Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Biće to kao Gilje-Paraćin.
Kamioni avioni, 160km/h itd.
Jedva su pustili 120km/h
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561784#p561784:2we1o9xw je napisao(la):
spatiotecte » Fri Aug 24, 2018 3:58 pm[/url]":2we1o9xw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561735#p561735:2we1o9xw je napisao(la):
WLABmz » 24 Aug 2018 12:52 pm[/url]":2we1o9xw]I eto, umesto da imamo Subotica - Niš za 160 km/h i Niš - Preševo za 120 km/h, mi ćemo za iste pare imati Subotica - Beograd za 200 km/h koji će na kraju biti 160 km/h i Beograd - Preševo putovanje od 10 sati...

Znaci po toj vasoj logici mi ne bi trebali da gradimo ni autoputeve zato sto oni kostaju 3 puta skluplje od obicnog puta a razlika u brzini je samo 40km/h?
Jel ima više smisla graditi auto put samo na jednom pravcu u zemlji a u svim ostalima delovima zemlje ostaviti blatnjave puteve sa rupčagama, ili sa istim parama na svim važnijim pravcima srediti puteve da budu pristojni i bezbedni.
Remorker":2we1o9xw je napisao(la):
EU je trebalo da finansira izgradnju ns - su za 160, čak je finansirala izgradnju projekta. Projekat je završen 2015. U međuvremenu je doneta odluka za 200. Pruga za 160 je trebalo da zadrži 9 putnih prelaza u nivou, a ostalo da se deniveliše. Razlika u odnosu na projekat za 200 je i ograničenje brzine u vrbasu na 100, tj nije izmeštana trasa . U projektu za 200 je predviđen vijadukt oko vrbasa dužine 1.7km. Predračunska vrednost projekta za 160 je bila oko 550 mil evra. .
Povećanje brzine za 40 km/h (200 umesto 160 km/h) će nas koštati skoro 400 miliona evra, samo na pravcu ns-su. Zar se tih 400 miliona evra nije moglo pametnije potrošiti? Zar nije bolje imati 200 km pruge od 160 km/h nego 100 km od 200km/h, naročito imajuči u vidu da su prosečne brzine na našim prugama oko 40 km/h. I pruga od 160 km/h će za nas biti ogroman tehnološki skok napred, a cena te pruga po kilometru je skoro duplo manja od pruge od 200 km/h.
 
Roland uporan si u tome da ponavljas kako se samo jedan pravac modernizuje a receno ti je vise puta da je sledeca deonica na spisku Beograd Nis koja je takodje jako bitna. Treca faza do Preseva i eto ti pravca sever jug zavrsen u kompletu. Tj ponavljam po ko zna koji put i vise necu to da se kolosecni pribor sa koridora 10 koristi za remont drugih pravca. Tako da izgradnja jednog pravca povlaci modernizaciju drugog. Ako to ne mozes da shvatis onda jbg nema pomoci.
I jos nesto oko cene, za 200 je duplo veca zato sto hipoteticki uz mala ulaganja i brzina moze da bude skoro duplo veca od 160.
Zato sto u realnosti ovo je pruga za 300 samo joj je spustena brzina zbog mesovitog saobracaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561929#p561929:1fp0lbbf je napisao(la):
spatiotecte » Sub Avg 25, 2018 12:33 am[/url]":1fp0lbbf]
Zato sto u realnosti ovo je pruga za 300 samo joj je spustena brzina zbog mesovitog saobracaja.

:lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool:
 
Ma sve je super. Avioni, kamioni, 300 km/h, samo još da međunarodni voz za Austriju ne kasni 2 i po sata u POLASKU kao danas. Voleo bih jednom da sa našim cenjenjim forumašom spatiotecte-om obiđem pruge i radove na prugama po Srbiji, posebno se osvrćući na stanje pruga nedavno remontovanih i trenutnih radova, upoređujući ono što je projektovano i onoga što je ostvareno. Realnost je daleko od onoga što ti druže spatiotecte pišeš. Na žalost.
 
Зна ли се можда ред вожње за Лозницу од 1. септембра? И хоће ли бити воз само до Шапца или ће или до Руме?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561945#p561945:2590fyn1 je napisao(la):
Дошљак » Sub Avg 25, 2018 1:43 am[/url]":2590fyn1]Зна ли се можда ред вожње за Лозницу од 1. септембра? И хоће ли бити воз само до Шапца или ће или до Руме?

Red vožnje je naravno loš:

39899988_1834129250003131_5980099578601406464_o.jpg


39931106_1834129083336481_4620173599653756928_o.jpg


39810922_1834129376669785_6271152538540572672_o.jpg
 
Oво тачно маша сва три воза од Руме за БГ и обрнуто.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561944#p561944:24ekcblo je napisao(la):
WLABmz » 25 Aug 2018 12:38 am[/url]":24ekcblo]Ma sve je super. Avioni, kamioni, 300 km/h, samo još da međunarodni voz za Austriju ne kasni 2 i po sata u POLASKU kao danas. Voleo bih jednom da sa našim cenjenjim forumašom spatiotecte-om obiđem pruge i radove na prugama po Srbiji, posebno se osvrćući na stanje pruga nedavno remontovanih i trenutnih radova, upoređujući ono što je projektovano i onoga što je ostvareno. Realnost je daleko od onoga što ti druže spatiotecte pišeš. Na žalost.

WLAB ja se samo osvrcem na tehnicke karakteristike pomenutih projekata, dakle sta je moguce postici u kontekstu da se ti projekti tako i izvedu na terenu.
Ja znam da nazalost postoje lagane voznje koje su uvedene na novoremontovanim deonicama ali to bi trebalo malo produbiti i videti ko je tu kriv, da li su rusi lose odradili posao, da li nasi ne znaju to da odrzavaju ili koriste kako treba ili neki treci faktor (vremenske nepogode, kradje).
Da se razumemo i tu se slazemo u potpunosti, ako se spuca 1.8 milijarda evra na ovu novu prugu i ako na kraju eksploataciona brzina bude 120 to ce biti veliki fiasko.
 
Већ имамо фијаско са пругом ка Панчеву.
 
Дошљак":19dyhi2v je napisao(la):
Већ имамо фијаско са пругом ка Панчеву.

I sa svim ostalim remontovanim deonicama uglavnom. I poslednja još nezavršena Rasputnica G - Resnik. Kod nas je fijasko radili Rusi, Kinezi, EU. Uvek je fijasko...

spatiotecte":19dyhi2v je napisao(la):
WLAB ja se samo osvrcem na tehnicke karakteristike pomenutih projekata, dakle sta je moguce postici u kontekstu da se ti projekti tako i izvedu na terenu.

Shvati već jednom da to što pruga ide pravo bez krivina nije tehnička karakteristika za 300 km/h. Po tvojoj teoriji mogla bi onda biti i za 400 km/h.
 
WLABmz,Spatio govori o geometriji same trase pruge. O denivelisanju svih pruznih prelaza i mogućnosti povećanja brzine u nekoj buducnosti a koje je ne bi bilo moguće da se radi standardno trasiranje koloseka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561992#p561992:scwb7xbh je napisao(la):
mvbg1 » Sub Avg 25, 2018 12:22 pm[/url]":scwb7xbh]WLABmz,Spatio govori o geometriji same trase pruge. O denivelisanju svih pruznih prelaza i mogućnosti povećanja brzine u nekoj buducnosti a koje je ne bi bilo moguće da se radi standardno trasiranje koloseka.

Mešovite pruge su za do 200 km/h. Za brzine preko 200 km/h se pravi potpuno nezavisna trasa kojom ne idu teretni vozovi. Može biti geometrija i za 500 km/h, ali ako je pruga za mešoviti saobraćaj, džaba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561986#p561986:2cbfqauk je napisao(la):
WLABmz » 25 Aug 2018 10:55 am[/url]":2cbfqauk]
Дошљак":2cbfqauk je napisao(la):
Већ имамо фијаско са пругом ка Панчеву.

I sa svim ostalim remontovanim deonicama uglavnom. I poslednja još nezavršena Rasputnica G - Resnik. Kod nas je fijasko radili Rusi, Kinezi, EU. Uvek je fijasko...

А шта је проблем код новоремонтованих деоница, са пругом ка Панчеву и осталим деоницама које су ремонтовали Руси нпр. ја не знам ништа о томе? А стекао сам утисак из медија да је РЖД баш добра компанија и да професионално и квалитетно раде? У чему је проблем конкретно? :(
 
Да кажемо да је до неке мере пруга добро одрађена, али да је остала неискоришћеног потенцијала.
 
Verovatno je prvi problem u sumanutim projektnim zadacima. Najdrastičniji primer je pruga za Pančevo, gde su RUŠILI Mrkine nadvožnjake preko Zrenjaninskog puta iz 2000.g. koji su bili ograničeni na 80km/h, da bi ih zamenili novima koji mogu preko 100km/h, a onda su stari kolosek na Pančevačkom mostu, koji se nalazi U PRODUŽETKU tih zamenjenih nadvožnjaka, izostavili iz projekta rekonstukcije i ostavili ga onako na laganoj vožnji od 20km/h kakav je i bio.
Ako to nije za izvođenje pred streljački vod onda ne znam šta je.
 
Zasto je onda cela pruga ogranicena na 100 ako je uradjena za 120 ako postoji samo problem na tom delu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561996#p561996:3gbe26f3 je napisao(la):
WLABmz » 25 Aug 2018 11:55 am[/url]":3gbe26f3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561992#p561992:3gbe26f3 je napisao(la):
mvbg1 » Sub Avg 25, 2018 12:22 pm[/url]":3gbe26f3]WLABmz,Spatio govori o geometriji same trase pruge. O denivelisanju svih pruznih prelaza i mogućnosti povećanja brzine u nekoj buducnosti a koje je ne bi bilo moguće da se radi standardno trasiranje koloseka.

Mešovite pruge su za do 200 km/h. Za brzine preko 200 km/h se pravi potpuno nezavisna trasa kojom ne idu teretni vozovi. Može biti geometrija i za 500 km/h, ali ako je pruga za mešoviti saobraćaj, džaba.

Ovo nije tacno, pruga Ingolstadt-Nirnberg ima profil za 300 km/h, sa tom brzinom je isplotisana, profil 21 promila (prilicno brdovit teren, trasa od Dunavskog korita preko brdskog podrucja Frankenalba). Zakonsko je dozvoljen mesoviti transport (doduse teretni samo u nocnim casovima). Bilo je sudskih procedura sto DB nije dozvojavao teretni saobracaj ali zakonsko ta odluka se nemoze braniti:

Weder die Bedingungen, die an die Zulassung der von der EBO abweichenden
zulässigen Geschwindigkeit von 300 km/h für bestimmte Züge im Abschnitt
Nürnberg–Ingolstadt geknüpft sind (Entscheidung des Bundesministeriums für
Verkehr, Bau und Stadtentwicklung vom 19. Mai 2006 – EW 15/32.31.01/25
DB 06), noch die Richtlinie des Eisenbahn-Bundesamtes „Anforderungen des
Brand- und Katastrophenschutzes an den Bau und den Betrieb von Eisenbahn-
tunneln“ schließen Güterverkehr in den Zeiten aus, in denen auf dem gesamten
Streckenabschnitt kein Reiseverkehr stattfindet.

Jedina trasa DB gde teretni saobracaj nije bio predviden je Keln-Frankfurt Flughafen (300 km/h). Ima 35 promila uspona.

Auf der nur für den schnellen Personenfernverkehr konzipierten Neubaustrecke
Köln – Rhein-Main wurde in den 1990er Jahren ein Verkehrsaufkommen
von 25 Millionen Fahrgästen prognostiziert. Tatsächlich wurde trotz der Zuwächse
nur rund die Hälfte des prognostizierten Aufkommens erreicht (vgl.
Eisenbahntechnische Rundschau, 41 (1992), Heft 7/8, S. 475 ff.).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562153#p562153:1psbty8m je napisao(la):
spatiotecte » Ned Avg 26, 2018 10:30 am[/url]":1psbty8m]Zasto je onda cela pruga ogranicena na 100 ako je uradjena za 120 ako postoji samo problem na tom delu?

Tu ne saobraća voz koji može da ide preko 100 km/h. Mada pitanje je da li je zaista pruga urađena za 120 km/h. Stari kolosek na kojem je pre remonta bila brzina 100 km/h nije ni remontovan, već samo izrešetan. A na nekim mestima su se već pojavile lagane vožnje i na novom koloseku.

@orjen, da tačno je, ali kao što kažeš, teretni saobraćaj je samo noću, a i 21 promil dosta veliki uspon za teretne vozove. I sigurno je održavanje pruge za 300 km/h sa teretnim vozovima mnogo skuplje nego samo sa HS vozovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562195#p562195:crlve8o5 je napisao(la):
WLABmz » 26 Aug 2018 02:08 pm[/url]":crlve8o5]
A na nekim mestima su se već pojavile lagane vožnje i na novom koloseku.

Шта је разлог увођења лагане вожње. Пруга је ваљда још у гарантном року.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562195#p562195:z1s9gq9i je napisao(la):
WLABmz » 26 Aug 2018 02:08 pm[/url]":z1s9gq9i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562153#p562153:z1s9gq9i je napisao(la):
spatiotecte » Ned Avg 26, 2018 10:30 am[/url]":z1s9gq9i]Zasto je onda cela pruga ogranicena na 100 ako je uradjena za 120 ako postoji samo problem na tom delu?

Tu ne saobraća voz koji može da ide preko 100 km/h. Mada pitanje je da li je zaista pruga urađena za 120 km/h. Stari kolosek na kojem je pre remonta bila brzina 100 km/h nije ni remontovan, već samo izrešetan. A na nekim mestima su se već pojavile lagane vožnje i na novom koloseku.

@orjen, da tačno je, ali kao što kažeš, teretni saobraćaj je samo noću, a i 21 promil dosta veliki uspon za teretne vozove. I sigurno je održavanje pruge za 300 km/h sa teretnim vozovima mnogo skuplje nego samo sa HS vozovima.

Znam da RVR ne moze da ide preko 95 km/h u sluzbi BG Voza ali pitam teoretski kad bi prosla neka 444 ili 441 da li bi mogla da vozi 120 ili postoji ogranicenje na 100 iz nekog razloga na celoj trasi.
 
Ljudi, živite u Srbiji. Kakva garancija? Gotovo nijedna remontovana pruga nema do kraja brzinu po projektu.
 
Infrastruktura železnice Srbije pokrenula akciju "Džogirajmo uz vozove":

40138728_10216742790343333_7095963014456672256_o.jpg


Između Ostrovice i Dolca na Koridoru X za nedelju dana drugi put na istom mestu iskočila iz šina lokomotiva teretnog voza pri brzini od 10 km/h.
 
Jel samo mi imamo problem sa suncem i brzinama krivinama sta drugi rade prave hladovinu ...
 
Vrh