Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619798#p619798:3sgqo4pz je napisao(la):
WLABmz » Wed May 01, 2019 1:18 pm[/url]":3sgqo4pz]Prema okvirnom ugovoru sa Kinezima planira se izgradnja nove dvokolosečne pruge Beograd - Velika Plana za 160 km/h - vrednost radova nije pomenuta.

Za modernizaciju preostalih 198 km od Velike Plane do Niša predviđena vrednost radova je 600 miliona evra - obim radova nije pomenut. Nije precizirano da li će se raditi za 160 km/h (što zahteva peglanje krivina i promenu trase na određenim delovima) i da li će se raditi drugi kolosek od Stalaća do Đunisa ili će se raditi samo rekonstrukcija i modernizacija po postojećoj trasi.

Za modernizaciju preostalih 88 km od Niša do Preševa (verovatno se misli na deonice koje nisu remontovane prethodnih par godina) predviđena vrednost radova je 160 miliona evra. Rekao bih po iznosu da se južno od Niša ne planira drugi kolosek niti brzine veće od projektovanih - od 80 do 120 km/h u zavisnosti od deonice.


Nova pruga Rakovica-Velika plana je razvlačena po nekim dokumentima još od sedamdesetih i početaka projektovanja novog BG čvora sa sve Prokopom. Još tada je uvek napominjano da će trasa biti naknadno određena.

Za dalje, Veleika plana-Markovac-Lapovo varoš nakon prve veće krivine i nizbrdice na samom izlazu iz stanice ima potencijal za 160km/h, ali ima par krivina koje treba peglati. Kroz tri Lapova je još osamdesetih bilo 120km/h i to samo treba vratiti, do preko mosta na Lepenici.
Odatle do Miloševa opet ima par blagih krivina koje se mogu jeftino peglati za 160km/h. Odatle kroz Bagrdan i Bagrdanski tesnac do Jagodine jeste problematično za više od 100-120km/h, naročito ona lakat krivinčuga na ulazu u Lanište, koja je peglana sedamdesetih.

Od Jagodine do Ćićevca je pravac na kome su samo dve krivine od kojih je jedna (pre Ćuprijskog mosta) već odrađena (deonica Gilje-Paraćin) za 160km/h. Tu bi zaista bila šteta da se ne odradi za 160km/h ako već rade rekonstrukciju.

Koliko sam čuo, u planu je da se radi potpuno nova pruga Ćićevac-Braljina, trasom kroz brdo sa tunelom.

Od Braljine do Trupala je pruga rađena kasnih osamdesetih po vrlo dobrim standardima, ali sa radijusima za 120km/h.

Od Trupala do Crvenog krsta je jedan kolosek.

Najveći problem su raspadnuti mostovi i naravno pružni prelazi koje treba denivelisati.
 
@Pendolino

Od Velike Plane do Jagodine je peglano sve i projektovano za 120 km/h. Kada bi se povećali razmaci između signala i povećala superelevacija na najveću moguću vrednost za mešovite pruge 140 km/h bi dozvoljavala sadašnja trasa.
 
Na poslednjoj slici izgleda kao da imaju kontra okrenute stajališne nadstrešnice ka liftu (otpilike one koje sada vidjamo po gradu), razume li neko šta je prikazano?
 
Pruga za velike brzine BG-Novi Sad
Radovi kod Indjije,Karlovački vijadukt
izvor:pruge i vozovi Vojvodine
 
Nesto su provalili na NS buildu da je pukao beton na najvecem rasponu pa da kao analiziraju od cega je.. Ima li neko takvu informaciju?
 
Jesu li predvideli pothodnike na stanicama uopšte? U Indjiji ne izgleda da ih ima, neće valjda putnici preko brze pruge da prelaze?
 
Dalmos bas si rjecit gdje ispuco beton treba da nagadjamo mozda ...
 
Da prenesem post

"Kolega mi radi na armiranobetonskim radovima na vijaduktu. Prilikom utezanja kablova za prednaprezanje na prvom tzv. mostu je došlo do pucanja betona. Radovi na ostalim mostovima-nosačima-gredama su obustavljeni i vodi se istraga."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620907#p620907:2owunxr3 je napisao(la):
Dalmatinac » Uto Maj 07, 2019 7:17 am[/url]":2owunxr3]Da prenesem post

"Kolega mi radi na armiranobetonskim radovima na vijaduktu. Prilikom utezanja kablova za prednaprezanje na prvom tzv. mostu je došlo do pucanja betona. Radovi na ostalim mostovima-nosačima-gredama su obustavljeni i vodi se istraga."

Kako mi je ovo poznato. Samo da ne bude kao desni kolosek Stara Pazova - Golubinci:

Pre radova - "Prva pruga u Srbiji za 160 km/h"
Posle radova - "Iz sigurnosnih razloga brzina je ograničena na 80 km/h"
 
U Upitniku bilo planirano da se razgovara i o zeleznicama. Kada se karta pojavila voditeljka usmerila na politicke teme :mrgreen: Pripremljeni zadrzaj za zeleznice na kraju nije taknut :notok: Za utehu imamo kartu koji je ocigledno pripremio predsednik. Predlazem novo gostovanje o putnoj infrastrukturi. Za cestnu infrastrukturu se naslo vreme ali i u tom delu voditeljki je htela da je sto brze zatvori. Primetljivo da se u nekim segmentima nije pripremila pa se diskusija nije makla dalje od Kosova do Terazija. Bolje da u emisiji ima vise sadrzajnih informacija u gostovanju od 1:28 (90 min). http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... ja-je.html
 
To je barem lako jer predsednik to redovno ponavlja pa tako i nedavno na velikom skupu u Beogradu.
Znači svake 2-2,5 godine ćemo za najdalje 2 do 2,5 godine putovati do Budimpešte za 2 h i 40 minuta i tako stalno izmiče,
do ko zna kad. :)
 
њему је све 2 до 3. да ли недеље, месеца, године, деценије није битно, али је увек 2 до 3
 
A da li ce postojati i liftovi za bi tesko pokretni, nepokretni ili recimo ljudi s decom u kolicima mogli da stignu do zeljenog perona?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620869#p620869:31njwgpd je napisao(la):
spatiotecte » 07 May 2019 12:09 am[/url]":31njwgpd]Naravno da ima podhodnika na svakoj stanici pa samim tim i u Indjiji.
 
E toga nema nazalost, sto je za 2019tu godinu ipak nesto sto postaje svuda normalno da postoji.
 
spatiotecte":1mgtnr4k je napisao(la):
E toga nema nazalost, sto je za 2019tu godinu ipak nesto sto postaje svuda normalno da postoji.
Kako nema? Predviđene su rampe za kolica na stepeništima pothodnika.

Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока
 
U utorak 14.05.2019. zatvara se leva strana stanice Zemun, sve komplet od 5. do 10. koloseka, Gase se signalno-sigurnosni uređaji i
poćinje regulisanje saobraćaja na klasičan način. Ovo podrazumeva da će biti zatvoren i levi kolosek od Zemuna do Batajnice pa će
saobraćaj biti regulisan jednokolosečno skroz od Batajnice do Bgd Centra. U ovoj fazi koristiće se za saobraćaj 1. 2. 3. i 4. kolosek.
U stanici Zemun rekonstruišu se 5. 7. 8. i 10. kolosek a dograđuju 6. 9. i 11. kolosek u čijem produžetku će biti napravljena utovarna
rampa za automobile. Sređuju se peroni, prave nadstrešnice i pravi komplet nova stanična zgrada. Niži deo kule iznad novosadskog autoputa
biće srušen a onaj viši, gde su smešteni SS uređeji i unutarnji otpravnik, biće rekonstruisan i sređen.
A dinamika:

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621173#p621173:1ohtn0dk je napisao(la):
Mirođija » 08 May 2019 03:07 pm[/url]":1ohtn0dk]
spatiotecte":1ohtn0dk je napisao(la):
E toga nema nazalost, sto je za 2019tu godinu ipak nesto sto postaje svuda normalno da postoji.
Kako nema? Predviđene su rampe za kolica na stepeništima pothodnika.

Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока

Covek je pitao za liftove, koliko znam njih nema.
 
Rampe u vidu onih kao kod Terazija su iznudjeno rešenje za mesta gde nije predvidjeno svojevremeno kao standard pristupačnost osobama sa invaliditetom i drugim grupama ljudi. Te rampe su bespotrebne za slabije pokretne ljude, ljude sa prtljagom, roditelje sa malom decom itd. Ako samo pogledamo prokop koji je planiran pre nekoliko decenija, vidimo da se već tada mislilo na liftove, eskalatore i pokretne trake, pa čak i rampe u vidu nagiba. Tada su arhitekte radile projekte, a danas možete zamisliti koji intelektualni sklop nam uredjuje zemlju. Mogu da razumem i nemanje sredstava, ali da ne ostave barem otvore za liftove na novim peronima, to mi je ravno idiotizmu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621174#p621174:1h2v1z8g je napisao(la):
Rile » Sre Maj 08, 2019 4:09 pm[/url]":1h2v1z8g]
A dinamika:


file.php

Ova dinamika daje više pitanja nego odgovora i blago rečeno je nerealna.

Kaže za Beograd Centar - Zemun ukupno 583 dana, a sabiranje I i II (464 dana) i III faze (288 dana) = 752 dana. Kako tumačiti ovo? Jedino logično objašnjenje je da će se III faza odvijati paralelno sa I i II. Ako radovi na III na trećoj fazi traju 288 dana da bi bili gotovi do kraja februara 2020. morali bi početi već krajem ovog meseca. Da li se ti radovi mogu raditi bez zatvora desnog koloseka? Da li se levi kolosek može pustiti u saobraćaj do kraja maja?

Kaže za celokupnu prugu Beograd Centar - Stara Pazova predviđeno je 36 meseci. Ako za Beograd Centar - Zemun daju 19 meseci (od jula 2018. do februara 2020.) kako misle da za preostalih 17 meseci završe deonicu Zemun - Stara Pazova koja je mnogo duža i mnogo zahtevnija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621415#p621415:1430y36b je napisao(la):
WLABmz » Čet Maj 09, 2019 3:40 pm[/url]":1430y36b]

Predviđeno je da se radovi na deonicama Beograd Centar - Zemun i Batajnica - Stara Pazova izvode paralelno, međutim trenutno postoji samo građevinska dozvola za Beograd Centar - Zemun.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621559#p621559:16gqjwev je napisao(la):
ttbgd » Pet Maj 10, 2019 8:48 am[/url]":16gqjwev]
Predviđeno je da se radovi na deonicama Beograd Centar - Zemun i Batajnica - Stara Pazova izvode paralelno, međutim trenutno postoji samo građevinska dozvola za Beograd Centar - Zemun.

Biće dobro ako se rok od 36 meseci ne pretvori na 136.
 
Vrh