Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545692#p545692:2saikc4u je napisao(la):
Sam-2 » Pon Jun 18, 2018 11:59 am[/url]":2saikc4u]
Na Hrvatskim zeleznicama su kupili nagibne vozove, ali nakon brojnih incidenata -povuceni su..

Nisu povučeni, voze redovno za Split.

Sam-2":2saikc4u je napisao(la):
Cesi vec gledaju da se ratosiljaju svojih garnitura kupljenih pre 15-tak godina, no necemo se uhvatiti na udicu kao komsije "Srboljubi"..

To nije tačno, čak su ih skoro remontovali.

Sam-2":2saikc4u je napisao(la):
Sistem samonaginjanja vozila -Pendolino/Fiat, ima nesto prednosti jer dodatnim naginjanjem vozila omogucava voznju sa
do 50% vecom brzinom, ali ima jedan velikiki minus...Bolje reci dva minusa..

U praksi dozvoljavaju 10-25% veću brzina.

Inače, zbog skupog održavanja i nepouzdanosti sistema ICE-T u Nemačkoj i Pendolino u Poljskoj saobraćaju sa isključenom nagibnom tehnikom.
 
Iskreno- ta promena mi je promakla..
Znam da su nakon dva udesa i silnih kvarova, povukli HZ nagibne.. Putovah klasicnom garniturom zimus.

A za CD pendolina sam slusao njihove jadikovke da bi ih sutra prodali jer im je ekonomski obrt ispod nule..
Odrzavanje garnitura je uzasno skupo..Zato bi ih se oslobodili..

Prihvatam da Cehe mozda nisam dobro razumeo ???
Upravo ti sam napominjes da su i Nemci digli ruke od nagibne tehnike...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545696#p545696:38yi65mf je napisao(la):
WLABmz » Pon Jun 18, 2018 11:24 am[/url]":38yi65mf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545692#p545692:38yi65mf je napisao(la):
Sam-2 » Pon Jun 18, 2018 11:59 am[/url]":38yi65mf]
Na Hrvatskim zeleznicama su kupili nagibne vozove, ali nakon brojnih incidenata -povuceni su..

Nisu povučeni, voze redovno za Split.

Nije tačno , od svih kupljenih nagibnih vozova, njih 6 koliko je HŽ kupio, samo je 1 ispravan i vozi, doduše između Zagreba i Splita postoje svega 3 linije, od toga 2 saobraćaju cijelu godinu. Noćna linija je uvijek klasična kompozicija plus vagon za auta i spavaća kola, 1 dnevna linija je je također klasična kompozicija od uglavnom 2 ili 3 vagona, a na ovoj trećoj bude nagibni voz svaki drugi dan, tj jedna dan iz zagreba za Split , drugi dan iz Splita za Zagreb, i to je taj jedan jedini ispravan, dok na toj istoj liniji kada npr. iz Zagreba za Split ide nagibni, iz Splita za Zagreb ide klasična kompozicija. Treba malo proguglati mislim da u 24 sata.hr ima članak u kom je detaljno objašnjeno šta se desilo sa tim vozovima, uglavnom dva su stradala potpuno pri iskliznuću, ostali imaju velike kvarove i stoje. Kada je HŽ kupio te vozove mislili su lošu ličku prugu, koja ima jako puno uspona i zavoja savladati tim vozovima koji bi kao išli brže, međutim pruga je izuzetno lošta pa je sve to kao rezultat imalo mnogo nesreća, a vrhunac je bila ona najpoznatija kod Splita kada je poginulo 6 ljudi i od tada su manje više povučeni ti vozovi.
 
mario94":scxjg8uh je napisao(la):
Nije tačno , od svih kupljenih nagibnih vozova, njih 6 koliko je HŽ kupio, samo je 1 ispravan i vozi,.

Hvala Mario, to i jeste ono sto sam i hteo napisati bez zalaska i detalje... HZ nije imao srece sa Nagibnjacima.. :(

Ja se samo nadam da ZS ne podlegnu politickim pritiscima (bankarskim) i kupe nesto jeftino nagibno za srpske pruge.. :rant:

I nije prvi put da neka hvaljena Hi-tec novotarija za zeleznicu, prodje neslavno u eksploataciji..
Setimo se "gumiranih" tockova na IC vozovima preko 250- kmh, i hitnog povlacenja istih nakon otkrivanja uzroka
velikog udesa IC voza kod Enchede-a, sa preko 150 mrtvih.. Celik je celik... :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545729#p545729:2kqhlgzi je napisao(la):
mario94 » 18 Jun 2018 01:07 pm[/url]":2kqhlgzi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545696#p545696:2kqhlgzi je napisao(la):
WLABmz » Pon Jun 18, 2018 11:24 am[/url]":2kqhlgzi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545692#p545692:2kqhlgzi je napisao(la):
Sam-2 » Pon Jun 18, 2018 11:59 am[/url]":2kqhlgzi]
Na Hrvatskim zeleznicama su kupili nagibne vozove, ali nakon brojnih incidenata -povuceni su..

Nisu povučeni, voze redovno za Split.

Nije tačno , od svih kupljenih nagibnih vozova, njih 6 koliko je HŽ kupio, samo je 1 ispravan i vozi, doduše između Zagreba i Splita postoje svega 3 linije, od toga 2 saobraćaju cijelu godinu. Noćna linija je uvijek klasična kompozicija plus vagon za auta i spavaća kola, 1 dnevna linija je je također klasična kompozicija od uglavnom 2 ili 3 vagona, a na ovoj trećoj bude nagibni voz svaki drugi dan, tj jedna dan iz zagreba za Split , drugi dan iz Splita za Zagreb, i to je taj jedan jedini ispravan, dok na toj istoj liniji kada npr. iz Zagreba za Split ide nagibni, iz Splita za Zagreb ide klasična kompozicija. Treba malo proguglati mislim da u 24 sata.hr ima članak u kom je detaljno objašnjeno šta se desilo sa tim vozovima, uglavnom dva su stradala potpuno pri iskliznuću, ostali imaju velike kvarove i stoje. Kada je HŽ kupio te vozove mislili su lošu ličku prugu, koja ima jako puno uspona i zavoja savladati tim vozovima koji bi kao išli brže, međutim pruga je izuzetno lošta pa je sve to kao rezultat imalo mnogo nesreća, a vrhunac je bila ona najpoznatija kod Splita kada je poginulo 6 ljudi i od tada su manje više povučeni ti vozovi.
Da li iko planira elektrifikaciju pruge Split-Karlovac, ili dokle već ima el. voda?
 
Koliko znam o tome nema govora, ta pruga je veoma neisplativa, održavaju je tek reda radi, vozova je tamo jako malo, u zimskom periodu tek 2 dnevno, autobusni prijevoznici i u hr vode glavnu riječ, od Knina do Zadra je pruga toliko katastrofe da već 5 godina nema vozova na toj relaciji već ide autobus umjesto voza čiji vozni red nije usklađen sa ni jednim vozom koji dođe iz zagreba, Npr. Voz iz Knina za Zadar ode 15 min prije nego što dođe voz iz Zagreba, možda zvuči nevjerovatno ali živa istina, doživio na vlastitom iskustvu. Za Šibenik ista situacija, kao da namjerno tjeraju putnike sa željeznice. Za razliku od vozova prema Splitu sa kojima sam putovao, vozovi za Bar mi se čine daleko organizovaniji sa više putnika, pivoljniji, znači govorim iz iskustva, jer sam putovao i za, Bar i za Split i Zadar, to što barski voz kasni nije ništa jel i hž nikad ne bude bez bar sat vremena kašnjenja, vjerovatno zbog loše pruge i prastare signalizacije između Splita i Ogulina. Na dijelu pruge od Ogulina do Karlovca pruga je elektrifikovana ali je loša vozi se 50,60 km/h najviše, jedino di valja je Karlovsc Zagreb, tu je rekomstruisana i vozi se fino 100-120 km/h. Eto malo sam vam opisao ukratko stanje na hž pošto sam podjednako proputovao hr, srb, cg i bih željeznicom pa malo znam kako di stvari stoje, neka izvine admin što izlazim van teme :)
 
Cvor knin je bio pod zicom iako je tu bio veliki dizel depo i unska pruga da nije bilo 90tih trebalo je u fazama sve pod zicu ici .
Nego da stavimo ovu trafo iz bg u kraljevo i stubove i zicu da iskoristimo da se ta pruga stavi pod zicu da ne zarastaju stubovi u korov
 
Mario, ne izlaziš iz okvira teme....Tema je Modernizacija Železnice, nigde se ne govori da li je u pitanju Beograd, Srbija, inostranstvo. A i hrvatska iskustva bi nam značila u smislu kako (ne) koristiti EU fondove.
 
Марио, супер, хвала за инфо. лепо је да нам неко одатле пренесе лична искуства. још када би нам дошао неки Словенац и Македонац да нам пренесу њихова искуства, таман би имали лепу слику о стању пруга на ЕксЈу простору
 
Železnica Zagreb-Split je namerno zanemarena ne bi li se što više putovalo autocestom Dalmatinom, koja osim letnjih meseci zvrji prazna i nikada im se neće isplatiti. Zamislite da više ljudi u Dalmaciju ide vozom iz Zagreba-pa nastala bi potpuna propast sa otplatom kredita za taj autoput. Hteli su da je daju u koncesiju, mislim da su na kraju odustali. S druge strane-voz za Bar je popularniji jer nema autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545882#p545882:1f4abxy0 je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Jun 18, 2018 9:58 pm[/url]":1f4abxy0]Марио, супер, хвала за инфо. лепо је да нам неко одатле пренесе лична искуства. још када би нам дошао неки Словенац и Македонац да нам пренесу њихова искуства, таман би имали лепу слику о стању пруга на ЕксЈу простору
Nema na čemu drug, zato smo tu. Najviše sam se navozao po Srbiji, po Hrvatskoj isto dosta ali manje nego po Srb, pi BIH sam putovao isto dosta puta ali tamo je baš katastrofa to se može samo zvati železnicom, kroz Makedoniju nisam, bilo bi dobro da ima neko, kroz Sloveniju samo dva puta tako da ne znam baš mnogo, ali na prvi pogled je kod njih sve to ljepše i daleko daleko ispred Hrvatske i Srbije, ali u Hr i Srb se još nešto i vozi i ima koliko toliko putnika bar na koridorima, ali u Bosni strašno, od to malo pruga što imaju pola nije u funkciji, a sve skupa u cijeloj BiH ne znam da ima svega 20ak polazaka vozova u čitavoj državi, međunarodne su ukinili. Naprimer, voz koji je vozio na relaciji Tuzla Brčko vozio je samo ljeti zbog toga što nije bilo grijanje i nisu mogli da ga osiguraju i tako godinama, sada već par godina nema uopšte vozova i ta čuvena pruga zjapi prazna, tako da ima sve gore od goreg.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545887#p545887:x1ikeiy7 je napisao(la):
Vox91 » Pon Jun 18, 2018 10:17 pm[/url]":x1ikeiy7]Železnica Zagreb-Split je namerno zanemarena ne bi li se što više putovalo autocestom Dalmatinom, koja osim letnjih meseci zvrji prazna i nikada im se neće isplatiti. Zamislite da više ljudi u Dalmaciju ide vozom iz Zagreba-pa nastala bi potpuna propast sa otplatom kredita za taj autoput. Hteli su da je daju u koncesiju, mislim da su na kraju odustali. S druge strane-voz za Bar je popularniji jer nema autoputa.
Da upravo tako, autoput je skup i zjapi prazan, i da bi se ljudi naterali da putuju njime mora željeznica da se uništi
 
Sto se tice relacije Zagreb-Split (Knin), vozio sam se u prethodnih par godina nekoliko puta (svaki put je bio ovaj nagibni). Uvek je voz preprun, a nekoliko puta mi se desilo da vec dan ranije nema mesta u vozu i da moram na bus. Nikad nisam imao problema sa kasnjenjem, cesto imaju promocije iz Splita i iz Zagreba pa uzmem tu kartu i bude mi jeftinije nego kada kupujem do Knina.
 
Pa ne znam, moja iskustva su bila ovakva sve zavisi kako naletiš, ja sam išao zadnji put 2014.g., moguće da se od tada nešto i promjenilo. Recimo ja sam išao prije 5,6 puta najmanje i ni jednom nisam natrefio nagibni, ali baš ni jednom, kašnjenje najmanje 45min do sat vremena, noćni i više, tako da sve zavisi.
 
Ovo je bilo pre mesec dana, prosle godine i pre 2 godine. Ne znam da li je sigurna informacija da samo jedan ide jer uvek na nagibni naletim. Radio sam prosle god u Zagrebu par puta pa sam cesto isao i do Knina. Evo dve fotke:


 
Evo provjerio, nisam baš bio sto posto upravu (ali opet kažem vozio sam se zadnji put 2014.g.), voze dva od toga je jedan ispravan , a ovom drugom ne radi sistem naginjanja pa ne može svedno da vozi brže nego klasična kompozicija.
Kada je u pitanju popunjenost, budu i ti vozovi popunjeni u sezoni, ali ne može da se usporede nikako tri voza Zg- Split, od kojih noćni ima pet-šest putničkih vagona, a dnevni uglavnom imaju dva vagona (kada sam se ja vozio nikada više od dva vagona nisu imali) ili ovaj nagibni čiji kapacitet također odgovara kompoziciji od dva vagona. Za razliku od toga kada sam zadnji puta išao za Bar izbrojao sam 15 vagona, 12 putničkih , 2 za auta i restoran i tako slično i subotički , jedino dnevni ima manje vagona, otrpilike 5-6.
 
Tih 15 vagona je išlo u ljeto 2016.g., dali se u ove 2 god. nešto promjenilo , vidiću kada budem opet išao.
Možda ću malo da iskočim iz teme, ali na yt sam nedavno naletio slučajno na jedan video koji je svakako vrijedan pažnje i rijetko ima takvih snimaka, zanimljiv za sve ljubitelje željeznice, radi se o pruzi osijek-koprivnica, neko selo između, evo kako je to izgledalo prije samo 20-ak godina, i sam sam se iznenadio:
https://www.youtube.com/watch?v=5CJYMiRde_o
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545948#p545948:2su9vjkr je napisao(la):
mario94 » Tue Jun 19, 2018 10:29 am[/url]":2su9vjkr]Evo provjerio, nisam baš bio sto posto upravu (ali opet kažem vozio sam se zadnji put 2014.g.), voze dva od toga je jedan ispravan , a ovom drugom ne radi sistem naginjanja pa ne može svedno da vozi brže nego klasična kompozicija.
Kada je u pitanju popunjenost, budu i ti vozovi popunjeni u sezoni, ali ne može da se usporede nikako tri voza Zg- Split, od kojih noćni ima pet-šest putničkih vagona, a dnevni uglavnom imaju dva vagona (kada sam se ja vozio nikada više od dva vagona nisu imali) ili ovaj nagibni čiji kapacitet također odgovara kompoziciji od dva vagona. Za razliku od toga kada sam zadnji puta išao za Bar izbrojao sam 15 vagona, 12 putničkih , 2 za auta i restoran i tako slično i subotički , jedino dnevni ima manje vagona, otrpilike 5-6.

U sezoni ide i Adria direktno iz Budimpešte za Split.

Što se tiče pruge do Splita, ona je u dobrom stanju (remontirana 2000.-ih), brzine su takve kakve jesu zbog radijusa krivina. Brzine možeš vidjeti na ovoj karti: http://i.imgur.com/28LFn6T.png

Puno je veći problem što je HŽPP (HŽ Putnički Prijevoz) u totalnom rasulu, evo sad im fali lokomotiva i vlakova da održavaju vozni red. Pa do Splita često vozi bus. Nagibni se nažalost ne održavaju kako bi trebalo, van stroja su jer čekaju na redovni popravak.

Jedva čekam da se putnički promet liberalizira, pa da procvijeta kao što je i teretni otkad po našim prugama pod jednakim uvjetima voze OeBB, SŽ, PPD, Train Hungary...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546113#p546113:1bir0upu je napisao(la):
tragac » Tue Jun 19, 2018 9:50 pm[/url]":1bir0upu]vrlo lepa raspodela resursa, deonice od 140-160 između deonica od 60. Da li se te brzine stvarno i postižu u realnom saobraćaju?

Da, postižu se. je***o je stajati na peronu stajališta Čulinec (u Zagrebu) kad kraj tebe praši brzi iz Vinkovaca ili Optima sa 140 km/h.

Dionice koje su sad 160 su prije bile 50, tako da su prvo napadnute najkritičnije. Za kojih 5-10 godina će sve magistrale u nizinskoj Hrvatskoj biti dignute na 140-160 km/h.

Ovako izgleda prolazak sa 160: https://www.youtube.com/watch?v=Oy5MbNANQNE

https://vimeo.com/129556632
 
Ima li neko informaciju da li će i kada će početi izgradnja drumskog nadvožnjaka na bloku 2 stanice Batajnica u cilju izmeštanja postojećeg putnog prelaza? Izgradnja tog nadvožnjaka je u ingerenciji grada Beograda, pouzdano znam da taj nadvožnjak nije deo projekta Beograd - Stara Pazova.
 
Ne postiže se svuda, npr. Vinkovci - Tovarnik se vozi 120, koliko znam 160 se postiže samo na relaciji Vinkovci - Strizivojna Vrpolje i to 145 do 150 max. , mjerio pomoću GPS. Za ovu novu relaciju Okučani - Novska kada sam išao nije se vozilo ni približno 160 iako bi po toj karti trebalo, a pruga je bila već odavno rekonstruisana, dali se sada vozi ne znam. Putovanje od Vinkovaca do Zagreba traje oko 4h, ovisi koliko se staje između, nekad i 3h i 50 min za brze, za putničke 5h do 5,5 h . Tako da ima dobrih dionica, ali isto tako i loših pola pola, poprilično se ucrvaš i navozaš kada god se ide brzim Zg-Vk. A to si upravu da su se prvo sređivale najkritičnije dionice, recimo prije rekonstrukcije Okučani - Novska vozilo se 40 km/h , baš sam jednom išao, Zagreb - Dugo Selo je bilo 50 km/h, ali ne vozi se ni tu 140, već 120km/h. Zato mi nije jasno zašto se u Srbiji radila prvo rekonstrukcija Beograd Valjevo gdje se već vozi na nekim mjestima 120 i di je pruga bila ok, dok recimo Užice-crnogorska granica, gjde se vozi 50-60km/h nije rađena, da ne govorima da ima kritičnih dionica di se vozi i 40km/h, pa čak na jednom kratkom dijelu se vozi i 20km/h što je poražavajuće za jedan koridor , i umjesto da se prvo srede te najkritičnije obnavljase najbolji dio pruge :?:
 
Vrh