[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811283#p811283:jg00030x je napisao(la):
Пантограф » Pet Jan 08, 2021 10:25 am[/url]":jg00030x]Уколико купи овакав воз за линију Београд - Нови Сад, па и за Београд - Суботица, Србији треба одузети међународно признање са Берлинског конгреса.
А једва чекам и да у Кишкунхалашу овај крене да купи путнике за Пешту...
Ово ни највеће ни најнеукије међу сељачинама не би разматрале.
Ne brini se, neće kupiti.
A druga stvar, koji god EMV da kupe sa namerom da ide u Mađarsku, sigurno neće ići u Mađarsku:
1) jer se međunarodni saobraćaj zasniva na interoperabilnosti - dakle koliko naših vozova ide za Peštu, toliko Mađarskih ide za Srbiju, sa ravnanjem broja pređenih kilometara na teritoriji druge železničke uprave. Bilo to vagoni, lokomotive ili EMV/DMV.
2) da bi naša lokomotiva ili EMV išao na teritoriju Mađarske, mađarske mašinovođe koji upravljaju tim vozovima na delu Subotica/Kelebia - Budimpešta moraju da imaju položeno za tip vozila koji mi šaljemo. Isto tako, naše mašinovođe na delu Kelebia/Subotica - Beograd moraju da imaju položeno za tip vozila koji Mađari šalju.
3) Mađarski sindikat mašinovođa u Kiškunhalašu je vrlo jak. Garantujem ti da će odbiti da polažu za bilo koji tip kineskog EMV koji mi budemo kupili. Takođe, Mađari su vrlo tvrdi pregovarači što se dogovaranja međunarodnih vozova tiče. Ili će biti kao što oni traže, ili neće biti ništa. 2014. godine, kada se voz Avala sa trase Beograd - Prag vraćao na trasu Beograd - Beč, naši su hteli da naši vagoni idu do Beča, međutim uslov Mađara je bio - ili će ići isključivo naši vagoni ili voz neće ići. Tako je i bilo, samo su mađarski vagoni išli. Dakle, ako kupimo EMV sa kojim planiramo da uvodimo međunarodne vozove, proćićemo kao Bosanci sa Talgom. Svi će nas odbiti i ti vozovi će ići samo u unutrašnjem saobraćaju, a međunarodnih vozova neće biti ili ćemo skupo plaćati Mađarske kompozicije da idu do Beograda.
4) Takođe, taj tip vozila bi morao da bude homologovan u Mađarskoj, što je veoma dugačak proces sa neizvesnim ishodom (Vectron, Traxx itd. su naravno već homologovani),
5) Mađari u međunarodnom saobraćaju koriste isključivo lokomotiva+vagoni kombinaciju, a njihovi Traxxovi su već dolazili u Srbiju i bili isprobani pre 10-ak godina. U planu je bilo da oni idu do Beograda, a da naše lokomotive serije 444 idu do Budimpešte na međunarodnim vozovima, ali je to propalo.
Dakle, samo Vectron ili Traxx + vagoni ili se agonija u međunarodnom saobraćaju nastavlja.