Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Strug u Makišu je popravljen juče te su danas dva Flirta obrađena i mislim da će večeras
biti uključeni u saobraćaj.

Za one koji nisu videli, ovako izgleda skidanje ravnih površina sa točka vagona
5.JPG



Zemunski strug i Habis kola na obradi
8.JPG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875040#p875040:24clc9dj je napisao(la):
orjen » Čet Avg 26, 2021 7:16 pm[/url]":24clc9dj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875015#p875015:24clc9dj je napisao(la):
WLABmz » 26 Aug 2021 04:02 pm[/url]":24clc9dj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874988#p874988:24clc9dj je napisao(la):
Student » Čet Avg 26, 2021 4:04 pm[/url]":24clc9dj]Pre dve godine bi priča o kreditu za 18 EMV od EBRD-a. Međutim tu priču pojede mrak (korona :twisted: ).
https://www.railwaypro.com/wp/ebrd-supp ... ocurement/

Treba modernizovati stare vagone kao što radi bukvalno svaka železnica u Evropi osim naše. Elektrookomotiva SV ima, i to novoremontovanih, ali nemaju šta da vuku...Treba kupiti i par novih elektrolokomotive za 160/200 km/h, pošto sadašnje mogu max 140 km/h.
Zavisi, kada je DB 103 (cuveni IC sa vmax 200 km/h) otisao u penziju, a ICE 1,2 i 3 zamenile sve elektolokomotive na ICe pravcima, nekoliko stotina vagona otislo je na otpad, ponekad i ganc nove. Isli su u zelezare u Ruhr. Ima o tome lepih filomva kako DB 103 vuce prazne kompozicje na zadnje putovanje. Sad se to desilo zbog zamene u EMV, a mislim da ni Japanci na daljinskim prugama nemaju nista sa elektolokomotivom sto vuce vagone. Takode bi Francuzi na njihovim TGV prugama nemali sta da renoviraju kada je sve EMV. Ceska, Madarska itd. da. Uostalom je DB islo sa rukom da bude konkuretna na daljinskim trasama, ne toliko u regionalnom putovanju, gde nema velike potraznje sto svi u provinciji zavise od auta.

Ovo nije tačno.

IC i ICE su dve potpuno različite klase vozova u Nemačkoj.

Kada je Baureihe 103 povučen 2003. godine uglavnom je (do tad postupno) zamenjen za modernijom Baureihe 101 na IC linijama, koja je, gle čuda, isto vukla vagone. Na IC linijima tek su poslednjih godinama počele klasične kompozicije da se menjaju EMV garniturama, a većina vagona je prodato privatnim železnicama, susednim železnicama, i društvima koja iznajmljuju vagone, koje su ih uglavnom modernizovali.

Ti vagoni što su išli na otpade, mnogi su stajali na sporednim kolosecima i čekali kupce (kao što sam već naveo), a oni što su pretopljeni su bili već prastari i neupotrebljivi i pripadali su DB Regio, a ne DB Fernvekehr.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875040#p875040:2ta2ctfi je napisao(la):
orjen » Thu Aug 26, 2021 6:16 pm[/url]":2ta2ctfi]... a mislim da ni Japanci na daljinskim prugama nemaju nista sa elektolokomotivom sto vuce vagone. Takode bi Francuzi na njihovim TGV prugama nemali sta da renoviraju kada je sve EMV. Ceska, Madarska itd. da.
Imaju Japanci svašta na metarskom (3'6") koloseku. U Francuskoj ima još uvek kompozicija, a i RailJet je isto kompozicija u konstrkcionom smislu. Privatnici imaju dosta kompozicija.

Po pitanju ekonomičnosti je razlika što su kompozicije isplativije samo na dužim relacijama gde ima dosta putnika.

edit
Odam na Google da tražim slike onog metarskog fensi noćnog ekspresa u Japanu, kad iskoči mi ovo i izgubim svaku dalju želju da se bavim železnicom kod nas.
ZELEZNICA_VOZ_1.jpg

Према информацијама Сектора за електротехничке послове Инфраструктура железнице Србије, због оштећења каблова на пружном прелазу Дреновац - главна улица - возови саобраћају у посебном режиму који је безбедан за све учеснике у саобраћају. У овом случају полубраници се не спуштају и неће бити у функцији док се квар не отклони. Према Закону о безбедности саобраћаја на путевима, возачи су дужни да пропуштају шинска возила у складу са постављеном вертикалном саобраћајном сигнализацијом, односно обавезно је заустављање испред пружног прелаза, кажу у ЈП Дирекција за изградњу општине Параћин.
https://www.paracin.rs/index.php/vesti-aktuelnosti/2020-2021-8-26-3
 
Треба пребацити одржавање сигнализације пружних прелаза са ИЖС на надлежне за одржавање путева. А такође би ваљало започети пројекат денивелисања прелаза за почетак макар на електрификованим пругама. Искрено се надам да ће пројекат брзе пруге довести до тога прво на потезу Београд-Суботица, а после и на јужном краку ка Нишу и Прешеву.
 
:dil: Upravljač puta plaća železnici održavanje prelaza. Tako bi trebalo da bude.

Deonica Gilje÷Paraćin je projektovana bez PP, ali ipak ima jedan pred sam ulazni blok u Paraćinu.
Naravno da treba denivelisati bar sve veće PP, pogotovo one preko staničnih koloseka.

Po projektu od Velike Pane do Ñiša radiće se denivelacija, ali ne svih, neke treba da ugase.
Neverovatno je koliki su otpori.
Npr. u Jagodini postoje (u zoni stanice) dva lepa nadvožnjaka i jedan pešačko-biciklistički podvožnjak. Kad su hteli da ukinu četvrti, klasičan PP u zoni bloka koji prelazi više koloseka i na kome malo malo pa pogine neko, digla se kuka i motika.
Ne daju ljudi.
 
zasto se to radi?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875056#p875056:1kxfx246 je napisao(la):
Rile » Čet Avg 26, 2021 6:54 pm[/url]":1kxfx246]Strug u Makišu je popravljen juče te su danas dva Flirta obrađena i mislim da će večeras
biti uključeni u saobraćaj.

Za one koji nisu videli, ovako izgleda skidanje ravnih površina sa točka vagona
Pogledajte prilog 1


Zemunski strug i Habis kola na obradi

file.php

file.php
 
Da bi se "ispravila ovalnost" točka, da kažem automobilskim rečnikom.
 
Što mu objašnjavaš, kad će sad da te pita šta će nam uopšte železnica i "zašto, kad točak može biti i kockast?".
 
Мени је тај човек одавно на игнор листи, не знам шта још чекате
 
Evo jedan mali projekat koji sam uradio. Red vožnje InterCity/EuroCity/EuroNight vozova Beograd - Novi Sad - Subotica (- Budimpešta - Beč) sa obrtom garnitura nakon završetka modernizacije pruge Beograd - Budimpešta:

https://disk.yandex.com/i/4j5ZD6kYOjUlbg


Predviđeni su:

1) polasci Beograd - Novi Sad - Beograd na svakih 1 sat i polasci Beograd - Subotica - Beograd na svakih 2 sata,
3) uklapanje međunarodnih polazaka sa taktom Beograd - Novi Sad - Subotica i postojećim taktom EuroCity/RailJet vozova Budimpešta - Beč,
3) ukupno 4 međunarodna polaska do Budimpešte i 3 do Beča,
4) noćni voz Beograd - Beč sa kušet/spavaćim kolima saobraća pomoćnim prevoznim putem kroz Mađarsku (sat vremena duže) kako bi dolasci u Beograd/Beč bili u odgovarajuće jutarnje vreme (8 sati sna), zbog zatvaranja Budapest Keleti pu. tokom noći, i zbog izbegavanja promene smera u Budapest Keleti pu.


Za realizaciju ovog reda vožnje potrebne su:

1) 3 garniture Srbija Voz Stadler KISS200 za unutrašnji saobraćaj,
2) 2 lokomotive Srbija Voz Siemens Vectron ili Bombardier TRAXX,
3) Srbija Voz - 2 vagona 1. klasa, 2 restoran vagona, 6 vagona 2. klasa, 2 spavaća vagona, 2 kušet vagona,
4) 2 lokomotive MAV-START 480 (Bombardier TRAXX),
5) MAV-START - 3 vagona 1. klasa, 3 restoran vagona, 9 vagona 2. klasa.
 
Solidan predlog, imam samo par pitanja
1)Koliko bi vozova u svakom trenutku vozilo međunarodni saobraćaj i koliko bi bili dugi ti vozovi (koliko vagona i kakva je kompozicija (1x 1. Klasa, 3x 2. Klasa, Vagon Restoran?))
2) Da li bi mogli da napravimo nekako IC linije po Srbiji koji bi vozili kroz celu zemlju, recimo IC 1 Subotica-Novi Sad-Beograd-(Niš kad se napravi pruga) i IC 2 Novi Sad-Beograd-Užice-Prijepolje. U ovo slučaju bi se kombinovao IC2 voz i međunarodni za bar kao brze veze tog dela Srbije koji bi zajedno činili neki fin takt od recimo 2 sata barskom prugom.

Za sad je sasvim okej predlog, mogli bi možda da napravimo red vožnje i sa drugim rangovima vozova. Međutim smatram da je ovakva prganizacija moguća tek par godina nakon kompletnog završetka kad bude bilo više putnila
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875756#p875756:3urpho4r je napisao(la):
WLABmz » 29 Avg 2021, 15:44[/url]":3urpho4r]Evo jedan mali projekat koji sam uradio. Red vožnje InterCity/EuroCity/EuroNight vozova Beograd - Novi Sad - Subotica (- Budimpešta - Beč) sa obrtom garnitura nakon završetka modernizacije pruge Beograd - Budimpešta:

https://disk.yandex.com/i/4j5ZD6kYOjUlbg


Predviđeni su:

1) polasci Beograd - Novi Sad - Beograd na svakih 1 sat i polasci Beograd - Subotica - Beograd na svakih 2 sata,
3) uklapanje međunarodnih polazaka sa taktom Beograd - Novi Sad - Subotica i postojećim taktom EuroCity/RailJet vozova Budimpešta - Beč,
3) ukupno 4 međunarodna polaska do Budimpešte i 3 do Beča,
4) noćni voz Beograd - Beč sa kušet/spavaćim kolima saobraća pomoćnim prevoznim putem kroz Mađarsku (sat vremena duže) kako bi dolasci u Beograd/Beč bili u odgovarajuće jutarnje vreme (8 sati sna), zbog zatvaranja Budapest Keleti pu. tokom noći, i zbog izbegavanja promene smera u Budapest Keleti pu.


Za realizaciju ovog reda vožnje potrebne su:

1) 3 garniture Srbija Voz Stadler KISS200 za unutrašnji saobraćaj,
2) 2 lokomotive Srbija Voz Siemens Vectron ili Bombardier TRAXX,
3) Srbija Voz - 2 vagona 1. klasa, 2 restoran vagona, 6 vagona 2. klasa, 2 spavaća vagona, 2 kušet vagona,
4) 2 lokomotive MAV-START 480 (Bombardier TRAXX),
5) MAV-START - 3 vagona 1. klasa, 3 restoran vagona, 9 vagona 2. klasa.
Odličan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875848#p875848:1jyznxuq je napisao(la):
Boki123 » Ned Avg 29, 2021 7:44 pm[/url]":1jyznxuq]Solidan predlog, imam samo par pitanja
1)Koliko bi vozova u svakom trenutku vozilo međunarodni saobraćaj i koliko bi bili dugi ti vozovi (koliko vagona i kakva je kompozicija (1x 1. Klasa, 3x 2. Klasa, Vagon Restoran?))

Napisano je u predlogu koliko bi vozova vozilo međunarodni saobraćaj. Kompozicija je baš takva kao što si napisao, ali u prinicpu se može prilagođavati količini putnika.

Boki123":1jyznxuq je napisao(la):
2) Da li bi mogli da napravimo nekako IC linije po Srbiji koji bi vozili kroz celu zemlju, recimo IC 1 Subotica-Novi Sad-Beograd-(Niš kad se napravi pruga) i IC 2 Novi Sad-Beograd-Užice-Prijepolje. U ovo slučaju bi se kombinovao IC2 voz i međunarodni za bar kao brze veze tog dela Srbije koji bi zajedno činili neki fin takt od recimo 2 sata barskom prugom.

Nije poželjno jer kad se 2024-2025. završi pruga Beograd - Budimpešta, pruge južno od Beograda će i dalje biti nepouzdane što se tiče punktualnosti, te bi prouzrokovale kašnjenja i nepouzdanost na novoj pruzi. Kada i ako se pruge južno od Beograda budu modernizovale, tada bi se to moglo desiti, međutim, to je već daleka budućnost, 2030+, te je prerano govoriti išta o tome preciznije.

Boki123":1jyznxuq je napisao(la):
Za sad je sasvim okej predlog, mogli bi možda da napravimo red vožnje i sa drugim rangovima vozova. Međutim smatram da je ovakva prganizacija moguća tek par godina nakon kompletnog završetka kad bude bilo više putnila

Već sledeće godine će se otvoriti pruga Beograd - Novi Sad, tako da do 2024-2025. kada bi trebalo da bude gotova čitava pruga do Subotice, odnosno Budimpešte, železnički transport bi trebalo da bude popularizovan neuporedivo nego danas.
 
Slažem se da će biti populizovan, ali kao i kod svakog projekta ove vrste uvek postoji period od godinu dve posle kog se vidi stvaran broj putnika. U početku dok se ljudi naviknu i sve. Ovaj red vožnje je sjajan, ali ga mora pratiti i integracija sa drugim vidovima prevoza (lokalna presedanja na voz) i time bi se značajno proširio krug ljudi kojima bi voz bio brža opcija od automobila recimo. Recimo ljudi iz Sente koji hoće do Beograda da dođu, uzmu voz do Subotice (koji isto mora biti u dobrom taktu) i onda brzi voz za Beograd. Isto tako i lokalni autobusi/tramvaji/brodovi i ostalo.Integracija je ključ uspeha.

Možemo u ovu tabelu dodati i ostel rangove vozova recimo RE vozove koji bi išli u dve linije.

1)Beograd-Novi Sad-Beograd (takt od sat vremena iz Beograda polazi 30 min posle brzog voza dakle u xx.25)

2)Novi Sad-Subotica-Novi Sad sa taktom od sat vremena koji bi išao na onaj sat kad nema IC/EC vozova

3) vozovi koji delom idu na brzoj pruzi, Novi Sad-Šid-Novi Sad, Novi Sad-Sombor-Novi Sad itd
 
Предлог је одличан. Додао бих воз за Праг.

А за ово што Боки пише - пун потенцијал ова пруга може да развије тек реконструкцијом и модернизацијом бочних пруга (и обновом и доградњом једног правца преко Тисе, Врбас-Србобран-два Бечеја-Кикинда). Са директним возовима Београд-Сомбор-Апатин, Београд-Бачка Паланка и Београд-Кикинда, све преко Новог Сада, то је већ друга димензија. Уједно је још и боља прилика за оживљавање тако значајних градова какви су Сомбор и Велика Кикинда од најављеног брзог пута.

За ово треба лобирати у Покрајини.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875967#p875967:f0glv36q je napisao(la):
Пантограф » Pon Avg 30, 2021 10:16 am[/url]":f0glv36q]Предлог је одличан. Додао бих воз за Праг.

Voz za Prag nije moguć više jer vozovi (državnih železnica) za Prag više ne polaze sa Keleti stanice u Budimpešti, nego sa Nyugati. Jedino ako Regiojet odluči da uvede liniju za Beograd, što i nije tako nemoguće, znajući njih.

Boki123":f0glv36q je napisao(la):
1)Beograd-Novi Sad-Beograd (takt od sat vremena iz Beograda polazi 30 min posle brzog voza dakle u xx.25)

Oko sat vremena će trebati RE vozu Beograd - Novi Sad. Bolje je da idu oko xx.15 iz Beograda i xx.45 iz Novog Sada, tako će imati jednakih po 30 minuta za obrt u konačnim stanicama. Za takt od sat vremena RE Beograd - Novi Sad će trebati 3 garniture Flirta.

Boki123":f0glv36q je napisao(la):
2)Novi Sad-Subotica-Novi Sad sa taktom od sat vremena koji bi išao na onaj sat kad nema IC/EC vozova

To bi se isto moglo spojiti sa RE Beograd - Novi Sad da svaki drugi produžava za Suboticu. Probaću odraditi red vožnje i obrt.
 
Verovatno je već milion puta bilo rečeno,ali nigde nema ništa konkretno,kada je zvanični rok za NS-SU,za sada su samo napravili pristupnu rampu za vozila,postavili natpise ,,China railway",i skinuli kontaktnu mrežu,ovim tempom nema ništa još pet godina...
 
33 meseca od početka radova (koji su najavljeni da će početi
u septembru)
 
Ако се не варам, ту иде потпуно затварање за разлику од пруге БГ-НС, а и терен је лакши, без тунела и чини ми се са пар мањих мостова.
 
Па једно време су се одвијали радови без потпуног затвора. Мада је то више постојање алтернативе трианглом ка Шиду.
 
U Novom Sadu su već počeli radovi. Uklonjena je kontaktna mreža. Vozovi za SU i SO idu ionako samo dizel garniture, tako da ih to ne dotiče (za sad).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875080#p875080:19fcqvct je napisao(la):
WLABmz » 26 Aug 2021 08:46 pm[/url]":19fcqvct]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875040#p875040:19fcqvct je napisao(la):
orjen » Čet Avg 26, 2021 7:16 pm[/url]":19fcqvct]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875015#p875015:19fcqvct je napisao(la):
WLABmz » 26 Aug 2021 04:02 pm[/url]":19fcqvct]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874988#p874988:19fcqvct je napisao(la):
Student » Čet Avg 26, 2021 4:04 pm[/url]":19fcqvct]Pre dve godine bi priča o kreditu za 18 EMV od EBRD-a. Međutim tu priču pojede mrak (korona :twisted: ).
https://www.railwaypro.com/wp/ebrd-supp ... ocurement/

Treba modernizovati stare vagone kao što radi bukvalno svaka železnica u Evropi osim naše. Elektrookomotiva SV ima, i to novoremontovanih, ali nemaju šta da vuku...Treba kupiti i par novih elektrolokomotive za 160/200 km/h, pošto sadašnje mogu max 140 km/h.
Zavisi, kada je DB 103 (cuveni IC sa vmax 200 km/h) otisao u penziju, a ICE 1,2 i 3 zamenile sve elektolokomotive na ICe pravcima, nekoliko stotina vagona otislo je na otpad, ponekad i ganc nove. Isli su u zelezare u Ruhr. Ima o tome lepih filomva kako DB 103 vuce prazne kompozicje na zadnje putovanje. Sad se to desilo zbog zamene u EMV, a mislim da ni Japanci na daljinskim prugama nemaju nista sa elektolokomotivom sto vuce vagone. Takode bi Francuzi na njihovim TGV prugama nemali sta da renoviraju kada je sve EMV. Ceska, Madarska itd. da. Uostalom je DB islo sa rukom da bude konkuretna na daljinskim trasama, ne toliko u regionalnom putovanju, gde nema velike potraznje sto svi u provinciji zavise od auta.

Ovo nije tačno.

IC i ICE su dve potpuno različite klase vozova u Nemačkoj.

Kada je Baureihe 103 povučen 2003. godine uglavnom je (do tad postupno) zamenjen za modernijom Baureihe 101 na IC linijama, koja je, gle čuda, isto vukla vagone. Na IC linijima tek su poslednjih godinama počele klasične kompozicije da se menjaju EMV garniturama, a većina vagona je prodato privatnim železnicama, susednim železnicama, i društvima koja iznajmljuju vagone, koje su ih uglavnom modernizovali.

Ti vagoni što su išli na otpade, mnogi su stajali na sporednim kolosecima i čekali kupce (kao što sam već naveo), a oni što su pretopljeni su bili već prastari i neupotrebljivi i pripadali su DB Regio, a ne DB Fernvekehr.
Hvala na odgovoru. Samo da dodam, ziveo sam od 2006 do 2010 u Kelnu a od 2010 do danas sam ili u Minhenu ili Berlinu. Jedine voznje u mrezi DB da sam bio u vagonu sa lokomotivom su bili relacije za Budimpestu i Zagreb, sve ostalo sam isao ili sa regionalnim EMV ili ICE. Pratio sam neke diskusije od zeleznickih i transportnih strucnjaka kako poboljsati ekonomicnost, jedan od predloga je da se koriste vise klasicne kompozicije sto su fleksibilnije. Tako sto da ucimo na sopstvenim greskama kad je skupo nego na greskama u DB. 2019 su zato i poceli sa nabavkom TALGO ECx. Od 2023 ce ih biti na ovdasnjim prugama. Nadam se da se odluce u ZS za identican pristup.

Mozda je i zanimljivo gde ce se ECx od 2023 (Berlin-Amsterdam) i 2024 (sve ostale relacije) koristiti. Voz je slicne kategorije kao RJ, i imace vmax 230 km/h.
 

Prilozi

  • ecx klein.jpeg
    ecx klein.jpeg
    34,8 KB · Pregleda: 655
U sklopu Evropske godine železnice sutra kreće "Connecting Europe Express" iz Lisabona.
Kod nas je 12. i 13. septembra

stajališta

nom
Šid
description
12 September 2021 - Arrival 15.26
12 September 2021 - Departure 15.51

nom
Belgrade (Centar)
description
12 September 2021 - Arrival 18.12
13 September 2021 - Departure 12.00

https://www.connectingeuropeexpress.eu/
 
Vrh