Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Treba jasno naglasiti da odredba za 500 dinara važi ako se kupi u stanici sa Blagajnom / Kartomatom.
Ova kampanja je zalepljena u svim vozovima i već je par starijih ljudi zabrinuto pitalo da li se primenjuje na njih, stvara se bespotrebno nesporazum, jer ljudi misle da ova odredba važi za sve stanice.

Screenshot_20240817_140040_Instagram.jpg
 
Treba jasno naglasiti da odredba za 500 dinara važi ako se kupi u stanici sa Blagajnom / Kartomatom.
Ova kampanja je zalepljena u svim vozovima i već je par starijih ljudi zabrinuto pitalo da li se primenjuje na njih, stvara se bespotrebno nesporazum, jer ljudi misle da ova odredba važi za sve stanice.

Pogledajte prilog 208366
Piše na svakom posteru da ova naknada ne važi za stanice gde nema blagajne i/ili kartomata. Jeste da je fusnota kako ne bi bilo prenatrpano informacijama (što je danas jako bitno jer čim ljudi vide više teksta ignorišu ceo tekst)
 
Piše na svakom posteru da ova naknada ne važi za stanice gde nema blagajne i/ili kartomata. Jeste da je fusnota kako ne bi bilo prenatrpano informacijama (što je danas jako bitno jer čim ljudi vide više teksta ignorišu ceo tekst)
Треба јасно да се одреди који су изузеци од накнаде. Не може "и/или" (таутологије, 1. разред средње школе). Досад је у возу била цена са благајне ако благајна не ради у време поласка воза. Како ће сад бити? На пример, постоји картомат, али благајна не ради. Да ли се онда примењује додатак?
 
Nekoliko nepismenih putnika 2024. godine nisu prioritet nijednom prevozniku. Oni koji "nemaju račun u banci", "ne koriste kartice", "ne znaju da koriste internet i/ili aplikaciju" su dinosaurusi koji nestaju.
Чему излив фрустрација?
Нико неће тебе оштетити ако нема рачун у банци, не користи картицу и не користи много интернет или апликацију.
 
U pitanju su naši očevi / majke, bake i deke, ne snalaze se dobro sa novinama u životu i to je sasvim u redu.
U pitanju su ljudi koji su nas odškolovali, podigli, vaspitavali, žrtvovali se za nas.
Pošto su dosta uradili za nas, fer je i korektno da i mi njima izađemo u susret, neće Srbijavoz propasti, jer je neko platio u kešu.
Srbijavoz će propasti ako se propadanje i neodržavanje infrastrukture nastavi, nastavi da otkazuje vozove, sve su to puno veći prioriteti sada.
Al rukovodioci se uhvate uvek nebitnijih stvari.
 
Треба јасно да се одреди који су изузеци од накнаде. Не може "и/или" (таутологије, 1. разред средње школе). Досад је у возу била цена са благајне ако благајна не ради у време поласка воза. Како ће сад бити? На пример, постоји картомат, али благајна не ради. Да ли се онда примењује додатак?
Zato piše i/ili jer može postojati obe opcija, a može samo jedna. U slučaju da postoji MAKAR JEDNA opcija naplaćuje se naknada u vozu.
 
@Austin Milbarge људи нису користили интернет и нису имали картице а успели су да направе воз и развију железницу.
 
Zato piše i/ili jer može postojati obe opcija, a može samo jedna. U slučaju da postoji MAKAR JEDNA opcija naplaćuje se naknada u vozu.
По твом тумачењу, особа без картице (за коришћење картомата је потребна картица, не прима готовину) је принуђена да плати накнаду од 500 дин. Лепо од Србијавоза.
Ово за "и" и "или" не бих даље ширио јер бисмо отишли ван теме.
 
По твом тумачењу, особа без картице (за коришћење картомата је потребна картица, не прима готовину) је принуђена да плати накнаду од 500 дин. Лепо од Србијавоза.
Ово за "и" и "или" не бих даље ширио јер бисмо отишли ван теме.
Jeste. To je tumačenje Srbijavoza. Kartomati su alibi da postoji prodaja van voza. Kartomati imaju samo karticu i stoga će biti skuplja prodaja u vozu za one koji žele kešom. Cilj je da se neki od takvih prebace na kartomate, nekima da neko drugi kupi kartu, a neki da uzmu pretplatne karte na obližnjoj blagajni.
 
To je samo još jedna akcija u okviru kampanje 'nedelja borbe protiv korisnika'. Kratkoročni cilj: smanjenje broja putnika. Mašala!

Ako će tako, treba da postave u vozove kartomate koji primaju i keš.
 
Plaćanje kešom je zakoniti vid plaćanja. To je pravo i mogućnost kupca.
Koliko je meni poznato, primanje keša kao načina plaćanja je obaveza prodavca - pružaoca usluge. Mogućnost elektronskog plaćanja, uključujući i karticu nije obaveza.

Ako automati ne primaju keš i ne postoji drugi način plaćanja u kešu pružaoc usluge pravi prekršaj. Skuplja karta u vozu bi onda bila diskriminacija i verovatno bi pravno bila oborena.

U ranijem periodu kupovina karte u vozu je bila skuplja jer je podrazumevala i kaznu za ne posedovanje karte koja se mogla kupiti na blagajni stanice. Stanica bez blagajne - ista cena karte.

Ne znam zašto se kod nas stalno uvode neka pravila i radnje koja nisu dugoročno i praktično sprovodiva. Trošimo ogromno vreme i energiju bez potrebe.

Jedino dugoročno sprovodivou našim uslovima, što je već bilo rečeno, jeste uvođenje automata u vozove sa mogućnosti plaćanja i u kešu i karticom, po istoj ceni i uz asistenciju konduktera (i drugih putnika) po potrebi.
 
Da li je diskriminatorno ili nije, nije na meni da odlučim već na sudu i pravnicima.

Lično mislim da kartomati u vozu nisu najoptimalnije rešenje iz nekoliko razloga:
1) Napravilo bi gužvu oko kartomata i zauzelo prostor
2) Korisnici bi morali proći ceo voz, gurajući se kroz gužvu da bi uzeli kartu (što na kraju neće uraditi jer im je izgovor gužva)
3) Podstiču se da nastave sadašnji sistem gde se ne kupuje karta da se vidi da li će ih uhvatiti kondukter, tj ušli bi seli i čekali konduktera koji bi ih usmerio do kartomata (vrv posle nekoliko stanica gde im je jeftinije), što povećava broj ljudi koji ne kupuju karte što znači još manje ljudi je obrađeno od strane konduktera. (Zapošljavanje dodatnih konduktera nije opcija)
4) Na osnovu 3., postojao bi veliki broj nenaplaćenih karata, dosta bi prolazilo besplatno.
5) Nemaš informaciju o broju prodatih karata pre polaska voza kako bi alocirao kapacitet dovoljan.

Kartomati u vozu su suprotno od kartomata na stanici, tj. oni su alibi za putnika da ne kupi kartu pre već u vozu što je nepovoljno

Rešenje možda leži u karti sa određenim brojem putovanja za određenu relaciju bez roka važenja:
Recimo: Karta BG-VA koja na sebi ima 10 jednosmernih putovanja i košta kao 10 sadašnjih karata (ili eventualno manje). Karta nema potrebe da se validira već kondukter u vozu upiše broj voza i skine jedno putovanje. Time korisnik kad dođe do blagajne uzme takve karte i vozi se.
 
Karta kupljena na automatu u vozu mogla bi biti skuplja tipa 10% i onda to ne bi bio omiljeni način kupovine.

A to što naši automati sve manje primaju gotovinu, mislim da treba razjasniti sa NBS. Prošlog meseca sam kupovao karte za gradaki autobus u Varni, na automatu na stajalištu, kovanicama od 2 leva (1 evro) - tako nešto kod nas ne postoji. Struktura apoena nam je besmislena, ni kovanice od 10 i 20 dinara se ne rade godinama, 'jer se ne isplati', a nekmoli da ih imamo, kao Bugari, od 110 dinara.
 
Lično mislim da kartomati u vozu nisu najoptimalnije rešenje iz nekoliko razloga:

Kartomati u vozu, po jedan aparat na vozu bi bili samo dopuna staničnim blagajnama, kartomatima i aplikacijama.
Zadnja opcija za one koji nisu iskoristili druge mogućnosti za kupovinu karata jer:
- su stigli na stanicu u poslednjem momentu pred polazak voza,
- zaboravili mobilni telefon ili ostali bez baterije i slično,
- odsustvo/istekla/blokirana/zaboravljena platna kartica,
- ne znaju da koriste aplikacije i kartomate,
- gde je na stanici kartomat ostao bez papira za štampu karte, boje za štampač, bez struje za napajanje, razbijen prethodno veče iz zabave lokalne omladine uz pivo ili grafitiran ekran, kvar koji čeka popravku,
- jer su zaboravili naočare ili su slepi, maloumni, ili na kraju nepismeni (i to je ljudsko pravo)....
- gde je potrebna dodatna informacija onima koji ne koriste redovno uslugu (,,ne znam koja stanica Vrbas mi treba da ukucam u aparat, to je ona gde se hvata veza za voz za Sivac")
- dodatna informacija za ređi oblik usluge (,,jedna karta sa popustom za SRB plus, jedna za dete od 8 godina i jedna za dete od 4 godine,")
- karta za stranog turistu koji želi da iskoristi studentsku karticu za popust
 
Kartomati u vozu, po jedan aparat na vozu bi bili samo dopuna staničnim blagajnama, kartomatima i aplikacijama.
Zadnja opcija za one koji nisu iskoristili druge mogućnosti za kupovinu karata jer:
- su stigli na stanicu u poslednjem momentu pred polazak voza,
- zaboravili mobilni telefon ili ostali bez baterije i slično,
- odsustvo/istekla/blokirana/zaboravljena platna kartica,
- ne znaju da koriste aplikacije i kartomate,
- gde je na stanici kartomat ostao bez papira za štampu karte, boje za štampač, bez struje za napajanje, razbijen prethodno veče iz zabave lokalne omladine uz pivo ili grafitiran ekran, kvar koji čeka popravku,
- jer su zaboravili naočare ili su slepi, maloumni, ili na kraju nepismeni (i to je ljudsko pravo)....
- gde je potrebna dodatna informacija onima koji ne koriste redovno uslugu (,,ne znam koja stanica Vrbas mi treba da ukucam u aparat, to je ona gde se hvata veza za voz za Sivac")
- dodatna informacija za ređi oblik usluge (,,jedna karta sa popustom za SRB plus, jedna za dete od 8 godina i jedna za dete od 4 godine,")
- karta za stranog turistu koji želi da iskoristi studentsku karticu za popust
Ok, ali mora biti skuplja ta karta od one van voza to je sigurno, inače će svi računati tu da kupe.
Kartomat u vozu svakako nudi iste informacije kao onaj na stanici, pa mi nije baš jasno ovo za dodatnu informaciju.
 
Ok, ali mora biti skuplja ta karta od one van voza to je sigurno, inače će svi računati tu da kupe.
Kartomat u vozu svakako nudi iste informacije kao onaj na stanici, pa mi nije baš jasno ovo za dodatnu informaciju.
Они су кад су већ увели то требали да ставе картомате у сваку станицу и стајалиште, и да станице општинских центара имају благајне. Јер шта ће да ради сељак из Заблаћа код Чачка (лупам) који нема апликацију да би дошао до града?
 
Они су кад су већ увели то требали да ставе картомате у сваку станицу и стајалиште, и да станице општинских центара имају благајне. Јер шта ће да ради сељак из Заблаћа код Чачка (лупам) који нема апликацију да би дошао до града?
Pa stanice gde nema kartomata ili balagjne ne plaćaju naknadu. Znači taj iz Zablaća će kupiti kartu u vozu normalnu. Ovde pričamo o nekom ko uđe u nekoj većoj stanici bez karte i on treba da plati naknadu od 500 din.
Kartomati će biti ugrađeni u 60ak stamica do kraja godine kako je najavljeno
 
Ја бих рекао да је ово слободно тумачење @Boki123, додатно закомпликовано лошим изражавањем аутора летка и текста на сајту Србијавоза.
Верујем да ће бити као и досад (скупља карта ако ради благајна у време поласка воза), само уместо 30% скупље карте иде фиксна накнада.
 
Vrh