Pa,
Spatio osvetlao si obraz...
Moze se objasniti i tvojim recima..
Cista igra fizike trenja i gravitacinih sila...
Sto je "kontranagib" krivine veci, vozilo moze proci vecom brzinom... ALI.. ????
Postoji ogranicenje...
Sta ako voz mora stati u sred te krivine, hoce li se preturiti na bok...? Naravno.
Zato se max. nadvisenje i daje kontrolisano u zavisnosti od radijusa i projektovane bruto mase voza..
Drugacije receno-da zadovoljava SVE uslove zel. saobracaja, i brze ali i teske teretne vozove.
Sistem samonaginjanja vozila
-Pendolino/Fiat, ima nesto prednosti jer dodatnim naginjanjem vozila omogucava voznju sa
do 50% vecom brzinom, ali ima jedan velikiki minus...Bolje reci dva minusa..
-Prvi je komplikovan mehanizam za izmestanje tezista pri ulasku u krivinu, skupo odrzavanje i cena vozila.
-Drugi minus je sto Pendolino trazi prugu sa minimalnim nadvisenjem, a klasicnim vozovima tako " uredjena" pruga ne odgovara
jer odredjuje JOS MANJU brzinu, no pre pregradnje..
Najblizi primer je Slovenija, gde su radi Pendolina smanjili nadvisenje. Sada on vozi do 150 kmh prugom gde je redovno v max bio 110,
ali svi ostali vozovi voze max 80-90 Kmh..Neko je tu dobio, ali su iz Carga pop...li...
Cesi vec gledaju da se ratosiljaju svojih garnitura kupljenih pre 15-tak godina, no necemo se uhvatiti na udicu kao komsije "Srboljubi"..
Na Hrvatskim zeleznicama su kupili nagibne vozove, ali nakon brojnih incidenata -povuceni su..