Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

"Naime, problem koji njih muči tiče se izgradnje Brzih pruga Srbije u okviru kojih bi ovaj pružni prelaz trebalo da zameni nadvožnjak koji još uvek nije ni počeo da se gradi, a najavljeno je da bi Brza pruga već negde u martu trebalo da bude puštena u rad."

Problem su najave političara koje plaše narod. Političari kažu biće pruga puštena do tad i tad radi svog rejtinga, a to slušaju ljudi koji su na terenu i koji su svesni da jedini način da se to izvede je da im se preseče naselje na pola i da se pusti pola pruge. I naravno da građani paniče u tom slučaju i reaguju.
A istina je da neće pruga biti puštena dok god ne bude pruga izgrađena, mogu političari da pričaju šta hoće.

Rusi će svoj deo odraditi u roku, a Kinezi će svoje debelo probiti. Nije mi jasno zašto su tako sramotno odradili projekat koji je trebao biti glavna reklama za kinesku izgradnju brzih železnica u Evropi. Ma samo ono što su morali kompletno da poskidaju sve novopostavljene studove kontaktne mreže između Pazova i da ih ponovo onda postavljaju jer su pogrešili poziciju je već sramota velikih razmera. A tek ostali propusti, nekordinacija i kašnjenje...
 
Predlog da se po završetku pruge Beograd- Novi Sad uvede direktan voz Novi Sad-Šid (Regio), ovaj voz bi polazio svega par puta na dan (za početak) u vremenu kada se ide na/sa posla, škole, provoda prvenstveno u Novom Sadu. Imao bi isto značaja za studente koji su iz Srema, a studiraju u Novom Sadu.
Okvirna vremena putovanja su sledeća:
Šid-Novi Sad: ~1sat i 25 minuta
Novi Sad-Šid: ~2 sata i 15 minuta (ako postave dvosmernu signalizaciju i koriste bolji kolosek onda je sat i 25 min)
Šta mislite da li može da se nađe jedna ili dve garnitura za ovako nešto?
Rekonstrukcijom pruge za 160 km/h između Golubinaca i Šida bi moglo da se stigne za sat vremena između Šida i Novog Sada
 
+1 Boki, dibar predlog a i rekonstrukcija Pruge Beograd Zagreb je nesto sto je predvidjeno dugoročnim planovima izmedju te 2 prestonice.
Mnogo bi značilo stanovnicima srema.
Po istom tom.principu bi mogla da se zamisli veza Śid-Niš nakon izgradnje brze pruge BG-Niš.
 
Nema putnika Šid-Niš, ali ima Novi Sad-Niš.
Mislim da sada ide samo jedan par buseva Šabac-Niš a za NS ima više polazaka.
 
Воз Нови Сад - Шид не би био ништа ново.

Иначе, Нови Сад се развио и много људи се доселило у њега из свих делова земље, много је студената итд. - дакле, из НС треба да постоје директни возови и за Врање (Пирот), и за Ужице, и за Краљево.

(То значи и да ће, кад једног дана покренем приватног оператора, депо "Пантограф експреса" бити у НС, а не у Земуну:))
 
Мислим да би требало размислити о возовима Бијељина-Шид-Нови Сад и Лозница-Рума-Нови Сад. Наравно претходно требада се среди пруга Митровица-Шид.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821301#p821301:3cn4geqg je napisao(la):
Пантограф » 08 Feb 2021 10:06 am[/url]":3cn4geqg]

(То значи и да ће, кад једног дана покренем приватног оператора, депо "Пантограф експреса" бити у НС, а не у Земуну:))

Jel ovo neka želja ili ozbiljan projekat na kome radiš?
 
Bilo bi super da kad se izgrade ove sve brze pruge imamo glavnu liniju (IC1) Subitica-Novi Sad-Beograd-Niš-Vranje sa grananjem ka Dimitrovgradu. Onda možemo uvoditi i druge linije recimo Subotica- Novi Sad- Beograd-Užice (IC2) ili da se ide na Kragujevac i Kraljevo. Ima tu dosta mogućnosti da se stvori mreža daljinskih vozova koji bi povezivali sve veće gradove u Srbiji.
Ali ja sam ovo predložio što bi mogli već sledeće godine da uradino bez nabavke dodatnih garnitura. Dovoljno je izdvojiti jedan FLIRT i da imamo jedno 4 do 5 polazaka dnevno između Novog Sada i Srema. Znam dosta ljudi koji žive u Sremu ili Mačvi koji studiraju u NS i idu stalno autobusom. Infrastruktura postoji tako da je ovo vrlo jednostavno implementirati. Za početak može linija NS-Šid i da se našteluje da recimo ljudi iz Loznice i Šapca presedaju u Rumi uz minimalno čekanje, kad malo to zaživi mogu se uvoditi novi polasci pa čak i napraviti nova linija Novi Sad- Šabac- Loznica -(Mali Zvornik)

Ali da ne ostane ovo sve mrtvo slovi na papiru ajmo mi lepo da pošaljemo peticiju ili predlog SV ili opštinama na razmatranje. Da li neko ima iskustva u ovim stvarima i voljan je da pomogne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821309#p821309:3jptbdar je napisao(la):
spatiotecte » 08 Feb 2021 11:32 am[/url]":3jptbdar]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821301#p821301:3jptbdar je napisao(la):
Пантограф » 08 Feb 2021 10:06 am[/url]":3jptbdar]

(То значи и да ће, кад једног дана покренем приватног оператора, депо "Пантограф експреса" бити у НС, а не у Земуну:))

Jel ovo neka želja ili ozbiljan projekat na kome radiš?
Daaa. Evo već me je kontaktirao da dogovorimo uslove oko angažmana. :wink:
 
Voz Šid - Novi Sad je postojao do pre koju godinu i postojaće najverovatnije opet u jednom trenutku kada budu postojali uslovi.

Inđija - Novi Sad će sada biti sređeno, samo da se Golubinci - Šid poboljša, odnosno prvenstveno desni kolosek na deonici Mitrovica - Šid da se vrati na projektovanu brzinu i to je to. Ne trebaju nikakve rekonstrukcije, krediti, bakrači. Može to infra sama da uradi bez problema. To se zove održavanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821346#p821346:34l7l4be je napisao(la):
NoLimit » Pon Feb 08, 2021 2:32 pm[/url]":34l7l4be]
Inđija - Novi Sad će sada biti sređeno, samo da se Golubinci - Šid poboljša, odnosno prvenstveno desni kolosek na deonici Mitrovica - Šid da se vrati na projektovanu brzinu i to je to. Ne trebaju nikakve rekonstrukcije, krediti, bakrači. Može to infra sama da uradi bez problema. To se zove održavanje.

Desni kolosek na deonici Ruma - Sremska Mitrovica (50 km/h) i Sremska Mitrovica - Šid (30 km/h) ne može samo da se "vrati na projektovanu brzinu". Donji i gornji stroj su propali u potpunosti i moraju da se menjaju, tj. kompletna rekonstrukcija mora da se obavi. Pošto je obim saobraćaja od Rume do Šida mali, za početak bi trebalo uraditi obostranu signalizaciju na levom koloseku, rekonstruisati prolazne koloseke kroz stanice (brzina kroz stanice je 50 km/h trenutno), posednuti sve stanice zbog ukrštanja i pustiti obostrani saobraćaj na levom koloseku, a desni rekonstruisati kada obim saobraćaja bude zahtevao.
 
Ne mora da se posedaju stanice otpravnicima vozova pošto je to TK pruga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821351#p821351:1sqgpta9 je napisao(la):
mvbg1 » Pon Feb 08, 2021 2:51 pm[/url]":1sqgpta9]Ne mora da se posedaju stanice otpravnicima vozova pošto je to TK pruga.

Još bolje onda. :)

Samo da se neko seti iz infre da zaista to i uradi...A mogli su to da urade još 90-ih, kada je pao obim saobraćaja zbog raspada bivše države.
 
DB je trenutno u prekidu, od iduce nedelje ce slediti ZS. Stize polarni talas, ako budu isli vozovi, onda samo prigradski.
 

Prilozi

  • 16 feb 2021.jpg
    16 feb 2021.jpg
    387,8 KB · Pregleda: 1.268
  • ice zima.JPG
    ice zima.JPG
    105,9 KB · Pregleda: 1.261
Prognoze februarskih temperaturnih anomalija polarnog vortexa u sledecj nedelji za ZS iste kao za RZD, samo Amerika prednjaci. Moje merne stanice su namestene u CG - rade do -40°C.
 

Prilozi

  • mikroklimatske stanice Orjen.JPG
    mikroklimatske stanice Orjen.JPG
    79,8 KB · Pregleda: 1.178
  • zima dolati.jpg
    zima dolati.jpg
    377,8 KB · Pregleda: 1.190
Ovih dana Vectron Čeških železnica vuče IC vozove Budimpešta - Segedin u sklopu polaganja mađarskih mašinovođa za ovu seriju. Sve vozove iz Budimpešte za Prag i Košice će vući Vectroni Čeških i Slovačkih železnica uskoro. Još jedan razlog zašto je nabavka Vectrona za Srbija Voz najbolja opcija za vozove Beograd - Budimpešta.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hwgqT4qfle0[/youtube]
 
Зна ли неко шта је са пругом Јајинци - Мала Крсна, видим да раде, али хоћемо ли ове године дочекати завршетак радова? У медијима се ништа не прича о овоме

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821415#p821415:ouo02dt9 je napisao(la):
nepoznato16 » Pon Feb 08, 2021 5:58 pm[/url]":ouo02dt9]Зна ли неко шта је са пругом Јајинци - Мала Крсна, видим да раде, али хоћемо ли ове године дочекати завршетак радова? У медијима се ништа не прича о овоме

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока

Po poslednjoj IOM IŽS predviđen je završetak radova za II kvartal 2021. Međutim, već par puta je rok pomeran, tako da, ne mora da znači.
 
Ni o rekonstrukciji pruge Niš-Zaječar se više ne govori uopšte. Da li su radovi pri kraju? Pre zatvaranja je na toj liniji vozilo 4 pari DM 711 dnevno,prilično lep takt s obzirom na to koliko je taj kraj pasivan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821316#p821316:2zstu1cu je napisao(la):
mvbg1 » 08 Feb 2021 11:50 am[/url]":2zstu1cu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821309#p821309:2zstu1cu je napisao(la):
spatiotecte » 08 Feb 2021 11:32 am[/url]":2zstu1cu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821301#p821301:2zstu1cu je napisao(la):
Пантограф » 08 Feb 2021 10:06 am[/url]":2zstu1cu]

(То значи и да ће, кад једног дана покренем приватног оператора, депо "Пантограф експреса" бити у НС, а не у Земуну:))

Jel ovo neka želja ili ozbiljan projekat na kome radiš?
Daaa. Evo već me je kontaktirao da dogovorimo uslove oko angažmana. :wink:

Hahaha, pa ne znam, Pantograf je to pomenuo ranije pa zato pitam :)
 
Сад сам био на преговорима у ЕБРД-ју, хоће да финансирају одржив превоз у Србији, после идем код Момира у Хотел Мону да склопимо јавно-приватно партнерство;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821424#p821424:2slmacwu je napisao(la):
Užice » Pon Feb 08, 2021 6:21 pm[/url]":2slmacwu]Ni o rekonstrukciji pruge Niš-Zaječar se više ne govori uopšte. Da li su radovi pri kraju? Pre zatvaranja je na toj liniji vozilo 4 pari DM 711 dnevno,prilično lep takt s obzirom na to koliko je taj kraj pasivan.

Kaže završetak u I kvartalu 2021., ali teško je verovati kad u istom tom IOM IŽS od 28.12.2020. stoji da će modernizacija Beograd - Stara Pazova bita završena u II kvartalu 2021. u isto vreme započeta modernizacija Novi Sad - Subotica i biti završena u IV kvartalu 2022. što deluje prilično nerealno s obzirom na stanje stvari na terenu.
 
Vrh