Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840678#p840678:mqfkugad je napisao(la):
Užice » Sun Apr 11, 2021 3:26 pm[/url]":mqfkugad]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839903#p839903:mqfkugad je napisao(la):
Boki123 » Čet Apr 08, 2021 7:29 pm[/url]":mqfkugad]Hmmm...
Šema koju su odabrali mi nije najbolja, bolje da su ostali pri staroj (crvena sa plavom linijom i belim vratima)
Pogledajte prilog 2
Meni je ovakva šema ok,jer crvenu sa plavom linijom već koriste Flirtovi.

Нема смисла да нека шема не може да се користи само зато што је већ коришћена, већ управо супротно. Ваљда сви возови требају имати исту шему а не сваки модел другачију. Флирт има одличну шему, треба њу задржати.
 
Upravo tako. Neka postoji neka unifikacija. Potpuno besmisleno da starija vozna sredstva farbaju po ugledu na FLIRT, a onda novi KISS ofarbaju u nešto skroz drugačije.
Kada sam prvi put video tu sliku, odmah me asociralo na ovo:
1280px-Coppet_23.07.2015_%2819781494489%29.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840822#p840822:18sehh17 je napisao(la):
tragac » 12 Apr 2021 07:17 am[/url]":18sehh17]Zamena za 'mušice'?
Novi model tzv "mušice".
 
Pozdrav,
Iz medija smo čuli da se planira pruga za brzine imeđu Beograda i Niša. Da li bi izgradnja potpuno nove trase preko Aranđelovca, Kragujevca i Kruševca bila realna? Koliko bi to moglo biti skuplje od modernizacije postojeće pruge?
 
Pozdrav društvo hteo bih da vas pitam par nekih hipotetičkih pitanja o kojima sam razmišljao kao potpuni amater.
Do koje mere je moguće unapredititi prugu Beograd-Bar? Odnosno da li moguće napraviti nekakvu "brzu prugu" za naše uslove? Neko je ovde na forumu pričao o 300 km na sat što je potpuna ludost u svakom smislu, iz zbog para i zbog konfiguracije terena( doduše nije nemoguće ako si NR Kina i imaš jedno 10-20 milijardi dolara da baciš na to, ali da se vratim na temu) da li je moguće recimo proširiti prugu Beograd-Bar na 2 koloseka? I da li se može npr. rekonstruisati do neke mere da je prosečna brzina 100km na sat? To i nije tolika blasfemija kao ova maštanja o 200 ili 300km/h... Zašto recimo ne bi bilo moguće da na lakšim delovima pruge koja prolazi kroz Srbiju voz ide nekih 150-tak km/h? A onda kroz one teže planinske delove od Zlatibora prema CG nekih 100km/h prosečno? To i nije baš toliko nemoguće zar ne? I koliko bi recimo to koštalo? Imamo li mi ikakve snage recimo kao zemlja i privreda za takav nekakav projekat? Pretpostavljam da bi troškovi bili 2-3 miijarde eura?
 
Bilo bi dosta skuplje (pričamo o milijardama evra više) jer bi morao da ide kroz nepovoljniji teren, ali sa aspekta opradanost svakako bi bila korisna jer povezuje velike gradove. Ali, po sadašnjim planovima ovo je nerealno, planirana je izgradnja novih deonica za 160km/h i za 200km/h gde je to moguće po staroj trasi.
Što se barske pruge tiče, svakako da će morati da se rekonstruiše, prvo da se vrati u projektovano stanje i to će svakako dosta skratiti vreme putovanja. U nekoj budućnosti može da se razmišlja o dupliranju koloseka, već je najavljeno da će biti dupliranje do Lazarevca zbog BGvoza, a moli bi u sklopu toga do Valjeva da dupliraju. Posle nek probaju da dupliraju do Užica, verovatno će biti potreban novi tunel od Stanice Leskovice do stanice Samari. Nakon Užica msilim da nema potrebe da se dupliraju, dovoljno je da vrate u projektovano stanje. Da bi se podigle brzine može uz mala ulaganja između Beograda i Valjeva i Požege i Užica, na ostalim pravcima su potrebna veća ispravljanja krivina i izgradnja tunela i vijadukta
 
Trenutno, dupliranje koloseka na Barskoj pruzi nema nikakvog ekonomskog opravdanja. Sa ovim obimom saobraćaja to bi bilo bacanje para u bunar.
Evo daću primer pruge prema Kopru u Sloveniji.
Oni na jednokolosečnoj pruzi uspevaju da organizuju saobraćaj sa preko 40 pari teretnih vozova koji ulaze i izlaze iz luke Kopar za 24 sata. Tu ne računam i zavidan broj putničkih i brzih vozova koji saobraćaju na toj pruzi.
Dakle, u ovom trenutku vraćanje brzine na projektovano stanje Barske pruge je jedino racionalno i ekonomski opravdano sve ostalo je maštanje.
 
Koja je projektovana brzina i koliko bi trebalo vozu do Bara? Pretprosle godine sam se vracao vozom iz Sutomora i trajalo je oko 11 sati. I tih 11 je bilo mnogo prijatnije od 13 sati do Herceg Novog autobusom.
 
80-120 je projektovana.

Kad sam ja bio dete malo poslovni je od Bara do
Begrada stizao za oko 7 sati.
Leti je bio neki sezonski u zoru polazio iz Bara a u
Beogradu bio malo iza podneva. Onda presedanje
na bus i popodne oko 15 sati stizao kući u Bosnu.
Lepa vremena.
Sad bi za tako nešto trebalo noć i dan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841267#p841267:1jz8cmmv je napisao(la):
mvbg1 » Uto Apr 13, 2021 1:26 pm[/url]":1jz8cmmv]Trenutno, dupliranje koloseka na Barskoj pruzi nema nikakvog ekonomskog opravdanja.

I jako teško da će ikada imati. Do duše, ni pruga Beograd - Subotica za 200 km/h, kao i nabavka vozova za 200 km/h nema nikakvog ekonomskog opravdanja, ali se gradi i nabavlja.

Boki123":1jz8cmmv je napisao(la):
planirana je izgradnja novih deonica za 160km/h i za 200km/h gde je to moguće po staroj trasi.

Ako govoriš za prugu Beograd - Bar, to nije tačno. Nikakva deonica za 160 km/h, a kamo li 200 km/h nije niti planirana niti moguća.

Duleban97":1jz8cmmv je napisao(la):
da li je moguće recimo proširiti prugu Beograd-Bar na 2 koloseka?

A zašto? Nema apsolutno nikakve potrebe za tim.

Duleban97":1jz8cmmv je napisao(la):
I da li se može npr. rekonstruisati do neke mere da je prosečna brzina 100km na sat?

Brzina od 100 km/h je ostvariva samo na deonicama Lazarevac - Valjevo i Požega - Užice, gde se trenutno i saobraćaj obavlja tom brzinom. Sve ostale deonice su konstruisane za brzinu 75-90 km/h u zavisnosti od deonice. Povećanje na veće brzine od tih 75-90km/h bi zahtevale izgradnju potpuno novih trasa pruge, što je, s obzirom na konfiguraciju terena kroz koju pruga prolazi od više milijardi evra, pritom pričam o brzini od "samo" 120 km/h (primer Tauernbahna u Austriji). Dakle, potpuno neisplativ i nepotreban poduhvat.
 
Hvala na brzim odgovorima:D Znači mi bi progledali samo kad bi mogli da vratimo prugu i saobraćaj na koji je projektovana pre 40 godina ahahahaha, pa dobro i to je nešto. Sad shvatam da je ovo moje pitanje vezano za 2 koloseka glupo, realno nema potrebe, i zanima me samo jedna stvar (izvinjavam se opet ako su pitanja glupa, ja se ovo raspitujem kao običan duduk xd) Koji je glavni razlog za ovoliku devastaciju pruge, odnosno što danas putujemo duplo duže od vremena kad je pruga projektovana, jel je jedino nebriga i neodržavanje pruge u pitanju? I ako je ispravljanje trase za bržu prugu u milijardama evra, koliko nas onda košta barem vraćanje ove pruge u originalno stanje?
 
Mislim da bi dupliranje koloseka na pruzi Beograd - Bar bilo opravdano samo do Lazarevaca, pa možda i do Valjeva, isključivo zbog BG:voza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841389#p841389:mcur6kd8 je napisao(la):
Duleban97 » Uto Apr 13, 2021 5:22 pm[/url]":mcur6kd8]Koji je glavni razlog za ovoliku devastaciju pruge, odnosno što danas putujemo duplo duže od vremena kad je pruga projektovana, jel je jedino nebriga i neodržavanje pruge u pitanju?

Zato što je se od početka 90ih na ovamo prestalo sa održavanjem pruga, nisu rađeni kapitalni remonti pruga,
prestalo se u jednom s održanjem dobrog dela
voznih sredstava.
Železnica je iznela teret krize 90ih i nakon toga kao da više nikom nije bila potrebna i prepuštena je propadanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841267#p841267:ayw9uxpm je napisao(la):
mvbg1 » Tue Apr 13, 2021 12:26 pm[/url]":ayw9uxpm]Trenutno, dupliranje koloseka na Barskoj pruzi nema nikakvog ekonomskog opravdanja. Sa ovim obimom saobraćaja to bi bilo bacanje para u bunar.
Evo daću primer pruge prema Kopru u Sloveniji.
Oni na jednokolosečnoj pruzi uspevaju da organizuju saobraćaj sa preko 40 pari teretnih vozova koji ulaze i izlaze iz luke Kopar za 24 sata. Tu ne računam i zavidan broj putničkih i brzih vozova koji saobraćaju na toj pruzi.
Dakle, u ovom trenutku vraćanje brzine na projektovano stanje Barske pruge je jedino racionalno i ekonomski opravdano sve ostalo je maštanje.
Uz novu signalizaciju i telekomandu, više nego dovoljno.
:kk:
 
Kakvu novu?
Za 1-3 para teretnih vozova koji saobraćaju trenutno
u 24 h ka Crnoj Gori i ovo sad je više nego dovoljno.

PS. Čisto informacije radi započeti su radovi
na dodavanju drugog koloseka Divača-Kopar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841440#p841440:kpmlntx1 je napisao(la):
Dusko » 13 Apr 2021 08:01 pm[/url]":kpmlntx1]Kakvu novu?
Za 1-3 para teretnih vozova koji saobraćaju trenutno
u 24 h ka Crnoj Gori i ovo sad je više nego dovoljno.

PS. Čisto informacije radi započeti su radovi
na dodavanju drugog koloseka Divača-Kopar.
Znam da je u planu a da li su počeli to ne znam.
Deonica Divača - Kopar(jednokolosečna) je već na granici svojih kapaciteta sa ovim brojem vozova pa je i neophodno da se što pre odradi i drugi kolosek.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841385#p841385:ltpj4tau je napisao(la):
WLABmz » Uto Apr 13, 2021 5:55 pm[/url]":ltpj4tau]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841267#p841267:ltpj4tau je napisao(la):
mvbg1 » Uto Apr 13, 2021 1:26 pm[/url]":ltpj4tau]Trenutno, dupliranje koloseka na Barskoj pruzi nema nikakvog ekonomskog opravdanja.

I jako teško da će ikada imati. Do duše, ni pruga Beograd - Subotica za 200 km/h, kao i nabavka vozova za 200 km/h nema nikakvog ekonomskog opravdanja, ali se gradi i nabavlja.

Boki123":ltpj4tau je napisao(la):
planirana je izgradnja novih deonica za 160km/h i za 200km/h gde je to moguće po staroj trasi.

Ako govoriš za prugu Beograd - Bar, to nije tačno. Nikakva deonica za 160 km/h, a kamo li 200 km/h nije niti planirana niti moguća.

Duleban97":ltpj4tau je napisao(la):
da li je moguće recimo proširiti prugu Beograd-Bar na 2 koloseka?

A zašto? Nema apsolutno nikakve potrebe za tim.

Duleban97":ltpj4tau je napisao(la):
I da li se može npr. rekonstruisati do neke mere da je prosečna brzina 100km na sat?

Brzina od 100 km/h je ostvariva samo na deonicama Lazarevac - Valjevo i Požega - Užice, gde se trenutno i saobraćaj obavlja tom brzinom. Sve ostale deonice su konstruisane za brzinu 75-90 km/h u zavisnosti od deonice. Povećanje na veće brzine od tih 75-90km/h bi zahtevale izgradnju potpuno novih trasa pruge, što je, s obzirom na konfiguraciju terena kroz koju pruga prolazi od više milijardi evra, pritom pričam o brzini od "samo" 120 km/h (primer Tauernbahna u Austriji). Dakle, potpuno neisplativ i nepotreban poduhvat.

Pričao sam o pruzi Beograd-Niš, smatram da su brzine od 160-200 km/h dovoljne jer će svakako biti brže od automobila.
Što se barske pruge tiče, dupliranje koloseka do Valjeva zbog lokalnih vozova Beograd-Valjevo i BGvoza kao i vraćanje projektovane brzine na ostatku barske pruge će biti dovoljno narednih 15 godina sigurno. Kada se vrate projektovane brzine svakako će više ljudi koristiti voz do CG, više će biti putnika na domaćim relacijama, a teret će svakako živnuti zbog ekspanzije privrede kao i planiranog unapređenja luke Bar. Za period nakon 15 godina je vrlo teško reći kako će biti, ali svakako je moguće dupliranje koloseka, pravljenje novih tunela i ispravljanje krivina (biće svakako skupo) ukoliko se dostigne kapacitet sadašnje pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841618#p841618:h4zpskqk je napisao(la):
Boki123 » Sre Apr 14, 2021 11:36 am[/url]":h4zpskqk]

Pričao sam o pruzi Beograd-Niš, smatram da su brzine od 160-200 km/h dovoljne jer će svakako biti brže od automobila.

Brzina do 160 km/h je sasvim dovoljna za BG-Niš.

Boki123":h4zpskqk je napisao(la):
Što se barske pruge tiče, dupliranje koloseka do Valjeva zbog lokalnih vozova Beograd-Valjevo

Još jednom. Nema apsolutno nikakve potrebe za drugim kolosekom do Valjeva, čak i kad bi vozovi do Valjeva išli mnogo češće nego sad.

Boki123":h4zpskqk je napisao(la):
a teret će svakako živnuti zbog ekspanzije privrede kao i planiranog unapređenja luke Bar.

Rijeka je železnički mnogo bliža i jeftinija luka za većnu Srbije.
 
Jel se kaže ''dresina'' ili ''dreZina''?

Pitam jer sam i sAm do pre 10ak godina govorio ''heliOdrom'', ubeđen da je tako ispravno. Jer sam tada tako viđao i po novinama, a i znakovima (npr u KCS kod Neurohirurgije). A onda nam je profesorka na faksu objasnila da je zapravo ispravno ''helidrom''. I primetio sam da, mic po mic, u zadnjih par godina, sve više ljudi i novinara izbacuje to ''o'' i govori ispravno.

Elem, dakle, u ovom slučaju jel dreSina ili dreZina?
Ja ceo život i slušam i govorim ''dreSina'', sa S.
 
@Boki123
Ako se obistini ono što vođa najavljuje a to je
da će se budućim autoputem do granice sa CG
stizati za 2 sata i 15 min barska pruga više nikom
neće ni trebati.
Sad je što se tiče prevoza kako tereta tako i putnika
preko granice dotakla samo dno, skoro je i zamrla.
 
Vrh