Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pogledom na radove na donjem stroju na deonici Stara Pazova - Inđija mislim da će biti uspeh ako vozovi budu išli 140 km/h...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563437#p563437:2260d6ea je napisao(la):
WLABmz » 30 Aug 2018 05:32 pm[/url]":2260d6ea]Pogledom na radove na donjem stroju na deonici Stara Pazova - Inđija mislim da će biti uspeh ako vozovi budu išli 140 km/h...
Po čemu si to zaključio?
 
On je glavni ekspert bog i batina carska se ne porice a radovi tek poceli
Mvbg1 mojne se kacis sa mega autoritetom preskupim vagonom
 
Ćutim do decembra (ako radovi budu gotovi u roku). Hajka je zbog potpornog zida. Nadam se da neće biti nove hajke...
 
Ja ne znam kako je moguce na onom snimku prognozirati neku brzinu?
Voleo bi da cujem to objasnjenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563425#p563425:3usan8sp je napisao(la):
Nikola NS » 30 Aug 2018 04:07 pm[/url]":3usan8sp]Станица Бешка је тренутно на стационажи 52+952, а нова станица ће бити на стационажи 54+032. И садашња станица је на самом крају насеља, а нова ће бити још километар даље, у њивама. Тешко да ће неко моћи пешака до нове станице, можда бициклом (мада зими ни то), а сумњам и да ће Ласти, која иначе обавља аутобуски превоз у том делу Срема, бити у интересу да усклади своје поласке са поласцима и доласцима возова.
...
Не видим зашто би био проблем да се направе стајалишта Бешка и Чортановци. Свакако то неће бити права брза пруга неће сваких 5 минута туда пролазити брзи возови па да ова стајалиште ремете саобраћај.

A ne vidim ni problem da se organizuje kružna linija koja bi išla iz oba sela do nove stanice, pa i u Švajcarskoj koja je drastično naprednija oid nas, a pogotovo mnogo više koristi vozove, nema stajalište u svakom selu na glavnoj pruzi, ali šta ima?
Lokalni autobus koji je u nadležnosti državne Pošte koji ima sinhronizovane polaske/dolaske sa vozovima na ž. stanici, i koji vozi do okolnih sela. Jesmo li mi toliko ludi da ne možemo i takve jednostavne stvari primeniti (za one sa pokazima on važi i za ovu liniju, a mogu i da se kupe karte na železnici koje automatski imaju uključen taj dodatak za bus - jeftinije nego da se kupuju posebne karte).
Mnogo je pametnije i efikasnije imati kratke lokalne autobusne linije koje "hrane" ž. stanice nego gomilu dugih autobuskih linija ili milion zaustavljanja na železničkim prugama. Em je obrt autobusa mnogo kraći (nema mnogo opasnosti od kašnjenja kao na dugim linijama), em se obezbedi da je primarni vid masovnog prevoza na veću daljinu železnica. Ok ovde su i dosada imali ž. stanicu, ali ako je povoljnije po saobraćaj na pruzi da se izgradi samo jedna, zajendička nova onda to tako treba i rešiti.
E sad naši ljudi treba da se nauče da presedanje sa jednog na drugi vid transporta nije najgora stvar na svetu. Naravno ovo presedanje mora uvek da bude pouzdano - a valjda ka tome treba da težimo, a ne da podređujemo celu infrastrukturu pretpostavci da će uvek vladati haos, kašnjenja i otkazivanja.
 
Све је то дивно, али ми нисмо Швајцарска. Није никакав проблем преседати када је веза добра, али ови наши генијалци нису способни на да омогуће преседање са воза на воз (видети под Лозница – Рума, а примера је још гомила), а камоли са воза на аутобус и обрнуто. Довољно је видети како је центар Београда повезан са Прокопом, а онда могу само да замислим како би Бешка и Чортановци били повезани са новом станицом Бешка.

Наравно да би требало спровести детаљнију анализу, али ми се чини да је за железницу јефтиније да направи пероне и надстрешницу за стајалишта уз једно додатно бављење воза (дакле, у стајалиштима Бешка и Чортановци уместо у новој станици Бешка) него да ангажује аутобуског превозника или сама купује аутобусе и плаћа гориво. Наравно, не би ту стајао сваки воз, већ само локални и евентуално неки убрзани (нпр. само у стајалишту Бешка).

А то допуњавање воза аутобусом би било одлично за нека места где нема пруге и није исплативо градити је или не може да се гради због топографије. Нпр. Златибор, Мокра гора и Дивчибаре су на 10–20 километара од пруге, тј. железничких станица на барској прузи, али нико до њих не иде возом јер нема превоза до крајњег одредишта. Ту би Србија воз могао да организује аутобусе и тако привуче још путника, нарочито туриста из Европе, који имају навику да путују возом.
 
Moguće je sve. BG voz tačan u minut je dovoljan dokaz. Samo treba da svako radi svoj posao.
 
28. marta 2018. rečeno:

Posle 13 godina 1. septembra krenuće i voz od Loznice do Beograda, koji će putovati 2 sata i 15 minuta, a od Šapca do Loznice 45 minuta.

Niti ide voz od Beograda do Loznice, niti može da ostvari vozno vreme od 2 sata i 15 minuta, niti se od Šapca do Loznice putuje 45 minuta. Tako otprilike izgledaju uvek neostvarena obećanja kada su u pitanju železnice.

Kada bi išao voz Beograd - Loznica, moglo bi da se ostvari vozno vreme od oko 3 sata, sa malim brojem usputnih stajanja.
 
A da sacekamo da krenu da vidimo koliko ce da putuje ...
 
@puskele

da li imaš u punoj rezoluciji trasu i profil?

Vučić je kazao da je pruga na Žeželjevom mostu projektovana za brzine od 160 kilometara na sat. “Taman toliko trebamo da požurimo”.

Još jedna laž. Deonica Petrovaradin - Novi Sad sa mostom na Dunavu je projektovana za 100 km/h.
 
Мост и јесте пројектован за брзине возова 160 км/ч (железнички) и 120 км/ч (теретни), што се лепо може прочитати на сајту Дел инга (http://www.deling.rs/lang_sr/references/bridges/dunav_zeleznicki.html), који је и пројектовао мост. Друга ствар је што пруга пре и после моста не омогућава 160 км/ч. Али тренутно смо на 30 км/ч тако да нам је и тренутних 80 км/ч на остатку деонице вртоглава брзина. Жао ми је што морам да браним вођу, али лукаво је смислио ову реченицу. Заправо, ово треба рећи због пројектаната којима би много лакше било да су пројектовали мост за брзину 100 км/ч, а не за 160 км/ч.

Иначе, због читавог циркуса око отварања и Флирта који је стајао насред моста, возови у то време нису саобраћали између Петроварадина и Новог Сад, већ је огранизован аутобуски превоз.
 
Trasa pruge je u punoj rezoluciji, nema jače...a profil pruge je kompresovan jer neće da okači original koji je 6mb.
 
Хтео бих да напоменем за ова стајалишта између Бешке и Инђије, да нису за поређења са сплетовима линија на двоколосечним пругама у Холандији и Швајцарској. Овде треба очекивати путничких возова 1 (један) брзи на сат, и 1 (један) локални на сат максимум у првих бар 10 година од пуштања у рад. Касније, до највише 4 пара полазака на сат у најоптерећеније доба дана.

У Холандији сам приметио да тамо где пруга није јако оптерећена не беже од чичкања стајалишта, као ни тамо где на јако оптерећеној прузи има 4 колосека.
 


Ja kad zumiram ovu kartu, vidim da nisu samo ispeglane krivine nego da od stanice Beske do stanice Petrovaradin pruga ide potpuno novom trasom.
Da li to znaci da ce stara pruga da se sacuva kao alternativni pravac u slucaju neke havarije?
 
И питање, да ли ће стара траса да се укида или може да се задржи за неке локалне возове типа НС-Бешка?
 
Dosljak, upravo sam to zaboravio da napomenem ali mislim da bi bilo jako korisno da se zadrzi ta stara trasa upravo zbog tih lokalnih vozova.
 
Их, људи, где ви живите? Баш ће у Србији да оставе стару трасу пруге...
 
Нажалост истина, већ имамо пар скоријих примера, чак и један мост који је остао без шина.
 
U principu, oni su skoro pa i mogli da razdvoje teretni i putnicki saobracaj kad se pogleda ova mapa.
Da li je moguce da ce da upropaste ovakvu priliku?
 
Ништа чудно, отприлике ће им изговор бити да нема толико саобраћаја да оправда трошкове одржавања две паралелне пруге. Можда би неко решење било да се стара пруга преда локалним самоуправама на управљање и одржавање по питању инфраструктуре, а Србија воз да се субвенционише да ту одржава путничке локалне линије, али опет се плашим да наше локалне самоуправе још нису дорасле том изазову.
 
Ja vidim ogromni potencijal u ocuvanju obe pruge, za mene one nisu konkurentne vec se dopunjuju a i ocuvanje stare omogucava vecu propusnu moc jer spori lokalni vozovi ne bi pravili zastoj ovim brzim sto ce ici 200/h.
 
Vrh