Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811520#p811520:37afqbmh je napisao(la):
WLABmz » 08 Jan 2021 05:27 pm[/url]":37afqbmh]@orjen, dakle 160 km/h, kao što rekoh. Element trase ništa ne znači. Tek potencijalno jednog dana za 30-40 godina kada bi se radila rekonstrukcija. I kod nas je Nova Pazova - Golubinci građena sa elemntima trase za 250 km/h još 90 ih. Ovo sad kod nas što se radi ima elemente trase za 220 km/h.
Nije sporno. Sasvim je o.k. kako to planiraju. Neznam stvarno kako su uopste uspeli to da proguraju kad im je Evropska komisija ocitala bukvice. Nije nikakav prioritet EU i stvarno je cudo sto se ista na toj pruzi dogada. Zato su i 160 km/h za svaku pohvalu i nesporno da trenutno nema korist od vecih brzina.
 
Izgurali su to upravo zato što nismo deo EU.
Slobodni smo da gradimo sta hoćemo za brzine koje mi želimo
Izbor proizvodjača vozova je isto naša stvar.
Drugim rečima, ne može niko da nas uslovljava.
I to je u ovom slučaju dobra stvar, nemamo mi nikakve račune da polažemo Briselu jer ne gradimo od njihovih para.
 
Tako je, tenderi su precenjeni, bolje je da radimo na dogovore u kafani kao onomad sa satelitom i salvetom.
 
Mislim da jeste za ovaj slucaj dobra okolnost sto nismo deo EU. Oni to tada nebi odobrili, ne zato sto nisu voljni, nego sto nije bas opravdano po usvojenim parametrima za gradnje brzih pruga. Bar pre 5 godina se ovde vodila rasprava gde treba a gde netreba graditi. I to na bazi naucnih istrazivanja. Nase pruge nebi ni blizu ispunili zahteve uz jednu omasku, sto je ovo ipak glavni koridor i imace itekako efekta na zeleznicki transport u regionu. Rekoh bi da sto trenutno imamo na snazi Greta-efekt, a zeleznica ispunjava cilevi Pariskog protokola od do maksimalno 1,5°C zagrevanja, da dozivimo veliki povratak zeleznica kao primarnog putnog sredstva u Evropi. Vreme ugljen-dioksida ipak prestaje a ova velika investicija je svakako opravdana.
Ilustracija istog - kad je Greta Thunberg 2019 koristila DB za klimatsku konferenciju u Madridu pa je presedala u Basel, ovo je bila udarna vest u svim nemackim a i inostranim medijama na koju je i dobila odgovor od same DB.
 

Prilozi

  • Greta.png
    Greta.png
    532,6 KB · Pregleda: 1.469
  • greta 2.jpg
    greta 2.jpg
    82,4 KB · Pregleda: 1.439
spatiotecte":31mpt23a je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811498#p811498 je napisao(la):
Bulbulderac17 » 08 Jan 2021 04:45 pm[/url]":31mpt23a]
spatiotecte":31mpt23a je napisao(la):
Ja baš želim da kupe ovaj voz, i iskreno se nadam da hoće.
Ti CR300 sto su za 250 km/h su baš ono što nam treba.
Lepi su, deluju moderno i udobno i ostvljaju mogućnost da se u narednih 40 godina njihovog eksploatacionog veka podigne brzina pruge za 50 km/h.

Ako će ovo da kupe, izabrali su pravu stvar.
Rame uz rame sa TGVom i ICE.
Ne razumem komentare tipa za 50.km uzeli bullet train, pa u narednih godina ićiće do Subotice sa jedne strane i do Niša sa druge, to je već 400 km i to potpuno opravdava nabavku ovakvih vozova.
Bilo je vreme da Srbija udje u mali krug zemalja koje imaju brze pruge na pravi način a ovaj voz će skroz promeniti sliku Zeleznice Srbije.
Spatio,

Reci da me zaj*****s?


400km pruge za 200kmh?



Ajde razumem ovo izjavi neko ko meša Sibir i Srbiju...

Evo i ja bih voleo da nabave ovaj voz...no problem...ali sam isto tako realan jer živim ceo život u ovoj zemlji i znam koliko im treba godina za ovako nešto...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ne zaje*******avam, izdvojena je milijarda evra od ukupno 2 milijarde koliko je potrebno za izgradnju brze pruge Beograd Nis u budžetu za 2021. Tako da tih 400 km brze pruge u Srbiji su sasvim realni u narednih 10-12 godina
Otud i ovaj voz za daljinski saobracaj.

Ajde da kupimo formulu pa da je vozimo po Navaku...ili izložimo na Trgu...

10-12 godina ejjj koliko mi trenutno imamo pruge za 200+? da ne pričamo o deonici posle Niša..verovatno najtežoj deonici na svetu...

Optimizam na ovoj temi bukvalno može da napaja jedan CR300


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Улазак воза у станицу :D за оне којима се свиђа CR300BF

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bgnmBOvPclM[/youtube]

Иначе овај воз је најновији модел, тек недавно уведен у саобраћај у Кини 26.12.2020. :wink:

Уф уморих се од давања плусева Спатиу на последње 3 странице :mrgreen: :kk:
 
Ponuda nije samo u voznim sredstvima nego i tehnologiji. Pa nece se odbiti.
Меморандум предвиђа, такође, могућност сарадње на успостављању техничког центра за истраживање и развој, за обуку и одржавање, као и центра за производњу железничких возила. Сарадња ће бити развијана у складу са потребама пројеката и тржишним потенцијалима, што ће имати изузетан значај за развој железничког саобраћаја и железничку пратећу индустрију у Србији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811537#p811537:rxgxfw8o je napisao(la):
orjen » Pet Jan 08, 2021 7:00 pm[/url]":rxgxfw8o]Mislim da jeste za ovaj slucaj dobra okolnost sto nismo deo EU.

Sigurno je dobro što nismo u EU, pa umesto što bi uz transparentne tokove novca za 2 milijarde sredili ceo Koridor 10 za brzine od 160 km/h, mi ćemo za isti novac da operemo 1,2 milijarde, a od 800 miliona ćemo da napravimo 200 km pruge za 200 km/h kojom ćemo se voziti 160 km/h uz usporavanje na 80 km/h preko fuš urađenih skretnica. Kakve sve budalaštine čovek može pročitati, prosto je neverovatno... :notok: :violina:
 
I ja bih se rado lično menjao sa Rumunima npr i njihovom
železnicom i trenutnim projektima obnove.
Neka oni uzmu i Kineze i ove fantazmagorije
sa brzim prugama, fuksinzima, cr-ovima i šta sve ne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811562#p811562:3k9ejias je napisao(la):
WLABmz » 08 Jan 2021 08:08 pm[/url]":3k9ejias]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811537#p811537:3k9ejias je napisao(la):
orjen » Pet Jan 08, 2021 7:00 pm[/url]":3k9ejias]Mislim da jeste za ovaj slucaj dobra okolnost sto nismo deo EU.

Sigurno je dobro što nismo u EU, pa umesto što bi uz transparentne tokove novca za 2 milijarde sredili ceo Koridor 10 za brzine od 160 km/h, mi ćemo za isti novac da operemo 1,2 milijarde, a od 800 miliona ćemo da napravimo 200 km pruge za 200 km/h kojom ćemo se voziti 160 km/h uz usporavanje na 80 km/h preko fuš urađenih skretnica. Kakve sve budalaštine čovek može pročitati, prosto je neverovatno... :notok: :violina:
EU (pisi Nemacka) nema interes da nam uradi prugu sto nismo deo iste organizacije i sto nemamo lobi koji bi takvo pitanje elaboriralo u komisijama za unapredivanje Evropske putne infrastrukture (izbacili su Koridor X iz Tenta i jasno je sta to znaci - nema prioritet ni finansiranje istog). To sto pises nema tezine sto ponude nije bilo i nije bila ni u najavi. Sto sad dobijamo je realno, to sto prizelkujes je bajka za budale. Nemci su isfinancirali most preko Dunava u Calafatu da im nesmetamo dalje. Mogu oni sve bez nas, zato je ovaj potez geopoliticki odlican, sto smo nasli drugi izvor da napredujemo a to jednog igraca koji je vise nego glavobolja zapadnim centrima kojima ne pripadamo jos sa vreme Tita. U EU necemo napredovati i nezeljni smo na tom stolu. Prosto neverovatno da neko sanja o tim evropskim prugama u Srbiji, nije ih do sada bilo pa nece ni u buducnosti. A d su oni rusili nase pruge, rusili su. Nemacki IFOR kontingent je svojevremeno minirao prugu u Strpcu. Uz to su upucali cuvara pruge, saradnika zeleznica BiH.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811558#p811558:swmwng0m je napisao(la):
Veliki Vracar » 08 Jan 2021 07:52 pm[/url]":swmwng0m]Улазак воза у станицу :D за оне којима се свиђа CR300BF

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bgnmBOvPclM[/youtube]

Иначе овај воз је најновији модел, тек недавно уведен у саобраћај у Кини 26.12.2020. :wink:

Уф уморих се од давања плусева Спатиу на последње 3 странице :mrgreen: :kk:

+1 Veliki Vračar. Mnogo lep voz na snimku.
Hvala na plusevima, drago mi je da ima ljudi ovde na forumu koji se raduju nabavci takvih vozova a ne samo pljuvačina na račun ovog projekta.
 
Znaš šta, kao što se mnogo toga oko celog projekta može argumentovano osporiti, tako se i pljuvačina (najčešće) može argumentovano osporiti.
Ovo što se gradi od Beograda do Budimpešte, po najnovijoj praksi u svetu, uopšte nije brza pruga, sve i da ide 200 km/h.
 
Solidna je to brzina a nema istocnije od Beca brze. Cuveni Acela express na 54,6 km ubrza na 240 km/h, najbrzi na celom americkom kontinentu. Ako nismo stigli Aziju, stigli smo Ameriku.
 
Ja sam oko svega podeljena ličnost.
Sa jedne strane, stalno želim da se taj jarak između nas i Zapada makar malo premosti.
A s druge strane, svestan sam da je ovo Balkan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811575#p811575:s73i2yhb je napisao(la):
orjen » Pet Jan 08, 2021 8:51 pm[/url]":s73i2yhb]Solidna je to brzina a nema istocnije od Beca brze.

Ima u Poljskoj.
 
Sve imaju sediste u komisiji za zajednicku infrastrukturu EU, a jos na prioritarnim pravcima zajednicke infrastrukture. Pruge ZS su van tih parametra a jos bitnije, Srbija je uslovljena od zapadnih sila i teritorijalno i politicko. Macki u rep.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811568#p811568:3gfsw5lb je napisao(la):
orjen » Pet Jan 08, 2021 9:33 pm[/url]":3gfsw5lb]
EU (pisi Nemacka) nema interes da nam uradi prugu sto nismo deo iste organizacije

Pa upravo. Nismo EU. Da smo EU, sredili bi ceo Koridor za 160 km/h za razuman i transparentan novac. Kao što su uradili Poljska i Češka, kao što sad rade Slovačka, Rumunija, Hrvatska, Bugarska, Mađarska itd.

spatiotecte":3gfsw5lb je napisao(la):
Hvala na plusevima, drago mi je da ima ljudi ovde na forumu koji se raduju nabavci takvih vozova a ne samo pljuvačina na račun ovog projekta.

Blago vama što se radujete nabavci voza koji neće biti nabavljen. Dajte, odajte mi tajnu na čemu ste. :lool:
 
@orjen
Ono tamo što si napisao za most kod Kalafata ne stoji
baš. Most jeste napravljen ali kao železnički prevozni
pravac nije nikad zaživeo. Prilazne pruge most nisu
ni pipnute, saobraćaja po njemu skoro da i nema.

Dobra stvar za Srbiju je što EU u Bugarskoj ulaže samo
u modernizaciju pruge od Burgasa i turske granice do
Sofije i srpske granice tako da žel. koridor kroz Srbiju
ima budućnost pod uslovom da u međuvremen
ne istruli skroz.
 
@Dusko, mozda je Kalafat bio preambiciozan, ali je parvljen sto je koridor Tenta, sto X nije, i da bi zaobisao zapadni Balkan (Srbiju). Pa nece istruliti, ali smo teska periferija za sve sto se tice evropskih projekta. Najave Berlinskog procesa su politicki uslovljeni, a nemaju poverenjeza opravdanost projekta u ovim kvazi-drzavicama.

@WLAMmz, uslovljeni smo u vise smera. U Nemackoj vladaju SPD i CDU, obe su i odobravili i bombardovanje i otcepljenje. Ako hocemo da nas prime moracemo da priznamo da su bili u pravu da su to uradili. Koliko bi bolje radili skretnice ne znam, ali bi nam menjali sopstveni identitet i istoriju. Da su Cesi i Madari imali takvih manipulacija, nisu, tako da tamo prave skretnice, a kod nas dolaze da prave granice.
 
Preambiciozan za 200M evrića?

Kod nas toliko košta jedan bulevar.
 
Ne finansijsko nego sustinsko. Da li ce ispuniti sto se ocekivano.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811591#p811591:21ulg3yg je napisao(la):
WLABmz » 08 Jan 2021 09:24 pm[/url]":21ulg3yg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811568#p811568:21ulg3yg je napisao(la):
orjen » Pet Jan 08, 2021 9:33 pm[/url]":21ulg3yg]
EU (pisi Nemacka) nema interes da nam uradi prugu sto nismo deo iste organizacije

Pa upravo. Nismo EU. Da smo EU, sredili bi ceo Koridor za 160 km/h za razuman i transparentan novac. Kao što su uradili Poljska i Češka, kao što sad rade Slovačka, Rumunija, Hrvatska, Bugarska, Mađarska itd.

spatiotecte":21ulg3yg je napisao(la):
Hvala na plusevima, drago mi je da ima ljudi ovde na forumu koji se raduju nabavci takvih vozova a ne samo pljuvačina na račun ovog projekta.

Blago vama što se radujete nabavci voza koji neće biti nabavljen. Dajte, odajte mi tajnu na čemu ste. :lool:
Za ovaj drugi deo posta. Nabavka kineskih vozova uz transfer nekih tehnologija je svakako dobra inicijativa. Kina je svakako preskocila mnogo starih tehnologija, napreduju u novim tehnologijama. Tehnicko su u forward motion modusu i nemaju probleme sa legacy sistemima. Preskocili su doba personalnih kompjutera i prakticno odma presli na mobilne tehnologije, nisu imali legacy benzinski auto-industriju i najnapredniji su u elektroautomobilstvu. Za high-speed je ocigledno da su sve ostale presli. Hvala bogu ako uzmu ponudu koja razumeva i tehnoloski transfer. Nije potrebno biti ovde negativan prema takvom pristupu, oni su najbolji, a njihov odmak od drugih zemlja sa legacy tehnologijama je vec sada jasno uocljiv.
 
Vrh