Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ево неколико питања
1. Види ли се, хоће ли бити покривено ово спуштање у ходних под пргуом?
2. Виде ли се неки системи за одводњавање: видимо у Београду како изгледа кад вода не може да оде из подходника...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748480#p748480:17y8uqcx je napisao(la):
WLABmz » Uto Jun 16, 2020 1:43 pm[/url]":17y8uqcx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748456#p748456:17y8uqcx je napisao(la):
Прле » Uto Jun 16, 2020 12:38 pm[/url]":17y8uqcx]Па добро играо се човек. Мени се свиђа што је ставио аутовагоне. Кад би боз могао да пичи минимум 100км/ч по свим деоницама и ако би граничне фомралности могле да се раде у току хода, а не да се стаје на прелазима, то би била интересантна понуда.

Stajanje na prelazima je najmanji problem. I sa stajanjem je neuporedivo bolje nego čekanje u kolonama kolima ili busom. Problem je što bi kroz Srbiju moralo maltene svih 400 i kusur kilometara da se rekonstruiše za brzine 80-120 km/h. Kontaktna mreža, signalizacija, putni prelazi su takođe u katastrofalnom stanju...Za veće brzine, ozbiljne korekcije trase su na mnogim delovima potrebne. Kroz Makedoniju je solidno stanje, veći deo pruge je oko 100 km/h. Za 2 sata i 45 minuta može da se prođe od granice do granice. Kroz Grčku i do 140 km/h. Najveći problem je katastrofalno stanje pruge kroz Srbiju i nepostojanje strategije u Srbiji. Umesto da se krenulo sa modernizacijom najkritičnijih deonica oni modernizuju nedavno modernizane pruge ili pruge u solidnom stanju. Nigde se u svetu tako ne radi osim na trulom Balkanu.
Nisi u pravu. Sve rekonstrukcije od strane ruskih zeljeznica su se obavljale na dionicima gdje je za vise od polovine smanjena brzina. A pruga Beograd-Subotica je potpuno nova sto je i potrebno jer je stara pruga tog pravca defakto nepostojeca bila.

Zapravo je pametno na koji nacin obnavljaju pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748813#p748813:1guxvqnp je napisao(la):
WLABmz » 17 Jun 2020 01:59 pm[/url]":1guxvqnp]Nisu stali, samo su prebacili radnike sa Bat. - S. Pazova na BG - Zemun da bi završili levi kolosek BG - Zemun do izbora. Mada izgleda da ni to neće uspeti. Verovatno probijen rok po ko zna koji put. Ja ne znam u kojoj SNS fantaziji vi živite, a vozite se preko novih skretnica u pravac sa 20 km/h. Ja vama mašinovođama stvarno odajem počast, svima koji sednete u lokomotivu i vozite po ovim našim prugama... :violina:
Koji si ti demagog i trol,pa to je strašno.
Iz nekih samo tebi poznatih razloga troluješ ovaj topic do koske.
Mada spominjanjem ove političke partije u postu, može se naslutiti i zbog čega.
Ni meni se ne sviđaju pa o5 ne lupam i ne izmišljam stvari.
 
Batajnica

Lclm83n.jpg


nPVSNUt.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748835#p748835:22qd5frh je napisao(la):
ValterUdarnik » Sre Jun 17, 2020 4:22 pm[/url]":22qd5frh]
Sve rekonstrukcije od strane ruskih zeljeznica su se obavljale na dionicima gdje je za vise od polovine smanjena brzina. A pruga Beograd-Subotica je potpuno nova sto je i potrebno jer je stara pruga tog pravca defakto nepostojeca bila.

Zapravo je pametno na koji nacin obnavljaju pruge.

Deonice koje rade ruske i kineske firme ovih i prethodnih godina:

1) Beograd - Pančevo, brzina starog koloseka pre remonta 100 km/h, brzina posle remonta 100 km/h. Brzina na novom koloseku 100 km/h. Obećavali prvo 160 km/h, pa zatim 120 km/h. Nije se desilo.
2) Beograd - Batajnica, laki remont za 100 km/h odrađen pre desetak godina sredstvima grada, brzina pre remonta bila 80 km/h.
3) Batajnica - Stara Pazova - Golubinci, remont odrađen pre desetak godina, obećavali 160 km/h na celoj deonici, a brzina posle remonta bila 80-100 km/h, odnosno 120 km/h tamo gde je i pre remonta bilo 120 km/h.
4) Resnik - Valjevo, na delu Resnik - Barajevo (osim tunela Bela Reka) i Lazarevac - Valjevo je odrađen remont pre 15-ak godina i brzina nakon remonta na ovim deonicama je ostala ista.
5) deonice Stara Pazova - Inđija (100 km/h) i Karlovački Vinogradi - Petrovaradin (85 km/h) su bile u dobrom stanju (druga je isto pre 15-ak godina remontovana).

Ostale deonice (3 deonice na delu Niš - Preševo, Mala Krsna - Velika Plana, Sopot - Kovačevac i desni kolosek Golubinci - Ruma) su opravdano remontovani.

E sad ja pitam - zar nije bilo logičnije krenuti od deonica Lovćenac - Subotica (40 km/h), Zmajevo - Vrbas (40 km/h), Resnik - Sopot (30-50 km/h), Niš - Pirot (30-50 km/h), Grdelica - Vranjska Banja (30-50 km/h), uraditi signalizaciju za dvosmerni saobraćaj na južnom koloseku Ruma - Šid (severni je za 30-50 km/h i sa trenutnim obimom saobraćaja nepotreban, a južni 100 km/h), srediti stanice na Niškoj pruzi (na otvorenoj pruzi se ide 100 km/h i onda se kroz stanice mili 30 km/h) i par kraćih deonica pojedinih koloseka od Velike Plane do Ćićevca na Koridoru X, a na barskoj pruzi raditi katastrofalne deonice za 30-50 km/h od Valjeva do Požege i od Užice do CG granice? Imali bi ceo koridor X i barsku prugu za 70-120 km/h. I moglo bi za pristojno vreme da se putuje vozom po Srbiji i kroz Srbiju. E onda iz te situacije gradite vaše fantazije od 200+ km/h slobodno, neću se žaliti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748844#p748844:26wpcugc je napisao(la):
busspoter » Sre Jun 17, 2020 5:00 pm[/url]":26wpcugc]Batajnica

Vrvi od radnika kao crnogorske plaže od srpskih turista ovih dana. :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748846#p748846:qvstcdfu je napisao(la):
WLABmz » 17 Jun 2020 04:03 pm[/url]":qvstcdfu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748835#p748835:qvstcdfu je napisao(la):
ValterUdarnik » Sre Jun 17, 2020 4:22 pm[/url]":qvstcdfu]
Sve rekonstrukcije od strane ruskih zeljeznica su se obavljale na dionicima gdje je za vise od polovine smanjena brzina. A pruga Beograd-Subotica je potpuno nova sto je i potrebno jer je stara pruga tog pravca defakto nepostojeca bila.

Zapravo je pametno na koji nacin obnavljaju pruge.

Deonice koje rade ruske i kineske firme ovih i prethodnih godina:

1) Beograd - Pančevo, brzina starog koloseka pre remonta 100 km/h, brzina posle remonta 100 km/h. Brzina na novom koloseku 100 km/h. Obećavali prvo 160 km/h, pa zatim 120 km/h. Nije se desilo.
2) Beograd - Batajnica, laki remont za 100 km/h odrađen pre desetak godina sredstvima grada, brzina pre remonta bila 80 km/h.
3) Batajnica - Stara Pazova - Golubinci, remont odrađen pre desetak godina, obećavali 160 km/h na celoj deonici, a brzina posle remonta bila 80-100 km/h, odnosno 120 km/h tamo gde je i pre remonta bilo 120 km/h.
4) Resnik - Valjevo, na delu Resnik - Barajevo (osim tunela Bela Reka) i Lazarevac - Valjevo je odrađen remont pre 15-ak godina i brzina nakon remonta na ovim deonicama je ostala ista.
5) deonice Stara Pazova - Inđija (100 km/h) i Karlovački Vinogradi - Petrovaradin (85 km/h) su bile u dobrom stanju (druga je isto pre 15-ak godina remontovana).

Ostale deonice (3 deonice na delu Niš - Preševo, Mala Krsna - Velika Plana, Sopot - Kovačevac i desni kolosek Golubinci - Ruma) su opravdano remontovani.

E sad ja pitam - zar nije bilo logičnije krenuti od deonica Lovćenac - Subotica (40 km/h), Zmajevo - Vrbas (40 km/h), Resnik - Sopot (30-50 km/h), Niš - Pirot (30-50 km/h), Grdelica - Vranjska Banja (30-50 km/h), uraditi signalizaciju za dvosmerni saobraćaj na južnom koloseku Ruma - Šid (severni je za 30-50 km/h i sa trenutnim obimom saobraćaja nepotreban, a južni 100 km/h), srediti stanice na Niškoj pruzi (na otvorenoj pruzi se ide 100 km/h i onda se kroz stanice mili 30 km/h) i par kraćih deonica pojedinih koloseka od Velike Plane do Ćićevca na Koridoru X, a na barskoj pruzi raditi katastrofalne deonice za 30-50 km/h od Valjeva do Požege i od Užice do CG granice? Imali bi ceo koridor X i barsku prugu za 70-120 km/h. I moglo bi za pristojno vreme da se putuje vozom po Srbiji i kroz Srbiju. E onda iz te situacije gradite vaše fantazije od 200+ km/h slobodno, neću se žaliti.

Kad bi se narod zaista pitao za sve umesto da se sumnjiva lica pitaju u njegovo ime do guranja projekata preko reda radi ubrzane realizacije projekata korisnih razvoju političke karijere pojedinca jednostavno ne bi dolazilo. Ustav im garantuje previše ovlašćenja. Za tako velike projekte je najobjektivnije raspisati referendum. Pod takvim okolnostima raste verovatnoća da će upravo narod doneti ispravnu odluku - ne šačica političara.

Pola tog famoznog Koridora X više liči na zapušten regionalni krak nego žilu kucavicu železničke mreže. Veruj mi vozio se do Niša jednom prošle godine i više u voz na tu stranu ne ulazim dok god se ne dovede cela trasa u red. Pomenuta pruga dominantno je jednokolosečna sa mestimičnim laganim vožnjama. Malo oko Jagodine, Ćuprije, Paraćina i to je to. Ostalo osta iza 19. veka. Ni tad nije bilo klaj-klaj.

Teško je bilo dovesti u red deonice Batajnica-Kelebija, Stara Pazova-Šid, Resnik-Lapovo, Lapovo-Kragujevac-Kraljevo, Lapovo-Niš, Niš-Dimitrovgrad i Niš-Preševo do neke razumne brzine od 120km/h. Ajde da budeš optimističan pa da kažeš da je druga faza je mogla obuhvatati dizanje deonica Batajnica-Novi Sad (uz nov tunel i viadukt Čortanovci), Resnik-Lapovo, Lapovo Kragujevac i Lapovo Niš na 160km/h. Tek posle je moglo doći do priče o trasi Batajnica-Kelebija za brzine do 200km/h. Teško je bilo zbog nečijih političkih poena.

U Austrougarskoj će da leti 200km/h al zato u Sirbistanu mora da "tutnji" čitavih 20km/h (parafraziram). A regionalne jedva čekaju da poukidaju jer Bože moj Pazova mora da se rekonstruiše svake godine.
 
Kako mislite da se renovira 800 km koridora 10 od jednom?

Zar nije logično da se počne od prvog i drugog grada pomveličini pa tako dalje?
Renovira se ono sto je najrentabilnije, do Novog Sada, pa Subotice pa onda do Niša itd.
 
Vrteo se na Fejsu snimak iz nekog sela kad su stigle mašine za asfaltiranje da urade celu ulicu, a seljaci se pobili jer nisu mogli da se dogovore sa koje strane da krenu mašine.

Ovo sa železnicom nije tako, jer će ovim tempom čitav koridor X biti renoviran za nekih 50 godina. Na kraju nije ni to najstrašnije. Problem je što do sada urađene deonice nisu kako treba. Ispada da ZOP bolje krpi regionalne pruge recikliranim odbačenim materijalom nego što stranci rade novo.

Na deonici Gilje-Paraćin su lagane vožnje, a to je potpuno nova pruga, od nule građena. Ne mogu tačno da se setim kad je otvorena, ali se sećam da su za prošle izbore obećali završetak radova, dakle za manje od 4 godine.

Da kažem ponovo, kad kupiš veš mašinu dobiješ 5 godina garancije. Ljudi dođu i poprave, ako nešto fali. A ovo nikom ništa. Čemu se onda nadamo?

Da se razumemo, nikog ne kritikujem, vapim da se neko (policija, BIA) pozabavi sim ovim kriminalom i javašlukom. Vapim da političari prestanu samo da se slikaju kad se nešto radi. Oni treba da osmisle kako će železnica da prati planirani privredni rast Srbije.
Ovih 50km brze pruge su ništa prema 3000km loših
 
Може ли неко да ми каже, постоји ли могућност да се нпр. пруга Београд - Бар реконструише па да њом воз иде брзином нпр. као онај француски ТГВ од 350 км/ч ? Ја сам тотални лаик али ме фасцинирају они брзи возови који иду чак и 600 км/ч. Каква је пруга неопходна и сам воз нпр. за брзину 350 км/ч ?
 
Теоретски може, у реалности нам је то недостижно за следећих 70 година.
 
Може, али би коштало једно 100 милијарди евра по таквом терену... Кроз Црну Гору би то морао да буде један вееелики тунел. У Швајцарској је саграђен најдући досад, од 60 км, за 250 на сат, за 10 милијарди франака.

Тако је то у брдско-планинским пределима. У равници је другачије. Ал ка Бару нешто и нема равнице.
 
Их....кад би макар могло од Београда до Ужица :) Ту би био само гадан правац од Ваљева до Косјерића. После је све равница.
 
Pruge za V>200km/h nisu za mešoviti saobraćaj nego čisto putničke.
Realno i da nam ih neko pokloni ključ u ruke nisu isplative, a kamoli da ih sami platimo.
 
Зашто нису исплативе ? Мислим....то што кажеш да их неко поклони.
 
Скупо одржавање пре свега, мањи обим саобраћаја од потребног за рентабилност.
 
Kao prvo nisu isplative zbog velikih troškova održavanja, potreban je veliki saobraćaj da bi ta pruga bila isplativa. Međutim zavisi to i od političkog sistema, recimo nećeš videti tolko ovih pruga po Evropi (samo su isplative na deonicama gde je veliki saobrćaj) dok u Kini grade do svakog sela jer iako im se taj projekat nikad neće isplatiti ekonomski politički možda oće.
 
Има овај воз што су нам дали Руси, црвене боје. Он иде 200 км/ч али ми неки са железнице кажу да је пруга пропала и да нема шансе да крену толиком брзином.
 
U Srbiji trenutno ne postoji ni jedan voz koji je osposobljen za brzine od 200km/h, jedino što je blizu jesu Vectroni i Flirt 3 za 160 km/h. Ruski DMV 711 koje smo kupili idu na dizel i mogu da razviju brzinu od 100km/h (predviđeni su da idu na nekim ograncima i manjim regionalnim prugama).
Isto tako ni jedna pruga u srbiji trenutno nema veću brzinu od 120 km/h. Trenutno se gradi brza pruga Beograd-Subotica za brzine od 200km/h.
 
Samo gradnja drugog koloseka bi koštala kao gradnja cele pruge ispočetka.

A i kad bismo hteli da na postojećoj infri omogućimo nagibne vozove i 120 kmh morali bismo proširiti sve tunele, mostove, galerije i neke druge objekte, a samo tuneli čine skoro četvrtinu deonice. Karlo je jednom ovde čini mi se detaljno nabrojao sve zahteve za uvodjenje nagibnih vozova na BB prugu. I to je premnogo za srpske i crnogorske uslove, a kamo li pruga velike brzine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749401#p749401:3mb65ntd je napisao(la):
Стојан » 19 Jun 2020 12:12 pm[/url]":3mb65ntd]Има овај воз што су нам дали Руси, црвене боје. Он иде 200 км/ч али ми неки са железнице кажу да је пруга пропала и да нема шансе да крену толиком брзином.
On ide daleko manje, čini mi se 120 mu je Vmax, što je za naše usove sasvim dovoljno i dugo će biti dovoljno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749407#p749407:27077pxj je napisao(la):
tragac » Pet Jun 19, 2020 1:21 pm[/url]":27077pxj]Samo gradnja drugog koloseka bi koštala kao gradnja cele pruge ispočetka.

A i kad bismo hteli da na postojećoj infri omogućimo nagibne vozove i 120 kmh morali bismo proširiti sve tunele, mostove, galerije i neke druge objekte, a samo tuneli čine skoro četvrtinu deonice. Karlo je jednom ovde čini mi se detaljno nabrojao sve zahteve za uvodjenje nagibnih vozova na BB prugu. I to je premnogo za srpske i crnogorske uslove, a kamo li pruga velike brzine.

Ako bi želeli nešto iole brže na pruzi BB mora se praviti potpuno nova pruga što naravno košta i trenutno barem nije neophodna. Dovoljno je samo da urade kompletnu rekonstrukciju do granice sa CG da se vrate projektovane brzine
 
Које су пројектоване брзине када би се урадила реконструкција ?
 
Zavisi od deonice do deonice, negde ima više krivina itd. Nisam tolki stručnjak ali po brzinama izmedju već remontovane deonice Beograd- Valjevo to je negde izmedju 70 i 100 km/hm nek me neko ispravi ko se više razume.
 
Vrh