Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kako god, bilo kako bilo reženja logoa koje sad koriste železničke firme su kao da su se deca igrala. Pri tom mi nije jasno kako ih nije sramota. Rešiti logo i cena dizajnera su smešna, ne govorim o milionima već o svoti od 200E pa na dalje, zašto nije mogao da se raspiše neki konkurs i da se vizuelni identitet reši tako što će mladi kreativni ljudi nešto uraidti... Baš me zanima ko im osmišljava kolorne šeme voziva koje kupuju, ili to kad naruče rešavaju u fazonu: "koju ćemo boju? Ma stavi nešto nek vuče na zastavu"
 
И називи су као да су се деца играла, а из њих су и произишла два логоа за СВ и СК. Ту је корен проблема. И мене исто интересује ко осмишља цео визуелни идентитет.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840443#p840443:2f5pbc8l je napisao(la):
Дошљак » Sub Apr 10, 2021 6:00 pm[/url]":2f5pbc8l]И мене исто интересује ко осмишља цео визуелни идентитет.
Komšijin mali.
 
Отприлике су дали некоме у предузећу ко зна мало пејнт да направи лого за сва четири нова предузећа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840413#p840413:uwwmft8h je napisao(la):
Dice » Sat Apr 10, 2021 4:37 pm[/url]":uwwmft8h]Šta fali logo "Železnice Srbije"?
zeleznice-logo-714548adf77e39fba3d8f8928d70a87e.jpg

Pa fali, jer je to logo za Jugoslovenske železnice, što se vidi iz aviona, samo mu je naknadno dodato ono "eleznice Srbije". Za vreme SRJ tokom devedesetih, kada je ovaj logo nastao, postojala je želja da se sačuva "krnja" JŽ posle raspada SFRJ, ali se u Podgorici nisu mnogo obazirali na to (tada su inače postojale ŽTP Beograd i ŽTP Podgorica). Propala je jedna, druga, treća zajednička država, propala je i zajednička želenica, ali je ostao logo. Eh, ima sličnosti sa nazivima institucija i organizacija koje se sada predstavljaju kao "srpske" - TANJUG (originalno: Telegrafska agencija nove Jugoslavije), YUTA (originalno: Jugoslovensko udruženje turističkih agencija), SOKOJ (originalno: Savezna organizacija kompozitora Jugoslavije).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840350#p840350:34sxwzla je napisao(la):
WLABmz » 10 Апр 2021, 11:27[/url]":34sxwzla]Tvoja logika mi je jasna, ali je pogrešna i proizlazi iz neinformisanosti, jer ti izjednačavaš pogonske module i prikolice. Pritom, cena KISS 200 u odnosu na FLIRT 160 koji imamo, osim u opremljenosti enterijera je drastično veća i zbog toga što je snaga čak 3 puta veća (FLIRT 160 2000 kW, KISS 200 6000 kW).

онда напишеш да је последица неинформисаности, а не да је будалаштина. јер се гомила твојих писанија овде може сврстати у полуинформисане и произвољне будалаштине.
 
Krajem devedesetih pomenuo sam tada mladom i perspektivnom direktoru ŽTP Beograd u usponu (mnogo godina kasnije je završio u zatvoru zbog zloupotrebe položaja) da železnica promeni logo. Nisam stigao ni da predložim rešenje, ni da kažem da bih ga ustupio besplatno (ili možda za tadašnjih tričavih 100 DM), a on mi je doslovno rekao: "Mi nemamo srestava za takve troškove. Naši ljudi na železnici će napraviti novi logo".

Moja ideja je bila jednostavno ćirilično slovo - Ж
Prosto "železnica". Otprilike, to je ovako trebalo da izgleda (originalni crtež sam negde zaturio ili trajno izgubio)

s.jpg



Jednostavno, elegantno, tako srpski. A opet, grafički efektno predstavlja ukrštanje železničkih koridora u Beogradu (severozapad-jugistok Beč-Istanbul, jugozapad-severoistok Bar-Temišvar, sever-jug Budimpešta-Atina). Ali avaj, ostala je samo ideja.
 
Браво Даорс!

Може да се размишља на ту тему, квадрат мало "вуче" на DB

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840424#p840424:co7c1wko je napisao(la):
Дошљак » Суб Апр 10, 2021 5:58 pm[/url]":co7c1wko]Могли смо и да вратимо СДЖ, као што је било пре 1915.

Подржавам!


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840409#p840409:co7c1wko je napisao(la):
dzoni720 » Суб Апр 10, 2021 5:25 pm[/url]":co7c1wko]Evo jednog predloga za Srbija Voz...
file.php

Лепо изгледа, једино ми је мало "тежак"
 
Проблем идентитета железничких предузећа је пре свега што су избацили и реч железница из имена 3 од 4 новонастала предузећа. А ово само уоквирено Ж је и једноставно и традиционално и неутрално, пун погодак.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840511#p840511:2fyw7rh2 je napisao(la):
Прле » Sat Apr 10, 2021 9:42 pm[/url]"]Браво Даорс!

Може да се размишља на ту тему, квадрат мало "вуче" на DB

Hvala. Znam da ima sličnosti sa DB zbog okvira, ali i JŽ je bio uokviren, tako da je to naslanjanje na ovdašnju tradiciju :)

vagon.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840502#p840502:1tap6jlb je napisao(la):
JohnnyLee » Sub Apr 10, 2021 9:25 pm[/url]":1tap6jlb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840350#p840350:1tap6jlb je napisao(la):
WLABmz » 10 Апр 2021, 11:27[/url]":1tap6jlb]Tvoja logika mi je jasna, ali je pogrešna i proizlazi iz neinformisanosti, jer ti izjednačavaš pogonske module i prikolice. Pritom, cena KISS 200 u odnosu na FLIRT 160 koji imamo, osim u opremljenosti enterijera je drastično veća i zbog toga što je snaga čak 3 puta veća (FLIRT 160 2000 kW, KISS 200 6000 kW).

онда напишеш да је последица неинформисаности, а не да је будалаштина. јер се гомила твојих писанија овде може сврстати у полуинформисане и произвољне будалаштине.

Napisao sam i jedno i drugo, pošto je i jedno i drugo. Može ih svrstati onaj ko je neinformisan i proizvoljno piše...
 
meni je odlican tocak s krilima koji su slovenci koristili 90 a preuzet je jos iz doba kraljevine ...cak se i cirilicno s moze procitati na mestu tocka...vrlo prepoznatljiva i razumljiva heraldika za svakoga pa cak i strance koji ne znaju citati cirilicu... mozda neka modernija interpretacija bez mnogo suvisnih detalja i slovnih znakova....
 
Brending treba da bude jednostavan, prepoznatljiv i sa sto manje detalja.

Ove komplikovane izvedbe sa krilima i senkama su izuzetno nezahvalne za bilo kakvu digitalnu upotrebu, pogotovo kada takav logotip treba umanjiti.

Srpske Zeleznice.png


Ne kazem da je super ali je isto tako uradjeno za manje od 5 min.
 
Солидан предлог, може ли истим фонтом да се уради СДЖ?
 
https://beobuild.rs/novi-logo-za-%C5%BD ... p2558.html
Meni je ovaj logo najbolji, predstavlja klasično ž, ali sa strelicama koje simbolizuju pokret. Problem je ime kompanije koje više nema reč železnica u sebi, mada većina ljudi ni ne zna da postoji Srbije voz već je njima to sve Železnice Srbije.
Druga stvar u "rebrendiranju" železnice mora biti šema vozova i tu smatram da Srbija voz sa sadašnjom šemom (crvena sa plavom linijom i belim vratima) se drži baš dobro, samo da ne eksperimentišu sa bojama zastava da ne preteraju.
Treća stvar koju do sad niko nije pominjao jeste "jingle" koji bi se puštao na stanicama i u vozovima pre obaveštenja, najava, itd. Mora da bude kratak i prepoznatljiv. Odslušajte malo po Evropi "jinglove", videćete da svaka država ima svoje specifične, za sad su mi najbolji onaj u Švajcarskoj (verovatno zato što sam ga najviše puta čuo) i onaj u Francuskoj mi je interesantan, malo je čudan ali specifičan.
Naravno uz ovo mora da se digne citav kvalitet usluge, inače će se brend prepoznavati po lošim stvarima.
 
Све изложено на овој страни је боље од усвојених решења. Ето крилати точак може за карго, а Ж у некој варијацији за путнички превоз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840638#p840638:34x3w5ss je napisao(la):
Boki123 » Нед Апр 11, 2021 1:20 pm[/url]":34x3w5ss]https://beobuild.rs/novi-logo-za-%C5%BDeleznice-srbije-p2558.html
Meni je ovaj logo najbolji, predstavlja klasično ž, ali sa strelicama koje simbolizuju pokret. Problem je ime kompanije koje više nema reč železnica u sebi, mada većina ljudi ni ne zna da postoji Srbije voz već je njima to sve Železnice Srbije.
Druga stvar u "rebrendiranju" železnice mora biti šema vozova i tu smatram da Srbija voz sa sadašnjom šemom (crvena sa plavom linijom i belim vratima) se drži baš dobro, samo da ne eksperimentišu sa bojama zastava da ne preteraju.
Treća stvar koju do sad niko nije pominjao jeste "jingle" koji bi se puštao na stanicama i u vozovima pre obaveštenja, najava, itd. Mora da bude kratak i prepoznatljiv. Odslušajte malo po Evropi "jinglove", videćete da svaka država ima svoje specifične, za sad su mi najbolji onaj u Švajcarskoj (verovatno zato što sam ga najviše puta čuo) i onaj u Francuskoj mi je interesantan, malo je čudan ali specifičan.
Naravno uz ovo mora da se digne citav kvalitet usluge, inače će se brend prepoznavati po lošim stvarima.

Ja bih bio presrećan kad bi džinglovi bili tako jednostavni, jasni i funkcionalni kao u Švajcarskoj. Toliko imaju dobrih, a jednostavnih i logičnih rešenja za mnoge stvari, da je to stvarno za divljenje.

Posebno mi se sviđa kako su fino rešili "problem" višejezičnosti, u kontekstu jedne iste najave koja se redom pušta na nekoliko različitih jezika.

Po prioritetu su nemački>francuski>italijanski, shodno broju govornika u državi. Ukoliko se voz nalazi u francuskom ili italijanskom govornom području, prvo se pušta džingl na tom jeziku, pa onda redom sledeći po prioritetu. Ukoliko ste u vozu koji ide na aerodrom ili putovanje ima neku vrstu međunarodnog karaktera, ubačen je i engleski.

To se naročito vidi u npr. ovom videu, kako je nemački primaran na prvom delu putovanja iz Lucerna, pa francuski polako preuzima primat nad nemačkim čim voz uđe u kanton Fribourg (koji je pola francuski, pola nemački) i zadržava ga na putu ka Ženevi :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l76mEDreuhI[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840638#p840638:oofekdnq je napisao(la):
Boki123 » 11 Apr 2021 12:20 pm[/url]":oofekdnq]https://beobuild.rs/novi-logo-za-%C5%BDeleznice-srbije-p2558.html
Meni je ovaj logo najbolji, predstavlja klasično ž, ali sa strelicama koje simbolizuju pokret. Problem je ime kompanije koje više nema reč železnica u sebi, mada većina ljudi ni ne zna da postoji Srbije voz već je njima to sve Železnice Srbije.
Druga stvar u "rebrendiranju" železnice mora biti šema vozova i tu smatram da Srbija voz sa sadašnjom šemom (crvena sa plavom linijom i belim vratima) se drži baš dobro, samo da ne eksperimentišu sa bojama zastava da ne preteraju.
Treća stvar koju do sad niko nije pominjao jeste "jingle" koji bi se puštao na stanicama i u vozovima pre obaveštenja, najava, itd. Mora da bude kratak i prepoznatljiv. Odslušajte malo po Evropi "jinglove", videćete da svaka država ima svoje specifične, za sad su mi najbolji onaj u Švajcarskoj (verovatno zato što sam ga najviše puta čuo) i onaj u Francuskoj mi je interesantan, malo je čudan ali specifičan.
Naravno uz ovo mora da se digne citav kvalitet usluge, inače će se brend prepoznavati po lošim stvarima.

Francuski džingl je dobar.
Madjarski mi se ipak najviše svidja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839903#p839903:1bg0tqk6 je napisao(la):
Boki123 » Čet Apr 08, 2021 7:29 pm[/url]":1bg0tqk6]Hmmm...
Šema koju su odabrali mi nije najbolja, bolje da su ostali pri staroj (crvena sa plavom linijom i belim vratima)
Pogledajte prilog 2
Meni je ovakva šema ok,jer crvenu sa plavom linijom već koriste Flirtovi.
 
Izvor: Infra. ŽS.

Три нове железничке дрезине на српским пругама, још две у завршној фази тестирања
drezina-1-min-1536x816.jpg

Три нове тешке моторне дрезине које је набавила „Инфраструктура железнице Србије“ добиле су употребне дозволе и ангажоване су на српским пругама, док је за преостале две у завршној фази поступак испитивања и тестирања, након чега ће и оне бити укључене у редован саобраћај.

„Инфраструктура железнице Србије“ купила је од француске компаније „Гајсмар“ пет нових тешких моторних дрезина, које представљају механизацију неопходну за одржавање контактне мреже и електротехничку делатност на српским пругама.

Уговорена вредност за свих пет дрезина износи 4,475 милиона евра, а средства су обезбеђена из кредита Европске банке за обнову и развој. Колико су овакве дрезине неопходне за рад „Инфраструктуре железница Србије“ потврђује чињеница да је потписан и анекс уговора за набавку шесте дрезине, која треба да стигне на српске пруге половином 2022 године.

Тешке моторне дрезине за КМ намењене су за послове одржавања електротехничких постројења, опреме и уређаја контакне мреже. Такође, поред редовног одржавања користиће се и на пословима праћења, обезбеђења и провере инвестиционих радова.

Нове дрезине за рад на контактној мрежи, произведене у погонима „Гејсмара“ у Италији, поседују подизну платформу, хидраулични кран са корпом и руку за прихват силе контактне мреже. За послове редовног одржавања велика помоћ у раду је мерни систем који путем камере и пантографа снима све параметре контактне мреже.

Анализом добијених података савременим софтвером омогућено добијање стварног стања, детекција критичних места, планирање и оптимизација активности на пословима редовног одржавања и благовременог отклањања уз максималну примену мера заштите радника на раду.

Дрезине поседују простор за превоз људи, опреме и део са опремљеном радионицом. Тешке моторне дрезине за одржавање контактне мреже произведене су по најновијим стандардима и у складу са највишим прописима Међународне железничке уније.

Новa дрезина је коришћена и приликом провере параметара контактне мреже приликом реконструкције инфраструктурних капацитета у железничкој станици Мала Крсна, у оквиру преконструкције пруге Јајинци – Мала Крсна.

Набавком нових тешких моторних дрезина омогућиће се ефикаснији рад на пословима редовног одржавања, смањити време трајања отклањања ванредних догађаја, омогућити бржи и безбеднији рад екипа контактне мреже, квалитетнија контрола изведених радова на пројектима реконтструкције и модернизације железничке инфраструктуре чиме се стварају услови за редовнији и безбеднији железнички саобраћај са електричном вучом.

У протекле готово четири и по деценије српске железнице су набавиле само једну тешку моторну дрезину за одржавање контактне мреже и то пре скоро двадесет година.

Француска компанија „Гајсмар“ један је од водећих светских произвођача у области железничке инфраструктуре са седам фабрика у САД и Европи, која се користи у више од 130 земаља.

„Инфраструктура железнице Србије“ на овај начин реализује активности на набавци механизације за одржавање грађевинске и електротехничке инфраструктуре, што српске железнице деценијама уназад нису чиниле. Подсећамо да су тренутно у фази пробних испитивања и нова мера кола „Инфраструктуре железнице Србије“ за потребе мерења геометрије колосека и технички надзор над пругама, чији је произвођач руска компанија „Твема“.

drezina-3-min-1536x1222.jpg


https://infrazs.rs/2021/04/tri-nove-zel ... tiranja/1/
 
Лого ИЖС је дефинитивно шампион по накарадности.
 
Vrh