Pendolino
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2012.
- Poruke
- 3.303
- Pohvaljen
- 5.888
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619798#p619798:3sgqo4pz je napisao(la):WLABmz » Wed May 01, 2019 1:18 pm[/url]":3sgqo4pz]Prema okvirnom ugovoru sa Kinezima planira se izgradnja nove dvokolosečne pruge Beograd - Velika Plana za 160 km/h - vrednost radova nije pomenuta.
Za modernizaciju preostalih 198 km od Velike Plane do Niša predviđena vrednost radova je 600 miliona evra - obim radova nije pomenut. Nije precizirano da li će se raditi za 160 km/h (što zahteva peglanje krivina i promenu trase na određenim delovima) i da li će se raditi drugi kolosek od Stalaća do Đunisa ili će se raditi samo rekonstrukcija i modernizacija po postojećoj trasi.
Za modernizaciju preostalih 88 km od Niša do Preševa (verovatno se misli na deonice koje nisu remontovane prethodnih par godina) predviđena vrednost radova je 160 miliona evra. Rekao bih po iznosu da se južno od Niša ne planira drugi kolosek niti brzine veće od projektovanih - od 80 do 120 km/h u zavisnosti od deonice.
Nova pruga Rakovica-Velika plana je razvlačena po nekim dokumentima još od sedamdesetih i početaka projektovanja novog BG čvora sa sve Prokopom. Još tada je uvek napominjano da će trasa biti naknadno određena.
Za dalje, Veleika plana-Markovac-Lapovo varoš nakon prve veće krivine i nizbrdice na samom izlazu iz stanice ima potencijal za 160km/h, ali ima par krivina koje treba peglati. Kroz tri Lapova je još osamdesetih bilo 120km/h i to samo treba vratiti, do preko mosta na Lepenici.
Odatle do Miloševa opet ima par blagih krivina koje se mogu jeftino peglati za 160km/h. Odatle kroz Bagrdan i Bagrdanski tesnac do Jagodine jeste problematično za više od 100-120km/h, naročito ona lakat krivinčuga na ulazu u Lanište, koja je peglana sedamdesetih.
Od Jagodine do Ćićevca je pravac na kome su samo dve krivine od kojih je jedna (pre Ćuprijskog mosta) već odrađena (deonica Gilje-Paraćin) za 160km/h. Tu bi zaista bila šteta da se ne odradi za 160km/h ako već rade rekonstrukciju.
Koliko sam čuo, u planu je da se radi potpuno nova pruga Ćićevac-Braljina, trasom kroz brdo sa tunelom.
Od Braljine do Trupala je pruga rađena kasnih osamdesetih po vrlo dobrim standardima, ali sa radijusima za 120km/h.
Od Trupala do Crvenog krsta je jedan kolosek.
Najveći problem su raspadnuti mostovi i naravno pružni prelazi koje treba denivelisati.