STUDIJA izvodljivosti za modernizaciju pruge Beograd - Budimpešta mogla bi da bude završena za šest meseci, najavili su eksperti iz „Kineske železničke korporacije“ u četvrtak na sastanku sa Aleksandrom Antićem, ministrom saobraćaja. Samo dva dana nakon samita u Bukureštu, gde su se premijeri Srbije, Mađarske i Kine dogovorili o realizaciji ovog projekta, u Beograd je stigla delegacija na čelu sa Hi Huavuom, glavnim inženjerom kineskih železnica, sa zadatkom da od nadležnih u Srbiji dobije informacije o tome šta su potrebe naše železnice, da se upoznaju sa tehničkim detaljima i obiđu prugu.
U igri su dve varijante, kaže Antić. Obnova postojećeg i izgradnja drugog koloseka za brzine od 160 kilometara na sat, što je realno, ili izgradnja potpuno nove pruge za velike brzine, što u ovom trenutku srpskoj strani ne odgovara zbog mešovitog saobraćaja, jer teretni vozovi ne mogu da saobraćaju velikim brzinama. Ako se radi modernizacija pruge za brzine od 160 kilometara, procenjena vrednost radova na našoj teritoriji je 885 miliona evra, dok je stanje infrastrukture u Mađarskoj lošije i za njihov deo vrednost posla je oko 1,5 milijardi evra.
- Nema nikakvih prepreka za realizaciju ovog projekta - naveo je Antić. - Biće formiran tehnički tim čiji je zadatak da istraži koje je rešenje najbolje za prugu Beograd - Budimpešta, nakon čega će moći da se prave ozbiljnije procene. Ovaj projekat je na samitu u Bukureštu ocenjen kao najkonkretniji. Naravno, moramo da vodimo računa i o finansijskom delu, jer javni dug ne sme da pređe limit i obaveze po novim zaduženjima moraju da se pomere na period posle 2016. godine. Koncesija za modernizaciju pruge nije realan model i nisu nam poznata takva iskustva u Evropi. Možda bi ta opcija bila moguća samo ako se gradi nova pruga za velike brzine.