Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809758#p809758:303fohy8 je napisao(la):
Boki123 » Ned Jan 03, 2021 7:22 pm[/url]":303fohy8]Evo predloga daljinskih linija kako bi moglo da se uradi, imajte na umu da je inspiracija uzeta iz Švajcarske. Naravno ovakva mreža ne može da se napravi preko noći, nego su potrebne godine pa čak i decenije da bi dobili nešto ovako (ako se ulaže u nove pruge i vozove)

IC1 Subotica-Novi Sad-Beograd-Niš-(jedan za Dimitrovgrad i jedan za Vranje)
IC2 (svaki drugi iz Šida)- Sremska Mitrovica-Ruma-Beograd-Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Kos. Mitrovica
IC3 (svaki drugi iz Subotice)-Novi Sad-Beograd-Valjevo-Požega-Užice-(svaki drugi ka Prijepolju)
IC4 (svaki drugi iz Subotice)-Užice-Požega-Kraljevo-Stalać-Niš-(jedan za Dimitrovgrad i jedan za Vranje)
IR5 Subotica-Sombor-Novi Sad
IR6 Beograd-Valjevo-Loznica
IR7 Beograd-Zrenjanin-Kikinda
IR8 Beograd-Vršac-(svaki drugi za Temišvar)
IR9 Beograd-Požarevac-Majdanpek-Zaječar-Niš
IR10 Niš-Merdare-Priština

Što se takta tiče, to mnogo zavisi od kapaciteta pruge ali da imamo voz svakih sat na Beograd-Niš bi bilo super
Za IC2 bi bila neophodna elektrifikacija pruge Lapovo-Kraljevo-Kosovska Mitrovica Sever,a Srbija Voz trenutno čak ni ne saobraća na severu Kosova i Metohije,iz samo njemu znanog razloga. A izgradnju pruge Valjevo-Loznica već odavno niko ne spominje čak ni pred izbore. Ovde bi se mogla dodati i linija IR11 Kraljevo-Raška-Novi Pazar-Sjenica-Prijepolje,pod uslovom da se izgradi pruga od Raške preko Pazara i Peštera do Prijepolja,i da se deonica između Kraljeva i Raške elektrificira.
 
Ево допуна предлога:
-Зворник-Шабац-Рума-Београд-Панчево-Вршац (ДМВ 711)
-Бијељина-Шид-Рума-Београд-Панчево-Зрењанин (ДМВ 711, у договору са ЖРС до Бијељине)
-Зајечар-Бор-Пожаревац-Београд-Нови Сад-Богојево-Сомбор (ДМВ 711)

Дугорочно планирати набавку Штадлера са погоном на дизел и електромрежу.
 
Ja verujem da će u budućnosti elektrifikovati Ruma-Šabac-Loznica zbog rudnika koji će se tu raditi, a ka Vršcu je odavno planirano dupliranje koloseka i elektrifikacija. Pruga Lapovo-Kraljevo isto će morati da se elektrifikuje kao i Kraljevo-Stalać (+rekonstrukcija). Ovaj moj plan isto podrazumeva završene pruge Koridora 10 i 11. Da li ima prostora za dupliranje koloseka barske pruge jer predviđam da će za nekih 15ak godina biti potrebe za tako nešto, barem do Požege ili Užica.
 
https://web.archive.org/web/20020213224 ... const.html Evo ga jedan zanimljiv sajt gde je prikazana hronologija izgradnje železnica na teritoriji Srbije i Crne Gore. Pazi,ispada da je najnovija međumesna železnička pruga u Srbiji sagrađena davne 1978. godine,između Donje Borine i mosta na Drini prema Zvorniku. Posle toga je jedino izgrađena deonica BŽČ od Novog Beograda do Prokopa,i od Rakovice do Pančevačkog Mosta. Kako se u bivšoj državi niko nije setio da izgradi prugu između Valjeva i Loznice ili između Raške i Novog Pazara? Nebi bilo loše ni da se Lajkovac poveže prugom normalnog koloseka sa Gornjim Milanovcem i Čačkom,tu je još pre Prvog Svetskog Rata sagrađena pruga uzanog koloseka,a kada je ona ukinuta početkom sedamdesetih,Ljig i Gornji Milanovac su trajno ostali bez železnice.
 
Сећали су се те пруге Ваљево-Лозница више пута за сто година, али би сваки пут избио рат.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809869#p809869:13yvvpkn je napisao(la):
spatiotecte » 04 Jan 2021 01:58 am[/url]":13yvvpkn]Predvidjeno je do Valjeva, dalje ne može
Заправо је старим просторним планом био предвиђен дупли колосек до Пожеге.
 
Trenutno nigde u Srbiji se ne koriste pa ni kao rezerva i to već par godina. Stara su to vozila i nisam siguran da li uopšte ima ispravnih. Najverovatnije će naći neki DMV sa neke pruge koja će se rekostruisati, ali videćemo.
[/quote]

Uopste mi nije jasno zasto vlast ne kupuje nove garniture. Ne onaj ruzni krs kao sto su ruske dizelke, nego nesto bolje od renomiranih proizvodjaca tipa Stadler.
Eto i mala Slovenija kupila od Stadlera pozamasan broj vozova.
Ako se ima novca za razne gluposti u ovoj zemlji, sigurno bi se našlo i za pristojnu kolicinu novih vozova.
Prodali su konercijalnu banku, mogli su deo da ostave za tu svrhu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809863#p809863:r3x68ufh je napisao(la):
Boki123 » 04 Jan 2021, 00:36[/url]":r3x68ufh]Ja verujem da će u budućnosti elektrifikovati Ruma-Šabac-Loznica zbog rudnika koji će se tu raditi,
Valja se postarati da do dotičnog nikada ne dođe.
 
Ne nego se valja se postarati da se taj rudnik sigurno otvori, ali da zadovoljava sve barem EU ekološke standarde, a mi možemo da postavimo i više. Nesuvislo je i glupo propustiti šansu koju imamo dok traje era litijumskih baterija, jer ni to neće doveka. Doduše litijum se koristi i na druge načine ne samo u baterijama, a spada u vrlo retke metale.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809863#p809863:1elk87v5 je napisao(la):
Boki123 » 04 Jan 2021 12:36 am[/url]":1elk87v5]Ja verujem da će u budućnosti elektrifikovati Ruma-Šabac-Loznica zbog rudnika koji će se tu raditi, a ka Vršcu je odavno planirano dupliranje koloseka i elektrifikacija. Pruga Lapovo-Kraljevo isto će morati da se elektrifikuje kao i Kraljevo-Stalać (+rekonstrukcija). Ovaj moj plan isto podrazumeva završene pruge Koridora 10 i 11. Da li ima prostora za dupliranje koloseka barske pruge jer predviđam da će za nekih 15ak godina biti potrebe za tako nešto, barem do Požege ili Užica.

ХА! Ратни хушкач! :lol:
 
U kojim bajkama vi živite, kakvi dupli koloseci, elektrifikacije...Eno kod Bagrdana ne mogu već mesec dana da srede oštećen kolosek od iskakanja. Novi Sad - Subotica se više ni ne pominje, već je sigurno da radovi neće ove godine početi, a trebali su da budu završeni. Mađari sve više oklevaju, a kod njih je i kritika javnosti sveprisutna, zbog neisplativosti projekta. Tek će se kasnije videti razmere ekonomskog kolapsa od pandemije, ne samo kod nas, nego i u celoj Evropi. Vi pričate o milijardama evra novih projekata, a niko pametan danas u to ne ulazi, dok ne vidi pravo stanje stvari na računu za godinu dve...
 
Mene poinajviše brine to stalno odlaganje Novi Sad - Subotica. Mađari su u startu bili malo skeptični prema dupliranju. Mada mislim da ne bi imali ništa protiv da ostane sadašnji pravac, ali da se planirana brza pruga prevuče preko (pored) Segedina, jer im taj pravac pokriva bitnija mesta.
 
:rant: :rant:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809997#p809997:qm9oi5xy je napisao(la):
miki_ns » 04 Jan 2021, 13:29[/url]":qm9oi5xy]Ne nego se valja se postarati da se taj rudnik sigurno otvori, ali da zadovoljava sve barem EU ekološke standarde, a mi možemo da postavimo i više. Nesuvislo je i glupo propustiti šansu koju imamo dok traje era litijumskih baterija, jer ni to neće doveka. Doduše litijum se koristi i na druge načine ne samo u baterijama, a spada u vrlo retke metale.
Između potpunog očuvanja prirode (sa ili bez standarda EU) i "korišćenja prilike", biram očuvanje prirode.
 
Momirović je tokom obilaska radova na toj pruzi kod Zemuna, naveo da od tendera zavisi od koga će biti nabavljeni brzi vozovi koji mogu da idu 200 kilometara na čas, objavila je Vlada Srbije.

"Vrlo brzo će o tome biti potpisan memorandum sa kineskim partnerima, ali ono što je nama važno jeste da ti vozovi budu po evropskom standardu i da odgovaraju najkvalitetnijim vozovima koji saobraćaju na evropskim prugama", precizirao je Momirović.

Da li ovo znaci da ce samo Kinezi biti pozvani da dostave ponude za vozove?
 
miki_ns":1at7ssqo je napisao(la):
Mene poinajviše brine to stalno odlaganje Novi Sad - Subotica. Mađari su u startu bili malo skeptični prema dupliranju. Mada mislim da ne bi imali ništa protiv da ostane sadašnji pravac, ali da se planirana brza pruga prevuče preko (pored) Segedina, jer im taj pravac pokriva bitnija mesta.

Takva pruga bi svima više odgovarala. Potpuni je promašaj "terati" Mađare da prave veliki kapacitet negde gde im ne treba, umesto da se iskoristi prilika pretvoriti jedan od njihovih najbitnijih pravaca u brzu prugu. Uvaljuju im neželjenu prugu na neželjenom pravcu prema kojoj će se najverovatnije odnositi maćehinski.

Veza Budimpešta - Segedin će uvek biti jaka i postojati, isto kao i veza Beograd - Subotica. Na obe relacije će postojati uvek vozovi tokom dana. I samo treba da se premosti taj kratak deo Subotica - Segedin i da se uklopi u ostale polaske. Bukvalno ne bi postojala ni potreba da se uvode specijalni međunarodni vozovi, samo da se neki od vozova Budimpešta - Segedin i Beograd - Subotica taktno "spoje" a na nekim polascima da se ponudi presedačka veza u Subotici ili Segedinu.

Uz takvu organizaciju možemo imati od 4 do 8 vozova dnevno bez problema i da oni ne voze samo promaju odnosno da ne moramo "primoravati" MAV da ih uopšte uvede.

Drugi faktori poput tereta su izgleda odlučili... Voleo bih da se desi neko čudo da se to ipak promeni. Nek ide teret preko Kiškunhalaša, putnički saobraćaj treba da ide preko Segedina i Kečkemeta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810059#p810059:1ad2518l je napisao(la):
DzonTravolta » 04 Jan 2021 03:53 pm[/url]":1ad2518l]:rant: :rant:
Između potpunog očuvanja prirode (sa ili bez standarda EU) i "korišćenja prilike", biram očuvanje prirode.

Baci onda odmah mobilni, a možeš i računar jer i u njemu je mnogo elemenata (pa i litijuma) koji su vrlo retki i koji se takođe kopaju. Mislim nema "hoću malo nove tehnologije, ali neću da znam kako se do nje došlo". A i tvoja izjava je isključiva - pa budi onda dosledno isključiv.

I ja sam za očuvanje prirode, ali u tom slučaju ljudi moraju da se odreknu svega - ono pećina i super.
Nego, voziš li auto, i nafta je za ovih 100+ godina zagadila planetu nemereljivo, pa se nadam da samo hodaš ili bicikliraš (evo ja to radim kad god mogu) i nipošto ne koristiš auto ili autobus.
Koristiš li struju? - Ako nisi primetio većina struje u Srbiji dolazi iz očajno prljavih izvora, pa bi bilo lepo da se u skladu sa svojim isključivim stavom odrekneš i struje. Ili monitora, ili LED sijalica. Jednom rečju rešenje je brvnara i samo vatrica (ali i to zagađuje) - faktički svako naše funkcionisanje pa čak i samo življenje uvek ostavlja posledice na prirodu, pa je na nama da smanjimo negativne efekte, ali ne da se odreknemo svega i svačega. Ljudi moraju pomiriti tehnološke potrebe i očuvanje prirode, i smanjiti pritisak na prirodu na minimum, ali ipak imati i neke tehnološke stvari bez kojih je danas život teško funkcionalan, i bez kojih neka država prosto ne bi imala ekonomiju niti bila konkurentna. Uz malo pameti traži se balans pa na kraju imaš pomalo svega održive privrede, rudarstva, poljoprivrede, itd.
A do tog pomirenja potreba i očuvanja prirode se dolazi jedino konstantnim nadzorom šta se i kako se radi, i ulaganjem u nauku koje će pronaći bolje i posebno racionalnije načine da se do nekih materijala dođe, a ne tako što se kaže "neću da imam ništa s tim".

Čak i kada hoćeš da budeš potpuno"zelen" pa koristiš recimo fotovoltaične ćelije za proizvodnju struje iz sunčeve energije, sama tehnologija za proizvodnju fotovoltaika je ipak dosta prljava i same primese koje su potrebne silikonskim pločicama da bi postale fotovoltaici opet spadaju u grupu elemenata koji se zovu "retke zemlje" čije kopanje i izdvajanje je jako skupo i zahtevno, tako da fotovoltaici prvih nekoliko godina samo "otplaćuju" energiju uloženu u njihovu proizvodnju (doduše to se poslednjih godina smanjuje pa cena pada i postaju prihvatljiviji i "zeleniji").

Ovo je sad baš ispalo off topic, ali mi to paušalno odbacivanje stvari, bez sagledavanja sopstvenog učešća u tome zašto su potrebne baš i nije neki argument.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810067#p810067:2eejw18j je napisao(la):
NoLimit » 04 Jan 2021 04:05 pm[/url]":2eejw18j]
...
Drugi faktori poput tereta su izgleda odlučili... Voleo bih da se desi neko čudo da se to ipak promeni. Nek ide teret preko Kiškunhalaša, putnički saobraćaj treba da ide preko Segedina i Kečkemeta.
I meni deluje da bi to zaista bila dobitna kombinacija i za nas i za Mađare, teret bi i dalje imao sadašnju trasu, a za putnike bi ova veza preko Segedina verovatno bila mnogo zanimljivija i isplatljivija. A ukupno bi trebalo napraviti 30-tak km nove pruge koja bi spojila Segedin i Suboticu, zaobilazeći Palić (u Horgošu bi se verovatno dalo provući brzu prugu pored sadašnje).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810124#p810124:29lqbj5e je napisao(la):
miki_ns » Mon Jan 04, 2021 6:14 pm[/url]":29lqbj5e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810067#p810067:29lqbj5e je napisao(la):
NoLimit » 04 Jan 2021 04:05 pm[/url]":29lqbj5e]
...
Drugi faktori poput tereta su izgleda odlučili... Voleo bih da se desi neko čudo da se to ipak promeni. Nek ide teret preko Kiškunhalaša, putnički saobraćaj treba da ide preko Segedina i Kečkemeta.
I meni deluje da bi to zaista bila dobitna kombinacija i za nas i za Mađare, teret bi i dalje imao sadašnju trasu, a za putnike bi ova veza preko Segedina verovatno bila mnogo zanimljivija i isplatljivija. A ukupno bi trebalo napraviti 30-tak km nove pruge koja bi spojila Segedin i Suboticu, zaobilazeći Palić (u Horgošu bi se verovatno dalo provući brzu prugu pored sadašnje).

Sadašnja pruga je po geometriji manje više prava ko strela, ipak je to ravnica. Samo bi je trebalo rekonstruisati, dodati drugi kolosek (za koji ima mesta koliko vidim po satelitu možda čak i bez jednog jedinog rušenja kuća) i denivelisati prelaze. Ne vidim potrebu da se izmešta ili pravi potpuno nova trasa. Denivelacija bi tu bila najzahtevniji deo i moralo bi se rušiti nekoliko objekata da se upakuju podvožnjaci i nadvožnjaci. Na našoj strani je potrebno nekih 9-12 denivelacija, a na Mađarskoj 8-11, u zavisnosti koliko se prelaza napravi za poljoprivredne pristupe. Ostala ukrštanja su već denivelisana.

Jedina mana je što bi bilo potrebno menjanje smera lokomotive i u Subotici i u Segedinu, ali pošto su to svejedno granična mesta, to ne bi trebao biti preveliki problem jer bi se svejedno tamo stajalo barem neko vreme da se uskoči u red vožnje. Još ako se organizuje dobro kontrola u Horgošu i Reskeu, bilo bi to super.
 
Ovo ljudi nisu ovde razumeli. Madarskoj ni u kom pravcu prema Srbiji nece se isplatiti brza pruga. Jednostavno promet je svuda suvise mali. Tako da nema dobrih i losih varijante ako se same isplativost tice. 153 km brze pruge za 2,3 Milijarde koje ce potrositi da bi se povezala sa Srbijom su samo zato sto bi imali marketing. Doduse ima i spin off efekta, a njih predvidati je tesko. Jednostavno su brze pruge nesto sto bi mogla da podigne i ranking ove dve metropole. Ako Madarska iz Budimpest nastavlja kako je najavljeno i brzom prugom prema Slovackoj, onda bi ovo vec dobilo smislo. No, Srbija je svakako na dobitku, nama je ovo primarni pravac pa ako dobijemo i nastavak do Nisa, evo zemlja koja ima respektabilnu brzu prugu. No vise i netreba graditi. Benefit ce naravno biti vsoka tehnologija. Sami ovo necemo razvijati, pa hajde da dobijemo barem od proverenih izvodaca.
 
Промета Кинеске робе из Пиреја ће свакако бити
 
Бржи пут до Грчког приморја није лоша ствар ни за Мађарску ни за Србију.
 
Vrh