje, obrada i transport novca, značajno skuplji, i da je sasvim logično da se naplata gotovinom u vozovima dodatno oglobi.
 
To su prosto činjenice, tri strane foruma raspravljate o plaćanju karte, koje svuda u svetu 90% ljudi (nezavisno od starosti) kupuje online/automatski i bezgotovinski, naravno pre putovanja. Takođe zaboravljate da su manipulacija gotovinom, prikupljanje, obrada i transport novca, značajno skuplji, i da je sasvim logično da se naplata gotovinom u vozovima dodatno oglobi.
Па исто ко што су дигитализовали за пољопривредне субвенције. Примораш сељака од 70 година који једва има основну да направи мејл и има свој паметни уређај.
 
Ma, kamo sreće da je država tog seljaka terala da uči kad je imao 20 i 30 godina (ovo poslednje je bilo 1984.), pa bi sad znao sve sam i bilo bi mu petput bolje. Ali naša država je bolećiva prema prostome, jbg.

Nego, nema komercijalne logike otežati proces kupovine karte, niti bilo koje druge, to je sve.
 
Iskreno, neka u nekom inicijalnom periodu postave službenike da podučavaju babe i dede kako da koriste automat i(li) aplikaciju.
Moja baba sa sela, koja je imala četiri razreda osnovne škole, umrla je u 88. godini, danas bi imala 91 - regularno je koristila mobilni telefon. "Glupi", ali je koristila.
 
Iskreno, neka u nekom inicijalnom periodu postave službenike da podučavaju babe i dede kako da koriste automat i(li) aplikaciju.
Moja baba sa sela, koja je imala četiri razreda osnovne škole, umrla je u 88. godini, danas bi imala 91 - regularno je koristila mobilni telefon. "Glupi", ali je koristila.
Моја у 80.тој години живота научила да користи смартфон и вајбер ко добар дан. Можда треба направити прелазни период са службеницима.
 
Vrh