Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Bilo bi jako pametno kada bi Srbija i Crna Gora kao zemlje kandidati koji za sada jedini imaju ozbiljnog izgleda postati članice kroz nekoliko godina povukle sredstva iz pretpristupnih fondova EU, i renovirali komplet barsku prugu, možda čak i uradili neke izmjene na trasi, budući da je ta pruga značajna ne samo za ove dvije zemlje već za čitavu EU na kraju i vrlo vjerovatno bi sredstva bila odobrena, nezz zašto niko ne krene sa tom inicijativom
 
Možda zato što su i u Srbiji na vlasti oni koji poput Plenkovića, više daju EU, nego što uzimaju iz fondova EU za razvoj. Da li su retardirani, pa ne znaju kako i šta........ Teško.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546203#p546203:2th6of23 je napisao(la):
mario94 » Wed Jun 20, 2018 10:48 am[/url]":2th6of23]Bilo bi jako pametno kada bi Srbija i Crna Gora kao zemlje kandidati koji za sada jedini imaju ozbiljnog izgleda postati članice kroz nekoliko godina povukle sredstva iz pretpristupnih fondova EU, i renovirali komplet barsku prugu, možda čak i uradili neke izmjene na trasi, budući da je ta pruga značajna ne samo za ove dvije zemlje već za čitavu EU na kraju i vrlo vjerovatno bi sredstva bila odobrena, nezz zašto niko ne krene sa tom inicijativom

Bilo bi da vladari u obe zemlje misle o dobrobiti svojih građana i narednih generacija.
Srbi više vole da slušaju bajke o tome kako će voz ići 200km/h čitavih 25km od realnosti da na ubedljivo najvažnijoj pruzi, koridoru X, ima laganih vožnji i od 10km/h. Da ne rade PP. Da sem par izuzetaka, putničke stanice nemaju natkrivene perone. Sada se svi čude što Topčider nema peron?
Alo bre ljudi idite malo po Srbiji. Nemaju ni Niš, Lapovo, Novi Sad, Jagodina, Leskova,...
 
Кад смо већ код перона, ево како се улазу у воз у Змајеву (пруга Нови Сад – Суботица): https://www.youtube.com/watch?v=dqvR7LT-nvM

Pendolino":nbftaw2g je napisao(la):
Da sem par izuzetaka, putničke stanice nemaju natkrivene perone. Sada se svi čude što Topčider nema peron?
Alo bre ljudi idite malo po Srbiji. Nemaju ni Niš, Lapovo, Novi Sad, Jagodina, Leskova,...
Ниш и Нови Сад имају пероне и по две надстрешнице, једну уз зграду, а другу на острвском перону. Не знам одакле то да немају? Без обзира што имају пероне и надстрешнице, обе станице изгледају очајно. За остале не знам јер тамо нисам био.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546211#p546211:rnqfy83u je napisao(la):
Pendolino » Sre Jun 20, 2018 11:15 am[/url]":rnqfy83u].
Sada se svi čude što Topčider nema peron?
Alo bre ljudi idite malo po Srbiji. Nemaju ni Niš, Lapovo, Novi Sad, Jagodina, Leskova,...


Na glavnim prugama skoro svako sluzbeno mesto (stanica),ima peron radi lakseg ulaska putnika u voz.
Cak i lokalne stanice (sela).. U kakvom su estetskom stanju i da li su natkriveni ..??
Pogledajte prilog 3 Nis
Pogledajte prilog 2Leskovac
Pogledajte prilog 1Jagodina
Lapovo...
Nisam na svom kompu, ali svako zna da Topcider,NS itd imaju perone..Onkel Google sve vidi
 
Možda zato što su i u Srbiji na vlasti oni koji poput Plenkovića, više daju EU, nego što uzimaju iz fondova EU za razvoj. Da li su retardirani, pa ne znaju kako i šta........ Teško.

Ne znam sta rade u Hrvatskoj, ali u Srbiji ne daju nista EU, daju, to jest, trpaju, u svoje dzepove i vrlo, vrlo dobro znaju sta rade.
 
Dajemo, dajemo jako mnogo. Potpisani Briselski sporazum isključivo ide u prilog privredi EU i ni u kom pogledu u korist Srbije. Tako da godišnje gubimo stotine miliona, ako ne i milijardi evra koje idu zemljama članicama EU u prilog.

Od fondova za razvoj se koristi jako malo i to uglavnom na projekte gde se većina novca troši na savetnike iz EU tako da se taj novac opet vraća EU.
 
Hrvatska je poznata kao zemlja koja je najmanje povukla novaca iz fondova EU od svih članica, razlog tome je naravno nesposobnost, neefikasnost i sve loše stvari što inače krase sve balkanske zemlje, tako da sumnjam da će i Srbija mnogo bolje da prođe, ali bilo bi dobro da se uradi makar nešto, neka pruga bilo šta i to je bolje nego ništa. Bilo je svojevremeno govora kada su Mihajlovićeva i Butković potpisali dekleraciju da će zajedno tražiti sredstva Hr i Srb od EU da obnove komplet prugu Beograd-Zagreb, što bi bilo odlično, možda se to i ostvari jel se radi o jednom od najvažnijih evropskih kridora, al sumnjam da će da bude tako skoro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546239#p546239:14ad3ba6 je napisao(la):
tragac » Sre Jun 20, 2018 12:46 pm[/url]":14ad3ba6]Lazarevac-Valjevo je i pre rekons. bilo 100. Možda samo Lajkovac-Lazarevac 80. Na BB pruzi je još dobro od Požege do Užica.
Tako je, interesntno je to da se Mihajlovićeva stalno hvali da su rekonstruisali 77km pruge, što je totalno netačno. Rekonstruisane su stanice, rekonstruisani su kritični dijelovi pruge, od Lazareva do Valjeva je rekonstrukcija trajala veoma kratko 2-3 mj. jel je taj dio rekonstruisan već prije 10-ak godina, i tu se vozi 100km/h, međutim ovo što su rekonstruisali od Resnika do Lajkovca nigdje se ne vozi obećanih 100 -120km/h već su brzine povećane sa 30 na 70 km/h, ponegdje 60, i tu i tamo 80 km/h
Svaki put mi zapara uši kada gospođa ministarka spomene da je rekonstruisala 77km pruge, a realno je rekonstruisano možda 35-40km, čak i manje, jel su dijelovi koje su procjenili da su u dobrom stanju ostavili , nisu ni takli , tj. u tako su "dobrom" stanju da im nije potrebna rekonstrukcija jel voz tuda može da ide odličnih 60 km/h :bash:
 
Zeleznice cele eks jugoslavije su katastrofa.
BiH ne treba ni pominjati.
Paradoksalno, jer standard gradjana je takav da bi masovni transport morao biti najvise koriscen.

Zalosno je da se izmedju BG i ZG, prugom koja je 100% ravnicarska putuje duplo duze nego autobusom.
Takodje je zalosno sto se u Srb i Cg ne razmislja o kvalitetnoj pruzi Beograd - Bar, dok se istovremeno milijarde ulazu u autoput na istoj relaciji.

Zalosno je sto Unska pruga gotovo i ne postoji, a bila je zbog svog znacaja jedan od prvih velikih projekata realizovanih u kraljevini Jugoslaviji, a preuzetih od Austro-Ugarske.

Da spomenemo citav vek staru ideju o pruzi Loznica-Valjevo?
Ili Fiatu obecanu elektrifikaciju pruge do Kragujevca?

Sa druge strane, kada vidim kamenovanja DMV, ili kad vidim kako (ne)koristimo uradjeno, poput Beograd-Pancevo, mozda je i bolje pustiti i ovo preostalih pruga da zaraste u korov i da "skupljaci sekundarnih sirovina" razmontiraju...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ništa se u ovoj zemlji ne radi u korist lakšeg života naroda, zato je i železnica, kao jeftin vid prevoza, godinama zanemarivana. Zar da imamo brze, tačne i česte vozove? Zar da ih ljudi masovno koriste i da plaćaju povoljne cene prevoza? Šta bi onda radio naftni lobi, autobuski privatni prevoznici? Ko bi se onda vozio busevima-mnogo neudobnijim od voza, plaćao skuplje karte? Zato je železnica morala da umre, zato te interesne grupe i kamenuju nove vozove, zato mi iz Pančeva i pored nove dvokolosečne pruge imamo samo par vozova dnevno do Beograda, uz presedanje u Ovči. Zato ATP Pančevo busevi idu na svakih 15 minuta do Beograda i uvek su prepuni, a karta u jednom pravcu je 120 din. Negde je bila priča da je ATP-u to jedina rentabilna linija, pa kada bi se više koristio voz za Bg, ATP bi propao, tj ne bi mogao ni da održava masu linija po selima oko Pančeva.
 
Vox91 moram da te pohvalim :D . Ozbiljno se popravljaš :kk: :vops: .

Još da si dodao da balkanske zemlje ne koriste ni mali deo od potencijalnih, zvaničnih pristupnih fondova EU za razvoj, ne zato što su neorganizovani, glupi i nesposobni političari, koji to ne umeju to da iskoriste, već zato što rade u interesu EU kao njihovi eksponenti, pa ne troše njihov novac, a na štetu domicilnog stanovništva i sopstvene države, lupio bih ti 5 lajkova odjednom :lol: . Ali dobro....
 
Preferirani kandidati za Eu-fondove su naravno EU-clanice. Najveca katarstrofa sa strane EU bila je potpuno usmeravanje na koridor 4. To kao da je 1914 bila a ne 2014. Samo da se obide Morava-Vardarska dolina (podseca nas na varnice pred Balkanskih ratova, kada se kroz imperijalne projekte gledalo kojom zemljom pruge treba pravljati). Velika greska EU, shavtili su onda kad su se pojavili zuti i crvene. Onda je postavljen Berlinski proces i WB6. Kroz taj proces rade zeleznicke projekte u Albaniji (Drac-Tirana, Tirana-Podgorica), Makedoniji-Srbije (doduse tamo oko Kacanika). Sto se tice Barske pruge, rade samo Rusi i Kinezi. Barska je inace sada shvacena ozbiljno, samo bez ozbiljnih novca. Nesto ne vidim da iz EU ulazu na toj relaciji kada vec rade i zuti i crveni. Inace Niko nije nesposoban da uzima fondova, samo takve nisu pruzicli za magistralne zeleznicke pravce. Samo za neki mostic i neku skretnicu i neki vosic. Nikad za nesto ozbiljnije ili makar stratesko ulaganje.
 
Kvalitet odrzavanje vozila u sluzbi gradskog prevoza sigurno imaju par pitanja na kraju recenice i ja zaista ne vidim razlog zasto se na konto toga ne poboljsa prevoz zeleznicom. U slucaju da postoji veca raznovrsnost zeleznickog saogracaja iskoriscenost autobuskog prevoza bi se sasvim sigurno povecala jer bi se vozila manje habala od stalnog i konstantnog opterecenja pa bi se mogao i povecati hihov broj zbog smanjenog troska odrzavanja postojeceg broja vozila. Smesno je kako je zapostavljana zeleznica zarad prosperiteta autobuskog prevoza da bi na kraju svi ti silni vozaci otisli u inostranstvo, a sada ce zbog tog istog prevoza silom prilika prosperitati zeleznica :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546209#p546209:94hh05sn je napisao(la):
Propeler » Wed Jun 20, 2018 11:05 am[/url]":94hh05sn]Možda zato što su i u Srbiji na vlasti oni koji poput Plenkovića, više daju EU, nego što uzimaju iz fondova EU za razvoj. Da li su retardirani, pa ne znaju kako i šta........ Teško.

Netočan podatak, Hrvatska više povlači iz EU nego što uplaćuje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546202#p546202:1oo0k9eq je napisao(la):
mario94 » Wed Jun 20, 2018 10:42 am[/url]":1oo0k9eq]Ne postiže se svuda, npr. Vinkovci - Tovarnik se vozi 120, koliko znam 160 se postiže samo na relaciji Vinkovci - Strizivojna Vrpolje i to 145 do 150 max. , mjerio pomoću GPS. Za ovu novu relaciju Okučani - Novska kada sam išao nije se vozilo ni približno 160 iako bi po toj karti trebalo, a pruga je bila već odavno rekonstruisana, dali se sada vozi ne znam. Putovanje od Vinkovaca do Zagreba traje oko 4h, ovisi koliko se staje između, nekad i 3h i 50 min za brze, za putničke 5h do 5,5 h . Tako da ima dobrih dionica, ali isto tako i loših pola pola, poprilično se ucrvaš i navozaš kada god se ide brzim Zg-Vk. A to si upravu da su se prvo sređivale najkritičnije dionice, recimo prije rekonstrukcije Okučani - Novska vozilo se 40 km/h , baš sam jednom išao, Zagreb - Dugo Selo je bilo 50 km/h, ali ne vozi se ni tu 140, već 120km/h. Zato mi nije jasno zašto se u Srbiji radila prvo rekonstrukcija Beograd Valjevo gdje se već vozi na nekim mjestima 120 i di je pruga bila ok, dok recimo Užice-crnogorska granica, gjde se vozi 50-60km/h nije rađena, da ne govorima da ima kritičnih dionica di se vozi i 40km/h, pa čak na jednom kratkom dijelu se vozi i 20km/h što je poražavajuće za jedan koridor , i umjesto da se prvo srede te najkritičnije obnavljase najbolji dio pruge :?:

To što tvoj vlak nije postizao ne znači da drugi ne postižu. Ako majstor vidi da nije u stisci s vremenom naravno da neće stisnuti do daske. Svi vozni redovi imaju malo "lufta", da se manje kašnjenje može nadoknaditi.

Također, ako su u sastavu vlaka vagoni za vmax 120 km/h naravno da neće ići brže od toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546281#p546281:217c963n je napisao(la):
Gedeon » Sre Jun 20, 2018 5:27 pm[/url]":217c963n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546209#p546209:217c963n je napisao(la):
Propeler » Wed Jun 20, 2018 11:05 am[/url]":217c963n]Možda zato što su i u Srbiji na vlasti oni koji poput Plenkovića, više daju EU, nego što uzimaju iz fondova EU za razvoj. Da li su retardirani, pa ne znaju kako i šta........ Teško.

Netočan podatak, Hrvatska više povlači iz EU nego što uplaćuje.
A sme li se znati u kakve kapitalne projekte su uložena ta sredstva koja ste povukli? U Zagrebu se malo toga gradi i sredjuje, kada vidimo šta su sve Bugari uradili evropskim novcem, pa i metro u Sofiji dobrim delom finansirali od evropskih para-u Hrvatskoj to nešto slabo ide, ipak ste već 5 godina u EU..
 
Ne ne, više uplaćuje nego što povlači što se tiče hrvatske, moguće da nekad malo više povuče nego pto uplati ali to nije ništa, zato što ostale članice povuku 4,5 puta više nego što uplate
Ne znam u šta se ulažu te pare, ja sam vidio vrlo malo projekata, što u potpunosti odgovara tome da se vrlo malo para povuče iz tih fondova
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546297#p546297:1ywd3snr je napisao(la):
Vox91 » Wed Jun 20, 2018 5:05 pm[/url]":1ywd3snr]A sme li se znati u kakve kapitalne projekte su uložena ta sredstva koja ste povukli? U Zagrebu se malo toga gradi i sredjuje, kada vidimo šta su sve Bugari uradili evropskim novcem, pa i metro u Sofiji dobrim delom finansirali od evropskih para-u Hrvatskoj to nešto slabo ide, ipak ste već 5 godina u EU..

Na čelu zagreba je korumpirani gradonačelnik već skoro 20 godina tako da Zagreb ne povlači ništa. Ali povlači se za druge projekte:

Željeznice
- rekonstrukcija pruge Okučani-Novska (dovršeno)
- gradnja nove pruge Gradec-Žabno (pred dovršetkom)
- drugi kolosijek i dizanje na 160 km/h Dugo Selo-Križevci (radovi u tijeku)
- rekonstrukcija kolodvora Rijeka Brajdica (radovi baš počeli)
- modernizacija i elektrifikacija Zaprešić-Zabok (potpisan ugovor, radovi počinju za koji tjedan)
- modernizacija i elektrifikacija Vinkovci-Vukovar (natječaj za izvođenje radova u tijeku)
- drugi kolosijek i dizanje na 160 km/h Dugo Selo-Novska (natječaj za radove uskoro)
- drugi kolosijek i dizanje na 160 km/h Križevci-Koprivnica-DG s Mađarskom (projektiranje u tijeku)
- drugi kolosijek kroz Rijeku s 20-ak stajališta prigradske željeznice (projektiranje u tijeku)
- drugi kolosijek Hrvatski Leskovac-Karlovac (projektiranje u tijeku)

I još neki, popis je ovdje: http://www.hzinfra.hr/?page_id=321

Ceste
- gradnja mosta kopno-otok Čiovo (pred dovršetkom)
- gradnja mosta kopno-Pelješac (potpisan ugovor, radovi počinju uskoro)

Aerodromi
- dogradnja zračne luke Split (radovi u tijeku)
- dogradnja zračne luke Dubrovnik


Sveukupno riječ je o projektima teškima nekoliko milijardi eura, sa najčešće 85% bespovratnim sufinanciranjem. Vjerojatno sam neke i zaboravio. Ima tu još dosta manjih lokalnih projekata poput uređivanja bolnica, sređivanja kanalizacijskih sustava... Nisu sve lokalne jedinice jednako agilne tako da ima dosta razlika.

S ovim svim projektima iskorištenost fondova će biti blizu 100%, tako da više od toga ni ne možemo povući. Nekad je bilo više para u fondovima...

Ovo gore su samo projekti iz fondova koje povlačimo kao članica EU, bilo je i projekata financiranih iz pretpristupnih fondova (obnova pruge Vinkovci-Tovarnik, primjerice).
 
Dakle skoro svi projekti su tek u fazi projektovanja i priprema-jako malo je završeno za pet godina članstva u Uniji. Šta je sa prugom Zagreb-Rijeka? To bi trebalo da vam bude prioritet, ili su se Slovenci izborili za njihove interese i luku Koper?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546341#p546341:g7ms37u7 je napisao(la):
Vox91 » Wed Jun 20, 2018 8:05 pm[/url]":g7ms37u7]Dakle skoro svi projekti su tek u fazi projektovanja i priprema-jako malo je završeno za pet godina članstva u Uniji. Šta je sa prugom Zagreb-Rijeka? To bi trebalo da vam bude prioritet, ili su se Slovenci izborili za njihove interese i luku Koper?

Navodio sam samo projekte financirane novcima iz fondova za članice, ne iz pretpristupnih fondova kojih je isto bilo. Da bi uopće mogli koristiti novce iz tih fondova trebali smo postati članica. Priprema projekata po pravilima EU nažalost traje, nije to samo kod nas tako. Treba provesti studije izvedivosti, utjecaja na okoliš, javni natječaji traju dugo jer se hrpa ponuđača žali... naravno dijelom je i razlog nespremnost, odnosno neiskustvo kojeg tek sad stičemo. Jednom kad se uspostavi "cjevovod" projekata za fondove onda se duljina pripreme ne primjećuje toliko. U Njemačkoj i Nizozemskoj od ideje do početka izvedbe može proći i više od 10 godina...

Novci EU se ne dodjeljuju iz godine u godinu, nego postoji razdoblje financiranja (trenutačno je 2014-2020) tijekom kojeg nam je raspoloživa određena količina novca. Zbog toga jer smo nova članica nama je to razdoblje dostupno 3 godine dulje, dakle do 2023. Tako da pare neće pobjeći.

Pruga Zagreb-Rijeka je obnovljena, prebačen je napon na 25 kV od Moravica sve do Slovenije te ugrađen APB. Svojim kapacitetima trenutačno više nego zadovoljava. U pripremi je studija koja će pokazati što je u budućnosti bolje: nadograđivati postojeću prugu drugim kolosijekom i mjestimičnim devijacijama kako bi se ublažili usponi, ili pak graditi potpuno novu nizinsku prugu. Što se tiče drugog kolosijeka do Kopera, njega je EU odbila financirati u predviđenom obimu, tako da ga Slovenci mahom financiraju kreditima: http://www.drugitir.si/financiranje/model-financiranja
 
Luka Rijeka mnogo zaostaje za Koperom, niste smeli da zatvorite vrata Kinezima kada su se pre više godina interesovali da ulažu i u Rijeku i u novu prugu do Zagreba i madjarske granice. Tu su vaši političari krivi jer ne umeju da se bore za interese svoje zemlje, nego samo slušaju šta kažu Brisel i Berlin, a njima izbija para na uši na sam pomen ulaska Kineza na EU tržište. Biće čudo ako vam ne sabotiraju i izgradnju Pelješkog mosta samo zato što Kinezi treba da ga grade.
 
A da sw vratimo temi, koja svakako nije povlacenje novca iz fondova EU, niti Rijecka luka, a jos manje Peljeski drumski most ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh