Previše smo mi siromašni da bacamo vozove stare tek 10 godina, mada sve nam generalno traje kraće nego kod uspešnijih država. Mi ništa ne održavamo. Čim se nešto pokvari odmah ga šaljemo u rashod i skidamo delove da neko slučajno ne bi morao da radi nabavku. Ne samo sa vozovima, nego i sa autobusima u javnom prevozu. U nemačkoj, švajcarskoj, mađarskoj, poljskoj viđao sam autobuse koji su kod nas rashodovani pre 10-20 godina, a kod njih su i dalje kao novi....711 треба бацити. боље да их нису ни куповали
са руском корисничком подршком, ништа не би добили таквим ремонтером
Hibrid, hibrid, rajo treba...
I da se ne ukidaju pruge.
To zahteva značajno organizaciono naprezanje za koje mislim da naši nisu da kažem spremni
U našim uslovima što više pojednostaviti operacije.
Isti princip kao hibridni automobili, ne mogu biti jeftini vec samo skuplji sto je logicno jer nude vece mogucnosti a kad je zeleznicki saobracaj u pitanju to su ozbiljne prednosti da imas vozno sredstvo koje moze da saobraca po svim prugama.Postoje i hibridi, ali su mnogo skupi.
Hibridi puno koštaju. Mislim da je ekonomičnija varijanta EMV i DMV koji mogu da idu da idu zajedno tako što EMV vuče na DMV na elektrificiranoj pruzi i napaja ga strujom. Tako je nešto hrvatski Končar razvio sa svojim novim EMV i DMV. Recimo ide voz Beograd - Lapovo u sastavu EMV + DMV. U Lapovu EMV nastavi za Niš, a DMV za Kragujevac i Kraljevo.
Ovo nije bas najsrecnije resenje jer to podrazumeva da 2 voza idu spregnuta na neku relaciju u vidu Y kraka gde se linije racvaju pa svaka garnitura nastavlja svojim putem.
Ali u mnogim situacijama bi se koristili vozovi koji bi isli od tacke A do tacke B gde je tacka A elektrificirana a tacka B neelektrificirana. Tu onda gubi smisao da idu dve garniture jedna EMV a druga DMV. Jedino da se na mestu gde nema vise zice EMV garnitura tu da terminira a DMV da nastavi sama ali to nema mnogo smisla.
Da, u Srbiji su arterije uglavnom elektrifikovane, 'grane' uglavnom nisu.
S ovim rešenjem je jedino problem, u našim uslovima, što u povratku (iz Niša i Kraljeva) jedan drugoga moraju da čekaju u Lapovu. Za to pruge treba da su dobre.
To cudo bi ja popravio i prodao kao polovne nekome, a kupio polovne dizel stadler