Да, то стоји ако говоримо о неким земљама са добром традицијом железничког превоза. Али шта је код нас:
1. Скунули су нас се референце, што може да буде просто грешка и превид - 5% вероватноће или да не желе да се хвале да су нама продали, вероватно због досадашње сарадње. Претпостављам да се нисмо обраћали на начин и у количини како то њихов регламент предвиђа, што ће за крајњу последицу имати да и ови флиртови буду одржавани као и све остало што имамо код нас, а то је слабо или никако. - 95% вероватноће
Тако да, теорија је једно, а наша реалност сасвим друго. При том, не треба на нас дрвљем и камењем, јер стање у коме се наша железница налази је систематски грађено, тако да су пторебне деценије да се то стање исправи.
У том светлу, ја видим да је добар посао са било ком причим везано за железницу као и било која ствар која захтева одржавње је да уз возове уговоримо и трансфер технологије за одржавање, као минимум једноставнијих склопова и нечега што ће композиције држати на високом нивоу.
Штадлер има искуства у лиценцирању, имају фабрику у Белорусији, где се највећи део метала и облога производи и уграђује, а најважнији склопови се увозе од матичне фабрике. Ја схватам да ми немамо ту преговарачку позицију са Штадлером, али сам убеђен да други могу и хоће да је дају. Recimo шпански Талго, верујем да би и Кинези били врло заинтересовани.
Ми никако не смемо да се заковамо са скупим технологијама које су стриктно везане за увоз, како овде тако и у оном метроу што се французи труда да нам увале.