Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sad kad @Nikola NS pomenu gumenjaru... Svi znamo za taj naziv ali se sećam da je bilo priče na forumu zašto se tako zove i da niko nije dao konkretan razlog. Pretpostavljam da je razlog to što u njoj rade ljudi koji kao sredstvo prevoza koriste isključivo vozila sa pneumaticima (gumama) a upravljaju voznim parkom čiji su točkovi od čelika. U kratkoj reči idealan opis njihovog sveukupnog vođenja posla i stanja železnice 😂
"Gumena zgrada" je nadimak zgrade ŽTP-a još od davnina. A razlog je taj što su se sami železničari sprdali na to kako u zgradi ima toliko zaposlenih (bespotrebno) i koji se neprestano tamo zapošljavaju da zgrada mora da je od gume kad zidovi mogu da prime toliku populaciju.
Eto to je razlog zašto joj je dat naziv "gumena zgrada" ili ti "gumenjara".
 

Prilozi

  • opanak_ili_zeleznica-momcilo_djorgovic_v.jpg
    opanak_ili_zeleznica-momcilo_djorgovic_v.jpg
    41,6 KB · Pregleda: 173
Poslednja izmena:
1) Ako bi vozovi iz Novog Sada produžavali do Krnjače to bi bilo još oko 30 minuta za obrt, što bi u slučaju oskudice garnitura značilo manje polazaka za Novi Sad.

2) Prokop odnosno novi čvor je projektovan da bude prolazna stanica u pravcu Rakovica - Zemun. Vračarski tunel je na sporednom pravcu. Iz Vračarskog tunela čak se nema ni pristup na sve koloseke stanice Prokop. Zbog toga vozovi iz Vršca moraju da se izvlače ka savskom mostu i menjaju kolosek pri povratku.
1) Могао би да се направи оптималнији ред вожње. Гарнитуре (и регио и ИЦ) често чекају сат до сат и по између полазака у Новом Саду или Београду. Осим тога, док се уради пројекат за пероне па док се изведе (под саобраћајем), може да прође и више од годину дана. Свакако ће за три године стићи 18 нових Флиртова, а прва испорука и раније. Треба на време мислити о свему.

2) Како онда саобраћа БГ воз на правцу Земун - Панчевачки мост - Овча и то са много више полазака? Значи, за неке возове може, а за неке не? А као што је питао @Дошљак, зар није логично да се вршачки воз продужу до Земуна? То му је додатних 12 + 12 минута, а добијају се веома важне станице. Идеја је да путници међуградских возова (регио, регио експрес, ИЦ) што више користе железницу кроз Београд и самим тим смање притисак на градски превоз и уличну мрежу. А кад неко види да из Новог Сада, Инђије, Пазове итд. веома брзо и без преседања може да стигне до Аутокоманде, Вука или Панчевца или из Вршца и Панчева до Новог Београда, можда одлучи да у Београд не дође аутомобилом. Дакле, додатно се смањује притисак на уличну мрежу у граду.
 
1) Могао би да се направи оптималнији ред вожње. Гарнитуре (и регио и ИЦ) често чекају сат до сат и по између полазака у Новом Саду или Београду. Осим тога, док се уради пројекат за пероне па док се изведе (под саобраћајем), може да прође и више од годину дана. Свакако ће за три године стићи 18 нових Флиртова, а прва испорука и раније. Треба на време мислити о свему.

2) Како онда саобраћа БГ воз на правцу Земун - Панчевачки мост - Овча и то са много више полазака? Значи, за неке возове може, а за неке не? А као што је питао @Дошљак, зар није логично да се вршачки воз продужу до Земуна? То му је додатних 12 + 12 минута, а добијају се веома важне станице. Идеја је да путници међуградских возова (регио, регио експрес, ИЦ) што више користе железницу кроз Београд и самим тим смање притисак на градски превоз и уличну мрежу. А кад неко види да из Новог Сада, Инђије, Пазове итд. веома брзо и без преседања може да стигне до Аутокоманде, Вука или Панчевца или из Вршца и Панчева до Новог Београда, можда одлучи да у Београд не дође аутомобилом. Дакле, додатно се смањује притисак на уличну мрежу у граду.

1) Mogao bi, naravno. Mogao bi da saobraća Regio BG-NS na sat vremena, a IC takođe na sat vremena sa 3 Flirta i 2 Kissa. Ali ne ako se produži linija od Prokopa ka dalje. Ja sam pominjao Krnjaču, ali sam zaboravio da ima samo dva perona na sporednim kolosecima. Stajanjem bi blokirao prolazne BG vozove, tako da bi morao da produži do Ovče, a možda čak i do Pančeva GS jer u Ovči terminira BG voz. Pitanje da li bi u Ovči moglo da se organizuje sa 3 koloseka sa peronima. Takođe je pod znakom pitanja kapacitet pruge u Vračarskom tunelu, jer saobraća BG voz. Ja sam pre za to da se poveća broj BG vozova i da se produže do Vojlovice nego da se međugradski vozovi ka Sremu i Bačkoj uguravaju u tunel.

2) Niko nije rekao da ne može da saobraća, samo da rešenjem železničkog čvora nije predviđeno da međugradski vozovi saobraćaju na taj način. Desni kolosek Vračarskog tunela ima vezu sa kolosecima 8, 9 i 10 u Prokopu, dok levi ima samo sa kolosekom 3 (imaće i sa kolosecima 1 i 2 kad se izgrade). Vršački voz, kao i svi drugi vozovi ka jugu da se produže do Zemuna je logično i predviđeno projektom novog čvora. Da li će se to desiti, videćemo.
 
Još jedan live iz voza NS-BG, trenutno u Flirtu koji ide umesto Kissa. Kondukter ubeđuje putnike da je to isto što i Soko i da je svejedno... Videćemo koliko će kasniti u BG jer 160 i 200 nije isto. Niti je broj mesta isti, bar bih rekao po ovih par ljudi što stoji.
Ne vidim problem u tome što je neko nešto zeznuo ili što je crkao Soko. Naprotiv, mislim da je super što su uspeli da organizuju polazak, ali onda se lepo izvini na razglasu i kaže da zbog tehničkih razloga Soko neće ići i da je organizovan polazak umesto njega. Nekako čak i kad urade dobru stvar, zeznu na kraju.

Stigli smo u Prokop sa par minuta zakašnjenja, što opet pokazuje da je Kiss, bar za sad, samo uzet zbog slikanja. Prijatno sam iznenađen brzinom i koliko sam video nigde nije išao do 160, već maksimalno 150.
Dakle, još jednom, generalno je utisak pozitivan, iz nekog razloga nije mogao Kiss, organizovali su Flirta i kome je bitno da stigne, stići će sa minimalnim zakašnjenjem. Ono što je negativan utisak je odnos železnice i zaposlenih prema putnicima, neinformisanje i neprofesionalna komunikacija.
 
У РЕ 2412 стајао од Новог Београда до Новог Сада, прилична гужва, око врата људи набијени. Успут је нешто мало људи улазило и излазило, али већина је путовала на релацији Београд/Нови Београд - Нови Сад. На изласку из Старе Пазове смо се мимошли са РЕ 2413 (дакле, каснио је неких 3-4 минута), и у њему се стајало. На оба воза само по једна гарнитура. Негде око Сремских Карловаца смо се мимоишли са ИЦ 551, редовно вози ЕМВ 410/418. На крају смо стигли у Нови Сад са 4-5 минута кашњења. Колико сам испратио, кашњење се накупило од Инђије до Новог Сада.
 
Sa sajta Infrastrukture železnice Srbije. Dat je pregled ukidanja saobraćaja po deonicama koje se trenutno demontiraju. Jako mi je žao ovih pruga ne samo što se demontiraju već što zemljište trajno prestaje da bude namenjeno železničkom saobraćaju. Nadam se da će biti neke veće inicijative na kraju da se koridori sačuvaju. Ona već sada postoji ali je slaba.

У наредне две године биће демонтиране и уклоњене следеће пруге у Србији, на којима је железнички саобраћај обустављен 1978. године: Бечеј – Сента (35,8 км), Сента – Кањижа (17,07 км), Сомбор – Бачки Брег (25,33 км), Сомбор – Риђица (28,11 км) и Жабаљ – Бечеј, деоница Чуруг – Бечеј (31 км), а те године обустављен је и саобраћај путничких возова на прузи Бечеј – Врбас (36,92 км), на којој је саобраћај потпуно укинут 2006. године.

Такође, биће демонтиране и пруге Сечањ – Јаша Томић (10,36 км), на којој је путнички саобраћај обустављен 1999. године, а за саобраћај потпуно затворена 2006. године и пруга Кикинда – Банатско Аранђелово (32,91 км) на којој је путнички саобраћај укинут 1998., а теретни 2010. године.

И најзад, у наредне две године биће демонтиране и пруге: Владимировци – Ковин (40,9 км), затворена за саобраћај од 2014. године; Зрењанин фабрика – Вршац (81,2 км), затворена за саобраћај 2005. године; Хоргош – Кањижа (13,51 км), затворена за саобраћај 2002. године; Каравуково – Бач (13,4 км), затворена за саобраћај 2005. године; Петроварадин – Беочин (14,35 км), затворена за саобраћај 2007. године; Сомбор – Апатин фабрика (21,6 км), путнички саобраћај обустављен 2005. године, за саобраћај потпуно затворена 2009. године, и Сопот Пожаревачки – Костолац (32 км), на којој је саобраћај обустављен 2008. године.
 
Sad kad se pomenula visina perona na vukovom, da li je to razlog zašto nijedan sa barske pruge ne staje više na vukovom? Do rekonstrukcije pruge od valjeva, išli su ajde da kažem pola pola, nije bitno, nakon rekonstrukcije više nijedan nije išao na pančevo, tj. prolazio kroz stanicu vukov spomenik. Mislio sam da postoji "viša problematika" oko toga zašto, sada mi pade na pamet, da li je samo zbog visine perona? Ako jeste....
 
Хоргош – Кањижа (13,51 км), затворена за саобраћај 2002. године

Ovo je netačno. DMV 711 je išao na relaciji Subotica - Horgoš - Kanjiža sve do migrantske krize 2015, a pre njega šinobus. Evo DMV 711 u Kanjiži 2013.

24.09.13_Kanji%C5%BEa_711.017_%2810100935974%29.jpg

Sad kad se pomenula visina perona na vukovom, da li je to razlog zašto nijedan sa barske pruge ne staje više na vukovom? Do rekonstrukcije pruge od valjeva, išli su ajde da kažem pola pola, nije bitno, nakon rekonstrukcije više nijedan nije išao na pančevo, tj. prolazio kroz stanicu vukov spomenik. Mislio sam da postoji "viša problematika" oko toga zašto, sada mi pade na pamet, da li je samo zbog visine perona? Ako jeste....

Išao je Beovoz davno od Pančeva do Valjeva. Nikad putnički i brzi nisu išli preko Vukovog spomenika. Išli su sa glavne dok je postojala, posle prebačeni na Prokop i to je to.
 
Davno je bilo, ne znam koji su išli, ali znam da su išli. Tada je čini mi se bilo više polazaka iz Valjeva, sada možda ima jedan do valjeva, svi idu dalje. Nije to sporno, pitanje se odnosilo najviše na to zašto nijedan više ne ide na vukov. Ali suština je zbog razvaljen beovoz, koliko shvatam.
 
Ovo je netačno. DMV 711 je išao na relaciji Subotica - Horgoš - Kanjiža sve do migrantske krize 2015, a pre njega šinobus. Evo DMV 711 u Kanjiži 2013.
Baš ovo je i meni palo na pamet kao nelogičnost u spisku. Pretpostavljam da ima još koja greška ali verovatno je uglavnom to to. Ako neko primeti još nešto, neka dopuni.

Ono čega se sećam je da je postojao voz Zrenjanin - Sečanj na pruzi Zrenjanin - Vršac i nakon 2005. godine.
 
Kada je otvarana stanica Vukov spomenik, pisalo se da je predviđena za stajanje vozova koji putuju do 100 km i da je za takva putovanja idealna.

To nije nikakva 'metro stanica', predviđena za voz do Batajnice, uz to je najbolje postavljeno službeno mesto u odnosu na grad. Prema tome, Srbijavozu je direktno u interesu da je što više koristi. EUREKA! Da iko koga zanimaju prihodi vodi tu firmu, on bi tu zaustavio koliko god putničkih vozova može. Prosto ko pasulj, talentovaniji učenik drugog razreda OŠ bi rekao 'tačno' i završio priču na tu temu.

A na ovoj temi neko teranje inata razumu zaista postaje naporno - to važi za ovo sa peronima, onda, kada se piše o ukidanju pruga i brani se to državno ludilo usred svetske (još bolje: evropske!) krize energenata i svega ostalog, kao i kada se širi 'dobar je RVR' diskurs. Da li bi 'iko koga zanimaju prihodi (rashodi)' terao za Ovču i Batajnicu voz sa tročlanom posadom, od kojih jedan stoji u vagonu, ne kontrolišući ni faking karte (!!!), nego duva u pištaljku da se zatvore vrata? Da je tolikim aviokompanijama od presudne važnosti da im u kabini sede dvojica, a ne trojica ili četvorica ljudi kao nekad, a da ovi plaćaju dve plate više po vozu, uključujući 'stjuardesu sa pištaljkom', što mu bruto dođe koliko para godišnje?

Nadam se da je ovog puta Toma Mona u pravu i da će nove garniture biti za BG voz. A glupi peroni da se obiju koliko noćas. Napred hilti!
 
Davno je bilo, ne znam koji su išli, ali znam da su išli. Tada je čini mi se bilo više polazaka iz Valjeva, sada možda ima jedan do valjeva, svi idu dalje. Nije to sporno, pitanje se odnosilo najviše na to zašto nijedan više ne ide na vukov. Ali suština je zbog razvaljen beovoz, koliko shvatam.

Išao je Beovoz, kao što rekoh. Ne ide više nijedan na Vukov spomenik jer Beovoz više ne postoji.
 
Ja takođe smatram da je ova priča da će nove garniture ići na BG:VOZ čista glupost. U tenderu je jasno naglašeno da se nabavlja minimum 18 vozova za regionalni saobraćaj.

22.png
 
Ja takođe smatram da je ova priča da će nove garniture ići na BG:VOZ čista glupost. U tenderu je jasno naglašeno da se nabavlja minimum 18 vozova za regionalni saobraćaj.

22.png

Kakve ima veze? Pa Flirtovi koje imamo su po tenderu nabavljani za "suburban" odnosno prigradske vozove, pa se ne koriste za to. U Srbiji se ne planira unapred, kao što smo zaključili skoro, prvo kupe, pa tek onda gledaju šta će sa tim sokoćalom. U svakom slučaju, za BG voz bi trebalo više vrata nego na trenutnom Flirtu koji imamo. Kako će izgledati novi Flirt, još je izgleda državna tajna...
 
Kakve ima veze? Pa Flirtovi koje imamo su po tenderu nabavljani za "suburban" odnosno prigradske vozove, pa se ne koriste za to. U Srbiji se ne planira unapred, kao što smo zaključili skoro, prvo kupe, pa tek onda gledaju šta će sa tim sokoćalom. U svakom slučaju, za BG voz bi trebalo više vrata nego na trenutnom Flirtu koji imamo. Kako će izgledati novi Flirt, još je izgleda državna tajna...
Oni su hteli da kupe posebne vozove za BG:VOZ, van ovog tendera i posla sa EBRD-om. Tender je raspisan još 2019 i nisam video da su menjali bilo šta u tenderskoj dokumentaciji, osim adrese i broja za kontakt. To me vodi ka zaključku da će biti regionalci. Ako je Monina priča tačna, pre mi se čini da će na BG:VOZ ubaciti deo starih FLIRT-ova, dok će novi pokrivati regionalni saobraćaj.
 
Imam osećaj da se ide ka tome da Zeleznica Srbije bud BG voz i brza pruga do NS. Ostalo nije prioritet ni u čemu.

Na žalost, ispade tako nekako. Od 5-10 godina starih DMV 711, polovina ih nije u voznom stanju. Od 500+ putničkih vagona koji su bili u vlasništvu Železnica Srbije, ostalo oko 50. Sve ide ka tome i da će EMV 412 da ode u staro gvožđe kad dođu novi Flirtovi.
 
Vrh