Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561188#p561188:x98vu2ni je napisao(la):
roland » 22 Aug 2018 03:26 pm[/url]":x98vu2ni]
spatiotecte":x98vu2ni je napisao(la):
Planirana je druga transa radova od 2 miliarde evra da se modernizuje pruga Beograd-Nis da bude i ona za 200.
Takodje postoji projekat za Nis- Presevo za brzinu od 200.
Tako da ce u neku doglednu buducnost kompletan tranzit preko Srbije biti modernizovan.

Za pravac ka Zagrebu ce Srbija zajedno sa Hrvatskom traziti EU fondove da se pruga podigne na 160.
Tako da ipak postoji jedna globalna vizija da se modernizuju razni pravci na teritoriji Srbije.
Ne vidim tu neku viziju, zadužićemo se 6+ milijardi evra da bi podigli brzinu na 200km/h na trasi od Preševa do Subotice, i koliko sam razumeo mi ni nemamo vozove za te brzine (znači imaćemo trošak i kupovine novih vozova), a za pola od tih para bi mogli da podignemo na svim važnijim prugama brzine na 80-120 km/h.
Ako smo poslednjih 30 godina imali železnicu u propadanju, sa prosečnim brzinama od 40 km/h i manje, ne vidim zašto bi ulupali pare u samo jedan pravac gde ćemo imati brzine od 200 km/h a svi ostali pravci će čekati na rekonstrukciju ko zna koliko jer para neće biti.

@Roland
Ulaze se vecina para na taj jedan pravac zato sto taj pravac prihoduje 70% celokupnih prihoda Zeleznice.
Ponavljam da od demontiranog materijala koridora 10 se modernizuju i sporedni pravci tako da i ostale pruge imaju benefit od rekonstrukcije vaznih koridora.

Ulagati ravnomerno u sve pravce bi znacilo da su svi pravci jednaki i da svi donose istu kolicinu novca a to nije slucaj.

Inace nikad nije renovirano toliko pruga u Srbiji u poslednjih 30 godina. Ovo sto se desava je svakako dobra stvar za zeleznicu.
Podseticu da je 90ih i 2000ih remontovano godisnje u proseku 8 km!
 
Видео сам да се за вагоне користи гаража Плавог воза у Топчидеру, највероватније за Барски воз. Иначе у станици Ресник се прави велика хала са неколико колосека, претпостављам да ће бити само за гаражирање локомотива, јер није превише дугачка.
 
Седам у ауто и идем да сликам само због тебе Дишо, таман да се провозам мало по селу. :lol: Ускоро слика.
 
file.php


Nemaju para da prave TPS Kijevo pa prave ovakcu smesnu improvizaciju?
 
Kakva smešna improvizacija?
Jeste li se raspitali o kakvoj je hali reč i čemu će služiti?
Ovo nije nikakva hala za lokomotive ili bilo kakvo postrojenje karga ili Srbija Voza već hala za varioce koji pripadaju infrastrukturi. Oni su do sad bili stacionirani na devetom koloseku u onih par starih vagona a njihove drezine na osmom. Ovom rekonstrukcijom stanice Resnik najzad dobijaju svoje prostorije i svoje koloseke.
Večito neki hejt i paušalni zaključci.
 
Odlicno da ih skuce konacno negdje kako treba .
Znaci mogli bi namaci negdje pare i za tps kjevo
 
Jedan od Duletovih video radova iz prošle godine, Rakovica. Komentari stranaca su prilično upečatljivi.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GKPDhTCffNw[/youtube]
 
Ovaj snimak daje pravu sliku u kolikom stanju raspada je železnica u Srbiji. U komentarima ispod videa, Dule navodi da se skoro svake nedelje dešava iskliznuće voza na pruzi ka Maloj Krsni. Srećom pa vozovi idu 10 km/h pa ne može da se desi neka strašna havarija ili nesreća.
I sad, umesto da koliko toliko upristojimo glavne pružne pravce u Srbiji, mi ćemo da uložimo brdo para na jedan pravac kako bi vozovi išli 200 km/h.
spatiotecte":3jjnox79 je napisao(la):
Ulaze se vecina para na taj jedan pravac zato sto taj pravac prihoduje 70% celokupnih prihoda Zeleznice.
Ponavljam da od demontiranog materijala koridora 10 se modernizuju i sporedni pravci tako da i ostale pruge imaju benefit od rekonstrukcije vaznih koridora.

Ulagati ravnomerno u sve pravce bi znacilo da su svi pravci jednaki i da svi donose istu kolicinu novca a to nije slucaj.

Inace nikad nije renovirano toliko pruga u Srbiji u poslednjih 30 godina. Ovo sto se desava je svakako dobra stvar za zeleznicu.
Podseticu da je 90ih i 2000ih remontovano godisnje u proseku 8 km!
Železnica najveći deo prihoda ostvaruje od teretnih vozova, a teretni vozovi idu maksimalnom brzinom od 120 km/h. Šta će teretnom vozu pruga od 200 km/h?
I na kraju krajeva, kad se rade veliki infrastrukturni projekti najbolje je da glavni izvođači budu domaće građevinske firme - zapošljava se domaća radna snaga, pare ostaju u zemlji, naši stručnjaci stiču iskustvo i firme dobijaju reference. A mi se zadužujemo enormno da bi nam gradile strane firme one projekte koji njima odgovaraju.
Postajem sve više uveren da jedini kriterijum prilikom ugovoranja novih projekata našim vlastodršcima jeste - to da li će moći da organizuju svečano otvaranje u predizbornoj kampanji. Nije bitno ni kolika je kamata na kredit, ni ko su izvođači, ni da li nam je taj projekat prioritetan, samo da se može uslikati pred izbore kako preseca crvenu vrpcu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561363#p561363:3lqngo1a je napisao(la):
roland » 23 Aug 2018 08:57 am[/url]":3lqngo1a]Ovaj snimak daje pravu sliku u kolikom stanju raspada je železnica u Srbiji. U komentarima ispod videa, Dule navodi da se skoro svake nedelje dešava iskliznuće voza na pruzi ka Maloj Krsni. Srećom pa vozovi idu 10 km/h pa ne može da se desi neka strašna havarija ili nesreća.

Nemoj da "hejtuješ"...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561363#p561363:1fadthe4 je napisao(la):
roland » 23 Aug 2018 08:57 am[/url]":1fadthe4]Ovaj snimak daje pravu sliku u kolikom stanju raspada je železnica u Srbiji. U komentarima ispod videa, Dule navodi da se skoro svake nedelje dešava iskliznuće voza na pruzi ka Maloj Krsni. Srećom pa vozovi idu 10 km/h pa ne može da se desi neka strašna havarija ili nesreća.
I sad, umesto da koliko toliko upristojimo glavne pružne pravce u Srbiji, mi ćemo da uložimo brdo para na jedan pravac kako bi vozovi išli 200 km/h.
spatiotecte":1fadthe4 je napisao(la):
Ulaze se vecina para na taj jedan pravac zato sto taj pravac prihoduje 70% celokupnih prihoda Zeleznice.
Ponavljam da od demontiranog materijala koridora 10 se modernizuju i sporedni pravci tako da i ostale pruge imaju benefit od rekonstrukcije vaznih koridora.

Ulagati ravnomerno u sve pravce bi znacilo da su svi pravci jednaki i da svi donose istu kolicinu novca a to nije slucaj.

Inace nikad nije renovirano toliko pruga u Srbiji u poslednjih 30 godina. Ovo sto se desava je svakako dobra stvar za zeleznicu.
Podseticu da je 90ih i 2000ih remontovano godisnje u proseku 8 km!
Železnica najveći deo prihoda ostvaruje od teretnih vozova, a teretni vozovi idu maksimalnom brzinom od 120 km/h. Šta će teretnom vozu pruga od 200 km/h?
I na kraju krajeva, kad se rade veliki infrastrukturni projekti najbolje je da glavni izvođači budu domaće građevinske firme - zapošljava se domaća radna snaga, pare ostaju u zemlji, naši stručnjaci stiču iskustvo i firme dobijaju reference. A mi se zadužujemo enormno da bi nam gradile strane firme one projekte koji njima odgovaraju.
Postajem sve više uveren da jedini kriterijum prilikom ugovoranja novih projekata našim vlastodršcima jeste - to da li će moći da organizuju svečano otvaranje u predizbornoj kampanji. Nije bitno ni kolika je kamata na kredit, ni ko su izvođači, ni da li nam je taj projekat prioritetan, samo da se može uslikati pred izbore kako preseca crvenu vrpcu.

Bas lepo sto si postavio ovaj snimak, posto je Dulevoz upravo snimio mesto na koridoru X, kao sto mozes videti stanje je na pojedninim mestima alarmantno tako da si dao jos jedan razlog u prilog modernizacije tog istog koridora.

Sto se tice tereta, on ide 120 km/h max ali on moze ici na mesovitoj pruzi za saobracaj tako da nema razloga da se putnicki saobracaj ogranicava na istu brzinu kao teretni.

Sto se tice domacih firmi koje izvode posao, ja im nista ne bi dao da rade sa zeleznicom osim da budu podizvodjaci nekoj stranoj firmi posto kad nasi vrse remont to bude uradjeno na katastrofalan nacin, imamo primera koliko hoces remontovanih deonica koje su posle par godina Vmax 50 ili novoremotovane donice sa laganim voznjama. Neka hvala...

I najvaznija star, pruga za 200 izbacuje automatski konkurentnost autobusa na svakom pravcu a to je nesto sto treba iskoreniti iz nasih transportnih navika. Naterati sto vise putnika da koriste vozove a ne autobuse kad god je to moguce. Em je voz brzi em ne zagadjuje.

Ovako ces se voziti kao covek 200 km/h, videces, prijaceti mnogo vise nego klackanje u busu Subotica Trans-a.
 
Није брзина једини, а далеко од тога да је најважнији фактор при избору вида превоза у путничком саобраћају. Тачност, поузданост, удобност и безбедност су подједнако важни, при чему је важност коју неко прописује сваком од ових фактора ствар личног избора. Сви добро знамо како железница тренутно стоји по питању сваког од ових фактора. Када би се остала четири фактора довела на пристојан ниво, питање да ли је брзина 160 или 200 км/ч би било много мање битно, да не кажем скоро небитно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561382#p561382:1u72wujy je napisao(la):
spatiotecte » Thu Aug 23, 2018 11:19 am[/url]":1u72wujy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561363#p561363:1u72wujy je napisao(la):
roland » 23 Aug 2018 08:57 am[/url]":1u72wujy]Ovaj snimak daje pravu sliku u kolikom stanju raspada je železnica u Srbiji. U komentarima ispod videa, Dule navodi da se skoro svake nedelje dešava iskliznuće voza na pruzi ka Maloj Krsni. Srećom pa vozovi idu 10 km/h pa ne može da se desi neka strašna havarija ili nesreća.
I sad, umesto da koliko toliko upristojimo glavne pružne pravce u Srbiji, mi ćemo da uložimo brdo para na jedan pravac kako bi vozovi išli 200 km/h.
spatiotecte":1u72wujy je napisao(la):
Ulaze se vecina para na taj jedan pravac zato sto taj pravac prihoduje 70% celokupnih prihoda Zeleznice.
Ponavljam da od demontiranog materijala koridora 10 se modernizuju i sporedni pravci tako da i ostale pruge imaju benefit od rekonstrukcije vaznih koridora.

Ulagati ravnomerno u sve pravce bi znacilo da su svi pravci jednaki i da svi donose istu kolicinu novca a to nije slucaj.

Inace nikad nije renovirano toliko pruga u Srbiji u poslednjih 30 godina. Ovo sto se desava je svakako dobra stvar za zeleznicu.
Podseticu da je 90ih i 2000ih remontovano godisnje u proseku 8 km!
Železnica najveći deo prihoda ostvaruje od teretnih vozova, a teretni vozovi idu maksimalnom brzinom od 120 km/h. Šta će teretnom vozu pruga od 200 km/h?
I na kraju krajeva, kad se rade veliki infrastrukturni projekti najbolje je da glavni izvođači budu domaće građevinske firme - zapošljava se domaća radna snaga, pare ostaju u zemlji, naši stručnjaci stiču iskustvo i firme dobijaju reference. A mi se zadužujemo enormno da bi nam gradile strane firme one projekte koji njima odgovaraju.
Postajem sve više uveren da jedini kriterijum prilikom ugovoranja novih projekata našim vlastodršcima jeste - to da li će moći da organizuju svečano otvaranje u predizbornoj kampanji. Nije bitno ni kolika je kamata na kredit, ni ko su izvođači, ni da li nam je taj projekat prioritetan, samo da se može uslikati pred izbore kako preseca crvenu vrpcu.

Bas lepo sto si postavio ovaj snimak, posto je Dulevoz upravo snimio mesto na koridoru X, kao sto mozes videti stanje je na pojedninim mestima alarmantno tako da si dao jos jedan razlog u prilog modernizacije tog istog koridora.

Sto se tice tereta, on ide 120 km/h max ali on moze ici na mesovitoj pruzi za saobracaj tako da nema razloga da se putnicki saobracaj ogranicava na istu brzinu kao teretni.

Sto se tice domacih firmi koje izvode posao, ja im nista ne bi dao da rade sa zeleznicom osim da budu podizvodjaci nekoj stranoj firmi posto kad nasi vrse remont to bude uradjeno na katastrofalan nacin, imamo primera koliko hoces remontovanih deonica koje su posle par godina Vmax 50 ili novoremotovane donice sa laganim voznjama. Neka hvala...

I najvaznija star, pruga za 200 izbacuje automatski konkurentnost autobusa na svakom pravcu a to je nesto sto treba iskoreniti iz nasih transportnih navika. Naterati sto vise putnika da koriste vozove a ne autobuse kad god je to moguce. Em je voz brzi em ne zagadjuje.

Ovako ces se voziti kao covek 200 km/h, videces, prijaceti mnogo vise nego klackanje u busu Subotica Trans-a.
Niko nije protiv modernizacije železnice, ali ovde opet imamo istu kvazilogiku kao kod Savskog amfiteatra - ili ćemo imati pacove i zmije ili Beograd na vodi, nemoguće je zamisliti nešto treće. Pa tako i za železnicu, ili ćemo imati raspadnutu železnicu kao na Duletovom videu, ili prugu za 200 km/h na koridoru X, ne postoji neka treća mogućnost.
Realno, postoji bezbroj mogućnosti, ali političari uvek izaberu jednu od lošijih i onda naprave lažnu dilemu - ili ostaje isto, ili će se uraditi onako kako su oni smislili.
Bojim se da ćemo doći u situaciju da ćemo ulupati brdo para u prugu od 200 km/h i na kraju nećemo ni koristiti tu prugu u punom potencijalu, niti ćemo imati dovoljno prihoda od te pruge da je valjano održavamo.
Metaforički rečeno, mi imamo prihode da vozimo fiat punto, ali smo uzeli kredit i kupili BMW, i posle par meseci vožnje BMW-a kad shvatimo da troši previše i da je održavanje preskupo, ima da nam BMW stoji u garaži i vozićemo ga samo za svečane prilike.
 
Ja ne gledam na stvari na taj nacin.
Vidim da vec 30 godina zapadne zemlje grade zajedno mrezu brzih pruga za 250-320 koja ima blizu 10000 km i ovu mogucnost vidim kao sansu da se na neki nacin pridruzimo toj mrezi, sto i jeste logican redosled dogadjaja i ideja brzih pruga evrope gde bi mogao da putujes vozom do 5-6 sati u neki strani glavni grad.
I rekao sam ti da se koristi kolosecni materijal sa koridora X da se remontuju ostali pravci, sta je tu problem, jednom krupnom investicijom renoviras jos par deonica na ostale pravce za 80km/h kao sto ti i prizeljkujes.

Ne razumem da u 21om veku kada nam se pruza prilika da neko zeli da kreditira prugu za 200 da se neki poput tebe bune sto idemo u buducnost i hvatamo korak za razvijenim svetom nego zele da se voze i dalje brzinama iz 19og veka.
 
Западне земље су западне земље и они иду неким сасвим другим путем, путем све дубље свестране интеграције. Ми тим путем не идемо нити треба да идемо. И ево у две реченице стигосмо... До политике.
 
Mi idemo putem EU i svi zakoni koji se ticu zeleznice su uskladjeni sa EU.
Signalizacija koja se postavlja na pruzi Beograd Budimpesta u sklopu projekta je evropska signalizacija za velike brzine ERTMS.
Tako da mi imamo itekako veze sa zapadom u ovom projektu jer se radi o pruzi koja nas upravo povezuje sa tim istim zapadom i njihovom mrezom.

Ne razumem toliki hejt prema jednom od retkih projekata ove vlade koji je pozitivan i koji donosi progres ovoj nazadnoj drzavi.
A vi biste da se vozite 80 na sat u 21om veku. E pa oprostite, ima nas u ovoj drzavi koji zelimo da moderni svet stigne i do Srbije, da se vozimo modernim vozovima koji idu 2 puta brze od autobusa a ne da gledamo preko spustenog umazanog prozora kako autoprevoz Kikinda opusteno pretice voz u kome se vozimo.
Ako vam se ne svidja moderan voz koji cepa 200, imacete i dalje seljobus, babe i dede sa torbuljacima pa slobodno uzivajte u nekim proslim vremenima.
 
А зашто је 160 премало? Зашто мора баш 200? Немам ништа против 200, али ако си трошкови драстично већи, зашто по сваку цену мора 200?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561492#p561492:3l7quwz3 je napisao(la):
Astrotrain » 23 Aug 2018 04:51 pm[/url]":3l7quwz3]А зашто је 160 премало? Зашто мора баш 200? Немам ништа против 200, али ако си трошкови драстично већи, зашто по сваку цену мора 200?
Zato sto je pruga za 160 obicna pruga sa pruznim prelazima u nivou koji ne omogucavaju dalji razvoj. Znaci drzava bi pukla pare za jednu infrastrukturu koja nema buducnost jer tih 160 bi bili plafon i narednih 100 godina bi bili ograniceni na tu brzinu.
Ovako dobijamo denivelisanu prugu potpuno savremenog profila i najviseg standarda sa velikim radijusima koji ce nam u buducnosti omoguciti da podizemo brzinu prema rastu standarda nase drzave.
I pored toga, izuzetno bitna stvar, nece se vise nikad desiti da neki kamion, autobus, traktor, pesak bude pokosen vozom jer su drumski tokovi potpuno odseceni od pruge.
A mi svake godine imamo desetine udesa tog tipa gde stradaju ljudi, ogromna materijalna steta, pocupane sine, branici, lokomotive ili garniture koje budu izbacene iz saobracaja na duze vreme i naravno ljudi koji gube zivot.
I svaki taj spaseni zivot vredi svaki ulozeni evro u ovu novu prugu.
 
Пружни прелази у нивоу нису криви што су неки људи идиоти.
 
Не можеш све људе заштити од самих себе и по сваку цену.
 
Vrh