Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822246#p822246:1lcarko9 je napisao(la):
WLABmz » Čet Feb 11, 2021 12:02 pm[/url]":1lcarko9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822227#p822227:1lcarko9 je napisao(la):
vucko » Čet Feb 11, 2021 12:33 pm[/url]":1lcarko9]Da li će biti dovoljne tri garniture za ovaj pravac?

U principu za takt BG-NS od sat vremena, dovoljne su 2 garniture, a treća da bude rezerva. Kontam da je tender namešten za kineze s obzirom na kratak rok isporuke. Videćemo koja će cena biti. Interesantno je da je tender raspisalo ministarstvo, a ne Srbija Voz. Ko će biti vlasnik, a ko operater tih vozova?
Ako će BG-NS da saobraćaju samo ta 3 CR300,onda će biti dovoljno slobodnih EMV 413 garnitura za Užice,Prijepolje,Niš,Šid. Neće biti potrebe za ukidanjem linija zbog nedostatka voznih sredstava :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822310#p822310:3cqi7x52 je napisao(la):
Пантограф » 11 Feb 2021 02:07 pm[/url]":3cqi7x52]Па, знаш како, ако и буде до Ниша за 9 година, онда ће ова три воза 8 година да спаљују паре.

А према мом схватању, такве спалионице пара - да село види да они ИМАЈУ... циганску мечку, кућу на три спрата - успостављају само огољени примитивци.

Е, сад, што ни до Ниша неће бити за 250, него за претежно 160, то спалионицу чини објектом нешто дужег века од 8 година...

Nije skup voz nego pruga.
Ako čekaju da naprave prugu do Niša za 9 godina da bi kupili voz onda tebi čami pruga od milijardu evra od BG do NS koja se ne koristi onako kako je zamišljeno.
A složićeš se da je to onda još veće spaljivanje para.
Ovako će kupiti ta 3 voza koji će obavljati svoju funkciju već za par meseci i voziće brzinom kojom su i namenjeni a kad se bude izgradilo do Subotice pa do Niša blagovremeno će se kupiti novi vozovi i dopuniti stanje. Dakle kako će se širiti mreža brzih pruga tako će se širiti i vozni park brzih vozova što je potpuno logično.
Inače do Niša nije predvidjeno 160 nego 200.

Najbitnije je da je kupljen voz koji ide brzinom kojom je pruga predvidjena a to je upravo ono što mi radimo. (Za divno čudo uradiše nešto pametno ovaj put)
 
U zvaničnim dokumentima za ispravljanje krivina od Velike Plane do Niša je 160
 
Да, ево, овом приликом ћу поновити свој став да због набавке 3 воза за 250 км/х који ће годинама возити само Београд-Нови Сад тамо и назад, треба изнова размотрити међународно признање Србије са Берлинског конгреса 1878.

Реч је о толиком апсурду, без икаквог саобраћајног ефекта и с озбиљним финансијским последицама, да једино могу да га разумем ако долази у пакету са кинеским вакцинама: онда ОК. Иначе, са железницом то нема везе.
 
A šta bi ti hteo?
Hoćes da imaš prugu za 200 do Novog Sada i vozove za 120? Mislis da je to bolje?
 
Budući da imamo manjak voznih sredstava nabavka je bila neophodna. Opravdano je kupiti pomenute garniture pošto je razlika u ceni verovatno neznatna u odnosu na modele koje bi inače uzeli za sporije deonice, plus u pitanju su samo tri garniture.
 
Niti jedna nabavka tri garniture bilo kod voza ne može biti opravdana iz razloga održavanja, niti je opravdana kupovina ovakvog voza za liniju od 75 kilometara. To baš niko ne čini. Povrh svega, stići će u NS tri minuta brže od Štadlera, uz realno dosta veću cenu karte (koja i ne mora biti veća, ali onda će je platiti svaki građanin Srbije).

Ali, kažem, ako ima veze sa poslednjom pošiljkom od 500.000 vakcina - OK.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822303#p822303:2f7v5cxj je napisao(la):
Прле » Čet Feb 11, 2021 2:58 pm[/url]":2f7v5cxj]
А колица, снага, брзина, хоће ли имати просторије за пограничну полицију као што то рецимо има Руско-Фински Алегро (иста прича ЕУ не ЕУ држава, јер ваљда га не купујемо само до Суботице, него оћемо и у Будимпешту?) Хоће ли га мађари примити или ћемо да се возамо са њима понекад до Ниша брзином од 60км/ч, колики је капацитет, какви су мотори

Nisu ovi vozovi predviđeni za vozove ka Mađarskoj, već BG-NS. Dalja modernizacija od Novog Sada do Subotice pitanje je kad će krenuti i kad će biti završena, da ne pričam od mađarskoj deonici. Kad i ako se bude nabavljalo nešto za saobraćaj ka inostranstvu, treba prvo razgovarati sa Mađarskim i Austrijskim železnicama (Beč će generisati neuporedivo više putnika nego Budimpešta), o zajedničkoj nabavci vozova, koji će sve tri strane prihvatiti, kao recimo Railjet dogovor između Češke i Austrije. Ima tu dosta stvari koje treba usaglasiti. U suprotnom, možemo samo da prođemo kao ŽFBiH sa Talgom.

Igor":2f7v5cxj je napisao(la):
Budući da imamo manjak voznih sredstava nabavka je bila neophodna. Opravdano je kupiti pomenute garniture pošto je razlika u ceni verovatno neznatna u odnosu na modele koje bi inače uzeli za sporije deonice, plus u pitanju su samo tri garniture.

To baš nije tačno, razlika u ceni između HS vozova i vozova za brzine do 160 km/h je ogromna. Već sam tekst tendera gde se ne pominje budžet je vrlo sumnjiv.
 
Кад већ спомињемо цену карте, које су процене? Стара цена карте је била примамљива, поготову повратна. Од цене ће доста зависити искоришћеност воза. И да ли ће поред ових брзи 200 на сат у кривину возова саобраћати и ФЛИРТ са стајањима на свим станицама и какво би било његово време путовања?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822362#p822362:1t8f50je je napisao(la):
Дошљак » Čet Feb 11, 2021 5:27 pm[/url]":1t8f50je] И да ли ће поред ових брзи 200 на сат у кривину возова саобраћати и ФЛИРТ са стајањима на свим станицама и какво би било његово време путовања?

Sigurno će ići i Flirt Beograd - Novi Sad koji će stajati na svim stanicama na delu od Batajnice do Novog Sada. Vreme putovanja bi možda okvirno bilo oko sat vremena manje više.
 
А шта мислите, на колико ће станица стајати овај воз? Експрес Београд-Нови Сад, на сваки сат? Дајте, бре, људи - имао би по 15 путника! Неколико експресних полазака могуће је једино у шпицевима - првенствено по један пар за раднике НИС-а из Београда (сада путују аутобусом) и један за боље плаћене Гарије запослене у Београду, који би стизао на НБ пре 9.

Све остало мора да стаје бар у Инђији и у Старој Пазови. Земун се подразумева, за све поласке, и за експрес.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822370#p822370:u3vd244h je napisao(la):
Пантограф » Čet Feb 11, 2021 5:54 pm[/url]":u3vd244h]А шта мислите, на колико ће станица стајати овај воз? Експрес Београд-Нови Сад, на сваки сат? Дајте, бре, људи - имао би по 15 путника!

Taktni polasci vozova su tekovina svih razvijenih železnica, naročito za trajanje putovanja od 45-60 minuta. Mada u slučaju Beograd - Novi Sad mislim da će sporiji vozovi sa više stajanja biti popularniji (toliko o ekonomskoj isplativosti brzine od 200 km/h).

Пантограф":u3vd244h je napisao(la):
Све остало мора да стаје бар у Инђији и у Старој Пазови. Земун се подразумева, за све поласке, и за експрес.

U Zemunu nikad nisu stajali brzi, IC, poslovni, međunarodni vozovi. Čak su do pre nekoliko godina i Novi Beograd preskakali u smeru ka Novom Sadu. Ne vidim zašto bi sad stajali u Zemunu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822347#p822347:693i6zyd je napisao(la):
Пантограф » 11 Feb 2021 03:54 pm[/url]":693i6zyd]Niti jedna nabavka tri garniture bilo kod voza ne može biti opravdana iz razloga održavanja, niti je opravdana kupovina ovakvog voza za liniju od 75 kilometara. To baš niko ne čini. Povrh svega, stići će u NS tri minuta brže od Štadlera, uz realno dosta veću cenu karte (koja i ne mora biti veća, ali onda će je platiti svaki građanin Srbije).

Ali, kažem, ako ima veze sa poslednjom pošiljkom od 500.000 vakcina - OK.

Zasto si gradio prugu od 2 milijarde evra da bi pustio samo Stadler na njoj?
To tek ne bi imalo veze sa životom.
I ne znam zasto razmisljas kao da će ostati samo na BG-NS.
Za koju godinu do Subotice, sledeće decenije do Niša, i ušteda vremena vise nije 3 minuta na 400 km brze pruge već je mnogo veća.
I Rusi imaju samo 8 Sapsana pa ih koriste i nemaju problema sa održavanjem.
 
Ako se dobro sećam,na Novom Beogradu su do pre par godina stajali apsolutno svi vozovi: prigradski,regionalni,brzi,međunarodni,a u Zemunu su stajali samo regionalni i prigradski. Doduše,kada se u Zemunu dovrši nova stanica,možda i tu bude stajao CR300,ipak nije mali broj putnika za Novi Sad odande. Ali na Tošinom Bunaru i Zemun Polju neće stajati sigurno,mislim da na Tošinom Bunaru više ne staje ni regio voz za Šid koji je stajao ranije,samo prigradski BG Voz.
 
RE sa svim stajanjima između (bez nekih stajališta BG Voza) na svakih sat vremena
IC sa stajanjima na Novom Beogradu i Staroj Pazovi (možda i Inđija) par polazaka dnevno
Šta mislite da li se isplati produživati neke IC vozove u ovom slučaju do Valjeva ili Užica?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821346#p821346:1viacpk8 je napisao(la):
NoLimit » Пон Феб 08, 2021 1:32 pm[/url]":1viacpk8]Voz Šid - Novi Sad je postojao do pre koju godinu i postojaće najverovatnije opet u jednom trenutku kada budu postojali uslovi.

Inđija - Novi Sad će sada biti sređeno, samo da se Golubinci - Šid poboljša, odnosno prvenstveno desni kolosek na deonici Mitrovica - Šid da se vrati na projektovanu brzinu i to je to. Ne trebaju nikakve rekonstrukcije, krediti, bakrači. Može to infra sama da uradi bez problema. To se zove održavanje.

Пруга Инђија - Голубинци је уклоњена на територији Инђије у потпуности, мора и тај део да се одради.
 
U spoileru možete naći tehničku specifikaciju za nabavku elektromotornih vozova za brzinu 200 km/h. Ono na šta bih najviše skrenuo pažnju je to da voz mora da podpadne pod UIC GC slobodan profil (širina slobodnog profila 3150 mm), odnosno da je najveća dozvoljena širina voza 2900 mm. Fuxing CR300 je širok 3360 mm tako da daleko nadmašuje i slobodan profil, a kamo li zadatu širinu voza. Takođe, svi drugi kineski EMV su širi od 2900 mm. Dakle, morali bi potpuno novi prototip da naprave, razviju i proizvedu za malo više od pola godine, što čak i za Kineze deluje nemoguće. Sa druge strane, evropski proizvođači već imaju spremne proizvode, tako da kažem, tako da treba samo da proizvedu 3 komada. Takođe bih skrenuo pažnju na raspored osovina Во`Во`+2`2`+2`2`+Во`Во`, što znači nema Jacobs postolja i znači da će biti od 4 modula od oko 25 metara od čega su krajnji moduli pogonski, a unutrašnji "prikolice". Ono što je definitivno, to je da je rok poprilično nerealan. Ali videćemo.

Техничка спецификација за набавку електромоторних возова за брзину 200 km/h
1. Општи опис возила:
• Дужина воза: од 100 ± 5m;
• Ширина возила: 2800±100mm;
• Максимална висина возила: 4600 mm;
• Слободни профил: UIC GC;
• Напон напајања: 25kV 50Hz;
• Ширина колосека: 1435 mm;
• Висина пода од горње ивице шине: 550 ±50 mm;
• Максимална брзина воза у саобраћају: 200 km/h;
• Распоред осовина:Во`Во`+2`2`+2`2`+Во`Во`;
• Дозвољено максимално оптерећење по осовини: до 22,5t;
• Минималан број седишта првог и другог разреда: 300±5;
• Број преклопних седишта: 10±3;
• Број места за инвалидска колица: min. 2;

2. Услови хомологације:
• Планиран саобраћај на релацији Београд- Нови Сад- Суботица;
• ЕМВ мора испуњавати услове TSI и то:
- TSI LOC&PAS (EU) 1302/2014 (uklj. EU 2016/919; EU 2018/868)
- TSI NOI (EU) 1304/2014
- TSI PRM (EU) 1300/2014
- TSI CCS 2016/919/EU (uklj. EU 2019/776; EU 2020/387; EU2020/420)
- TSI SRT (EU) 1303/2014 (uklj. EU 2016/912)
- TSI ENE (EU) 1301/2014 (uklj, EU 2018/868; EU 2019/776)

3. Колски сандук:
• Материјал: алуминијум;
• Абсорбција енергије судара: у складу са EN 15227:2008+А1:2010 класа C1 и EN 12663:2010-1 категорија возила P2;
• Технологија заваривања: у складу са EN 15085-3:2010 sgk cp c2;
• Сила притиска на сандук у подужном правцу у висини квачила: 1500kN;

4. Опрема воза:
• Прозори: сигурносно стакло, причвршћено за гуму, без оквира са ролетнама у простору за седење;
• Под: са грејним елементима;
• Унутрашње облоге: бочне зидне облоге укључују бочне грејне елементе. Облоге плафона укључују отворе за осветљење и вентилацију;
• Спољашње бојење: мора садржати антикорозивни премаз, антиграфит заштиту и завршни лак;
• Предвидети топлотну и звучну изолацију одговарајуће дебљине;

5. Опрема унутрашњости воза:
• Рукодржачи од нерђајућег челика у складу са TSI PRM;
• Седишта првог разреда: размак између седишта 1925-1950 mm (лицем у лице), размак између седишта у истом реду 975 mm;
• Седишта другог разреда: размак између седишта 1590-1950 mm (лицем у лице), размак између седишта у истом реду 925 mm;
• 3 или 4 наслона за руке по двоструком седишту, осветљење за читање, куке за одећу, фиксни или склопиви столови, утичнице, мрежица за часописе;
• Тоалети: један тоалет прилагођен особама са ограниченом покретљивошћу и минимум још 2 стандардна тоалета;
• Пртљажни простор: најмање један одељак за крупни пртљаг по колима, пртљажне преграде изнад седишта за лаки пртљаг;
• Кетеринг: предвидети у возу два бара са аутоматима за топле напитке и могућношћу електронског плаћања;

6. Обртна постоља
• Израда обртних постоља у складу са EN 13749. 2011;
• Конструкција обртних постоља изведена помоћу подужних и попречних носача, погонска обртна постоља са огибљеним вучним моторима и преносницима;
• Осовински склоп: пречник новог точка минимално 920 mm а истрошеног минимално 850 mm;

7. Вучни струјни круг и вучне карактеристике:
• Ширина пантографа 1600 mm;
• Рекуперација електричне енергије приликом кочења;
• Вучни струјни круг изведен преко трансформатора, претварача и вучних мотора;
• Номинална снага: минимално 4000 kW;
• Максималн снага: минимално 6000 kW;
• Максимална вучна сила: већа од 300 kN;
• Убрзање: ≥0,85 ;

8. Контрола, управљање и дијагностика:
• Контрола, дијагностика и управљање изведена преко CAN везе и интранета;

9. Опрема помоћног погона:
• Напајање уређаја помоћног погона преко претварача;
• Оловне акумулаторске батерије (Pb gel);

10. Сигурносна и опрема за комуникацију:
• ETCS ниво 0/1/2 (за ниво 2: baseline3, издање 2, системска верзија Х=1) и PZB (500, 1000 и 2000 Hz);
• Брзиномер и уређај за бележење података: TELOC;
• Уређај за комуникацију: MESA GSM-R радио уређај;
• Остали уређаји: камере, сирене (два тона), брисачи чеоних стакала, будник;

11. Осветљење
• Спољно осветљење ЕМВ мора бити изведено помоћу LED технологије, а унутрашње помоћу LED технологије или флуоросцентних цеви;

12. Грејање, хлађење и вентилација ЕМВ:
• Распон спољне температуре: од -20℃ до +35℃;
• Климатизација преко HVAC система;
• Додатно конвенционално грејање у зони прозора, улазишта и пода;
• Регулација температуре у ЕМВ: +/- 2 ℃:

13. Додатна опрема:
• Уређај за пескарење;
• Уређај за мазање венаца точкова;

14. Врата:
• Спољна врата: са сваке стране најмање двоје једноструких врата на сваким колима, ширине 1400mm;
• Унутрашња врата: клизна једнострука врата на електрични погон ширине од 550 до 750mm, унутрашња врата прилагођена особама са ограниченом покретљивошћу клизна двострука на електрични погон ширине од најмање 800mm;
• Сва спољна врата морају имати клизни степеник;
• Спољна врата за улаз особа са ограниченом покретљивошћу морају имати покретну улазну рампу смештену у близни зоне врата;

15. Информациони системи за обавештавање путника:
• Визуелно обавештавање: предвидети доваљан број монитора за визуелно обавештавање укључујући и приказ резервисаних места у возу;
• Предвидети простор за опрему WI-FI и опреме система за резервацију седишта;
• Звучно обавештавање: у свим колима обезбедити довољан број звучника за обавештавање путника;

16. Пнеуматска опрема:
• Производња сабијеног ваздуха: најмање два компресора са сушачем;
• Ваздушни резервоари: на возу предвидети довољан број ваздушних резервоара;
• Уређаји који се напајају сабијеним ваздухом: пантографи, седиште машиновође, уређај за пескарење, уређај за мазање венаца бандажа и тоалети;

17. Кочница:
• На погонским обртним постољима диск кочница;
• На слободним обртним постољима поред диск кочнице и магнетно шинска кочница;
• Контрола кочница: контрола кочнице сваких кола посебно;
• Противклизна заштита на свим осовинама;

18. Вучно-одбојна опрема:
• На челу воз мора имати аутоматско квачило типа 10:
• Кратка међуквачила за спајање кола у саставу воза;
• На сваком ЕМВ мора бити помоћно квачило за превлачење воза другим вучним возилом;

19. Понуђач је потребно да достави следећу документацију уз ЕМВ:
• Упутство за одржавање;
• Упутство за управљање и руковање возом;
• Упутства произвођача опреме на возу;
• Цртеже;
• Упутство за коришћење дијагностике;

20. Обука и пријем:
• Потребно је да понуђач организује обуку за одржавање и управљање возом, детаљни план обуке дат је у прилогу;
• Завршни пријем за сваку ЕМВ ће бити обављен код произвођача;

21. Гаранција и одржавање у гарантном року:
• Гарантни период за све ЕМВ је две године од оперативног пријема;
• Понуђач је у обавези да у гарантном року врши одржавање (текуће одржавање и контролни прегледи) као и да обезбеди потрошни материјал и делове за одржавање у гарантном периоду;

22. Софтери и специјални алати:
Понуђач је у обавези да достави следеће софтвере неопходне за одржавање воза:
• Софтвер за систем безбедности
• Софтвер за приступ главном рачунару
• Софтвер за дијагностику управљања вучним моторима
• Софтвер за дијагностику врата
• Софтвер за дијагностику тоалета
• Софтвер за систем противклизне заштите
• Софтвер за климатизацију

Понуђач је у обавези да достави следеће специјалне алате неопходне за одржавање воза:
• Алат за замену чеоних стакала
• Алат за замену лежајева осовинских склопова
• Алат за демонтажу склопова на возу (компресор, клима уређај и др.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822426#p822426:3j1bgdn5 je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Thu Feb 11, 2021 8:54 pm[/url]":3j1bgdn5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821346#p821346:3j1bgdn5 je napisao(la):
NoLimit » Пон Феб 08, 2021 1:32 pm[/url]":3j1bgdn5]Voz Šid - Novi Sad je postojao do pre koju godinu i postojaće najverovatnije opet u jednom trenutku kada budu postojali uslovi.

Inđija - Novi Sad će sada biti sređeno, samo da se Golubinci - Šid poboljša, odnosno prvenstveno desni kolosek na deonici Mitrovica - Šid da se vrati na projektovanu brzinu i to je to. Ne trebaju nikakve rekonstrukcije, krediti, bakrači. Može to infra sama da uradi bez problema. To se zove održavanje.

Пруга Инђија - Голубинци је уклоњена на територији Инђије у потпуности, мора и тај део да се одради.

To je uklonjeno privremeno zbog rekonstrukcije, podrazumeva se da će biti vraćeno odnosno postavljeno novo.

Inače, za one koji nisu ispratili, radi se denivelacija pruge Inđije - Golubinci i dupliranje na jednoj vrlo kratkoj deonici nakon toga pre nego što bude uklopljeno u postojeći kolosek. Time je pripremljena situacija da se može odraditi dupliranje ostatka kada se bude rekonstruisala pruga ka Šidu jednog dana.
 

Prilozi

  • Indjija Golubinci.jpg
    Indjija Golubinci.jpg
    510,2 KB · Pregleda: 1.238
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822436#p822436:16rxg7ov je napisao(la):
NoLimit » Čet Feb 11, 2021 10:24 pm[/url]":16rxg7ov]

Inače, za one koji nisu ispratili, radi se denivelacija pruge Inđije - Golubinci i dupliranje na jednoj vrlo kratkoj deonici nakon toga pre nego što bude uklopljeno u postojeći kolosek. Time je pripremljena situacija da se može odraditi dupliranje ostatka kada se bude rekonstruisala pruga ka Šidu jednog dana.

Neće se Inđija - Golubinci dodavati drugi kolosek, nema potrebe za tim, jer tuda prođe par vozova dnevno. Ovo kod Inđije je urađeno zbog denivelacije na pruzi BG-NS, da voz koji dolazi iz Golubinaca u Inđiju ne bi sekao put vožnje vozovima NS-BG.
 
Zato i napisah da se može odraditi, ne i da će biti rađeno. I baš mi je prošlo kroz um dok sam to pisao kako će neko poput Vagona da se uhvati za tu reč :D
Naravno da nije potrebno. Svejedno, to je samo 3,2km. Ako infra stvarno priprema taj projekat kako ga priprema sa sve forsiranjem dva koloseka zbog kredita, ne bi začudilo da i ovaj frtalj dodaju, čisto kada se već radi rekonstrukcija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822335#p822335:3kjs534i je napisao(la):
Пантограф » 11 Feb 2021 03:18 pm[/url]":3kjs534i]Да, ево, овом приликом ћу поновити свој став да због набавке 3 воза за 250 км/х који ће годинама возити само Београд-Нови Сад тамо и назад, треба изнова размотрити међународно признање Србије са Берлинског конгреса 1878.

Реч је о толиком апсурду, без икаквог саобраћајног ефекта и с озбиљним финансијским последицама, да једино могу да га разумем ако долази у пакету са кинеским вакцинама: онда ОК. Иначе, са железницом то нема везе.
Много си постао џангризав и све мање објективан. Ок, сви знамо да се не креће у сређивање железнице са брзим пругама и возовима али ако бирам од одумирања железнице у потпуности и скупе местимичне реконструкције бирам ово друго. Највећа вредност овога је заправо маркетиншка. Овакав воз на онаквој прузи ће променити слику просечној србенди о српској железници, утицаће и на смањивање јевашлука у жс, у тпс-у ће се довести у ред по завршетку пруге и инфре за одржавање, ове возове ће држати под конац, као што држе и флиртове.

То је ефекат новог буса у гсп-у који док је такав није ишаран. А чим се начне - распад у целости.

Е зато, кад су већ неорганизовани и нерационални у жс и држави, онда макар нек је ново, натераће стоку да не буде мусава и бахата макар у том новом. А и народ ће коначно скапирати колико је воз достојнији превоз од паланачке аутобуске ситне привреде.

На крају крајева, у железницу се коначно улажу озбиљне паре. Доста има нерационалних ствари али бар се улаже. А то је већ свемирски напредак у односу на скорију прошлост.
 
Па добро, улаже се - купују се нови возови који после коју годину буду сви одреда у квару. Са том маркетиншком причом и са брзим железницама као излогом, оманула је и једна Француска, па је толико запустила обичне пруге да ју је увелико прешишала Британија по броју путника, са застарелом мрежом. А како ћемо ми...

Кад би се овако водиле приватне фирме, не би нико у Србији примао плату, то би био крај.

Ево, сад видимо да ипак вероватно неће бити кинески возови - осим ако, случајно, немају спремну извозну европску варијанту, специјално за нас, као руски 711 - па ако узму три Флирта за 200 км/х, то још донекле и има смисла (мада, док је пруга само до НС, и нема).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822491#p822491:4uv4lfis je napisao(la):
Delija » Pet Feb 12, 2021 1:57 am[/url]":4uv4lfis]Овакав воз на онаквој прузи ће променити слику просечној србенди о српској железници, утицаће и на смањивање јевашлука у жс, у тпс-у ће се довести у ред по завршетку пруге и инфре за одржавање, ове возове ће држати под конац, као што држе и флиртове.

Toliko dobro drže Flirtove pod konac da je Štadler uklonio Srbija Voz sa spiska referenci. Verovatno im nije u interesu da našu železnicu uzmu kao referencu...
 
Vrh