Dve godine pre pandemije sam vozio BlaBla car pošto mi je firma na NBG. Prevezao sam stotine i stotine ljudi i bukvalno ima na i različitih profila i priča zašto putuje i koliko često putuju.
Od aprila krećemo opet i verujem da se situacija neće promeniti zbog voza.
1. Blabla car je u proseku 500 din vožnja, što je duplo jeftinije od planirane cene za voz (ako tako bude)
2. Meni do železničke u NS treba 20 min brzim hodom + 20 - 30 min autobusom na Novom Beogradu. Ukupno to izadje skoro na 1,5 sat dok je autom 1 sat od vrata do vrata. U svakom slučaju probaću možda bicikl da utovarim na voz pa bih onda mogao da uštedim 15-20 min.
3. Red vožnje brzih vozova je veoma loš tako da ko radi od 9-17h mora baš da se načeka ili da ide onim sporijim vozom...
Cekamo jos da vidimo oko cene, međutim po tarifnicima bi to izgledalo ovako:
BG - NS drugi razred:
Regio, jedan smer 393, povratna 628,8
Brzi, jedan smer 453, povratna 724,8 (verovatno neće postojati, voz je ranga REx sto je isti tarifni rang kao RE samo vozi KISS tj prva klasa samo)
IC, jedan smer 483, povratna 772,8 (samo prva i prva+ klasa)
BG - NS prvi razred:
Regio, jedan smer 560, povratna 896
Regio Express, jedan smer 560, povratna 896
Brzi, jedan smer 620, povratna 996
IC, jedan smer 650, povratna 1040
Rezervacija sedišta (nije obavezno) +120
Ostale karte:
Mesečna opšta: 6874rsd
Mesečna za đake i studente: 5155rsd
Zaključak:
1) Onaj ko bude putovao svakodnevno koristiće voz sa mesečnom kartom, apsolutno najjeftiniji vid prevoza.
2) Čak i ako se putuje povratno, više se isplati IC voz (1040 din) u odnosu na : kola koja trose 7l/100km: 2*1273 = 2.546 din, blablacar 500 din u odnosu na 650, ali povratno bi bilo isto (1000din). Na to sta ce iyabrati neko zavisi od preferenci i gde se putuje.
3) Potrebn je dodatno analizirati red vožnje da bi se bolje uskladio sa realnim potrebama kao i integracija javnog prevoza sa železnicom