Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

20220411_101327.jpg

Će da bude, al ne mora da znači, što bi rekle Nišlije.
...videćemo...
 
Koliko vidim, sve na nivou idejnog projekta. U videu je razrađena trasa preko Mladenovca, a na karti ova već rekonstruisana preko MK.
 
Mozda ima nade sa prugu u centru Nisa - Moma kaze da se samo teretni izmesta. Valjda je dobro obavesten.
Screenshot 2022-04-11 181322.jpg
 
Ako EU daje hoće, kao
Pošto bi ovo trebala da plati EU, nije nemoguće, kao Subotica – Segedin.
Ako, u svetlu najnovijih dešavanja, išta bude rađeno.

Subotica - Segedin ne plaća nikakva EU nego Republika Srbija koja je uzela kredit od OTP banke...

A to da se sa EU projektima debelo kasni, neuporedivo više nego sa ruskim i kineskim nego kod nas, imaš primera kod susjeda i modernizacije pruge od Zagreba ka Mađarskoj...
 
Од Рипња до Сопота тешко 200 тешко ишта преко 120 а и то је свануће у односу на ово данас.
 
Moze li neko da mi objasni kako se sa biciklom popeti tj izaci sa prokopa?
Da navedem, bicikli ima 26 kila pa nije kao da bih mogao da ga vuglim uz stepenice tako lako
 
Juče sam se i ja konačno vozio brzom prugom, išao sam više ciljano da se provozam nego što mi je bila potreba.
Mesta u IC vozovima nije bilo tako da mi je ostalo samo RE voz.
Kada sam krenuo iz NS išao sam REex u 14:07, voz je bio solidno popunjen, krenuo je i stigao tačno na vreme, karte nije niko gledao.
Ono što sam zapazio da ima putnike koji su išli iz NS za Batajnicu i hvatali autobus za Golubince da bi preseli za Šid, i velika je šteta što vozovi iz/za Šida ne voze barem do Stare Pazove budući da bi time dobili još mnogo više putnika .
Nazad sam išao RE u 19:10 i bila je velika gužva, puno putnika je ušlo na Prokopu , mnogo više nego na NBG, voz je kasnio 7 minuta u dolasku, ali to propisujem tome što je na nekim stanicama duže stajao zbog mnogo putnika.

Moram da pohvalim kondukterku na vozu u 19:10, za razliku od onoga u 14:07 gde niko nije tražio kartu, ovde je kondukterka maher, redom ide i naplaćuje sve, bez ikakvog preskakanja, švercanja i slično, nasmejana, prijatna, ne znam kako se zove, ali svaka pohvala.

Na kraju nema šta da zamerim, pruga utegnuta, vozovi čisti, uredni i na vreme.
Flirt nigdje ne vozi brže od 150 km/h ni RE , a ni REex
Na stanici Beška pustara ni u jednom pravcu niko niti je ušao niti izašao, žali bože para koje su potrošene na tu stanicu, bolje da nisu ni pravili.
 
Poslednja izmena:
Ono što sam zapazio da ima putnike koji su išli iz NS za Batajnicu i hvatali autobus za Golubince da bi preseli za Šid, i velika je šteta što vozovi iz/za Šida ne voze barem do Stare Pazove budući da bi time dobili još mnogo više putnika .

Bezobrazluk i nesposobnost je to što vozovi do Šida i Loznice i dalje ne idu iz Prokopa.

Nazad sam išao RE u 19:10 i bila je velika gužva, puno putnika je ušlo na Prokopu , mnogo više nego na NBG, voz je kasnio 7 minuta u dolasku, ali to propisujem tome što je na nekim stanicama duže stajao zbog mnogo putnika.

Eto, a beše neki govorili da će na NBG biti mnogo više putnika nego na Prokopu?

Na stanici Beška pustara ni u jednom pravcu niko niti je ušao niti izašao, žali bože para koje su potrošene na tu stanicu, bolje da nisu ni pravili.

Na žalost, takve stanice u sred ničega su planirane i na pruzi od Novog Sada do Subotice. Nova stanica Vrbas, nova stanica između Lovćenca i Malog Iđoša i čini mi se još jedna. Ogroman promašaj. Zbog povećanja brzine sa 160 km/h na 200 km/h, nisu mogući peroni na prolaznim kolosecima i zato nije moguća ni izgradnja barem stajališta u naseljima. Mada mogli su to da reše ogradom kao u Novoj Pazovi.
 
Eto, a beše neki govorili da će na NBG biti mnogo više putnika nego na Prokopu?
Па и биће. Може се рећи, ово извлачење закључака из периода пробног и промотивног рада - што је почело првог дана рада ове пруге ("А причали су да не знају Београђани да нађу Прокоп!") - јесте једна од смешнијих појава на Беобилду (иначе једном од интелектуалнијих места на антиинтелектуалном интернету).
 
Много путника је ишло у промотивном периоду само да би видело то чудо од брзог воза, можда су неки искористили прилику па да истовремено виде и то чудо од Прокопа.
Оног тренутка кад се буде путовало по потреби и буде гледало да се што једноставније дође од тачке А до тачке Б биће повећан број путника на НБГ.
 
Na žalost, takve stanice u sred ničega su planirane i na pruzi od Novog Sada do Subotice. Nova stanica Vrbas, nova stanica između Lovćenca i Malog Iđoša i čini mi se još jedna. Ogroman promašaj. Zbog povećanja brzine sa 160 km/h na 200 km/h, nisu mogući peroni na prolaznim kolosecima i zato nije moguća ni izgradnja barem stajališta u naseljima. Mada mogli su to da reše ogradom kao u Novoj Pazovi.
Gde će biti nova stanica Vrbas? Ne planiraju valjda da je izmeštaju negde van grada?

Već je bilo takvih promašaja u prošlosti, na pruzi za normalne brzine je stanica Majdanpek izgrađena 10 kilometara daleko od istoimenog grada, stanica Zlatibor isto. Ali ne razumem zašto je za modernizaciju pruge neophodno izmeštanje stanice Vrbas? Ako je razlog pružni prelaz, taj problem mogu rešiti i izgradnjom nadvožnjaka ili podvožnjaka.
 
Poslednja izmena:
Baš sam juče pješačio i ne znam zbog čega neki toliko kritikuju Prokop. Stanica uopšte nije daleko od svega, apsolutno će NBG dobiti na značaju kada se otvori nova Autobuska, ali Prokop je na dobrom mestu uz autoput, blizu KC, ulica Kneza Miloša, Beograd na vodi, sve sam uspeo da obiđe peske bez problema. Pored autobusa na samoj stanici, par stotina metara dalje ima još jedna stanica za gradski autobus sa koje se može svuda. Ne znam zašto neko misli da bi peroni glavne stanice morali da budu na Terazijama. Ta stanica će da bude super samo da se završi.🙂
 
Problem je više subjektivne prirode. Ljudi cene lokaciju "Prokopa" na osnovu stare GŽS, koja je ipak bila gde je bila i još takva povezana sa dvocifrenim brojem linija.
Sad, s razlogom se poteže pitanje da li se trebalo lišiti takve stanice.
No, za prosutim mlekom ne vredi žaliti.
 
Gde će biti nova stanica Vrbas? Ne planiraju valjda da je izmeštaju negde van grada?

Već je bilo takvih promašaja u prošlosti, na pruzi za normalne brzine je stanica Majdanpek izgrađena 10 kilometara daleko od istoimenog grada, stanica Zlatibor isto. Ali ne razumem zašto je za modernizaciju pruge neophodno izmeštanje stanice Vrbas? Ako je razlog pružni prelaz, taj problem mogu rešiti i izgradnjom nadvožnjaka ili podvožnjaka.

Što se Vrbasa tiče, sadašnja stanica ostaje na sporednoj pruzi Vrbas Nova - Sombor, a na glavnoj pruzi Novi Sad - Subotica će biti stanica Vrbas Nova, koja će biti na sred njive.

Screenshot (23).png

Druga stanica u sred njive će biti Lovćenac-Mali Iđoš. Sadašnje stanica Lovćenac se ukida, kao i stajalište Mali Iđoš i ukrsnica Mali Iđoš.

Screenshot (24).png
 
Što se Vrbasa tiče, sadašnja stanica ostaje na sporednoj pruzi Vrbas Nova - Sombor, a na glavnoj pruzi Novi Sad - Subotica će biti stanica Vrbas Nova, koja će biti na sred njive.

Pogledajte prilog 133883

Druga stanica u sred njive će biti Lovćenac-Mali Iđoš. Sadašnje stanica Lovćenac se ukida, kao i stajalište Mali Iđoš i ukrsnica Mali Iđoš.

Pogledajte prilog 133884
Ovo je daleko od idealnog, pogotovo sto od stanice do centra tih gradova nece biti komunalnih autobusa. Slicna situacija je u Rumi, tamo je nekada i bilo komunalnih autobusa, ali odkad je autobuska stanica pored zeleznicke ukinuta, nema vise tih autobusa. No tamosnja stanica je propala zbog neodrzavanje Savskog koridora, nekada je bilo 24 vozova do Zagreba i Beograda, svaki sat po jedan, pa se nije ni gledalo na red voznje.
 
Vrh