Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Што се тиче класичних возова и ових гарнитура за велике брзине, битну ставку чине трошкови експлоатације односно потрошња струје. При већим брзинама доминанатан утицај има отпор ваздуха, тако да аеродинамичан облик воза игра велику улогу у потрошњи енергије.

911a9af6cd191ee4d30769a77a27f335870f2ba42a1555e7_600_9999.jpg


FOREIGN202101051607000032987243377.jpg


Једна за MVBG-а :) :

FOREIGN202101051607000042328267892.jpg
 
Уколико купи овакав воз за линију Београд - Нови Сад, па и за Београд - Суботица, Србији треба одузети међународно признање са Берлинског конгреса.

А једва чекам и да у Кишкунхалашу овај крене да купи путнике за Пешту...

Ово ни највеће ни најнеукије међу сељачинама не би разматрале.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811283#p811283:jg00030x je napisao(la):
Пантограф » Pet Jan 08, 2021 10:25 am[/url]":jg00030x]Уколико купи овакав воз за линију Београд - Нови Сад, па и за Београд - Суботица, Србији треба одузети међународно признање са Берлинског конгреса.

А једва чекам и да у Кишкунхалашу овај крене да купи путнике за Пешту...

Ово ни највеће ни најнеукије међу сељачинама не би разматрале.

Ne brini se, neće kupiti. :)

A druga stvar, koji god EMV da kupe sa namerom da ide u Mađarsku, sigurno neće ići u Mađarsku:

1) jer se međunarodni saobraćaj zasniva na interoperabilnosti - dakle koliko naših vozova ide za Peštu, toliko Mađarskih ide za Srbiju, sa ravnanjem broja pređenih kilometara na teritoriji druge železničke uprave. Bilo to vagoni, lokomotive ili EMV/DMV.

2) da bi naša lokomotiva ili EMV išao na teritoriju Mađarske, mađarske mašinovođe koji upravljaju tim vozovima na delu Subotica/Kelebia - Budimpešta moraju da imaju položeno za tip vozila koji mi šaljemo. Isto tako, naše mašinovođe na delu Kelebia/Subotica - Beograd moraju da imaju položeno za tip vozila koji Mađari šalju.

3) Mađarski sindikat mašinovođa u Kiškunhalašu je vrlo jak. Garantujem ti da će odbiti da polažu za bilo koji tip kineskog EMV koji mi budemo kupili. Takođe, Mađari su vrlo tvrdi pregovarači što se dogovaranja međunarodnih vozova tiče. Ili će biti kao što oni traže, ili neće biti ništa. 2014. godine, kada se voz Avala sa trase Beograd - Prag vraćao na trasu Beograd - Beč, naši su hteli da naši vagoni idu do Beča, međutim uslov Mađara je bio - ili će ići isključivo naši vagoni ili voz neće ići. Tako je i bilo, samo su mađarski vagoni išli. Dakle, ako kupimo EMV sa kojim planiramo da uvodimo međunarodne vozove, proćićemo kao Bosanci sa Talgom. Svi će nas odbiti i ti vozovi će ići samo u unutrašnjem saobraćaju, a međunarodnih vozova neće biti ili ćemo skupo plaćati Mađarske kompozicije da idu do Beograda.

4) Takođe, taj tip vozila bi morao da bude homologovan u Mađarskoj, što je veoma dugačak proces sa neizvesnim ishodom (Vectron, Traxx itd. su naravno već homologovani),

5) Mađari u međunarodnom saobraćaju koriste isključivo lokomotiva+vagoni kombinaciju, a njihovi Traxxovi su već dolazili u Srbiju i bili isprobani pre 10-ak godina. U planu je bilo da oni idu do Beograda, a da naše lokomotive serije 444 idu do Budimpešte na međunarodnim vozovima, ali je to propalo.


Dakle, samo Vectron ili Traxx + vagoni ili se agonija u međunarodnom saobraćaju nastavlja.
 
A sta ako je kinezima stalo da ZS i MAV uguraju svoje vozove. Dali ce odluka biti u trouglu Xi Jinping, Orbán i Vucic? Kinezi negde moraju da krenu sa svojim vozovima u Evropi, a najlakse im je u Srbiji pa Madarskoj. Indikacija sta kinezi ocekivaju imamo svuda. Svakako plansko rade a sta ce biti u ponudi samo mozemo slutiti. Ako bi Orbán osta tvrd prema Xi Jinping, svaka mu cast, ali neverujem. Kinezi mogu da mu ponude razne aranzmane ne samo kupo-prodaju njihovog voza.
 

Prilozi

  • Fengxing.jpg
    Fengxing.jpg
    103,5 KB · Pregleda: 864
  • vucic-i-maketa.jpg
    vucic-i-maketa.jpg
    44 KB · Pregleda: 860
  • CW5-4BdWwAAb8Qz.jpg
    CW5-4BdWwAAb8Qz.jpg
    205,1 KB · Pregleda: 846
Vi zaista mislite da svi detalji oko ovog nisu dogovoreni vec pre par godina i da se sad kao bira koji voz.. kako sta.., prilicno naivno.
 
Пантограф":1bpfbkss je napisao(la):
Уколико купи овакав воз за линију Београд - Нови Сад, па и за Београд - Суботица, Србији треба одузети међународно признање са Берлинског конгреса.

А једва чекам и да у Кишкунхалашу овај крене да купи путнике за Пешту...

Ово ни највеће ни најнеукије међу сељачинама не би разматрале.
Što bi rekli plus ko kuća...tj zgrada..Vračarska nadograđena...

Za 50km pruge uzeti bullet...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
orjen":z7c9yuu5 je napisao(la):
A sta ako je kinezima stalo da ZS i MAV uguraju svoje vozove.

Kakav MAV i kineski vozovi? Vi zaista mislite da je MAV firma-igračka kao ŽS? U Mađarskoj se po poslednjim informacijama opet odlaže modernizacija pruge Budimpešta - Kelebija, najverovatnije do izbora 2023. A tad će tek da se odlučuje da li će uopšte da se radi ovaj za njih neisplativ poduhvat ili će se ići na delimično udvokolosečavanje pruge tamo gde je potrebno. A potrebno je samo u blizini Budimpešte zbog ukrštanja teretnih i lokalnih vozova.

wexy":z7c9yuu5 je napisao(la):
Vi zaista mislite da svi detalji oko ovog nisu dogovoreni vec pre par godina i da se sad kao bira koji voz.. kako sta.., prilicno naivno.

Ti si naivan i lakoveran, kao i gomila ovde sa foruma, da ne kažem nešto drugo. Ništa nije dogovoreno niti dogovarano. Da je dogovoreno išta već bi se hvalili na sva zvona tih par godina o kojima pričaš, kao što se hvale za ovaj beznačajan memorandum. Jedino što postoji je upravo taj beznačajan memorandum o razumevanju. I to je sve. Pa čoveče, dva puta su otvarali radove na tzv. brzoj pruzi (prvo Novi Sad, zatim Zemun), a radovi su krenuli tek godinu dana posle drugog otvaranja radova. Ne znam šta vam je više potrebno da shvatite o kakvoj se lakrdiji i pranju novca radi. Ruski deo Stara Pazova - Novi Sad je poskupeo 3 puta od prvobitne cifre. Ovo sve je razlog da celo ministarstvo dobije ili da otkaz, a da neki završe iza rešetaka. Ali ne u Srbiji, zemlji naivnih i lakovernih.

Kinezi su se u Srbiji pokazali katastrofalno. Prvo, katastrofalno loše odrađen remont Rasputnica G - Resnik za koji nisu odgovarali - vozi se 20 km/h preko skretnica u pravac. Drugo, modernizacija Beograd - Stara Pazova se radi jako sporo i probijaju rokovi. Treće, modernizacija Novi Sad - Subotica - Kelebija kasni već 2 godine sa početkom radova i nema naznaka kad će početi.
 
Razumljivo, oni su ozbilna drzava EU. Ali nevidim da ce tamo iko stopirati. Mislim da je novac u julu 2020 stigao na racun Madarske. U decembru je bila zadnja rasprava u parlamenteu. Projjekt Budapest-Kelebija je suvise odmakao da ce ga zaustaviti. Sada su i interese firme koje su u ugovoru. Raskinuti ga nemogu vise.

parlament ga je inace usvojio u maju 2020. Tako ne vidim gde ce ovo biti ponovo na proveri.
 

Prilozi

  • hungary today december 2020.JPG
    hungary today december 2020.JPG
    85,8 KB · Pregleda: 802
  • parlamentarischer beschluss.JPG
    parlamentarischer beschluss.JPG
    94,8 KB · Pregleda: 777
Ja baš želim da kupe ovaj voz, i iskreno se nadam da hoće.
Ti CR300 sto su za 250 km/h su baš ono što nam treba.
Lepi su, deluju moderno i udobno i ostvljaju mogućnost da se u narednih 40 godina njihovog eksploatacionog veka podigne brzina pruge za 50 km/h.

Ako će ovo da kupe, izabrali su pravu stvar.
Rame uz rame sa TGVom i ICE.
Ne razumem komentare tipa za 50.km uzeli bullet train, pa u narednih godina ićiće do Subotice sa jedne strane i do Niša sa druge, to je već 400 km i to potpuno opravdava nabavku ovakvih vozova.
Bilo je vreme da Srbija udje u mali krug zemalja koje imaju brze pruge na pravi način a ovaj voz će skroz promeniti sliku Zeleznice Srbije.
 
Opis naše situacije se može sažeti u odgovoru ministra pre 4 dana prilikom obilaska radova na pruzi u Zemun Polju. Prvo je rekao da će pruga između Beograda i Novog Sada biti puštena u promet do kraja 2021. godine, da bi onda na pitanje novinarke kada će stići vozovi rekao "pa, mora da bude do kraja godine. Ako mi završimo ovo do 2021., mi moramo da imamo voz." Bez plana, kao da nas je ovo snašlo iznenada, pa sada u panici brže bolje reagujemo. Tek tako, kao napolitanke u prodavnici, kupićemo voz jer "moramo da imamo voz".

Proćićemo sve faze izbora i stručnog razmatranja najpogodnijih vozila i količine (što još nije rađeno koliko je javnost obaveštena), proćićemo sve faze biranja proizvođača, proćićemo sve faze dogovaranja kupovine, proćiće ceo proces izgradnje vozova, proćiće ceo proces dopremanja vozova, proćiće ceo proces testiranja vozila na domaćim prugama, dobijanja dozvola za saobraćanje i obuke vozača, i na kraju će biti pušteni u promet. Sve to u nekih okvirno 350 dana. Koliko se meni čini, posle ove izjave i one njegove od pre koji dan da će metro od Makiša do Mirijeva biti gotov za 3 godine, pod njegovim rukovodstvom postajemo opaka železnička sila, obarači rekorda.

A sada šale po strani, mislim da treba skrenuti pažnju na nekoliko činjenica.

1. Tip vozila, količina i dugoročna strategija nabavka je trebalo da se zna godinama pre početka izgradnje pruge, nakon završetka planiranja infrastrukturnog dela. I država, i Infra, i Srbvoz, i svi ostali koji su na bilo koji način povezani sa prugom su znali šta se sprema. Ovo je trebalo biti određeno još negde 2009., pa revidirano onda sa novim projektom 2015., usaglašeno i objavljeno 2016.

2. Proizvođač vozila i cena su trebali biti određeni najkasnije neposredno pre početka izgradnje i ugovoreni. Znači u toku 2016. ili 2017.

3. Prva vozila su trebala da stignu minimum godinu dana pre kraja izgradnje pruge. Podsetiću na reči predsednika kada je otvorio radove da će narod moći da se vozi od Beograda do Novog Sada brzom prugom već 2018. No hajde da budemo realni i pratimo ono što je pisalo u projektu. Po tim rokovima su prvi vozovi trebali stići negde u toku 2018. ili 2019. Do kraja 2019. su trebali biti dostavljeni svi vozovi, istestirani i pušteni u saobraćaj.

I šta reći sada kada oni u 2021. tek započinju ovaj proces. Nema tu opravdanja niti praštanja, naš novac i naše vreme su potrošili. Desetine njih tačno zaduženih samo za ovaj projekat je 12+ godina dolazilo na posao, sedelo tamo 40 sati nedeljno, bilo plaćeno da razmišlja o ovakvim stvarima ceo dan i da ih rešava, i oni posle svega nisu uspeli da urade ništa za to vreme. Koje opravdanje postoji za to? Platili smo tamo nekim uhlje*******ima svakom pojedinačno 25+ hiljada radnih sati i oni nisu uspeli da za to vreme makar naprave plan koliko ćemo vozova po satu imati između BG i NS. A trebali su mnogo više od toga.

Skrenuću pažnju i na to da se na sličnim projektima u drugim zemljama prilikom planiranja i predstavljanja javnosti, odmah, pored tačno određenog broja vozila, predstavi i okviran red vožnje odnosno koliko će na kojoj deonici prolaziti kojih vozova u kojim satima, koliko će im trebati vremena i na kojim će stanicama stajati. To je isto faktor na osnovu koga se onda odobrava projekat. To znači da smo mi još negde 2009.-2010. trebali znati okviran red vožnje jer su se već tada znale sve karakteristike pruge koje su kasnije samo malo izmenjene. A od toga ni traga ni glasa...

Sećam se izjave tadašnjeg predsednika Borisa Tadića da ćemo se 2011. voziti brzom prugom od Beograda do Novog Sada... i kako sam se nadao, i bio naivan. Hronična je bolest koja je zahvatila naše železnice.

Gorak ukus, moram priznati.
 
Овакав воз би, без бар 300 км пруге, правио милионске губитке годишње, по композицији. За људе који дечачки гледају на возове као на играчке, ово је супер - и ни за кога другог.
 
Да, хоћемо. Ево, кренуше већ до Ниша да раде, па ће и да заврше око Ускрса.
 
Pa i da završe prugu do Niša tamo negde 2027-2028 šta je problem taj voz se kupuje za narednih 40-50 godina.
U budžetu Srbije za 2021 stoji stavka da je obezbedjena 1 milijarda evra za prugu Beograd-Niš znači radi se na tome da se proširuje mreža.
Ne znam zašto ste umislili da će stati na ovih 50 km a videćete vremenom da neće.
Kupovina ovog voza je potpuno logična stvar.
 
Ako do Subotice završe do 2027/28, biće dobro.

Ne kupuju se vozovi sa 10 godina grejs perioda, da prvo budu prazni i parkirani, pa da se onda eventualno koriste. To rade ozbiljne železničke uprave kao npr. FBiH i sl. Ostali nemaju toliko para, ni fetiša.
 
Neće biti prazni i parkirani 10 godina. Nema teoretske šanse.
Koristiće se intenzivno čim otvore liniju do Novog Sada a to je bukvalno sutra. Kinezi nemaju nikakav problem da nam isporuče ovakve vozove pa i do kraka 2021 ako treba, nije to Siemens ili Alstom pa da čekaš 2 godine.

Previše negativno gledate na sve ovo, mnogi ljudi jedva čekaju da se voze ovakvim vozovima i mnogi ljudi u Srbiji mogu sebi da priušte kartu za takav voz.
 
Zaboravljate da Mađari rade prugu za 160 km/h na svom delu, dakle njima nisu potrebni vozovi za 200 km/h, a realno ni nama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811442#p811442:1pwla692 je napisao(la):
spatiotecte » Pet Jan 08, 2021 4:08 pm[/url]":1pwla692]Neće biti prazni i parkirani 10 godina. Nema teoretske šanse.

Neće, slažem se. Neće, jer neće biti ni kupljeni.
 
Zvučiš kao član Belka sada. Ako ih kupe verujem da će to biti najtužniji dan u tvom životu.
 
Jedno je sigurno bilo kojom brzinom pruga bude izgradena na madarskom delo, ovaj projekt ce ih mnogo vise integrirati nego nase.
 

Prilozi

  • white elephant.JPG
    white elephant.JPG
    124 KB · Pregleda: 727
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811442#p811442:3v9s4yrg je napisao(la):
spatiotecte » 08 Jan 2021 03:08 pm[/url]":3v9s4yrg]Neće biti prazni i parkirani 10 godina. Nema teoretske šanse.
Koristiće se intenzivno čim otvore liniju do Novog Sada a to je bukvalno sutra. Kinezi nemaju nikakav problem da nam isporuče ovakve vozove pa i do kraka 2021 ako treba, nije to Siemens ili Alstom pa da čekaš 2 godine.
Који путници ће тачно "интензивно" да користе овај воз до Новог Сада? По којој цени? Ово је савршено неподесно превозно средство за линију Београд-Нови Сад. Ајде, моћи ће у прво време да продужи за Ваљево - и тамо ће возити 100 км/х. Заборавих и трасу преко Мале Крсне ка југу, ваљда ће и она бити отворена до 2028...
 
Vrh