spatiotecte
Professional
- Učlanjen(a)
- 09.02.2007.
- Poruke
- 15.369
- Pohvaljen
- 17.441
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561188#p561188:x98vu2ni je napisao(la):roland » 22 Aug 2018 03:26 pm[/url]":x98vu2ni]Ne vidim tu neku viziju, zadužićemo se 6+ milijardi evra da bi podigli brzinu na 200km/h na trasi od Preševa do Subotice, i koliko sam razumeo mi ni nemamo vozove za te brzine (znači imaćemo trošak i kupovine novih vozova), a za pola od tih para bi mogli da podignemo na svim važnijim prugama brzine na 80-120 km/h.spatiotecte":x98vu2ni je napisao(la):Planirana je druga transa radova od 2 miliarde evra da se modernizuje pruga Beograd-Nis da bude i ona za 200.
Takodje postoji projekat za Nis- Presevo za brzinu od 200.
Tako da ce u neku doglednu buducnost kompletan tranzit preko Srbije biti modernizovan.
Za pravac ka Zagrebu ce Srbija zajedno sa Hrvatskom traziti EU fondove da se pruga podigne na 160.
Tako da ipak postoji jedna globalna vizija da se modernizuju razni pravci na teritoriji Srbije.
Ako smo poslednjih 30 godina imali železnicu u propadanju, sa prosečnim brzinama od 40 km/h i manje, ne vidim zašto bi ulupali pare u samo jedan pravac gde ćemo imati brzine od 200 km/h a svi ostali pravci će čekati na rekonstrukciju ko zna koliko jer para neće biti.
@Roland
Ulaze se vecina para na taj jedan pravac zato sto taj pravac prihoduje 70% celokupnih prihoda Zeleznice.
Ponavljam da od demontiranog materijala koridora 10 se modernizuju i sporedni pravci tako da i ostale pruge imaju benefit od rekonstrukcije vaznih koridora.
Ulagati ravnomerno u sve pravce bi znacilo da su svi pravci jednaki i da svi donose istu kolicinu novca a to nije slucaj.
Inace nikad nije renovirano toliko pruga u Srbiji u poslednjih 30 godina. Ovo sto se desava je svakako dobra stvar za zeleznicu.
Podseticu da je 90ih i 2000ih remontovano godisnje u proseku 8 km!