Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Moжда је време за приватне оператере?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874471#p874471:1dgu52yf je napisao(la):
Прле » Sre Avg 25, 2021 1:59 pm[/url]":1dgu52yf]Moжда је време за приватне оператере?

Po ovakvim prugama? Možda kad se završi pruga Beograd - Budimpešta. Do tad nema šanse jer putnički železnički saobraćaj ni na jednoj liniji u Srbiji nije profitabilan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874474#p874474:287wwfky je napisao(la):
WLABmz » 25 Aug 2021 01:06 pm[/url]":287wwfky]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874471#p874471:287wwfky je napisao(la):
Прле » Sre Avg 25, 2021 1:59 pm[/url]":287wwfky]Moжда је време за приватне оператере?

Po ovakvim prugama? Možda kad se završi pruga Beograd - Budimpešta. Do tad nema šanse jer putnički železnički saobraćaj ni na jednoj liniji u Srbiji nije profitabilan.
Uz odgovarajuće subvencije sve je profitabilno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874491#p874491:2efmoejc je napisao(la):
mvbg1 » Sre Avg 25, 2021 2:41 pm[/url]":2efmoejc]
Uz odgovarajuće subvencije sve je profitabilno.

Za to već treba da se otvori javno nadmetanje, pa da najbolja ponuda dobije posao. Novi vozovi su skupi, tako da bi potencijalni privatnik verovatno mogao da nabavi samo neke stare rage umorne od života, kao npr. Regio Trans iz Rumunije.

A nekima subvencije nisu ni potrebne, kao npr. Regiojetu iz Češke, koji uskoro, pored Češke, Slovačke, Austrije, Mađarske i Hrvatske, planira i veliku ekspanziju u Poljskoj, kao i saradnju sa operaterima iz Nemačke, Holandije, Belgije, Ukrajine i Rumunije. Oni mi deluju kao glavni favorit koji bi mogao ući na naše tržište kada bude gotova pruga Beograd - Budimpešta.
 
није нужно потребно да буду ове праисторијске раге као у Румуниији. друго, ако би се за те субвенције јавили неки велики играчи попут Кеолиса, Ариве или Абелија, онда њима не би било тешко да набаве нов(иј)е возове, који би опет били светлосним годинама испред ових наших
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874531#p874531:1n9kurg3 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Avg 25, 2021 4:20 pm[/url]":1n9kurg3]није нужно потребно да буду ове праисторијске раге као у Румуниији. друго, ако би се за те субвенције јавили неки велики играчи попут Кеолиса, Ариве или Абелија, онда њима не би било тешко да набаве нов(иј)е возове, који би опет били светлосним годинама испред ових наших

Mora da se šališ? Keolis, Arriva i Abelio sve trče da se voze po propalim prugama Srbije, a to nisu učinili po mnogim železnički svetlosnim godinama razvijenijim zemljama EU...:lol: Arriva i u Češkoj koristi isključivo second-hand vozove gde je standard neuporediv sa našim.
 
Можда би боље решење било да се за нелектрификоване пруге оснују окружне железнице као оператери превоза путника? Па да обновимо Подринске окруже железнице и Пожаревачке окружне железнице, и оснујемо Бачке окружне железнице, Банатске окружне железнице, Тимочко-Неготинске окружне железнице, и да их финансирају и субенционишу локалне самоуправе из тих округа.
 
Da li taj problem koji je onesposobio 9 flirtova će u budućnosti moći da se rešava u TPS Zemun? Stanje je svakako loše, ali ja još uvek smatram da je za ovu situaciju odgovorno loše finansijsko stanje Srbija Voza, a da je to prouzrokovano zatvaranjem i obnovom mnogih deonice (deo od kojih su pre zatvora bile najprofitabilnije) i stoga smatram da će biti bolje kad veći novac bude dolazio kada se otvori pruga ka NS. Potrebno je reformisati administraciju, reklamirati se, obnoviti sajt na kome bi se pružale tačne informacije o kašnjenjima, saobraćanju vozova, presedanjima (I NA DRUGE VIDOVE PREVOZA), početi nabavljati nova vozna sredstva (još DMV i EMV za Regio saograćaj, a onda kasnije i EMV ili vagoni za IC saibraćaj) i ista savršeno održavati. Tako će se privlačiti putnici
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874723#p874723:1rkf1855 je napisao(la):
Boki123 » 25 Aug 2021 10:05 pm[/url]":1rkf1855]Da li taj problem koji je onesposobio 9 flirtova će u budućnosti moći da se rešava u TPS Zemun?
Naravno. Strug u TPS-u je trenutno na remontu. Pošto su trenutno radovi na izgradnji novih kolosečnih kapaciteta u samom depou i kako ne postoji kolosečna veza ka samom strugu oni su to iskoristili da obave preko potreban remont.
U takvoj novonastaloj situaciji SV je slao svoja vozna sredstva na strug u Makiš, međutim od skoro je on u kvaru i čeka se njegova popravka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874539#p874539:2wgsigb5 je napisao(la):
Дошљак » Wed Aug 25, 2021 3:29 pm[/url]":2wgsigb5]Можда би боље решење било да се за нелектрификоване пруге оснују окружне железнице као оператери превоза путника? Па да обновимо Подринске окруже железнице и Пожаревачке окружне железнице, и оснујемо Бачке окружне железнице, Банатске окружне железнице, Тимочко-Неготинске окружне железнице, и да их финансирају и субенционишу локалне самоуправе из тих округа.
Od toga nema ništa, već su probali Žuti i mislim da je jedino grad Beograd prihvatio bilo kakvu saradnju u većoj meri a ima još par opština koje imaju tako neke male aranžmane sa SV.

Ono što je najveći problem su pare, jer prema modelu finansiranja u Srbiji, lokalne samouprave imaju male izvorne prihode, veći deo ide preko Republike, pa im ona vraća kako misli da je pametno.
Osim AP Vojvodina i donekle grada Beograda u Srbiji regionalne jedinice samouprave i ne postoje jer su nakazni okruzi samo filijale republičke vlasti bez ikakve samostalnosti, osim u metodama šikaniranja lokalnih vlasti i naroda. Tu imaju slobodu da daju mašti na volju.
 
Окрузи нису облик самоуправе или териоријалне аутономије, већ деконцентрације централне државне власти. Рекло би се да нам недостаје један међуниво легитимне власти за развој регионалних железница, мада и у Војводини, где постоји, више за железницу раде већински мађарске општине на северу, него покрајина.
 
Могла би то да буду и јавно-приватна паетнерства. Да општине округа субвенципнишу приватне оператере да возе по непрофитабилним правцима. Сетимо се првог покушаја успостављања приватног оперстера, чини ми се ка Неготину, наш човек гастарбајтер, чини ми се из Швајцарске, купио неку стару гарнитуру, чини ми се Ганз, платио ремонт, али после наишао на рампу од министарства које није дало да возе приватници путничке возове.
 
Izvinjavam se ako je bilo:
Успостављен теретни железнички саобраћај на реконструисаној прузи Ниш- Зајечар
Објављено 19. августа 2021. 12:23
Поласком првог теретног воза у понедељак, 16. августа 2021, у 19 сати, успостављен је теретни железнички саобраћај, на реконструисаној прузи Ниш- Зајечар, дугој 108 километара. На тај начин, ова ремонтована регионална пруга предата је у делимичну експлоатацију.

Саобраћај теретних возова на овој прузи обављаће се током 12 сати у току дана и то у периоду од 19 сати увече до седам сати ујутру.
ni-za-6-1024x768.jpg

ni-za-9-1024x768.jpg


У периоду када се не обавља теретни саобраћај, одвијаће се финални радови на завршетку реконструкције пруге. Железничка стручна комисија констатовала је да је пруга спремна за несметано одвијање теретног железничког саобраћаја у ноћним сатима, док ће током дана извођачи радова обављати финалне радове на прузи, чиме су створени услови за делимично успостављање железничког саобраћаја између Ниша и Зајечара.
ni-za-7-1024x768.jpg


Привредно друштво за грађење, ремонт и одржавање пруга „ЗГОП“ из Новог Сада и Саобраћајни институт ЦИП радове на санацији пруге од Матејевца до Књажевца почели су 11.априла 2019. године, када су уведени у посао.

Технички пријем реконструисане деонице између Матејевца и Сврљига обављен је 2. априла ове године, а од тада до 15. августа извођач радова завршио је и радове између Сврљига и Књажевца.
ni-za-5-1024x768.jpg

ni-za-4-1024x768.jpg

На тај начин завршена је и реконструкција пруге Ниш – Зајечар, јер су у претходном периоду стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ обновиле пругу од Књажевца до Зајечара.

Након што буду завршени финални радови на реконструкцији пруге који су у току, рок за технички пријем комплетне пруге је 30. октобар 2021. године, чиме ће бити створени услови за пуштање у саобраћај и путничких возова на овој релацији.

Радови на реконструкцији пруге Ниш- Зајечар извођени су у условима потпуне обуставе саобраћаја на целој траси. Теретни саобраћај током периода реконструкције одвијао се правцем Ниш – Мала Крсна – Пожаревац – Мајданпек – Прахово.
ni-za-1-1024x768.jpg


ni-za-10-1024x768.jpg

Због тешкоћа са набавком, а затим и допремом туцаника на градилиште, као и других тешкоћа проузрокованих пандемијом вируса Ковид 19 током прошле и ове године, радови на реконструкцији пруге Ниш-Зајечар одвијали су се нешто спорије него што је првобитно било планирано.

Ова пруга већим делом је изграђена до Првог светског рата, а у потпуности 1922. године. Пруга Ниш-Зајечар претходно није била реконструисана од 1961. године, због чега су возови на већем броју деоница ове пруге саобраћали брзинама од 10 до 30 километара на сат.км/х.

„Инфраструктура железнице Србије“ овом приликом упoзорава и упућује апел пешацима и возачима на повећану опрезност приликом преласка преко пруге и на путним прелазима, посебно имајући у виду да је између Ниша и Зајечара поново успостављен железнички саобраћај, након што пуне две и по године није било возова на овој прузи.
https://infrazs.rs/2021/08/uspostavljen ... zajecar/2/
 
Dodatno, jedna vest, kakva me uvek obraduje:
Започела реконструкција железничке станице у Овчар Бањи
Објављено 16. августа 2021. 13:45
У железничкој станици Овчар Бања 12. августа 2021. започела је реконструкција станице, која ће трајати у наредних 60 дана.

Инвеститор овог обимног посла је „Инфраструктура железнице Србије“, а вредност радова износиће нешто мање од 17 милиона динара.

Извођач радова је фирма „Тесла системи“.
ovcar-banja-1-695x1024.jpg

ovcar-banja-4-1024x768.jpg

У оквиру реконструкције станице предвиђено је комплетно уређење објекта и станичног платоа. Предвиђено је да буду изведени следећи радови: санација фасаде, фасадне опеке и дрвене фасадне облоге, крова, унутрашњих зидних и подних површина, као и мокрог чвора.
%D0%BC-ovcar-banja-2.jpg

ovcar-banja-5-1024x959.jpg

Поред тога пројектом је предвиђено изамена комплетне спољашње и унтрашње столарије, електро и громобранских инсталација и олука, те водоводне и канализационе мреже. Нови изглед добиће целокупни простор око саме станичне зграде постављењем дрвећа, украсног шибља, клупа и вртног мобилијара.

Железничка станица у Овчар Бањи налази се на прузи Сталаћ- Краљево- Пожега, има два колосека и кроз њу свакодневно прође десет путничких и пет теретних возова.

Сама зграда је зидана средином седамдесетих година, а станица је пуштена у рад 1978. године. Од тада до данас, дакле пуне 43 године није било никаквих инвестиционих радова.
ovcar-banja-4-1024x768.jpg

ovcar-banja-3-737x1024.jpg

ovcar-banja-1-695x1024.jpg

Додатни проблем у одржавању овог објекта представљала је чињеница да је око деценију и по станица била непоседнута, односно да у њој није било железничког особља, али ни чуварске службе, те је сам станични објекат руиниран и запуштен.

Покренута је иницијатива да се обезбеди чување саме станице, како уређени простор зграде и простор око станице не би били уништени, а такође покренута иницијатива да на железничкој станици Овчар Бања стално буде присутно особље, а све са циљем повећања безбедности путника, као и свих корисника услуга.
https://infrazs.rs/2021/08/zapocela-rek ... car-banji/
 
Lepo je i ugodno iz Novog Sada za Beograd stići za pola sata, ali građane Srbije mnogo više zanima nešto drugo. Hoće li brza pruga biti isplativa i kako će se otplaćivati bezmalo dve milijarde evra kolika je vrednost investicije?
Ne, ne zanima. Uopšte ni ne razmišljaju o tome.
Da razmišljaju, Vučićeva vlast bi se završila već negde 2015-16.
 
За почетак, ово уопште није "брза", већ обична унапређена пруга, па је текст већ ту нетачан, а свеукупно представља набацан скуп ставова и слабо проверених података са снажним ставом, што је и најчешћа форма писања на дигиталним медијима. Готово на сваку реченицу бих имао амандман.
 
Srbija Voz je poslao nešto vagona (Z1, Betejci, kušeti) za Sombor na strug. Gori im pod nogama izgleda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874861#p874861:4kjzcues je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Avg 26, 2021 12:09 pm[/url]":4kjzcues]Hvala onoj stvari.

Ne vidim poentu ovakvog rečnika. Par postova gore je mvbg1 govorio o strugu i već je u par postova pre toga bilo reči o problematici Flirtova koji stoje i vozova koji se otkazuju zbog toga...
 
Где планирају да шаљу те вагоне након обраде?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874877#p874877:nvjao6fp je napisao(la):
WLABmz » 26 Avg 2021, 12:47[/url]":nvjao6fp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874861#p874861:nvjao6fp je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Avg 26, 2021 12:09 pm[/url]":nvjao6fp]Hvala onoj stvari.

Ne vidim poentu ovakvog rečnika. Par postova gore je mvbg1 govorio o strugu i već je u par postova pre toga bilo reči o problematici Flirtova koji stoje i vozova koji se otkazuju zbog toga...
Nije bilo tebi upućeno, već Srbija Vozu, a ispratio sam šta je mvbg rekao.
A tebi za informaciju blagodarim. :grand:
 
Vrh