[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750378#p750378:313olwvn je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Jun 22, 2020 12:13 pm[/url]":313olwvn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749494#p749494:313olwvn je napisao(la):
orjen » 19 Јун 2020, 17:51[/url]":313olwvn]Barska je projektovana i radena sa radiusom krivina 300 m, sto je minimum u gradevini elektrificiranih pruga normalnog koloseka.
а за коју брзину?
Radijus krivine od 300 m sa maksimalnom dozvoljenim nadviđenjem spoljne šine u krivini od 15 mm dozvoljava brzinu od maksimalno 80 km/h. Barska pruga je projektovana za brzine od 75 do 110 km/h (po nekim izvorima 80 do 120 km/h), međutim, vidimo da je i na nekim nedavno remontovanim deonicama brzina 70 km/h, što znači da prilikom remonta verovatno nije rađeno maksimalno nadvišenje spoljne šine.
Resnik - Valjevo - to nam je što nam je, jer je nedavno remontovano. Dalje, posle eventualnog remonta, Valjevo - Kosjerić preko 80 km/h sigurno ne bi moglo, Kosjerić - Požega, nisam siguran možda bi neki delovi mogli preko 80 km/h. Požega - Užice je 100 km/h, Užice - Priboj do 80 km/h (kroz tunel Zlatibor može brže), Priboj - Bijelo Polje 85 km/h.
U svakom slučaju, nekad su vozovi Beograd - Bar prelazili taj put za 8 sati što je pobeđivalo svaki autobus i do pre 10 godina bilo je u toku letnje sezone 7 vozova iz Srbije za Bar (dva dnevna i dva noćna iz Beograda, Subotica, Novi Sad i Niš), a sad se svelo na svega jedan dnevni i jedan noćni voz iz Beograda, što zbog nedostatka vagona, što zbog loše pruge. Popularni Autovoz na kome su išli samo kušet, spavaći i autovagoni Železnice Srbije je ukinut samo zbog nedostatka vagona, iako je potražnja putnika uvek postojala. To vreme putovanja od 8 sati bi se moglo ponovo ostvariti kada bi se deonice Valjevo - Požega i Užice - crnogorska granica remontovale. U Crnoj Gori je stanje pruge neuporedivo bolje nego u Srbiji.