Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sve vise imam utisak da ce ova izgradnja proci kao remonti do sad. Neki delovi 200, pa onda delovi gde su skretnice ovakve ili onakve, pa pokradena pruzna oprema, pa spor sa izvodjacem radova za neke elemente. Verujem da ce biti bolje nego sto je bilo, ali da ce biti te obecane brzine, mozda prvih par meseci samo. Nadam se da gresim..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811447#p811447:2liqli6w je napisao(la):
spatiotecte » Pet Jan 08, 2021 4:13 pm[/url]":2liqli6w]Zvučiš kao član Belka sada. Ako ih kupe verujem da će to biti najtužniji dan u tvom životu.

Ne znam šta je Belka i ko koga tu treba da kupi.

orjen":2liqli6w je napisao(la):
Jedno je sigurno bilo kojom brzinom pruga bude izgradena na madarskom delo, ovaj projekt ce ih mnogo vise integrirati nego nase.

Brzina je 160 km/h po projektu. Integrirati u šta? Trasa pruge kroz Mađarsku ide kroz najnenaseljeniji deo Mađarske. Njima treba unapređenje te pruge zbog teretnih vozova iz Pireja i ništa više. Drugi kolosek Ferencvaros - Kunszentmiklos-Tass im je i više nego dovoljan za to. Zato su svi zdravorazumski Mađari protiv toga. Najskuplji železnički projekat u istoriji Mađarske, kroz najnenaseljeni deo zemlje, koji je pritom državna tajna i za koji je studija pokazala da nije isplativ ni za 300 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811454#p811454:1m6lb361 je napisao(la):
Пантограф » 08 Jan 2021 03:24 pm[/url]":1m6lb361]То је статистички изузетно вредан податак.

Pa ne bi bio jedini koji bi ga koristio naravno. Mnogim ljudima će ova pruga biti jako korisna.

A ko ne želi da putuje ovim vozom lepo sedne u Sever trans ili Subotica trans pa se vozi autobusom ili upali svoja kola.

Svako bira šta mu odgovara, to je samo izbor usluge i prevoznog sredstva.
 
Наравно да ће бити корисна многима, али ако им се понуди услуга која нема везе са оном коју нуди воз за дуголинијски саобраћај великим брзинама. Најбоље да овакав воз заустављају у Батајници, у обе Пазове, у Инђији, Карловцима... и таман ће стићи десет минута брже него што би Горбачов (карикирам). А експресни БГ - НС, да не иде никуд даље, имао би у просеку по 10 путника (само једна композиција, да не би стајала некоришћена, требало би да вози на свака два сата). И до Суботице, то је... жали Боже. Кроз Мађарску и ја сумњам да ће икад ићи. Значи једино има смисла ако отворимо, једном, нову пругу за Ниш, и то, уз набавку оваквих композиција, боље одмах за 250 на сат.

А све то сад изгледа као да глава не зна шта јој раде ноге, руке, педу...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811456#p811456:hmblwpkl je napisao(la):
WLABmz » 08 Jan 2021 03:25 pm[/url]":hmblwpkl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811447#p811447:hmblwpkl je napisao(la):
spatiotecte » Pet Jan 08, 2021 4:13 pm[/url]":hmblwpkl]Zvučiš kao član Belka sada. Ako ih kupe verujem da će to biti najtužniji dan u tvom životu.

Ne znam šta je Belka i ko koga tu treba da kupi.

orjen":hmblwpkl je napisao(la):
Jedno je sigurno bilo kojom brzinom pruga bude izgradena na madarskom delo, ovaj projekt ce ih mnogo vise integrirati nego nase.

Brzina je 160 km/h po projektu. Integrirati u šta? Trasa pruge kroz Mađarsku ide kroz najnenaseljeniji deo Mađarske. Njima treba unapređenje te pruge zbog teretnih vozova iz Pireja i ništa više. Drugi kolosek Ferencvaros - Kunszentmiklos-Tass im je i više nego dovoljan za to. Zato su svi zdravorazumski Mađari protiv toga. Najskuplji železnički projekat u istoriji Mađarske, kroz najnenaseljeni deo zemlje, koji je pritom državna tajna i za koji je studija pokazala da nije isplativ ni za 300 godina.
Sto je ugovor tajan i sto je glavni izvodac miiljarder i licni prijatelj Orbána Lőrinc Mészáros.Ugovor narednih 10 godina nece biti obelodanjen. Mi nemamo uvid ni u feasibility studiju ni projektnu dokumentaciju. Tako i neznamo i detalje ni ono da li grade na 160 km/h. Samo znamo da je taj Mészáros najbogatiji covek madarske i da je firma koja ce raditi stvorena 2017. Integrirati ce ih sto su clanice EU, sto imaju ugovor sa Kinezima i sto je sve netransparentno.
 
Beograd Centar - Novi Sad po završetku pruge sa stajanjem Novi Beograd i Stara Pazova:

1) Vmax 200 km/h = 40 min (nema)
2) Vmax 160 km/h = 45 min (EMV 413/417)
3) Vmax 140 km/h = 48 min (ELok 441-6xx/7xx)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811462#p811462:gut622dv je napisao(la):
orjen » Pet Jan 08, 2021 4:36 pm[/url]":gut622dv]Tako i neznamo i detalje ni ono da li grade na 160 km/h.

Ne izmišljaj. Bio je tender u kome je lepo pisalo crno na belo.
 
Inace Lőrinc Mészáros vec duz godine radi na zeleznickim projektima Madarske. Sta sad konkretno ovaj ugovor predvida, neznamo. A da cemo uskoro znati, necemo.
 

Prilozi

  • railways hungary.JPG
    railways hungary.JPG
    100,1 KB · Pregleda: 1.079
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811465#p811465:2zgj9w6q je napisao(la):
WLABmz » 08 Jan 2021 03:43 pm[/url]":2zgj9w6q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811462#p811462:2zgj9w6q je napisao(la):
orjen » Pet Jan 08, 2021 4:36 pm[/url]":2zgj9w6q]Tako i neznamo i detalje ni ono da li grade na 160 km/h.

Ne izmišljaj. Bio je tender u kome je lepo pisalo crno na belo.
Jel to usvojeno u parlamentu tako? Ugovor je drzavna tajna, neces ga valjda znati sad ili si imao pristup necemu sto je samo poznato Fideszu.
 

Prilozi

  • drzavna tajna.JPG
    drzavna tajna.JPG
    49,8 KB · Pregleda: 1.060
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811461#p811461:3votdd39 je napisao(la):
Пантограф » 08 Jan 2021 03:35 pm[/url]":3votdd39]Наравно да ће бити корисна многима, али ако им се понуди услуга која нема везе са оном коју нуди воз за дуголинијски саобраћај великим брзинама. Најбоље да овакав воз заустављају у Батајници, у обе Пазове, у Инђији, Карловцима... и таман ће стићи десет минута брже него што би Горбачов (карикирам). А експресни БГ - НС, да не иде никуд даље, имао би у просеку по 10 путника (само једна композиција, да не би стајала некоришћена, требало би да вози на свака два сата). И до Суботице, то је... жали Боже. Кроз Мађарску и ја сумњам да ће икад ићи. Значи једино има смисла ако отворимо, једном, нову пругу за Ниш, и то, уз набавку оваквих композиција, боље одмах за 250 на сат.

А све то сад изгледа као да глава не зна шта јој раде ноге, руке, педу...

Pa znaš kako, prvih godina kad su pustili TGV i ICE u Francuskoj i Nemačkoj i oni su počeli sa radom sa kratkim deonicama brze pruge pa je voz posle nastavljao običnom prugom i to je skroz u redu.
Kako se puštaju nove deonice tako se i vreme putovanja skraćuje.
Francuska je svoj prvi voz TGV dobila 1978 a pruga otvorena 1981 i to na nekoj kratkoj deonici koja nije išla ni do Lyon-a.

Danas 40.godina kasnije ti TGV vozovi iz 1978 i dalje voze ali na mreži od 2000 km brzih pruga ali je bilo potrebno 40 godina da se izgradi ta mreža.
Ko zna koliko će Srbija imati km brzih pruga 2060te.
Tako da taj daljinski saobraćaj tek treba da se formira.
Na početku smo jednog novog vida prevoza i kao svaki početak malo je haotično i ne zna se još šta i kako ali sve će to doći na svoke vremenom.
 
Не, није баш, пруга Париз-Лион је врло брзо била готова. Друго, на неке краће деонице су се настављале одличне пруге за 160 на сат (рецимо, за Бордо). А и они су килави, никако да стигну до Тулуза.
 
Zavisi koji pravac, imao si TGV koji je kretao od Paris Gare de lyon, vozio je 260 u početku na novootvorenoj deonici i onda skrene ka alpama i vozi na običnoj jednokolosečnoj pruzi 100 na sat do manjih gradova tamo u brdima i putovanje traje 5 i po sati.
I dan danas postoje takve linije.
 
orjen":2gv8b9q1 je napisao(la):
Jel to usvojeno u parlamentu tako?

Usvojen je projekat koji kaže 160 km/h. Pa mora izvođač da zna šta pravi :lool:
To što su finansije oko projekta tajna, ne znači da su tehnički detalji tajna.

Пантограф":2gv8b9q1 je napisao(la):
Друго, на неке краће деонице су се настављале одличне пруге за 160 на сат (рецимо, за Бордо).

Da, kod nas bi se nastavljalo na 30 km/h... :laugh:

spatiotecte":2gv8b9q1 je napisao(la):
Zavisi koji pravac, imao si TGV koji je kretao od Paris Gare de lyon, vozio je 260 u početku na novootvorenoj deonici i onda skrene ka alpama i vozi na običnoj jednokolosečnoj pruzi 100 na sat do manjih gradova tamo u brdima putovanje traje 5 i po sati.
I dan danas postoje takve linije.

A kod nas dan danas ne postoje pruge za 100 km/h u kontinuitetu. Hajde mi to da prvo izgradimo, da sredimo deonice sa 30 km/h koji su takve već 10-20 godina i niko ne mari za to, pa onda kad to da uradimo da gradimo nešto malo brže. A, šta misliš?
 
carte-isochrone-de-la-france-du-tgv-1_6033856.jpeg.jpg


Ovakve karte se koriste kad se gleda skraćivanje vremena vožnje.
Primera radi, lepo se vidi da voz od Marselja do Nice koji nisu mnogo udaljeni jedno od drugog (158 km) treba čak 3 sata vožnje jer je pruga na azurnoj obali puna krivina pa ne može brzo da vozi.
 
Kad je pruga usvojena u madarskom parlamentu 2020 receno je da ce biti izgradena na 200 km/h. Valjda imaju razlog sto su to tako rekli.
 

Prilozi

  • 200 km.JPG
    200 km.JPG
    35,5 KB · Pregleda: 1.050
Evo i tendera, eksplotacije nije 200 km/h ali je izgradena.
 

Prilozi

  • tender mav.JPG
    tender mav.JPG
    149,3 KB · Pregleda: 983
Tender je inace zakljucan 12. Juna 2019. Tako da ce prugu po glavnim parametrima graditi na 200 km/h uz eksplotaciju 160 km/h, to je sasvim u redu. Kontrakt je u iznosuu 2,1 milijarde Evra. Glavni izvodaci su RM Internationa Zrt. i dve kineske firme.
 

Prilozi

  • contractors.JPG
    contractors.JPG
    87,8 KB · Pregleda: 980
spatiotecte":1x6ee2qz je napisao(la):
Ja baš želim da kupe ovaj voz, i iskreno se nadam da hoće.
Ti CR300 sto su za 250 km/h su baš ono što nam treba.
Lepi su, deluju moderno i udobno i ostvljaju mogućnost da se u narednih 40 godina njihovog eksploatacionog veka podigne brzina pruge za 50 km/h.

Ako će ovo da kupe, izabrali su pravu stvar.
Rame uz rame sa TGVom i ICE.
Ne razumem komentare tipa za 50.km uzeli bullet train, pa u narednih godina ićiće do Subotice sa jedne strane i do Niša sa druge, to je već 400 km i to potpuno opravdava nabavku ovakvih vozova.
Bilo je vreme da Srbija udje u mali krug zemalja koje imaju brze pruge na pravi način a ovaj voz će skroz promeniti sliku Zeleznice Srbije.
Spatio,

Reci da me zaj*****s?


400km pruge za 200kmh?



Ajde razumem ovo izjavi neko ko meša Sibir i Srbiju...

Evo i ja bih voleo da nabave ovaj voz...no problem...ali sam isto tako realan jer živim ceo život u ovoj zemlji i znam koliko im treba godina za ovako nešto...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Slutim da ce ovaj EMV biti lepse za slikanje i da ce mo ga zato i dobiti.
 
Значи, Мађари граде геометријски за 200, а функционално за 160.

Код нас је геометријски изнад 200 - не знам ни да ли се наводи негде у документацији за колико - а функционално за 200.

То, дакле, значи да неки наш воз за 250 км/х ни дугорочно неће моћи да вози пуном брзином кроз Мађарску. А показује и колико се ми, са своје стране границе, непотребно иживљавамо.
 
Mislim da je njima jasno da im nije glavna pruga, nama jeste. A dobili su kritike sa svih strana od onih koje imaju brze pruge u eksplotaciji. Da ih nisu malo raztreznuli u Evropskoj komisiji trosili bi jos. Ovako vec dobiju kritike od svih sto uopste ulaze u ovo, pa su morali da to malo ublaze. Nasima niko da postavlja pitanja. Za voz, imace da bude kao Concorde da nam bude po meri.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811498#p811498:119hxek8 je napisao(la):
Bulbulderac17 » 08 Jan 2021 04:45 pm[/url]":119hxek8]
spatiotecte":119hxek8 je napisao(la):
Ja baš želim da kupe ovaj voz, i iskreno se nadam da hoće.
Ti CR300 sto su za 250 km/h su baš ono što nam treba.
Lepi su, deluju moderno i udobno i ostvljaju mogućnost da se u narednih 40 godina njihovog eksploatacionog veka podigne brzina pruge za 50 km/h.

Ako će ovo da kupe, izabrali su pravu stvar.
Rame uz rame sa TGVom i ICE.
Ne razumem komentare tipa za 50.km uzeli bullet train, pa u narednih godina ićiće do Subotice sa jedne strane i do Niša sa druge, to je već 400 km i to potpuno opravdava nabavku ovakvih vozova.
Bilo je vreme da Srbija udje u mali krug zemalja koje imaju brze pruge na pravi način a ovaj voz će skroz promeniti sliku Zeleznice Srbije.
Spatio,

Reci da me zaj*****s?


400km pruge za 200kmh?



Ajde razumem ovo izjavi neko ko meša Sibir i Srbiju...

Evo i ja bih voleo da nabave ovaj voz...no problem...ali sam isto tako realan jer živim ceo život u ovoj zemlji i znam koliko im treba godina za ovako nešto...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ne zaje*******avam, izdvojena je milijarda evra od ukupno 2 milijarde koliko je potrebno za izgradnju brze pruge Beograd Nis u budžetu za 2021. Tako da tih 400 km brze pruge u Srbiji su sasvim realni u narednih 10-12 godina
Otud i ovaj voz za daljinski saobracaj.

20210108_170224.png
 
@orjen, dakle 160 km/h, kao što rekoh. Element trase ništa ne znači. Tek potencijalno jednog dana za 30-40 godina kada bi se radila rekonstrukcija. I kod nas je Nova Pazova - Golubinci građena sa elemntima trase za 250 km/h još 90-ih, pa je postavljen trup pruge sa drvenim pragovima za 120 km/h. Ovo sad kod nas što se radi ima elemente trase za 220 km/h, zbog testiranja na +10%. Pruge za mešoviti saobraćaj se prave za do 200 km/h. Za brzine preko toga se pravi zasebna pruga kojom ne idu teretni vozovi ili idu eventualno samo noću kada ne idu vozovi za prevoz putnika.
 
Naravno da imamo dovoljno dugu prugu za vrste bullet-train. 183 km od Subotice do Bg pa jos 240 do NIsa nije malo. Ali onda imaju da ulazu i u te stanice. Lakse bi bilo da idu na Vecron pa da stave koliko je potrebno kola. Ove superdugacke EMV nisu za nase potrebe kad imamo svega tri stanice gde mogu da stanu (Zemun, Novi Beograd i Prokop). Ovo ici odma na bullet train je prebrzo, bolje da idu na Z1 kola, da opet uspostave pordukciju istih i da nabave samo lokomotive. EMV necemo proizvesti, kola mozemo.
 
Vrh