Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Voz za Bar treba ukinuti dok se ne uradi pruga. Ako se ne radi pruga, ne vidim potrebu ni da postoji voz dalje od granice sa CG.
 
Neka idu garniture do Prijepolja ("Štadler", šta god), dok se ne reši pitanje lokomotiva i vagona.
A voz za Bar ukinuti.
 
Neka idu garniture do Prijepolja ("Štadler", šta god), dok se ne reši pitanje lokomotiva i vagona.
A voz za Bar ukinuti.
Za toliki broj putnika bi morale da voze dve garniture u sinhronu. Teško će to biti izvodljivo pre nego što stigne 18 naručenih Štadlera.

Do Prijepolja Teretne već godinama vozi Štadler, ali ako misliš na presedanje u Bijelom Polju za one koji putuju u Crnu Goru, jedna garnitura do Bijelog Polja ima premali kapacitet za stotine i stotine putnika, pogotovo tokom letnje sezone. Mislim da je jedno vreme Štadler i vozio do Bijelog Polja, pa se tu presedalo na barski voz ŽPCG.
 
Zašto bi Srbija vodila računa o Crnoj Gori, koja je suverena i nezavisna država?
Neka šalju svoje vozove, ako im je stalo do većeg broja turista. Naši mogu da idu avionom, autobusom ili automobilima.
 
Zašto bi Srbija vodila računa o Crnoj Gori, koja je suverena i nezavisna država?
Neka šalju svoje vozove, ako im je stalo do većeg broja turista. Naši mogu da idu avionom, autobusom ili automobilima.

Mislim da je situacija oko železnica u CG ipak malo drugačija priča od ostalih zemalja u okruženju i to iz više razloga. Prvi razlog je u tome što je žel. mreža u CG toliko mala a BG-Bar je praktično jedina pruga koja vezuje CG sa železnicama ostatka kontinenta. Drugi razlog je to što BG-Bar ima kultni status među šinoljubima i turistima širom sveta koji treba održavati.

Srbija nema toliko turističkih potencijala tako da mislim da joj je itekako u interesu da ima usaglašenu i kvalitetnu ponudu između Beograda i Bara, što se mene tiče trebali bi liniju BG-Bar da brendiraju i da je obavljaju zajedno sa ŽPCG bez menjanja lokomotive. Obe zemlje bi profitirale od kvalitetne pruge i to na mnogo načina, udobnija konkurencija auto putu / magistrali, prepoznatljiva turistička priča ne samo u regionu nego i u svetu a da ne pričamo o kvalitetnijoj železničkoj vezi za sve gradove u zap. Srbiji sa ostatkom zemlje.

Ono što je porazno u ovoj priči o pokvarenoj lokomotivi je to da se Srbija Voz kratkoročno preplaćeno iskeširala za 3 KISS200 garniture da stignu hitno a sve ove godine nisu iskorišćene da se nabavi par novih kvalitetnih lokomotiva i barem 10ak vagona da se opslužuje ovaj koridor.
 
u Z1 vagonima klima radi ili je u pitanju neki sitniji problem, kad radi otkida, bar je to bilo moje iskustvo pre pet nedelja kad sam njima isao u Jagodinu.
I kad radi, osoblje nije zainteresovano da je uključi. Išao sam jednom do Zagreba u Z1 u julu mesecu. Klima nije radila, napolju 35+ stepeni. Unutra još gore. Kada je u Tovarniku ušlo hrvatsko osoblje, šokirali su se koliko je toplo i za dve sekunde uključili klimu i rashladili vagone.

Još jedan od bezbroj primera neshvatljivog ponašanja Srbija Voza i njihovih zaposlenih.
 
Mislim da je ta priča o turizmu debelo precenjena. Svi malo fotkaju predele, pa kukaju na uslugu. Tako da, jbg. Apsolutno sam za ukidanje voza Beograd-Bar.
 
Mislim da je ta priča o turizmu debelo precenjena. Svi malo fotkaju predele, pa kukaju na uslugu. Tako da, jbg. Apsolutno sam za ukidanje voza Beograd-Bar.
Ustvari i nije debelo precenjena, naprotiv. Šta misliš, zašto ljudi kukaju na uslugu? Pa zato što je loša. Jednostavno nije jbg - previše smo siromašni da bi tek tako olako odustali od takvog potencijala.

Sam YT je prepun video snimaka stranaca o toj deonici a samo dulevozov snimak te pruge ima preko 8 miliona pogleda. Ovde u Nemačkoj ja na sasvim random mestima tu i tamo pročitam neki izveštaj sa te pruge. Špigl koji je među najvećim online portalima u Nemačkoj je prugu Beograd-Bar, i sa ovakvkom škrlj ponudom kao sada, uvrstio među najlepšim noćnim prugama u Evropi (Tekst na Nemačkom).

Ne zaboravite, na ovom talasu zaštite prirode putovanje vozom postaje bitan faktor. Uradićemo stratešku grešku ako se hitno ne poboljšamo na tom polju.
 
Konačno, ključno pitanje:

Kad ćete shvatiti da vas već sat vremena za*******? :LOL:

I to s razlogom: Da ovi što samo kukumavče na stanje železnica uvide šta se gubi.
S druge strane, jesam za sukcesivno zatvaranje pruge i rešavanje pitanja loksica.
 
Da, brt, zato što dvojica-trojica permanentno pričaju kako je RIP železnica, a da ironija bude veća, tu retoriku su pojačali kako je otvorena linija BG-NS.
 
Konačno je došlo vreme da glavonje iz SV-a u Nemanjinoj i resorno ministarstvo donesu odluku o kupovini novih savremenih lokomotiva.
Guranje ovih jadnih i izmučenih 700-ki na noćnog barca je ludilo. One nisu ni za daleko lakše vozove i pruge a ne na ovakvom vozu i ovakvoj pruzi ( konfiguracija). Gotovo sve lokomotive serije 461 su im pod zakupom jednog privatnog operatera a na Barske vozove šalju slabe i 441 podserije 700 što je ludilo mozga.
Čelnici u SV-u bi trebali svi kolektivno da daju otkaz zato što su nesposobni i da prepuste vođenje firme nekome ko to ume bolje.
Ovo stvarno dalje ne vodi ničemu.
 
Kao što postoje firme koje daju avione na lizing, tako postoje i lokomotive na lizing, a verovatno i dobri vagoni. Dakle samo neko treba da se potrudi i da putnike ne tretira kao poslednju st…u koja nema para za avion pa mora ovako.
Baš me interesuje koliko bi vremena uz sve lagane vožnje trebalo nekom dobro održavanom vozu i kakav bi bio konačni sud putnika koji bi putovali udobnim, čistim, klimatizovanim vagonom, sa pratećim osobljem i barom i vagon restoranom, dakle sa svom uslugom. Pa i da traje 12 sati mislim da utisci ne bi bili loši.
 
Sigurno bolje nego autobusom za isto vreme, a bez vagon restorana i toaleta i sa dosta uzim sedistima.
 
Apropo diskusije o tome da je bezveze bilo napraviti prugu NS-BG (ili obrnuto kako kome drago), ili uložiti manje novca svuda pomalo.
Prvo, pristrasan sam - za NS ovo zaista radi, vozovi su puni, ima ih 30 dnevno za BG i sad već dosta ljudi koje znam i koji su uvek išli autom, ili razmatra ili već ide vozom za BG.
Može se ovo gledati i pozitivno - kao nukleus neke nove železnice. Očigledno im je stalo da ova pruga radi i da je usluga dobra. Naša železnica je svugde drugde “razvaljena“ i zapuštena. Nadam se da će ono što primene i nauče na ovoj pruzi polako da se širi.
 
:ROFLMAO::ROFLMAO:

Železnice Srbije i njeni ljubitelji ovde u fazonu:

E ali kad pročitam ovo ''međunarodni brzi voz''...
BlissfulUnimportantBronco-size_restricted.gif
 
Vrh