Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Konačno je došlo vreme da glavonje iz SV-a u Nemanjinoj i resorno ministarstvo donesu odluku o kupovini novih savremenih lokomotiva.
Guranje ovih jadnih i izmučenih 700-ki na noćnog barca je ludilo. One nisu ni za daleko lakše vozove i pruge a ne na ovakvom vozu i ovakvoj pruzi ( konfiguracija). Gotovo sve lokomotive serije 461 su im pod zakupom jednog privatnog operatera a na Barske vozove šalju slabe i 441 podserije 700 što je ludilo mozga.
Čelnici u SV-u bi trebali svi kolektivno da daju otkaz zato što su nesposobni i da prepuste vođenje firme nekome ko to ume bolje.
Ovo stvarno dalje ne vodi ničemu.
Баш сам хтео да питам то, дали су локомотиве серије 441 преслабе за Барца? а видим поготово подсерија 700. Можеш ли да објасниш у чему је разлика у подсеријама? Негде сам читао давно да само 441-7хх имају ту могућнпст да развију 140 км/х, а подсерија 8хх у теорији може 160 км/х. Ово наравно није везано за барску пругу, већ евентуално за Коридор у неком периоду.
 
И менен интересује да ли је у питању снага, или је у питању вуча, јер су успони превелики и ВоВо нема довољну адхезију као што је има СоСо на 444 (мада је и снага већа)
Читао сам да су локомотиве које су искључиво намењене путничким Вагоним даалеко слабије од оних за теренее типа 1,7МВт у односу на 4 или чак на 7. Да ли је то тако, и да ли у снагу локомотиве улази снага коју она потроши да би напојила рецимо кондиционере и другу пратећу опрему у вагонима?
 
Trenutno izmedju Rakovice i Vuka samo jedan kolosek u upotrebi.
 
И менен интересује да ли је у питању снага, или је у питању вуча, јер су успони превелики и ВоВо нема довољну адхезију као што је има СоСо на 444 (мада је и снага већа)
Читао сам да су локомотиве које су искључиво намењене путничким Вагоним даалеко слабије од оних за теренее типа 1,7МВт у односу на 4 или чак на 7. Да ли је то тако, и да ли у снагу локомотиве улази снага коју она потроши да би напојила рецимо кондиционере и другу пратећу опрему у вагонима?
444 nisu Co’Co’ one su tiristorizirane Bo’Bo’.
Serija 461 je Co’Co‘ i kupljena je baš zbog vuče na barskoj pruzi.
U novije vreme i Bo’Bo’ lokomotive sa trofaznim motorima i elektronskim upravljanjem koje sprečava proklizavanje omogućava da i one savladavaju velike uspone sa većim teretom (točkovi praktično ne mogu da proklizavaju jer se brzinom obrtanja motora upravlja kontrolom odnosa U/f - pri pokretanju ide mali napon sa malom frekvencijom - a motor ne može da se vrti brže od obrtnog magnetnog polja koje je uslovljeno frekvencijom. Kako voz dobija na brzini povećava se napon ali i frekvencija time se omogućava da motor isporučuje maksimalni obrtni momenat na različitim brzinama rotacije, ali bez proklizavanja).
 
Od kako su se razdvojile firme 441 većinom vuče barca. 444 i 461 su u Infri. Osim par komada 461 koje su ostale u SV.
 
Video sam taj post (doduse mozda nisam sve vezano za njega, jer sporadicno udjem na ovu temu). Meni je to ok, nito sam osporavao niti sam se slozio, uzeo sam to kao informaciju, konstataciju.

Ono sto me je zbunilo je tvoj poslednji komentar "vidi ove sto pisu RIP Zeleznica". Nadam se da ne moram da objasnjavam da kad sam napisao "RIP srpski zeleznicki putnicki saobracaj" da nisam mislio da ce na teritoriji cele Srbije da nestanu zeleznicki putnici. Nego da ce ako nastave da se ovako majmunisu, svake godine da imaju sve manje i manje putnika. Zato sto su bolidi od preduzeca, koji sa ovakvim pristupom svom poslu i zasluzuju da propadnu i nestanu.

Da ne znam nekoliko ljudi koji u CG radije putuju autobusom nego vozom, pa i da poverujem da ce voz uvek imati primat. Ali eto znam ih par i verujem da ce ih iz godine u godinu biti sve vise.

A ti pisi naizmenicno cas ozbiljne cas sarkasticne postove pa se posle cudi kada te ljudi lose shvate, i oni protiv kojih pises i oni s kojima se slazes.

Zeleznice se brukaju i brukaju iz nedelje u nedelju a vas par se ovde bavite ispravljanjem ljudi na forumu sto iznose nezadovoljstvo i kritike na racun tog korumpiranog osramocenog bogalja... Siguran sam da ako se nikad nista ne bude kritikovalo, ili daleko bilo - bojkotovalo, da ce se stvari same od sebe magicno srediti i popraviti. Mislim, sto se tice saobracaja i pruga ka Baru, koja i jeste jedna od najvaznijih i najpoznatijih ovde.

Doduse ovo jeste podforum gde se cesto polazi od premise "musterija je uvek u krivu" tako da me ne bi cudilo da se na kraju dodje do zakljucka da nista Zeleznice nisu skrivile i da treba da budemo presrecni i prezahvalni sto ih imamo ovakve.
 
Poslednja izmena:
Prvo i osnovno, ne pišem ja ovde ni protiv koga, ovde se sučeljavaju argumenti. Iako, doduše, pojedini iznose zaista šašave argumente, a najšašaviji su mi oni što "nekropostuju" na temama zamrlim pre više godina, samo da bi pitali "Ima li šta novo?". To na stranu.
Što se tiče tih ljudi što putuju busom u CG (a i sam sam iskusio to prošle godine), pitanje je koliki im je objektivni benefit, jer se za sada ne putuje bitnije kraće. Krenuo sam, ako se ne varam, oko 8 ujutru iz Beograda, a na Žabljaku sam bio oko 18-19 časova, što će reći da sam za oko 2-3 sata duže putovao do Žabljaka nego do Beča, iako je Žabljak putem za trećinu bliži od Beča.
Razlog tome je što nijedan bus prevoznik "nema račun" da ide autoputem (makar do Čačka), već mora da stane u svakom opštinskom mestu na Ibarskoj magistrali usput.

U normalnim okolnostima (a držim da ovo od danas nije normalna okolnost, iako se često ponavlja i jeste za svaku vrstu kritike!), noćni voz do Podgorice i bus do Žabljaka odatle bi bio daleko komfornija varijanta. Em možeš da prespavaš, em si relativno rano na destinaciji.

A o moru da ni ne govorim.
 
Od kako su se razdvojile firme 441 većinom vuče barca. 444 i 461 su u Infri. Osim par komada 461 koje su ostale u SV.
Infra ima samo dve lokomotive u svom vlasništvu (serija 622). Verovatno si mislio da su 444 461 ostale u Kargu.
SV ima 4 lokomotive serije 461.
 
Мвбг, ко је изнајмио СВ 461? Оптима или неки теретњаци?
 
Мвбг, ко је изнајмио СВ 461? Оптима или неки теретњаци?
Vuču agencijskog voza Optima kroz Srbiju vrši Srbija Voz kao što i kroz druge zemlje rade državni putnički operateri. Optima nema (još uvek ) sektor za vuču vozova i svoje lokomotive a ni licence za prevoz putnika.
Privatni kargo operater RTL je taj koji iznajmljuje lokomotive od SV-a.
 
Ауу које је то арчење ресурса на штету путника 😩
 
Ауу које је то арчење ресурса на штету путника 😩
Pa pazi. Ima logike da se vozna sredstva koja stoje i za koja nema posla, iznajme da rade nešto za nekog. Bolje je sa ekonomske strane za firmu koja je u vlasništvu tih voznih sredstava a i bolje je i za sama vozna sredstva. Stajanje ih "ubija".
Međutim,kako se sezona približavala ljudi u operatici SV-a su trebali odmah sve lokomotive serije 461 vratiti u domicil i spremiti za predstojeću sezonu.
Barem na ova dva "noćna" Barca koji imaju popriličnu i dužinu i masu.
 
Od danas barski vozovi saobraćaju sa DVE lokomotive kako bi se preupredili eventualni defekti. To je trebalo uraditi odmah na
početku sezone a ne da se doživi onakva bruka. Vozovi su krcati, puni i krajnje je vreme da u SV shvate da vozovi postoje zbog
putnika a ne putnici zbog vozova.
Inače, konačno je počela kasacija preostalih krševa u Zemunu. Biće posečeno sve osim jedne garniture (412 080-097). Mislim da
će se sa nje iskoristiti motorna kola da se zamene ona što su izgorela pre par meseci u Ovči.
 

Prilozi

  • IMG_20220704_114330.jpg
    IMG_20220704_114330.jpg
    176,3 KB · Pregleda: 140
Pa pazi. Ima logike da se vozna sredstva koja stoje i za koja nema posla, iznajme da rade nešto za nekog. Bolje je sa ekonomske strane za firmu koja je u vlasništvu tih voznih sredstava a i bolje je i za sama vozna sredstva. Stajanje ih "ubija".
Međutim,kako se sezona približavala ljudi u operatici SV-a su trebali odmah sve lokomotive serije 461 vratiti u domicil i spremiti za predstojeću sezonu.
Barem na ova dva "noćna" Barca koji imaju popriličnu i dužinu i masu.
То се слажем, најгоре је када нема посла за било коју машину. Некако ми се чини да је највећа грешка што су карго и превоз путника подељени у две фирме, да су остали заједно било би више локомотива и лакше би се вршиле замене у оваквим ситуацијама.
 

"Зауставили смо каменовање возова, зауставићемо и овакав немар. Приступ послу мора да се промени и овакве ствари не смеју да се понављају", истакао је Момировић.

Навео је да су уведене по две локомотиве за сваки воз на линији Београд - Бар, те да ће путницима на располагању бити резерва пијаће воде, као и слаткиши "Плазма".

"Идемо и ка потписивању уговора са црногорском страном да њихове локомотиве могу да прискоче у помоћ на територији Србији и да наше могу у случају потребе да иде у Црну Гору", навео је Момировић, наводи се у саопштењу ресорног министарства.

Према његовим речима, свим путницима коју су каснили у возу ка Бару у понедељак биће враћено 50 одсто цене карте, а немиле ситуације се више неће понављати.

"Не иде руку под руку возом до Новог Сада за пола сата и возом до Бара са десет сати закашњења. Зна се шта је Србија и шта Србија постаје. Нису свуда пруге реконструисане. На овој деоници нису више од 50 година, али овакве ствари не смеју више да се дешавају", истакао је министар.

Према његовим речима, реконструкција пруге Београд Бар је у фази убрзаног планирања. У току је израда пројектно-техничке документације за реконструкцију деонице барске пруге Ваљево - Врбница - државна граница са Црном Гором, која је дуга 210 километара.
 
Ево идеје како решити проблем крађе на нашим пругама и опасног по безбедност уништавања железничке инфраструктуре

 
Прво би морали да се казне (то на руском значи - погубе, ал држимо се ипак српског) ликови попут овог мОнистра:

"...да ће путницима на располагању бити резерва пијаће воде, као и слаткиши "Плазма".
 
Vrh