Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877344#p877344:2liemctq je napisao(la):
Rile » Sub Sep 04, 2021 5:41 am[/url]":2liemctq]Koliko vidim barski vozovi polaze i završavaju u Bgd Centru čime i definitivno Topčider odlazi u istoriju.

Zbog čega ne kreću iz Zemuna, s obzirom da će rampa za utovar biti gotova kad i pruga Beograd - Stara Pazova?

Rile":2liemctq je napisao(la):
Sve u svemu vrlo ambiciozan red vožnje ali realno teško održiv. Biće ovde dosta korekcija sa čuvenim
naznakama ''privremeno ne saobraća''.

To sam i ja prvo pomislio, naročito za BG voz.

Boki123":2liemctq je napisao(la):
Lično mislim, i nadam se, da je namerno uvedeno samo dva polaska Beograd Centar-Požarevac jer se sprema rekonstrukcija Resnik-Sopot kako bi svi polasci mogli da se preusmere preko Male Krsne. Problem mogu biti jedino DMV koje znamo da se ne održavaju i često se otkazuju polasci na nekim realcijama.

Voz Beograd - Požarevac je potpuno nekonkurentan zbog brzine, ne treba ga ni uvoditi jer će voziti potpuno prazan, kao što je uvek i vozio. Problem DMV na elektrificiranoj liniji gde je uvek vozio 412? O čemu ti?

Boki123":2liemctq je napisao(la):
Ovde dobijamo i više putnika na drugim relacijama koji će presedati u Beogradu recimo Valjevo-Novi Sad ili Vršac-Novi Sad, ovakvih putnika ima dosta i sigurno bi koristili železnicu, dakle već od narednog reda vožnje biće osnova da se uvedu novi polasci na drugim prugama

Ja ne znam odakle na ovom forumu vlada fetiš za prolaznim vozovima kroz Beograd. Koji tranzitni putnici kroz Beograd? Toga je jako malo i ne postoji potreba za tranzitnim vozovima kroz Beograd.
 
Ovo je interesantno pitanje šta se dešava oko te rampe. Ili će ukinuti tu uslugu ili će naknadno objaviti da saobraćaju iz Zemuna.
I meni se čini da je regionalni saobraćaj čak dosta smanjen u odnosu na pre i da bi trebalo da mogu da ga pokriju ako se brojnost dizel garnitura zadrži bar na trenutnom nivou. Nema polazaka ni na jednoj liniji južno od Niša, Po - Majdanpek, Pančevo - Zrenjanin, Novi Sad - Zrenjanin, proređen Kragujevac - Lapovo...
Da, problem bi mogao biti BG:voz koji saobraća kao pre rekonstrukcije pruge na liniji 1 a ostaju sve naknadno uspostavljene linije.
Nedostatak voznih sredstava je baš ozbiljan. Da imamo više garnitura, mogli bismo da se otkačimo od tog standarda koji postoji od kad je železnice kod nas da regionalne pruge imaju nijedan ili tri polaska dnevno. A cilj svakako treba da bude standardno 18 pari vozova na svim pravcima kako je to u Mađarskoj ili Češkoj. Realno gledano, kod nas nema nebitnih pravaca za putnički saobraćaj, te pruge koje su zapostavljene jer nisu Koridor X su jednako za nas važni magistralni pravci. U Vojvodini pružna mreža ekvivalentna je putnim pravcima I-a, I-b i II-a reda a u centralnoj Srbiji putnim pravcima I-a i I-b reda. Dakle sve su to veoma važne veze koje spajaju međusobno gradove i na kojima može postojati putnički saobraćaj.
Drago mi je što se uvodi ovakav red vožnje na tom pravcu ka severu i ja mislim da će voz biti atraktivan i prema Šapcu i prema Šidu i prema Novom Sadu. Međutim mogu se naći dve zamerke koje će nekad kasnije (npr. sledećim redom vožnje) verovatno biti otklonjene. Prvo polasci na liniji Beograd - Novi Sad i Novi Sad - Sombor nisu usklađeni. Kako imamo samo još tu liniju iz Novog Sada trenutno aktivnu, moglo je da se povede računa o tome a ne da nakon poslednjeg iz Sombora taman ne stižete na poslednji za Beograd i slično. Ovo je vrlo zanimljiva veza inače, jer su brzine na pruzi ka Somboru isto solidne i bilo bi putnika. Gordijev čvor u Bogojevu gde postoje svi uslovi da se ne gubi 15 minuta ne bih komentarisao...
Druga zamerka je taj voz iz Zvornika koji menja broj usput. To znači da u redu vožnje ko bude ukucao Beograd - Zvornik dobiće informaciju da nema vozova na toj relaciji. Da li neko zna zašto se ti brojevi vozova menjaju usput i kada saobraća jedna ista garnitura? Isto kao onomad u Resniku. Ajde to je neka njihova interna zavrzlama ali onda prilagoditi red vožnje da pokazuje presedanja i da u ovakvom slučaju još daje informaciju direktna kola.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877364#p877364:2c7a7war je napisao(la):
Pumba » Sub Sep 04, 2021 10:12 am[/url]":2c7a7war]Nema polazaka ni na jednoj liniji južno od Niša

To je zbog planiranih remonta Niš - Brestovac i Niš - Dimitrovgrad. Planirano je da se vrše zatvori na ove dve pruge naizmenično 72 sati jedna, pa 72 sati druga, kako bi se propuštali međunarodni teretni vozovi, malo preko Makedonije, malo preko Bugarske. Do duše, oni su planirani bili da počnu radovi tekući red vožnje, te ni u ovom redu vožnje nije bilo putničkih vozova u grafikonu (ali su naknadno uvedeni). Kada će krenuti radovi, niko izgleda ne zna...
 
DMV sam mislio na nivou celokupne države da to može biti razlog otkazivanja pojedinih polazaka zbog nedostatka garnitura.

Nisam mislio na prolazne vozove već na vezu recimo Valjevo-Novi Sad uz presedanje u Beogradu što je sasvim normalno i postoji sigurno dosta putnika (posebno studenata) koji bi presedali u Beogradu da bi došli do NS (ja lično znam par njih).

Kad budem stigao napisaću kakve su veze sa Vršačkom, Niškom i Barskom prugom, ali ono što sam do sad video za Barsku prugu ima dosta situacija da je presedanje svega 2-3 minuta
 
Ovaj red vožnje će brzo da se koriguje, jer će npr. ekspresni vozovi u 10 i u podne ići prazni: brzo će im uvesti stajanja u Inđiji i u Pazovi.

Pomalo je nadrealno da ekspres stiže u Beograd u 9.03, zbog radnog vremena. Takođe, nedostaju polasci oko 16.30 i 17.30, a i oni od 16 i 17 iz Beograda su preblizu punom satu i mnogima neuhvatljivi.

Nemogućnost da se uhvati pravilan takt, kao i ćinjenicu da će 33,33% preskupog resursa (Stadler KISS) stajati kao rezerva, u saobraćajnom, odnosno u ekonomskom smislu, predstavljaju ozbiljan faul.

Uglavnom, ovo se u svetu ovako ne radi. Pitanje je - ako je pruga nova, vozovi 'iz sveta', što je onda naopako? - ali dobro, pruga je tu, biće jednom i više KISS-ova, pa će za oko 15 redova vožnje neke stvari možda biti i bolje.
 
Што се тиче воза за Шабац, са овим једним поласком дневно око 3 и стиже око 10 до 5, уз воз који стиже у Београд око пола 11 тешко да ће се се много путника одлучити да пређе на воз. Фале ту макар још два воза који стижу у Београд пре 8 и пре 9, као и возови из Београда који крећу после 4 и после 5.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877375#p877375:31f8pv0i je napisao(la):
Пантограф » Sub Sep 04, 2021 11:26 am[/url]":31f8pv0i]
Nemogućnost da se uhvati pravilan takt, kao i ćinjenicu da će 33,33% preskupog resursa (Stadler KISS) stajati kao rezerva, u saobraćajnom, odnosno u ekonomskom smislu, predstavljaju ozbiljan faul.

Nemogućnost da se uhvati takt je ustvari nesposobnost konstruktora reda vožnje. Rezerva mora postojati, imali 3 ili 33 KISS-a.
 
18 pari vozova između BG i NS?
Pre rekonstrukcije bilo je i 25 računjajući Suboticu i međunarodne ali je gro saobraćaja bio u lokalu.
Što se tiče manjka KISS garnitura sad se vidi šta bi značilo imati push-pull umesto ovih garnitura a garniture samo za lokal....
 
Voz u 10 će služiti tursitima i izletnicima i mislim da je koristan kao polazak, ja bih ga svakako koristio.

Evo veze koje se ostvaruju u Beogradu na Barsku i Vršačku prugu (Niška se svakako malo korsiti pa nisam odradio, ali možda uradim i za nju nekad)

Postoji 3 vrsta presedanja (po meni) :
Loše - Drugi polazak je na <5 minuta ili >45 minuta
Dobro - Drugi polazak je na 5-10 minuta ili 30-45 minuta
Odlična - Drugi polazak je na 10-30 minuta

Pored toga da li je dobra, loša ili odlična veza naveo sam najbliže presedanje i vremensko čekanje u minutima (ukoliko je čekanje malo naveo sam i sledeći polazak)
Dakle ukoliko voz recimo ide iz Beograda ka Vršcu ja sam naveo vreme polaska tog voza, broj tog voza - dobra/loša/odlična, razlika u minutima između polaska tog voza i dolaska vremenski najbližeg novosadskog voza, i broj novosadskog voza
Ukoliko voz dolazi u Beograd naveo sam prvi polazak za NS nakon navedenog vremena dolaska.

Informacije su uzete iz Grafikona za sve vozove sem novosadskih koji su uzeti iz prve objave na ovoj temi na prethodnoh stranici, ukoliko imate nešto da dodate slobodno recite.

1) Vršačka pruga

Ka Vršcu
6:59  RE 2601 - Dobra, 34 minuta RE 2401
10:00  RE 2603 - Loša, 1 minut RE 2405, 57 minuta IC 541
11:35  RE 2605 - Dobra, 40 minuta REx 741
15:30  RE 2607 - Dobra, 35 minuta REx 743
16:59  RE 2609 - Odlična, 19 minuta IC 547
21:00  RE 2611 - Odlična, 23 minuta IC 549

Iz Vršca
6:27  RE 2600 - Dobra, 33 minuta RE 2402
7:58  RE 2602 - Loša, 5 minuta REx 742, 68 minuta RE 2404
11:00  RE 2604 - Loša, 63 minuta REx 744
13:58  RE 2606 - Dobra, 7 minuta IC 542, 77 minuta RE 2410
16:29  RE 2608 - Dobra, 36 minuta RE 2412
20:35  RE 2610 - Loša, 105 minuta RE 2416

2) Barska

Ka Valjevu
4:00  RE 2141 (Valjevo) - Nema
7:55  RE 2131 (Prijepolje) - Odlična, 15 minuta IC 541
9:00  IC 430  (Bar) - Odlična, 17 minuta RE 2403
11:10 RE 2121 (Užice(Zlatibor)) - Odlična, 15 minuta REx 741
12:40  RE 2101 (Prijepolje) - Dobra, 3 minuta IC 545, 42 minuta RE 2407
15:25  RE 2103 (Prijepolje) - Odlična, 30 minuta REx 743
17:05  B 711 (Užice) - Odlična, 25 minuta IC 547
19:40  RE 2133 (Užice) - Dobra, 45 minuta REx 745
20:20  B 433 (Bar) - Dobra, 7 minuta RE 2415, 85 minuta REx 745

Ukinut večernji polazak za Valjevo!
Jutarnji pomeren u 4

Iz Valjeva
6:09  B 432 (Bar) - Loša, 51 minuta RE 2402
7:32  RE 2140 (Valjevo) - Dobra, 2 minuta IC 540, 31 minut REx742
7:58  B 710 (Užice) - Loša, 5 minuta REx 742, 68 minuta RE 2404
10:30  RE 2100 (Prijepolje) - Odlična, 30 minuta RE 2406
13:40  RE 2102 (Prijepolje)  - Odlična, 25 minuta IC 542
16:34  RE 2130 (Užice) - Odlična, 29 minuta RE 2412
18:50  RE 2104 (Prijepolje) - Odlična, 20 minuta RE 2414
20:02  IC 430 (Bar), Loša, 3 minuta IC 548, 138 minuta RE 2416
21:40  RE 2120 (Užice (Zlatibor)) - Dobra, 40 minuta RE 2416
 
To je obični regio Podgorica-Bar.
Mislim da je kupaći bio voz s Baat-ovima pre 20 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877364#p877364:2qphzur5 je napisao(la):
Pumba » Суб Сеп 04, 2021 10:12 am[/url]":2qphzur5]Ovo je interesantno pitanje šta se dešava oko te rampe. Ili će ukinuti tu uslugu ili će naknadno objaviti da saobraćaju iz Zemuna.
I meni se čini da je regionalni saobraćaj čak dosta smanjen u odnosu na pre i da bi trebalo da mogu da ga pokriju ako se brojnost dizel garnitura zadrži bar na trenutnom nivou. Nema polazaka ni na jednoj liniji južno od Niša, Po - Majdanpek, Pančevo - Zrenjanin, Novi Sad - Zrenjanin, proređen Kragujevac - Lapovo...
Da, problem bi mogao biti BG:voz koji saobraća kao pre rekonstrukcije pruge na liniji 1 a ostaju sve naknadno uspostavljene linije.
Nedostatak voznih sredstava je baš ozbiljan. Da imamo više garnitura, mogli bismo da se otkačimo od tog standarda koji postoji od kad je železnice kod nas da regionalne pruge imaju nijedan ili tri polaska dnevno. A cilj svakako treba da bude standardno 18 pari vozova na svim pravcima kako je to u Mađarskoj ili Češkoj. Realno gledano, kod nas nema nebitnih pravaca za putnički saobraćaj, te pruge koje su zapostavljene jer nisu Koridor X su jednako za nas važni magistralni pravci. U Vojvodini pružna mreža ekvivalentna je putnim pravcima I-a, I-b i II-a reda a u centralnoj Srbiji putnim pravcima I-a i I-b reda. Dakle sve su to veoma važne veze koje spajaju međusobno gradove i na kojima može postojati putnički saobraćaj.
Drago mi je što se uvodi ovakav red vožnje na tom pravcu ka severu i ja mislim da će voz biti atraktivan i prema Šapcu i prema Šidu i prema Novom Sadu. Međutim mogu se naći dve zamerke koje će nekad kasnije (npr. sledećim redom vožnje) verovatno biti otklonjene. Prvo polasci na liniji Beograd - Novi Sad i Novi Sad - Sombor nisu usklađeni. Kako imamo samo još tu liniju iz Novog Sada trenutno aktivnu, moglo je da se povede računa o tome a ne da nakon poslednjeg iz Sombora taman ne stižete na poslednji za Beograd i slično. Ovo je vrlo zanimljiva veza inače, jer su brzine na pruzi ka Somboru isto solidne i bilo bi putnika. Gordijev čvor u Bogojevu gde postoje svi uslovi da se ne gubi 15 minuta ne bih komentarisao...
Druga zamerka je taj voz iz Zvornika koji menja broj usput. To znači da u redu vožnje ko bude ukucao Beograd - Zvornik dobiće informaciju da nema vozova na toj relaciji. Da li neko zna zašto se ti brojevi vozova menjaju usput i kada saobraća jedna ista garnitura? Isto kao onomad u Resniku. Ajde to je neka njihova interna zavrzlama ali onda prilagoditi red vožnje da pokazuje presedanja i da u ovakvom slučaju još daje informaciju direktna kola.

Шта је проблем са станицом у Богојеву и како он може да се реши?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877526#p877526:3rnvjnkk je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Ned Sep 05, 2021 12:59 am[/url]":3rnvjnkk]
Шта је проблем са станицом у Богојеву и како он може да се реши?

Problem je što voz mora da menja smer, te time gubi 15 minuta. Planirano je da se izgradi spojni kolosek, a obezbeđena su i sredstva, te kad se to uradi, više neće biti potrebe da voz ulazi u Bogojevo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877577#p877577:3pv7bpps je napisao(la):
WLABmz » Нед Сеп 05, 2021 11:42 am[/url]":3pv7bpps]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877526#p877526:3pv7bpps je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Ned Sep 05, 2021 12:59 am[/url]":3pv7bpps]
Шта је проблем са станицом у Богојеву и како он може да се реши?

Problem je što voz mora da menja smer, te time gubi 15 minuta. Planirano je da se izgradi spojni kolosek, a obezbeđena su i sredstva, te kad se to uradi, više neće biti potrebe da voz ulazi u Bogojevo.

Значи пуш-пауза као што је новосадски воз имао у Голубинцима на почетку ремонта пруге
 
Kad bi se ta trijangla kod Bogojeva napravila i pustila uskoro moglo bi se razmišljati da od reda vožnje 2022/23 ponovo krene voz Beograd-Budimpešta via Sombor. Do Subotice bi i preko Sombora išao možda pola sata duže nego poslednji voz koji je za Budimpeštu išao pre rekonstrukcije. NS-SU sa dva ili tri usputna stajanja ispod tri sata. Od BG do NS oko 50 minuta. Celim putem na našoj strani bi stajao samo Inđija, Novi Sad, Odžaci, Sombor, (Bajmok), Subotica. Redukcijom broja stanica bi se donekle skratilo vozno vreme, nije neophodno da staje u Pazovama, Petrovaradinu pa ni u Zemunu.
 
Interesantno je da je takav kolosek koji je davao mogućnost da voz stane u stanici u Bogojevo a da ne menja smer već postojao ali je zapušten. Postoji prilaz stanici sa druge strane. Mogao se taj kolosek obnoviti i izgraditi stajalište na njemu u samom selu a da istovremeno ostane i onaj koji se koristi trenutno za potrebe transporta ka Hrvatskoj.

Koga zanima kako izgleda to rešenje iz nekog ranijeg vremena, moguće i iz doba MAV-a, ima ucrtano na open railway map-u a i na satelitu se nazire trasa.
 
Na trasi Bogojevo - Subotica su problem neposednuti pružni prelazi, te voz više od 20 puta staje samo na pružnim prelazima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877425#p877425:2dazjyde je napisao(la):
tragac » Суб Сеп 04, 2021 2:59 pm[/url]":2dazjyde]18 pari vozova između BG i NS?
Pre rekonstrukcije bilo je i 25 računjajući Suboticu i međunarodne ali je gro saobraćaja bio u lokalu.
Što se tiče manjka KISS garnitura sad se vidi šta bi značilo imati push-pull umesto ovih garnitura a garniture samo za lokal....
Кад је било 25 полазака?

Ово су бројеви од 2014. године:
*2013-2014: 2 међународна + 2 ИЦС + 1 брзи + 8 путничких (+ 1 међународни сезонски) тј. укупно 14 (15) пари возова
*2014-2015: 3 међународна + 2 ИЦС + 10 путничких (+ 1 међународни сезонски) тј. укупно 15 (16) пари возова
*2015-2016: 3 међународна + 1 ИЦС + 10 регио + 4 путничка (+ 1 међународни сезонски) тј. укупно 18 (19) пари возова
*2016-2017: 3 међународна + 12 брзих + 4 регио (+1 међународни сезонски) тј. укупно 19 (20) пари возова
*2017-2018: 3 међународна + 6 брзих + 9 регио (+1 међународни сезонски) тј. укупно 18 (19) пари возова (велики део возова је ишао само од/до Батајнице или Земуна до/од Новог Сада)
*2018-2019: 3 међународна + 2 брза + 6 регио тј. укупно 11 возова (по један регио из Нове Пазове и Батајнице)

Никад није било 25 полазака, највише 20, рачунајући и сезонски за Суботица - Бар.
Али се слажем да је 18 полазака мало. То смо могли и са једним колосеком Стара Пазова - Нови Сад. Зашто смо онда градили и други?
Недостају ту ранији јутарњи и вечерњи поласци. Недостају и додатни поласци у шпицевима. Проблем је и што сви рангови возова имају заједнички интервал. То значи да ће путници на успутним станицама (пре свега мислим на Инђију, Бешку, Карловце и Петроварадин) имати рупу од два сата када возе 54X возови. Од Старе Пазове до Београда возе и шидски возови па ће мало попунити те рупе. Са додатних 6-7 полазака би била знатно боља ситуација.
 
Mišljenja sam da čak i novih 6-7 polazaka previše. Dovoljan je jedan REx ka Novom Sadu ujutro u 7 (umesto 2400), a 2400 da se pomeri za 30 minuta posle. Po jedan polazak između 16 i 17 sati iz oba grada kao i jedan polazak RE kasno uveče (ponoć ili iza ponoći) da mogu ljudi iz provoda da se vrate. To je neki minimum minimuma, a onda posle da se uvodi RE voz na sat vremena i ekspresni na sat vremena pa da imamo vozove na 30 minuta. Ali to trk za koju godinu kad bude veći broj putnika
 
Nisam ti ja za takve trikove. U Škotskoj npr. obnove saobraćaj na nekoj lokalnoj pruzi koju je šezdesetih zatvorio onaj glupi lord što je pogasio pola železnice, i odmah uvedu takt od pola sata. Između sela i varoši! A da su Beograd i Novi Sad u Škotskoj, išlo bi oduvek na 15 minuta, a bila bi bar još jedna veza kroz Banat. Možda i neka preko Rume (zanimljivo, imaćemo te obe dodatne autoputske veze BG-NS, po svemu sudeći, relativno uskoro).

Veliki gradovi, velika potražnja. A ovde je reć o dva poprilično velika grada sa naseljenim i privredno vrlo aktivnim područjem između. Neshvatljivo je da nema polazaka na pola sata u špicu. Pogubiće silne putnike već od starta, i oni se neće pojaviti odnekud 'za koju godinu'.
 
Sta ce biti sa Cortanovcima i Beskom?
 
Vrh