Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808744#p808744:100e11uo je napisao(la):
Дошљак » Sre Dec 30, 2020 9:31 pm[/url]":100e11uo]И вечерас искакање воза из шина, три теретна вагона, Банатско Милошево.
Opet,i to na sveže remontovanoj pruzi(remontovanoj po deseti put) :bash: taman sam se ponadao da su konačno uradili posao kako treba,jer je u novom redu vožnje vreme putovanja Zrenjanin-Kikinda prvi put skraćeno sa skoro tri sata na po sat i po vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808775#p808775:p9qu32lo je napisao(la):
Putnik95 » 30 Dec 2020 11:12 pm[/url]":p9qu32lo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808744#p808744:p9qu32lo je napisao(la):
Дошљак » Sre Dec 30, 2020 9:31 pm[/url]":p9qu32lo]И вечерас искакање воза из шина, три теретна вагона, Банатско Милошево.
Opet,i to na sveže remontovanoj pruzi(remontovanoj po deseti put) :bash: taman sam se ponadao da su konačno uradili posao kako treba,jer je u novom redu vožnje vreme putovanja Zrenjanin-Kikinda prvi put skraćeno sa skoro tri sata na po sat i po vremena.
Ko je remontovan po deseti put?
Pruga Kumane-Novi Bečej-Banatsko Miloševo nije remontovana decenijama unazad. Ne znam čemu ovakvo komentarisanje.
EDIT.
Iskliznuće se desilo na 4.koloseku stanice Banatsko Miloševo koji nije remontovan. Eto toliko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808744#p808744:24nyoiig je napisao(la):
Дошљак » Wed Dec 30, 2020 9:31 pm[/url]":24nyoiig]И вечерас искакање воза из шина, три теретна вагона, Банатско Милошево.
Pa glupo da pređe nedelja bez vanrednog događaja.
:kafa:
 
Nekad i sad :)

412 u Topcideru 1983..jpg

samit u Zemunu.jpg
 
Nije mi jasno zašto u NS nisu ujedno radili i kružni tok Temerinska - Venizelosova dok je Temerinska zatvorena zbog izgradnje novog nadvožnjaka na trasi pruge.
Još i da predvide priključak za ulicu Koste Šokice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808865#p808865:3k717r0g je napisao(la):
mvbg1 » Čet Dec 31, 2020 12:24 pm[/url]":3k717r0g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808775#p808775:3k717r0g je napisao(la):
Putnik95 » 30 Dec 2020 11:12 pm[/url]":3k717r0g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808744#p808744:3k717r0g je napisao(la):
Дошљак » Sre Dec 30, 2020 9:31 pm[/url]":3k717r0g]И вечерас искакање воза из шина, три теретна вагона, Банатско Милошево.
Opet,i to na sveže remontovanoj pruzi(remontovanoj po deseti put) :bash: taman sam se ponadao da su konačno uradili posao kako treba,jer je u novom redu vožnje vreme putovanja Zrenjanin-Kikinda prvi put skraćeno sa skoro tri sata na po sat i po vremena.
Ko je remontovan po deseti put?
Pruga Kumane-Novi Bečej-Banatsko Miloševo nije remontovana decenijama unazad. Ne znam čemu ovakvo komentarisanje.
EDIT.
Iskliznuće se desilo na 4.koloseku stanice Banatsko Miloševo koji nije remontovan. Eto toliko.
Nisam mislio bukvalno "deseti put",činjenica je da je u zadnjih nekoliko godina na svakih par meseci na sajtu Srbija Voza bilo obaveštenje "zbog radova na infrastrukturi,umesto voza Zrenjanin-Kikinda saobraća autobus". Rutinski pratim taj sajt,i tih radova u trajanju od mesec-dva je zaista bilo previše često,češće je saobraćao pomoćni autobus nego voz. A da pre toga pruga nije remontovana decenijama,to je tačno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807890#p807890:15bj1kd2 je napisao(la):
Gazi Bengazi » 28 Dec 2020 10:09 am[/url]":15bj1kd2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807759#p807759:15bj1kd2 je napisao(la):
Pendolino » Ned Dec 27, 2020 10:14 pm[/url]":15bj1kd2]
Ja bi voleo da tu ide voz 200km/h već sad. Ipak, poučen iskustvom sa novih svemirskih pruga za Pančevo i Gilje-Paraćin imam itekako razloga da sumnjam u sve ove priče o 200 i 25 minuta.
Neću više da smaram sa svim ovim. Izvinite na smetnji.
:sesir:

Pre neki dan je novi ministar saobracaja u jutarnjem programu izjavio da licitiranje sa 25 minuta neozbiljno i da je ono cemu se nadaju 35-40 minuta. Meni to zvuci donekle realno.
Danas kaže 30 minuta ponovo. Kako ih nije sramota nije mi jasno.
 
Ja živim u jednom mirnom banatskom selu koje se nalazi na pruzi Pančevo-Zrenjanin. Pre 2018. godine,imali smo četiri puta dnevno voz direktno do Beograda,i peti koji je išao samo do Pančeva i vraćao se. Baš u to vreme sam studirao u Beogradu,i gotovo uvek sam na faks putovao vozom,bilo je daleko ugodnije i jeftinije putovanje nego autobusom. Onda je na jesen 2018. obustavljen saobraćaj zbog remonta pruge između Orlovata i Pančeva,a posle toga nam je saopšteno da se putnički saobraćaj ukida do daljeg,jer je ovo postala alternativna pruga za sve teretne vozove između Beograda i Novog Sada,sve dok traje zatvor zbog izgradnje brze pruge. Već pune 2 godine smo u situaciji da imamo sveže remontovanu prugu sposobnu za brzinu od 70 kilometara na sat,ali po njoj idu samo teretnjaci. Neka manja sela naše opštine su od tada potpuno izolovana od sveta,jer uopšte nemaju autobuski prevoz,voz im je bio jedina veza sa ostatkom sveta.
Letos sam putovao vozom na kikindskoj pruzi,gde sam pitao konduktera ima li šanse da od novog reda vožnje 2020./2021. ponovo dobijemo putničke vozove. Dobio sam odgovor da za to nema ni teoretske mogućnosti sve dok traje izgradnja brze pruge Beograd-Novi Sad,a i 2022. godina je upitna.
Ako zaista završe brzu prugu do kraja 2021. kako je najavljeno,da li onda nema nikakve tehničke prepreke da Zrenjanin ponovo dobije putnički voz do Beograda i Pančeva? Ako počne izgradnja brze pruge Novi Sad-Subotica,alternativni pravac za nju može biti Novi Sad-Odžaci-Sombor-Subotica.
Zrenjaninski vozovi su ranije saobraćali do i od stanice Beograd Dunav,a kada je ona ukinuta,privremeno su prebačeni na Ovču,dok saobraćaj nije obustavljen. Svi vršački vozovi još od ukidanja Dunav Stanice terminiraju na stanici Beograd Centar. Ako u skorije vreme zrenjaninski vozovi opet krenu,da li će i oni ići sve do Prokopa? To bi putnicima odgovaralo najviše. Povratna vozna karta na relaciji Zrenjanin-Beograd je jeftinija nego autobuska karta u jednom smeru,sada kada je pruga remontovana neće biti problema sa nedostatkom putnika,međutim ne znaju svi kako da stignu do zabačene stanice Ovča,ako ne daj bože vozovi opet budu kretali sa nje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809316#p809316:37vq4q2b je napisao(la):
Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 1:48 pm[/url]":37vq4q2b]Ja živim u jednom mirnom banatskom selu koje se nalazi na pruzi Pančevo-Zrenjanin. Pre 2018. godine,imali smo četiri puta dnevno voz direktno do Beograda,i peti koji je išao samo do Pančeva i vraćao se. Baš u to vreme sam studirao u Beogradu,i gotovo uvek sam na faks putovao vozom,bilo je daleko ugodnije i jeftinije putovanje nego autobusom. Onda je na jesen 2018. obustavljen saobraćaj zbog remonta pruge između Orlovata i Pančeva,a posle toga nam je saopšteno da se putnički saobraćaj ukida do daljeg,jer je ovo postala alternativna pruga za sve teretne vozove između Beograda i Novog Sada,sve dok traje zatvor zbog izgradnje brze pruge. Već pune 2 godine smo u situaciji da imamo sveže remontovanu prugu sposobnu za brzinu od 70 kilometara na sat,ali po njoj idu samo teretnjaci. Neka manja sela naše opštine su od tada potpuno izolovana od sveta,jer uopšte nemaju autobuski prevoz,voz im je bio jedina veza sa ostatkom sveta.
Letos sam putovao vozom na kikindskoj pruzi,gde sam pitao konduktera ima li šanse da od novog reda vožnje 2020./2021. ponovo dobijemo putničke vozove. Dobio sam odgovor da za to nema ni teoretske mogućnosti sve dok traje izgradnja brze pruge Beograd-Novi Sad,a i 2022. godina je upitna.
Ako zaista završe brzu prugu do kraja 2021. kako je najavljeno,da li onda nema nikakve tehničke prepreke da Zrenjanin ponovo dobije putnički voz do Beograda i Pančeva? Ako počne izgradnja brze pruge Novi Sad-Subotica,alternativni pravac za nju može biti Novi Sad-Odžaci-Sombor-Subotica.
Zrenjaninski vozovi su ranije saobraćali do i od stanice Beograd Dunav,a kada je ona ukinuta,privremeno su prebačeni na Ovču,dok saobraćaj nije obustavljen. Svi vršački vozovi još od ukidanja Dunav Stanice terminiraju na stanici Beograd Centar. Ako u skorije vreme zrenjaninski vozovi opet krenu,da li će i oni ići sve do Prokopa? To bi putnicima odgovaralo najviše. Povratna vozna karta na relaciji Zrenjanin-Beograd je jeftinija nego autobuska karta u jednom smeru,sada kada je pruga remontovana neće biti problema sa nedostatkom putnika,međutim ne znaju svi kako da stignu do zabačene stanice Ovča,ako ne daj bože vozovi opet budu kretali sa nje.


Verujem da će otvaranjem pruge ka NS biti moguć saobraćaj ka Zrenjaninu ali da li će ga oni uvesti to ne znam. Što se tiče terminusa skoro je 100 posto sigurno da će ti vozovi terminirati u Prokopu kao što to rade Vršački. Jedini problem koji se ovde javlja jeste da li ima dovoljno garnitura za ovu liniju, ali pošto nisam upućen u situaciju ostaviću nekom drugom da nam kaže njegovo mišljenje oko garnitura.

Šta mislite o ideji da se napravi jaka veza (takt od 1 sat i više ako je potrebno) REGIO vozovima od Beograda ka okolnim gradovima koji su od 1 do 2 sata vožnje vozom. Linije bi dobile svoj broj i to:
RE1 Beograd-Zrenjanin
RE2 Beograd-Vršac
RE3 Beograd-Požarevac (nisam siguran kako Smederevo da uključim ovde, možda nekim autobusima iz Male Krsne)
RE4 Beograd-Lapovo
RE5 Beograd-Valjevo
RE7 Beograd-Sremska Mitrovica-(Šid) (svaki drugi do Šida)
RE8 Beograd-Novi Sad

Moguće je napraviti i liniju RE6 Beograd-Šabac-(Loznica)

RE1, RE2, RE3, RE4, RE5, RE7 bi imali takt od 60 minuta
RE8 bi imala takt od 30 minuta u špicu i 60 minuta van njega

Naravno ako imate neke predloge za linije i taktove voleo bih da čujem.
Za ovaj plan bi bilo potrebno dosta garnitura kao što su Štadleri (oni su perfektini za ove deonice), a ako nekada bude bilo potrebe za većim kapacitetom mogu se nabaviti garniture na sprat (KISS, lokomotiva+vagon na sprat, ...). Isto se podrazumeva da su završeni neki projekti kao što su Beograd-Novi Sad, Jajinci-Mala Krsna, Resnik-Sopot,...
 
Bila bi greota da sada trajno ostanemo bez putničkog saobraćaja,kada je pruga od Pančeva do Orlovata u perfektnom stanju,a imali smo uvek vozove 130 godina unazad. Mislim da je ranije postojala i direktna linija Beograd Dunav-Kikinda. Iskren da budem,čak i sada teško mogu da poverujem da je pruga toliko opterećena teretnjacima,da nisu u stanju da uvedu ni dva para vozova dnevno Zrenjanin-Beograd. Pre će biti da je nekim lobijima stalo da preduzeće Pantransport ima monopol u prevozu putnika na relaciji Pančevo-Kovačica i Pančevo-Beograd,i da je to pravi razlog zašto ni mi nemamo putničke vozove,a Pančevo nema BG Voz.
Do 2015. je ovde decenijama saobraćao stari Gošin Šinobus,ŽS 812 ili Srebrna Strela,a onda su ga zamenili moderniji ŽS 711. Čujem da su mnogi ŽS 711 u kvaru,ne znam da li postoji mogućnost da umesto njih kao rezervu ubace neki ŽS 812,ako ih ima još uvek u voznom stanju. Jeste da su prepotopski,proizvedeni šezdesetih godina,ali sada bi nam realno i oni dobro došli,mislim da ni na jednoj našoj pruzi Šinobusi više ne saobraćaju aktivno.
Što se tiče ovih predloga za nove REGIO linije,za to je neophodna nabavka novih garnitura i izgradnja dvokolosečnih pruga,pogotovo za tako visok takt. Da se pridružim mogućim predlozima:

RE9 Beograd-Kovin(preko obnovljene pruge Vladimirovac-Bavanište-Kovin)
RE10 Beograd-Jaša Tomić(ako bi se opet izgradila pruga Kovačica-Sečanj-Jaša Tomić)

Ove dve poslednje linije nebi morale imati neki previsok takt,2-3 polaska dnevno bi bila sasvim dovoljna. Znam da u ovim okolnostima to deluje utopijski,zbog slabog stanja železničke infrastrukture i demografskog pražnjenja Banata,ali ne verujem da je životni standard bio mnogo viši pre 100 i kusur godina kada su te pruge građene,pa je očigledno bilo dovoljno putnika. Da bi se depopulacija zaustavila,država mora da obezbedi normalan život u ruralnim područjima,a to nije moguće bez adekvatne saobraćajne povezanosti.
 
U kini su za dve nedelje otvorene dve nove znacajne stanic, najveca stanica kine u novom administrativnom centru izmedu Beijing i Tijanjin ali i ova manja u Chongking, koja je predstavljena kao novi koncept. MIslim da je ova zadnja zanimljiva zbog cinjenice da je stanica koncipirana kao kompleks trznog centra, buisiness distrikta, hotelskog kompleksa i zeleznica. Ovo zovu TOD - transit oriented development. No slican koncept je zamisljen za Prokop, ali daleko da ce ga realizovati. Shapingba railway station ima 8 spratova. Nesto poput ovoga se i odigralo 1960ih u Nju Jorku, kad su iznad stanica planirane buisness districti poput Pensylvania Station.
 

Prilozi

  • shapingba3.jpg
    shapingba3.jpg
    221,2 KB · Pregleda: 1.679
  • shapingba2.jpg
    shapingba2.jpg
    293,9 KB · Pregleda: 1.662
  • shapingba1.jpg
    shapingba1.jpg
    219,8 KB · Pregleda: 1.672
Ima li neko informacije,da li se još negde u Srbiji koriste stare garniture ŽS 812,barem kao rezerva modernijim garniturama? Po vikipediji,Srbija Voz od DMV koristi ŽS 711,Kalmar Verkstad i Makose,a za Šinobuse ne kažu ništa. Ako od narednog reda vožnje zrenjaninska pruga konačno dobije nazad putničke vozove,odgovarali bi nam i Šinobusi u slučaju da nema dovoljno ŽS 711. Iskreno,pomalo mi i nedostaje stari Goša,ovde su se čitave generacije vozile njime,jedina mana su mu primitivna mehanička vrata i loš toalet. Da li su svi već rashodovani,ili ima neki koji je i dalje u voznom stanju?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809397#p809397:fdijy0lf je napisao(la):
Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 7:47 pm[/url]":fdijy0lf]Ima li neko informacije,da li se još negde u Srbiji koriste stare garniture ŽS 812,barem kao rezerva modernijim garniturama? Po vikipediji,Srbija Voz od DMV koristi ŽS 711,Kalmar Verkstad i Makose,a za Šinobuse ne kažu ništa. Ako od narednog reda vožnje zrenjaninska pruga konačno dobije nazad putničke vozove,odgovarali bi nam i Šinobusi u slučaju da nema dovoljno ŽS 711. Iskreno,pomalo mi i nedostaje stari Goša,ovde su se čitave generacije vozile njime,jedina mana su mu primitivna mehanička vrata i loš toalet. Da li su svi već rashodovani,ili ima neki koji je i dalje u voznom stanju?

Trenutno nigde u Srbiji se ne koriste pa ni kao rezerva i to već par godina. Stara su to vozila i nisam siguran da li uopšte ima ispravnih. Najverovatnije će naći neki DMV sa neke pruge koja će se rekostruisati, ali videćemo.
 
I dalje ne kapiram zašto je bilo neophodno izmeštanje stajališta Tošin Bunar 300 metara bliže Novom Beogradu? Stara lokacija na ulazu u tunel je bila mnogo pristupačnija putnicima i na saobraćajno frekventnijem mestu. Sada se ljudi muče da nađu put do novog stajališta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809355#p809355:mekllt69 je napisao(la):
Boki123 » 02 Јан 2021, 16:28[/url]":mekllt69]RE3 Beograd-Požarevac (nisam siguran kako Smederevo da uključim ovde, možda nekim autobusima iz Male Krsne)

синхроно две 711 гарнитуре до Мале Крсне, онда се одвајају једна за Пожаревац једна за Смедерево. мада, идеално би било када би малоумници из СВ-а поручили дводелне и троделне ЕМВ, баш за такве линије, где би морале да се раздвајају гарнитуре
 
Za Smederevo može biti i presedanje u Maloj Krsni,ali je i sada potpuno van pameti što Kragujevac kao peti grad po veličini u Srbiji nema direktnu železničku liniju do prestonice,a nema ni elektrificiranu prugu. Mislim da je čak i u 19. veku kada je izgrađena pruga Lapovo-Kragujevac od početka postojao direktan voz Kragujevac-Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809556#p809556:1i15p3m1 je napisao(la):
JohnnyLee » Ned Jan 03, 2021 11:53 am[/url]":1i15p3m1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809355#p809355:1i15p3m1 je napisao(la):
Boki123 » 02 Јан 2021, 16:28[/url]":1i15p3m1]RE3 Beograd-Požarevac (nisam siguran kako Smederevo da uključim ovde, možda nekim autobusima iz Male Krsne)

синхроно две 711 гарнитуре до Мале Крсне, онда се одвајају једна за Пожаревац једна за Смедерево. мада, идеално би било када би малоумници из СВ-а поручили дводелне и троделне ЕМВ, баш за такве линије, где би морале да се раздвајају гарнитуре

Smederevo malo komplikuje sitiaciju zbog potrebe okretanja garnitura iz pravca Beograda. Da li se možda planira rekonstrulcija Smederevskog "čvora" pošto znam da oće da pomere stanicu sa tvrđave? Možda da se napravi pruga bliže centru sa južne strane Vodanj-Smederevo-Mala Krsna.

Što se Kragujevca tiče, kako sam preložio RE liniju ka Lapovu iz Beograda postojala bi veza drugim RE vozom Lapovo-Kragujevac-Kraljevo, a ja bih uveo i direktne vozove BG-Lapovo-Kragujevac-Kraljevo (rang IC) naravno potrebno je elektrifikovati ovu deonicu.
Trenutno pravim plan o mreži IC vozova koja bi povezivala sve velike gradove i uskoro ću je predložiti ovde na diskusiju. Nikad se ne zna, možda neki ljudi iz SV čitaju forum pa pozajme koju ideju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809556#p809556:29416qbl je napisao(la):
JohnnyLee » Ned Jan 03, 2021 11:53 am[/url]":29416qbl]синхроно две 711 гарнитуре до Мале Крсне, онда се одвајају једна за Пожаревац једна за Смедерево. мада, идеално би било када би малоумници из СВ-а поручили дводелне и троделне ЕМВ, баш за такве линије, где би морале да се раздвајају гарнитуре

711 nema dovoljno ni tamo gde su jedina opcija. a kamoli da idu ispod žice. Imam mnogo linija gde bi dvodelni iii trodelni EMV vršio posao. Naravno, treba imati u vidu da dvodelni EMV ne košta 50% cene četvorodelnog.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809661#p809661:29416qbl je napisao(la):
Boki123 » Sun Jan 03, 2021 2:54 pm[/url]":29416qbl]
Smederevo malo komplikuje sitiaciju zbog potrebe okretanja garnitura iz pravca Beograda. Da li se možda planira rekonstrulcija Smederevskog "čvora" pošto znam da oće da pomere stanicu sa tvrđave? Možda da se napravi pruga bliže centru sa južne strane Vodanj-Smederevo-Mala Krsna.
Možda hoće ali sigurno neće. Ništa od toga. Može da uradi trijangla ispred Male krsne, kako ne bi morali da menjaju pravac. Ta linija ima potencijal jedino ako ima dobar takt i ako vozi za Zemun.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809661#p809661:29416qbl je napisao(la):
Boki123 » Sun Jan 03, 2021 2:54 pm[/url]":29416qbl]Što se Kragujevca tiče, kako sam preložio RE liniju ka Lapovu iz Beograda postojala bi veza drugim RE vozom Lapovo-Kragujevac-Kraljevo, a ja bih uveo i direktne vozove BG-Lapovo-Kragujevac-Kraljevo (rang IC) naravno potrebno je elektrifikovati ovu deonicu.
Da od danas svi vozovi krenu da voze na vreme proćiče godine dok narod vrati poverenje u železnicu kako bi se odvažio za presedanje.

Dok se uradi nova pruga do Velike plane i dok se od Velike plane do Niša ne vrati bar 120km/h džabe ti svi planovi Kragujevac, Kraljevo, Niš, Mitrovicu. Kad je brzi vozio 4 sata, i kada su polasci bili na dva sata, BG-Niš bio je pun. Ovo sada nema nikakvog smisla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809661#p809661:2b4cpmtp je napisao(la):
Boki123 » Ned Jan 03, 2021 2:54 pm[/url]":2b4cpmtp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809556#p809556:2b4cpmtp je napisao(la):
JohnnyLee » Ned Jan 03, 2021 11:53 am[/url]":2b4cpmtp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809355#p809355:2b4cpmtp je napisao(la):
Boki123 » 02 Јан 2021, 16:28[/url]":2b4cpmtp]RE3 Beograd-Požarevac (nisam siguran kako Smederevo da uključim ovde, možda nekim autobusima iz Male Krsne)

синхроно две 711 гарнитуре до Мале Крсне, онда се одвајају једна за Пожаревац једна за Смедерево. мада, идеално би било када би малоумници из СВ-а поручили дводелне и троделне ЕМВ, баш за такве линије, где би морале да се раздвајају гарнитуре

Smederevo malo komplikuje sitiaciju zbog potrebe okretanja garnitura iz pravca Beograda. Da li se možda planira rekonstrulcija Smederevskog "čvora" pošto znam da oće da pomere stanicu sa tvrđave? Možda da se napravi pruga bliže centru sa južne strane Vodanj-Smederevo-Mala Krsna.

Što se Kragujevca tiče, kako sam preložio RE liniju ka Lapovu iz Beograda postojala bi veza drugim RE vozom Lapovo-Kragujevac-Kraljevo, a ja bih uveo i direktne vozove BG-Lapovo-Kragujevac-Kraljevo (rang IC) naravno potrebno je elektrifikovati ovu deonicu.
Trenutno pravim plan o mreži IC vozova koja bi povezivala sve velike gradove i uskoro ću je predložiti ovde na diskusiju. Nikad se ne zna, možda neki ljudi iz SV čitaju forum pa pozajme koju ideju
Do pre par godina je i postojala direktna linija Beograd-Kraljevo,preko Valjeva,Požege i Čačka,ta pruga je potpuno elektrificirana i njom su išli Štadleri,ne znam zašto je direktna linija do Kraljeva posle ukinuta.
 
Mali off topic ali smislen jer znanje i trud mora da se cene. Ja se uvek borim za prava (dobrih) radnika pa bih voleo da neko podeli iskustva rada u RZD u Srbiji, kakve su plate, obim posla i odnos medju ljudima.

Kako vidim covek na celu je izuzetno sposoban i obrazovan i jedan je od glavnih direktora korporacije koja zaposljava 900 000 ljudi.

Da su ovakvi bili rukovodioci u Gaspromu u Srbiji....djavo nek ih nosi.

https://www.rts.rs/page/tv/sr/story/22/ ... cama-.html
 
Evo predloga daljinskih linija kako bi moglo da se uradi, imajte na umu da je inspiracija uzeta iz Švajcarske. Naravno ovakva mreža ne može da se napravi preko noći, nego su potrebne godine pa čak i decenije da bi dobili nešto ovako (ako se ulaže u nove pruge i vozove)

IC1 Subotica-Novi Sad-Beograd-Niš-(jedan za Dimitrovgrad i jedan za Vranje)
IC2 (svaki drugi iz Šida)- Sremska Mitrovica-Ruma-Beograd-Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Kos. Mitrovica
IC3 (svaki drugi iz Subotice)-Novi Sad-Beograd-Valjevo-Požega-Užice-(svaki drugi ka Prijepolju)
IC4 (svaki drugi iz Subotice)-Užice-Požega-Kraljevo-Stalać-Niš-(jedan za Dimitrovgrad i jedan za Vranje)
IR5 Subotica-Sombor-Novi Sad
IR6 Beograd-Valjevo-Loznica
IR7 Beograd-Zrenjanin-Kikinda
IR8 Beograd-Vršac-(svaki drugi za Temišvar)
IR9 Beograd-Požarevac-Majdanpek-Zaječar-Niš
IR10 Niš-Merdare-Priština

Što se takta tiče, to mnogo zavisi od kapaciteta pruge ali da imamo voz svakih sat na Beograd-Niš bi bilo super
 
Vrh