Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mađari su pre 15-ak godina (nisam tačno siguran za godinu, ali par godina gore dole) krenuli da modernizuju prugu 140 Cegled - Segedin (U Cegledu se spaja na prugu 100 Budimpešta - Debrecen - Zahonj). Plan je bio da se čitav deo Cegled - Kiškunfeleđhaza udvokoloseči i pruga napravi po standardu za 160 km/h. Međutim, u nekom trenutku se stalo i rekonstrusan je jedan kolosek Cegled - Kiškunfeleđhaza (brzina 120 km/h, kao i svugde istočno od Dunava u Mađarskoj gde je rađeno za 160 km/h, zbog manjka lokomotiva za preko 120 km/h) i ostao je stari drugi kolosek za 100 km/h samo na delu Varošfeld - Kiškunfeleđhaza. Nikad nije dalje rađeno, a prokrčen je prostor za drugi kolosek Cegled - Varošfeld. Takođe je i na glavnoj pruzi Budimpešta - Kelebia davno prokrčen prostor za 2. kolosek na delu Šorokšar - Kiškereš.

Menjanje smera na dva mesta u tako malom rastojanju je neisplativo i nepraktično. Prvo, što bi se Srbija i Mađarsko vrlo teško dogovorili da se granična kontrola obavlja u Subotici i Segedinu (verovatno bi se obavljala u Horgošu i Reskeu). Drugo, čak i kada bi prugu Subotica - Segedin modernizovali i elektrifikovali za 120 km/h, kao što je u planu (Mađari su već obezbedili sredstva za svoj deo), opet bi sa svim tim promenama smera, čak i sa trenutnim stanjem ostalih pruga voz brže stizao varijantom Subotica - Kelebia - triangla kod Kiškunhalaša - Kiškunmajša - Kiškunfeleđhaza nego Subotica - Segedin - Kiškunfeleđhaza. Evo mape kao ilustracije (crvenim sam obeležio trenutne brzine u km/h južno od Kiškunfeleđhaze, odakle je na sever sve 120 km/h):

hungary.gif


Više puta kroz istoriju su varijantom Subotica - Kelebia - triangla kod Kiškunhalaša - Kiškunmajša - Kiškunfeleđhaza vozovi išli ka severu (2015.godine EC Avala za Beč, pre 20-ak godina, noćni voz Beograd Express za Beč, izbegavajući glavne čeone stanice u Budimpešti), kao i do 90-ih Puškin Beograd - Moskva (jedno kraće vreme preko Segedina, ali duže varijantom preko Kelebije). Mislim da je ovo najbolja varijanta, jer se većinu trase poklapa sa Segedinskom trasom, a izbegava se dvostruka promena smera.



Jedina potencijalna mana trase preko Kiškunfeleđhaze, Kečkemeta i Cegleda (bila ona preko Kelebije ili preko Segedina) je ta što je u Budimpešti takva kolosečna situacija da se nema pristup stanici Keleti, već je konačna stanica Nyugati (mada sada vozovi za sever, tj. Bratislavu, Prag, Berlin, Hamburg, Varšavu, Krakov, idu sa stanice Nyugati). Ono što je dobro je što se bez promene smera može ići dalje ka Beču (preko stanica Kobanya-Kispest, Ferencvaroš, Kelenfeld).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810009#p810009:ooxsg0dv je napisao(la):
WLABmz » Pon Jan 04, 2021 4:54 am[/url]":ooxsg0dv]U kojim bajkama vi živite, kakvi dupli koloseci, elektrifikacije...Eno kod Bagrdana ne mogu već mesec dana da srede oštećen kolosek od iskakanja. Novi Sad - Subotica se više ni ne pominje, već je sigurno da radovi neće ove godine početi, a trebali su da budu završeni. Mađari sve više oklevaju, a kod njih je i kritika javnosti sveprisutna, zbog neisplativosti projekta. Tek će se kasnije videti razmere ekonomskog kolapsa od pandemije, ne samo kod nas, nego i u celoj Evropi. Vi pričate o milijardama evra novih projekata, a niko pametan danas u to ne ulazi, dok ne vidi pravo stanje stvari na računu za godinu dve...

Da smo normalna drzava, absolutno bi iskoristili sansu da ulazemo milijarde u gradnju pruge i elektrifikacije kao stimulus privredi tokom ekonomskih kriza. Novac se stekuje i troskovi smanjuju tokom perioda rasta, da bi mogli u krizi da ulazemo u kapitalne projekte poput novih pruga i kontejnerskih terminala.
 
Па и улажемо милијарде у градњу пруга, само по погрешном "реду вожње", тј. уз невођење рачуна о односу уложено/добијено.
 
Srbija sa Kinom potpisala nabavku brzih vozova (b92.net)

slk.jpg

Beograd -- Srbija je danas sa kineskim partnerima zaključila memorandum o razumevanju i saradnji kojim je postavljen osnov za nabavku putničkih vozova za brze pruge.

Memorandumom, koji su potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i predstavnici Srbija voza, "China Railway International Co, LTD" i "CRRC Corporation Limited", dogovorena je saradnja i postavljen osnov za potencijalnu nabavku elektromotornih vozova za brzine od 200 kilometara na sat.

Odgovarajući vozovi biće potrebni Srbiji za putnički saobraćaja na budućoj pruzi za velike brzine Beograd Centar - Novi Sad - Subotica.

...
 
Ко да то нешто значи. Новинари ставили слику коју су нашли
 
Memorandum o razumevanju i saradnji, koji je osnov za potencijalnu nabavku vozova...Majko mila! I ispod ovih maski se Kinezima vidi da su u fazonu:

Kinez br. 1: "Šta nas je koji đavo ovaj dovlačio da se slikamo da potpišemo neki glupavi papir koji ništa ne znači?"
Kinez br. 2: "Stiglo naređenje iz vrha Komun...pardon Napredne stranke da bot...ovaj aktivisti trebaju da počnu po društvenim mrežama da objavljuju neke nove dobre vesti o napretku prve ekonomske sile u Evropi."
Kinez br. 1: "Aha, štogod..."
Toma Mona: "Koji sam ja meni car!"
Kineskinja: "Smešiiii seeee..." :D :D :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810836#p810836:q6n5eofv je napisao(la):
Прле » 06 Jan 2021 05:08 pm[/url]":q6n5eofv]Ко да то нешто значи. Новинари ставили слику коју су нашли

Pa i nije tako.
Ovo i jeste slika sa tog sastanka a ne tamo neka leva sa neta.

No dobro da sačekamo malo da vidimo šta će da nabave.
 
Ovo ne mora da znači da će uzeti, mogu i evropske na kraju da uzmu. Mada kako su krenuli uzeće ove kineske (ne kažem da je loše) samo da nam ne daju neku previsoku cenu. Na kraju krajeva narod plaća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810809#p810809:3cln198f je napisao(la):
spatiotecte » 06 Јан 2021 03:42 pm[/url]":3cln198f]Ovo na slici je fuxing CR 400.

Iz perspektive putnika, s obizrom da sam se vozio u istom vise puta, odlican voz.

Mada sumnjam da ce biti taj model/verzija jer je ipak za 400km/h, mozda CR200.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810809#p810809:2uxo9wnu je napisao(la):
spatiotecte » Sre Jan 06, 2021 4:42 pm[/url]":2uxo9wnu]Ovo na slici je fuxing CR 400.
Moze da bude i CR300BF. On je do 250km/h. Ako maketa ima veze sa bilo cim...
 
Više nemam reči za ono na šta nam liće stanice, kako one stare, a tek ove novoremontovane.

Mislim da ako se bude kupovao voz od Kineza biće: CR200J.
Njega sada rade za 200km/h a jeftiniji je od ostalih. Ništa mu i ne fali, osim što je "push pull" lokomotiva + 7 vagona + vagon sa upravljačnicom.
Postoji i dupla konfiguracija lokomotiva+16 vagona + lokomotiva.
 
Imali su Kinezi mnogo problema sa CR200J, a eksplaticiona brzina je 160km/h. Definitivno najlošiji izbor
 
Što se tiče ove, za sada još uvek utopijske nabavke vozova za 200 km/h, najbolji izbor je Vectron za 200 km/h i vagoni za 200 km/h zbog već uhodane pouzdanosti, dostupnosti rezervnih delova, interoperabilnosti sa okolnim zemljama (međunarodni vozovi) i prilagodljivosti kompozicija po potrebi (povećavanje i smanjivanje broja vagona u zavisnosti od popunjenosti vozova). Uz to se mogu uzeti vagoni upravljačnice i kompozicije koristiti kao push-pull, ukoliko postoji potreba za brze obrte garnitura u početnim/krajnim stanicama i eventualnim stanicama promene smera vožnje. Trenutno ne postoji sigurnije ulaganje u nove vozove od ovog.
 
Šta je sa tom prugom, jel se zna nešto? Ko je izvođač i što nema radnika? Sramota za celu državu, svaki zatvor pruge, puta bilo čega košta para i zato je bitno završiti što pre. Ovo treba što pre sancionisati penalima, zabranama učestvovanja u nekim drugim projektima itd.
Što se vozova tiče, lokomotiva+vagoni su skuplja varijanta, međutim jeste činjenica da može da se pušta broj vagona po potrebi. Meni je apsolutno svejedno šta će da uzmu, samo da uzmu po redovnim cenama i da ih koriste za šta su namenjeni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810804#p810804:27n8c28f je napisao(la):
wexy » Sre Jan 06, 2021 3:32 pm[/url]":27n8c28f]Srbija sa Kinom potpisala nabavku brzih vozova (b92.net)


Beograd -- Srbija je danas sa kineskim partnerima zaključila memorandum o razumevanju i saradnji kojim je postavljen osnov za nabavku putničkih vozova za brze pruge.

Memorandumom, koji su potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i predstavnici Srbija voza, "China Railway International Co, LTD" i "CRRC Corporation Limited", dogovorena je saradnja i postavljen osnov za potencijalnu nabavku elektromotornih vozova za brzine od 200 kilometara na sat.

Odgovarajući vozovi biće potrebni Srbiji za putnički saobraćaja na budućoj pruzi za velike brzine Beograd Centar - Novi Sad - Subotica.

...
file.php
Mene najviše zanima koja će biti cena putovanja na relaciji Beograd-Novi Sad,kada ovi vozovi uđu u upotrebu? Pretpostavljam da će to biti najskuplja IC tarifa,samo se nadam da neće biti skuplja od autobusa na istoj relaciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811114#p811114:3qk398yb je napisao(la):
Boki123 » Čet Jan 07, 2021 5:45 pm[/url]":3qk398yb]
Što se vozova tiče, lokomotiva+vagoni su skuplja varijanta

Nije baš tačna ova konstatacija:

1) za 160 km/h

a) 1 Flirt (220 sedećih mesta) -> 5 miliona evra
Smartron + 3 vagona (240 sedećih mesta) -> 2,5 + 3 = 5,5 miliona evra

b) 2 Flirta (440 sedećih mesta) -> 10 miliona evra
Smartron + 6 vagona (480 sedećih mesta) -> 2,5 + 6 = 8,5 miliona evra

c) 3 Flirta (660 sedećih mesta) - 15 miliona evra
Smartron + 9 vagona (720 sedećih mesta) - 2,5 + 8 = 11,5 miliona evra

2) za 200 km/h

a) Vectron + 3 vagona (240 sedećih mesta) -> 4 + 3 = 7 miliona evra

b) Vectron + 6 vagona (480 sedećih mesta) -> 4 + 6 = 10 miliona evra

c) Vectron + 9 vagona (720 sedećih mesta) -> 4 + 9 = 13 miliona evra

Nemam podatke o ceni Flirta ili sličnog voza za 200 km/h. Ako neko ima, možemo da uporedimo. Pritom imajte u vidu da je data cena Flirta sa najmanjom opremom. Ali kao što se da zaključiti iz prethodnog, kod kratkih vozova za 160 km/h cena je slična za EMV ili klasične garniture, a što je kompozicija duža to je klasična garnitura jeftinija. EMV za 200 km/h je sigurno za 20-30% skuplji od EMV za 160 km/h, što dovodi do zaključka da je prednost u ceni na strani klasične garniture kod vozova za 200 km/h još veća!
 
Kada završe BG-NS, putnici koji putuju iz Beograda za Suboticu će doživeti jedan neopisiv i neobičan osećaj, a to je da od BG do NS putuju 35 minuta (pri prosečnoj brzini od 130 km/h) a od NS do SU 2h30 min (pri prosečnoj brzini 40km/h), a druga relacija je duža za oko 20 km.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811132#p811132:pcxf1yf2 je napisao(la):
WLABmz » 07 Jan 2021 05:54 pm[/url]":pcxf1yf2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811114#p811114:pcxf1yf2 je napisao(la):
Boki123 » Čet Jan 07, 2021 5:45 pm[/url]":pcxf1yf2]
Što se vozova tiče, lokomotiva+vagoni su skuplja varijanta

Nije baš tačna ova konstatacija:

1) za 160 km/h

a) 1 Flirt (220 sedećih mesta) -> 5 miliona evra
Smartron + 3 vagona (240 sedećih mesta) -> 2,5 + 3 = 5,5 miliona evra

b) 2 Flirta (440 sedećih mesta) -> 10 miliona evra
Smartron + 6 vagona (480 sedećih mesta) -> 2,5 + 6 = 8,5 miliona evra

c) 3 Flirta (660 sedećih mesta) - 15 miliona evra
Smartron + 9 vagona (720 sedećih mesta) - 2,5 + 8 = 11,5 miliona evra

2) za 200 km/h

a) Vectron + 3 vagona (240 sedećih mesta) -> 4 + 3 = 7 miliona evra

b) Vectron + 6 vagona (480 sedećih mesta) -> 4 + 6 = 10 miliona evra

c) Vectron + 9 vagona (720 sedećih mesta) -> 4 + 9 = 13 miliona evra

Nemam podatke o ceni Flirta ili sličnog voza za 200 km/h. Ako neko ima, možemo da uporedimo. Pritom imajte u vidu da je data cena Flirta sa najmanjom opremom. Ali kao što se da zaključiti iz prethodnog, kod kratkih vozova za 160 km/h cena je slična za EMV ili klasične garniture, a što je kompozicija duža to je klasična garnitura jeftinija. EMV za 200 km/h je sigurno za 20-30% skuplji od EMV za 160 km/h, što dovodi do zaključka da je prednost u ceni na strani klasične garniture kod vozova za 200 km/h još veća!
Daj da nabave te klasicne kompozicije, ipak je ovo pruga za vmax 200 km/h pa nije potrebno ici na EMV. Ovaj zadnji je za marketing a ovaj prvi ekonomsko opravdan.
 
Cene vozova za 200km/h se sve više približavaju ceni ovih za 160km/h. Ja zaista smatram da sada za manje od 40km pruge na kojoj će se voziti 200km/h treba kupiti jedan ili dva EMV čisto za marketing, probe i obuku, a tamo posle 2030. kada je realno da bude završena pruga do Subotice, možemo da pričamo dalje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810873#p810873:7esczo8n je napisao(la):
Gazi Bengazi » 06 Jan 2021 07:41 pm[/url]":7esczo8n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810809#p810809:7esczo8n je napisao(la):
spatiotecte » Sre Jan 06, 2021 4:42 pm[/url]":7esczo8n]Ovo na slici je fuxing CR 400.
Moze da bude i CR300BF. On je do 250km/h. Ako maketa ima veze sa bilo cim...

file.php


Ово је макета дефинитивно од CR300BF:

Eq5TDwrW8AAfY9W


Када нисмо имали када нам је требало S-300, да бар сад имамо CR300 :wink:

Можда је и боље тако...
 
Vrh