Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822672#p822672:365glln5 je napisao(la):
Pendolino » Pet Feb 12, 2021 3:50 pm[/url]":365glln5]RvR BgVoz iz Lazarevca ide 90, možda zbog samog voza.
Ima tu već nekoliko LV, od kojih je jedna baš lagana, možda 10km/h.

LV su ti kao rupe na putu...

Majko draga, pa ta pruga je remontovana pre koju godinu. Na kojim mestima se tačno nalazi laka vožnja (i zbog čega) i koliko je izvesna popravka?
 
Јел три КИСС да нас опет врате на листу рефенренци фабрике? Престижно место, као СКАЈтракс, сви хоће тамо да се нађу.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822589#p822589:2qgss72w je napisao(la):
WLABmz » Пет Феб 12, 2021 2:58 pm[/url]":2qgss72w] FLIRT ima Jacobs postolja, ne ispunjava uslove tendera.

Јакобс има ону фину особину да воз крене без трзаја, само крене?

Али исто тако, ако треба да се нешто мења, цео воз иде на канал. А ако се поквати на деоници, онда цела Србија стане

Чини ми се да Кинези до 200 до 400 ниједан нема Јакобс, тј, сваки елемент је ослоњен на осам тачака.
 
Ako je Kiss 200, onda možemo očekivati ovako nešto.
kiss200.png
 
Kada sam otvorio stranicu,prvo mi se učinilo da je ovo na slici naš Štadler Flirt koji već par godina koristimo,ali onda sam zapazio viši profil,prozore na spratu i jednokrilna ulazna vrata. Kakve su njegove performanse,da li može da razvije iste brzine kao kineski CR300 ? Upada u oči da je CR špicast,isto kao Šinkansen ili TGV,a ovaj ima isti "nos" kao naš Štadler.
 
Nama nije potreban pravi brzi voz za brzine od 250+, nama je potrebno nešto što će ići 200 i 220 za testiranje to je to. Kupovina pravog brzog voxa bi bila bacanje para
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822878#p822878:3agl73xt je napisao(la):
Boki123 » Sub Feb 13, 2021 8:33 am[/url]":3agl73xt]Nama nije potreban pravi brzi voz za brzine od 250+, nama je potrebno nešto što će ići 200 i 220 za testiranje to je to. Kupovina pravog brzog voxa bi bila bacanje para

Upravo. Pruga je za 200 km/h. Voz je za 200 km/h. Stadler KISS 200 je najbolji izbor koji postoji u ovom momentu za 200 km/h, pritom sa odličnim karakteristikama ubrzanja i kao takav je logično i prirodno rešenje.
 
Koliko je meni poznato Stadler KISS 200 jos uvek nije proizveden dok se Stadler KISS 160 uveliko vozi.

index.jpg


Slovenija je narucila 10 Kiss modela

10 x Stadler KISS EMU
21 x Stadler Flirt EMU
21 x Stadler Flirt DMU

5e00d1d17f241064d612fc5e5ad46c43.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822914#p822914:tzhjna9s je napisao(la):
Max15 » Sub Feb 13, 2021 11:43 am[/url]":tzhjna9s]Koliko je meni poznato Stadler KISS 200 jos uvek nije proizveden.

Loše ti je poznato. Proizveden je Stadler KISS 200 za Austrijskog privatnog operatera Westbahn. 8 šestodelnih komada 2011., 9 četvorodelnih 2017. (prodati Deutche Bahn-u 2019.) i još 15 šestodelnih 2021. treba da bude isporučeno.
 
Mislio sam sa novom maskom kao na slici gore... :kafa:

Ovo je stari model
Stadler-KISS_WESTbahn_Railcolor-News_8942.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822929#p822929:1xrjsm7h je napisao(la):
Max15 » Sub Feb 13, 2021 12:19 pm[/url]":1xrjsm7h]Mislio sam sa novom maskom kao na slici gore... :kafa:

To je samo maska, sve ostalo je isto...
 
Tesko da za 10 i vise godina nisu nesto upgradovali osim maske. Siguran sam da ce najnovija generacija imati napredniju tehnologiju.
 
И шта је то што нас толико веже и тера да купимо швајцарску продукцију?

1. Лепота? Хм, хммм
2. Мање ће да нас кошта у куповини од других решења?
3. Дуже ће да нас служи, и швајцарци ће да ураде трансфер технологије?
4. Унификација возног парка (осим предње маске и шеме бојадисања, која ће бити унифицирана шта је то што нама, са екномске тачке гледишта даје куповина штадлерових прељубодејних комбинација са оним што већ имамо? Хоће ли то да нам даје ниже цене приликом сервисирања? Хоће ли те ниже цене бити ниже него да смо купили неки други воз?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822946#p822946:16l665k0 je napisao(la):
Прле » 13 Feb 2021, 12:44[/url]":16l665k0]И шта је то што нас толико веже и тера да купимо швајцарску продукцију?

1. Лепота? Хм, хммм
2. Мање ће да нас кошта у куповини од других решења?
3. Дуже ће да нас служи, и швајцарци ће да ураде трансфер технологије?
4. Унификација возног парка (осим предње маске и шеме бојадисања, која ће бити унифицирана шта је то што нама, са екномске тачке гледишта даје куповина штадлерових прељубодејних комбинација са оним што већ имамо? Хоће ли то да нам даје ниже цене приликом сервисирања? Хоће ли те ниже цене бити ниже него да смо купили неки други воз?

Servis će biti svakako dosta lakši ako u pogonu imaš već vozni park sa sličnim i kompatibilnim delovima (flirtovi) uz to već imaš radnike koji imaju iskustva i znanja da barataju sličnom tehnologijom i sistemom. A to se ne sme podceniti i dugoročno se tu može uštedeti dosta novaca.

Sa druge strane stadler ima dugoročne kapacitete i iskustva da opslužuje tržište rezervnim delovima.

To je meni glavna prednost nabavke stadlerovih vozova u odnosu na druge sisteme.
 
Да, то стоји ако говоримо о неким земљама са добром традицијом железничког превоза. Али шта је код нас:
1. Скунули су нас се референце, што може да буде просто грешка и превид - 5% вероватноће или да не желе да се хвале да су нама продали, вероватно због досадашње сарадње. Претпостављам да се нисмо обраћали на начин и у количини како то њихов регламент предвиђа, што ће за крајњу последицу имати да и ови флиртови буду одржавани као и све остало што имамо код нас, а то је слабо или никако. - 95% вероватноће

Тако да, теорија је једно, а наша реалност сасвим друго. При том, не треба на нас дрвљем и камењем, јер стање у коме се наша железница налази је систематски грађено, тако да су пторебне деценије да се то стање исправи.

У том светлу, ја видим да је добар посао са било ком причим везано за железницу као и било која ствар која захтева одржавње је да уз возове уговоримо и трансфер технологије за одржавање, као минимум једноставнијих склопова и нечега што ће композиције држати на високом нивоу.

Штадлер има искуства у лиценцирању, имају фабрику у Белорусији, где се највећи део метала и облога производи и уграђује, а најважнији склопови се увозе од матичне фабрике. Ја схватам да ми немамо ту преговарачку позицију са Штадлером, али сам убеђен да други могу и хоће да је дају. Recimo шпански Талго, верујем да би и Кинези били врло заинтересовани.

Ми никако не смемо да се заковамо са скупим технологијама које су стриктно везане за увоз, како овде тако и у оном метроу што се французи труда да нам увале.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822914#p822914:2ehvqf3b je napisao(la):
Max15 » 13 Feb 2021 10:43 am[/url]":2ehvqf3b]Koliko je meni poznato Stadler KISS 200 jos uvek nije proizveden dok se Stadler KISS 160 uveliko vozi.

index.jpg


Slovenija je narucila 10 Kiss modela

10 x Stadler KISS EMU
21 x Stadler Flirt EMU
21 x Stadler Flirt DMU

5e00d1d17f241064d612fc5e5ad46c43.jpg

Slovenačka kolor šema 3 koplja iznad naše!
 
Mislim da je naša kolor šema lepša,ipak je u bojama nacionalne zastave.
 
Прле":3t41tnnz je napisao(la):
Штадлер има искуства у лиценцирању, имају фабрику у Белорусији, где се највећи део метала и облога производи и уграђује, а најважнији склопови се увозе од матичне фабрике. Ја схватам да ми немамо ту преговарачку позицију са Штадлером, али сам убеђен да други могу и хоће да је дају. Recimo шпански Талго, верујем да би и Кинези били врло заинтересовани.

Talgo je neuporedivo najskuplji za održavanje. Treba ga se kloniti u širokom luku...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822938#p822938:10scnsyu je napisao(la):
Max15 » Sub Feb 13, 2021 12:34 pm[/url]":10scnsyu]Tesko da za 10 i vise godina nisu nesto upgradovali osim maske. Siguran sam da ce najnovija generacija imati napredniju tehnologiju.

Ništa značajno. 6-delni KISS za Westbahn iz 2011. i 4-delni KISS za Westbahn iz 2017. su bukvalno isti, a naš tender je bukvalo prepisan 4-delni KISS iz 2017.

Užice":10scnsyu je napisao(la):
Mislim da je naša kolor šema lepša,ipak je u bojama nacionalne zastave.

Molim admine da uvedu facepalm smajli... :idea:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822974#p822974:izebd39o je napisao(la):
Užice » Sub Feb 13, 2021 2:19 pm[/url]":izebd39o]Mislim da je naša kolor šema lepša,ipak je u bojama nacionalne zastave.
Lepa je naša zastava kao zastava, ali javna preduzeća ovde već decenijama forsiraju kolor šemu crveno plavo belo na raznim reklamama, logotipima, busevima, tramvajima, vozovima i šta već i to deluje dosta nekreativno, zastarelo, a pošto tu crvena boja najviše dominira nekima može da deluje i iritantno.

Tu je telekom srbija najpre prestao da forsira boje zastave pre par godina kada su se modernizovali i izmenili logotip. Mislim da bi sva ostala javna predizeća trebala da urade isto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822974#p822974:2834k1wk je napisao(la):
Užice » 13 Feb 2021, 14:19[/url]":2834k1wk]Mislim da je naša kolor šema lepša,ipak je u bojama nacionalne zastave.

A voz, potporni zid ili bukobran su objekti od nacionalog značaja pa ih treba bojati u farbama zastave? Kako bi inače putnici, Srbi onda znali da su u Srbiji?

Inflatorno korišćenje drzavne zastave ili boje istih dovodi na kraju do devalvacije državnih simbola i više je odlika zemalja koje nisu sigurne u svoj nacionalni identitet.
 
Словеначка колор шема је ок за железнице које имају редовно чишћење вагона. Погледајте само Вектроне од Србија Карга како су мусави и гарави. Бела није практична боја, и ако је веома пријатна за око.
 
I crvena izgleda musavo kada je prljava. Prednost kod bele ili svetlije jeste što kad postanu mat ne izgledaju jadno kao crvena.
Svakako, jeste da se svetle boje lakše prljaju, ali se opet treba pozabaviti samom šemom, jer ova zastava šema je zaista krš.

rekonstrukcija-pruge-beograd-budimpesta-10357.jpeg

https://rs.n1info.com/vesti/a42150-voz- ... d-valjeva/
 
Мени је ФЛИРТ шема сасвим ок, промашај ми је ова црвено-сива шема на 441/444/461, као и нова шема на Швеђанкама, слична ФЛИРТ шеми али са белим пољем испод плавог, боље би било и да је оно црвено као на ФЛИРТу и ремонтованим 441. Било би занимљиво да Србија Карго префарба своје 441/444/461 у шему Вектрона.
 
Ma stara papagaj šema je nenadj**iva...Dok su se ti vagoni prali i išli na zapad, večito su bili atrakcija + udobne fotelje, milina...
 
Crvena je boja koja psihološki vuče na agresivnost i nije mi jasno zašto se kod nas forsira u javnom prevozu. Drugi gradovi su je planski ukidali jer se pokazalo da smanjiuje agresivnost kod ljudi.
 
Vrh