Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Jel to opet neka naduvana priča ili su zaista popravili, barem malo, stanje tog preduzeća?
 
Kroz Vukov spomenik i dalje prolazi teretni saobraćaj i dizel lokomotive, tako da, bar što se bezbednosti i legalnosti tiče, napredak se nešto i ne vidi, bar iz mog ugla.
 
Kroz Vukov spomenik i dalje prolazi teretni saobraćaj i dizel lokomotive, tako da, bar što se bezbednosti i legalnosti tiče, napredak se nešto i ne vidi, bar iz mog ugla.
Pa i dalje sav teretni saobraćaj ka Subotici ide preko Pančeva. Ništa se tu bitno neće promeniti dok se ne odobri da teretnjaci mogu preko Inđije ka NS-u.
 
Pa i dalje sav teretni saobraćaj ka Subotici ide preko Pančeva. Ništa se tu bitno neće promeniti dok se ne odobri da teretnjaci mogu preko Inđije ka NS-u.
Zašto to ne može da se odobri 4 meseca od puštanja putničkog saobraćaja na novosadskoj pruzi?
 
Како ће Ниш, Крагујевац, Пожаревац, Ваљево, Суботица Сомбор, Зрењанин, Врање и дуги градови возим на Петроварадин?
Зашто мора овакав ниво цинизма сваки пут кад се нешто око нове пруге спомене? Увек се врти прича зашто је тај део урађен а регионалне пруге попут ове за Пожаревац или ова за Врање нису? Уз дужно поштовање према Пожаревцу, Крагујевцу, Зрењанину и осталим градовима у провинцији, тај потез од БГ до НС је најразвијенији у Србији, екононмски и инфраструктурно. Наравно да ће прво тај део да се ради. Рачунајући БГ и НС тај потез има више од 2 милиона становника а не Врање до кога има скоро 500 км и 50.000 људи.
Део до Ваљева је урађен, Суботица се ради, траба и коридор до Ниша да се уради. Шта би ви хтели? Да се све одради одједном после колико година никаквих улагања?
 
Ovde se svojevremeno spominjalo da Srbija Voz nabavlja nekih 15-20 putničkih vagona uz 18 Flirtova prvenstveno za međunarodne vozove, zna li neko šta je sa tim i da li bi uskoro moglo doći?
To bi moglo dosta pomoći da se održe linije, ako ništa lokomotiva i jedan vagon, bolje nego otkazivanje.
 
Зашто мора овакав ниво цинизма сваки пут кад се нешто око нове пруге спомене? Увек се врти прича зашто је тај део урађен а регионалне пруге попут ове за Пожаревац или ова за Врање нису? Уз дужно поштовање према Пожаревцу, Крагујевцу, Зрењанину и осталим градовима у провинцији, тај потез од БГ до НС је најразвијенији у Србији, екононмски и инфраструктурно. Наравно да ће прво тај део да се ради. Рачунајући БГ и НС тај потез има више од 2 милиона становника а не Врање до кога има скоро 500 км и 50.000 људи.
Део до Ваљева је урађен, Суботица се ради, траба и коридор до Ниша да се уради. Шта би ви хтели? Да се све одради одједном после колико година никаквих улагања?
У питању је комбинација здравог резоновања, социјалне и економске логике. Србија има 3800 километара пруга са средњом техничком брзином од око 60 км/с, а пројектованим брзинама 60-120км/с, средња пројектована брзина 93км/с.

Улагањем 800 милиона евра у 80 километара пруге за подизање пројектоване брзине са око 100 км/с на око 160км/с постиже се ефекат на целу мрежу (80*(160-100))/3800=1,26км/с. За 800милиона евра је могуће извршити капитани ремонт око 800 километара пруга за пројектовану брзину, да кажем средњу 93км/с, при избору приоритета на пругама са брзином 20-50 км/с, да кажем средње 40км/с. То је (800*(93-40))/3800=11,6км/с. Односно разлика мрежног ефекта инвестиције је између 61,2км/с са истим улагањем у "брзу пругу" у односу на 71,2км/с са истим улагањима у капиталне ремонте. Ако уземом у обзир да је средњи пут робе на железници 300км/с, а око 90% транспортне тражње везано за путовања до 50км, за које се са брзинама преко 100км/с постиже занемарљива уштеда, студија оправданости ова два приступа улагањима иде још ближе ка улагању у капиталне ремонте.

Постоје и уска грла, места где је потребно ретрасирање, али ни то нема оправданост улагања у веће деонице већ само сегменте у овим економско/инфраструктурно/кадровским околностима.
 
Nisu ovde, Karlo, brojke i racio nikakav argument: što je jednostavnija stvar, i što su više stvari jasne kao dan - najgore ako ima fotografija, crno na belo - više se zatvrdoglavi i zadrto brani najveća moguća besmislica.

Jbg, važno je stići u NS 3 minita pre: kad imaš železnice kao Srbija - da ih zapravo ni nemaš - to je, valjda, logičan imperativ.
 
Увек се врти прича зашто је тај део урађен а регионалне пруге попут ове за Пожаревац или ова за Врање нису? Уз дужно поштовање према Пожаревцу, Крагујевцу, Зрењанину и осталим градовима у провинцији, тај потез од БГ до НС је најразвијенији у Србији, екононмски и инфраструктурно. Наравно да ће прво тај део да се ради. Рачунајући БГ и НС тај потез има више од 2 милиона становника а не Врање до кога има скоро 500 км и 50.000 људи.
Zbog tog planskog ulaganja u najrazvijeniju Srbiju mi "dođoši" smo napustili Požarevce, Kragujevce, Zrenjanine, Vranja, Priboje i nikad se nećemo u njih vratiti. Ovo je jedna istina bez trunke cinizma prema ulaganju u brzu prugu koju potpuno podržavam.
Danas je voz za Bar do Priboja zakasnio više od dva sata, u ZS vagonima nije radila klima. Informacija od prijatelja koji je stigao na odmor iz inostranstva. Iz Nemačke busom do Beograda jednostavnije nego u našem vozu...
 
Meни је ван сваке памети да немамо возове из Београда до Смедерева и Пожаревца, а за Панчево само пролазни за Вршац. Више директних линија нормалног реда вожње и са више од 4 поласка и што мање преседања би било корисније него једна ултра-брза.
 
Зашто мора овакав ниво цинизма сваки пут кад се нешто око нове пруге спомене? Увек се врти прича зашто је тај део урађен а регионалне пруге попут ове за Пожаревац или ова за Врање нису? Уз дужно поштовање према Пожаревцу, Крагујевцу, Зрењанину и осталим градовима у провинцији, тај потез од БГ до НС је најразвијенији у Србији, екононмски и инфраструктурно. Наравно да ће прво тај део да се ради. Рачунајући БГ и НС тај потез има више од 2 милиона становника а не Врање до кога има скоро 500 км и 50.000 људи.

Malo smo mi cinični kakva je sutuacija, npr:
Kroz Vukov spomenik i dalje prolazi teretni saobraćaj i dizel lokomotive, tako da, bar što se bezbednosti i legalnosti tiče, napredak se nešto i ne vidi, bar iz mog ugla.
Pruga za NS je suštiniski puštena eksperimentalno. Nije završena i nije zvanično predata u eksplataciju. Nije završena stanica Novi Sad.

Ovo oko gradova jesi u pravu, ali samo ako pričamo o putničkom saobraćaju. Putnički potencijal jeste mali za železnicu. Uz napomenu da Vranje nije na regionalnoj pruzi već na koridoru X.

Део до Ваљева је урађен, Суботица се ради, траба и коридор до Ниша да се уради.
Do Valjeva uraĐen i pokraĐen što bi rekao Šojić. Iako možda najbolja rekonstrukcija (izuzimajući NS) daleko je od idealne.
Subotica kasni opasno, već je trebala da bude gotova. Za Niš se ne vidi naznaka da će skoro krenuti.

Шта би ви хтели? Да се све одради одједном после колико година никаквих улагања?
Ajd po 100x
Ciklus održavanja pruge podrazumeva kapitalni remont na nekih 20-25 godina. Kada se od ukupne kilometraže svih pruga u Srbiji oduzmu ove koje otpisuju i taj broj podeli sa 25 a onda pomnoži sa 10 godina ove vlasti treba da se dobije broj kilometara rekonstruisanih.
Izračunaj sam.

Na stranu što je jedino ulaganje sadašnje vlasti koje se vidi i koje deluje da će biti u redu pruga za NS. Sve ostalo je izfušareno. Za pruge oko Mladenovca, Ćuprije, ka Pančevu i još neke neko mora da robija, kao i za situaciju sa 711 (koje je kupila "prethodna vlast", da budemo pravični).

Drugo a po meni mnogo bitnije. Prethodne vlasti od sredine sedamdesetih (otprilike kad je završena barska pruga i otpočet novi BG čvor) su zanemarile železnicu. Manje je rađeno rekonstrukcija itd.
Ipak ovakav nemar, tokom poslednjih 10 godina, u redovnom održavanju pruga, koji obuhvata sitne popravke i saniranje laganih vožnji nije viđen u Srbiji od otvaranja pruge 1884.
Pojedine LV stoje godinama iako mogu da ih reše bukvalno za jedno prepodne.

I neko mene priča o napredku. Stanje na železnici je nikad gore, potpisujem i ne vidim napredak.
I to ne kao opozicija, nego kao neko ko voli železnicu, a eto pomalo se i razume. A i upućen sam u drevne veštine računa.
 
Poslednja izmena:
Malo smo mi cinični kakva je sutuacija, npr:
Pruga za NS je suštiniski puštena eksperimentalno. Nije završena i nije zvanično predata u eksplataciju. Nije završena stanica Novi Sad.

Ček, ček, hoćeš da kažeš da se ja i stotine drugih ljudi svake nedelje vozimo 200 na sat u eksperimentu?!

A što se tiče dizelke kroz Vuka, ni ne želim da znam šta je urađeno sa protivpožarnim sistemom da bi prošle... Inače, i sami tuneli su nebezbedni godinama zbog čega postoje i dve krivične prijave.
 
Postoji ona studija ili kako se već zove koja ne odobrava prolazak opasnih materija ispod Vuka al koga briga.
 
Postoji ona, a postoji i ocena vatrogasne brigade i izveštaj inspekcije, da u slučaju požara tuneli nisu bezbedni, nevezano za to šta prolazi (i EMV može da se zapali).
Videli smo i na onim snimcima sa YouTube-a da je iz tunela nemoguće izaći niti skloniti se jer su sva vrata za izlaz i skloništa ili zarđala ili potopljena.
 
Prvi put sam išao Beograd-Pančevo sa Karađorđevog parka. Pozitivna novina: nabavka karata preko neta.
Negativno: Zakasnila su dva BG voza, jedan za Ovču, drugi za Batajnicu, oba po 20 minuta, što je poremetilo život. DMV je, zapravo, stigao na vreme i krenuo da mili ka Pančevu (ne brže od 30 km/h). U vozu je slabo radila klima i bili su otvoreni prozori, plus, bila su otvorena vrata mašinovođine kabine. Onda je na više mesta čekao ukrštanje sa BG vozom, jer, jelda, BG voz ima prednost, a naročito sada kada je napravio rusvaj svojim kašnjenjem, ušlo se u lanac rusvaja. Ujedno, najavljivač stanica se poremetio i ostao "zakucan" na "Vukov spomenik" sve do samog Pančeva.
Voz je tako milio do Ovče, a onda ubrzao negde na 80 km/h. Zakasnio je oko 15 minuta.
Sve u svemu, sramotna situacija, a jasno je da tako nije moralo da bude.
 
ти мислиш да је то срамотна ситуација? замисли шта је онда ово:

Tuga i jad i beda i slika i prilika železnice u Srbiji.
10:07
Brzi voz 433 koji je sinoć krenuo iz Beograd Centra za Bar u 20:20 stoji u Brodarevu, nakon što mu je drugi put u toku vožnje defektirala lokomotiva ( prvi put u Valjevu) i nesposobno rukovodstvo kompanije "Srbija Voz" koja pruža uslugu prevoza ne može da se organizuje kako će i šta će.
Ovo se nije desilo danas, dešava se malo malo pa svakodnevno.
Ista ta kompanija šalje otpade od svojih putničkih kola tipa Z1 za sedenje na dnevne vozove za Bar u kojima klima uglavnom ne radi i putnici doslovno crkvaju od vrućine. Na tim vagonima pri tom, ne postoji mogućnost otvaranja prozora. Temperatura u tim "limenim konzervama" od vagona dostiže i preko 45 stepeni a o zagušljivosti ustajalog vazduha koji nema načina da se promeni da ne govorimo. Uz premale brzine vozova na deonici Bijelo Polje - Užice, konstantna vožnja u takvoj vakumiranoj toplotnoj komori traje i po 2h. Pri tom, klima na tim vagonima ne radi već danima i nikoga ne briga za to.
Da ne bude da je ova kritika, tj bezobrazluk posvećen pruzi Beograd - Bar, na svakoj drugoj pruzi je situacija manje više identična, osim na pruzi Beograd - Novi Sad, na koju su sve oči uprete i koja mora da "ide".
Koliki javašluk, bezobrazluk i razbibriga vladaju na Železnicama Srbije poslednjih godina u svim preduzećima na železnici, a naročito ove godine, to se više ne može biti opisati niti dovoljno iskritikovati.
Fotografija: NVO Vozom kroz Crnu Goru

290677478_5021945781236871_2397620585237687644_n.jpg
 
U 11:29 stigla je zamenska lokomotiva iz Užica za voz 433 (Zemun - Bar) koji stoji već satima u Brodarevu sa oko 600 putnika. Umesto da je voz prošao kroz Brodarevo jutros oko 03:20, a ljudi već uveliko stigli na svoje odredište ( Bar 7:23), voz će krenuti iz Brodareva oko 12:00, što je kašnjenje od oko 8h odnosno 480 minuta. A biće ga sigurno još više.
Putnicima su podeljeni simbolično voda i plazma.
🤦🏻‍♂️
Da je pameti, trebalo bi im minimalno vratiti novac. A svakako, verovatno je da se barem 80% njih ikada više odlučiti za voz kao prevozno sredstvo u Srbiji u sadašnjim okolnostima i pod komandom trenutnih nadležnih.
Foto: NVO Vozom kroz Crnu Goru


1656929100753.png
 
Mislim da ima malo pameti, Infrastruktura ŽS bi trebalo da ima u ključnim velikim stanicama (u ovom slučaju u Prijepolju) po jednu mašinu (lokomotivu) u svom vlasništvu, koju može trenutno da disponira i prevuče bilo teretni bilo putnički voz. Ne bi trebalo mnogo takvih, skupo jeste za nabavku da bi stajale u "toploj rezervi", ali bi ŽS Infra onda bila puni pružalac usluge. Naravno kada nekome defektira lokomotiva ŽS Infra to debelo naplati, ali da uvek ima način da za kratko vreme sama prevuče voz bilo do prve stanice ili do odredišta. Generalno bi mogla i da rentira tu lokomotivu u određenoj zoni oko domicilne stanice (time smanjujući prazan hod), ali tako da je uvek dovoljno blizu da može interventno da deluje. Čak bi trebalo ugraditi u pravilnike da ukoliko operater sam nije u mogućnosti da u roku od sat ili dva obezbedi zamenu i povlačenje voza sa otvorene pruge ili gde je već defektirao, to po "sili pravilnika" odrađuje ŽS Infra.
Naravno ima infrastruktura i gomilu svojih stvari da rešava. Ali bi se bar izbegle ovakve budalaštine. Srbija Voz očigledno nema dovoljno voznih sredstava (osim motornih garnitura) da održava bilo kakav suvisao saobraćaj.
 
Vrh