Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja se - ne slažem.

Ovo je bio vrlo dobar i koristan off topic. Lično, smatram da je način i redosled obnove (i izgradnje) pruga u Hrvatskoj veoma smislen i racionalan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546458#p546458:tbnjwl6u je napisao(la):
Пантограф » Čet Jun 21, 2018 2:11 pm[/url]":tbnjwl6u]Ja se - ne slažem.

Ovo je bio vrlo dobar i koristan off topic. Lično, smatram da je način i redosled obnove (i izgradnje) pruga u Hrvatskoj veoma smislen i racionalan.

Mora da se šališ? Zagreb - Koprivnica pre par godina obnovili za 140, sad rade remont sa novom trasom i drugim kolosekom za 160. Bolje da su odmah radili. Pruga Zagreb - Slovenija nije ni u planu, a najlošija magistralna pruga...
 
Па, не шалим се. Нормално је да има неких пропуста или нелогичности: уопште не верујем у стопостотну успешност, или исправност у било чему, камоли у одржавању сложеног система какве су железнице. Појаве се ненадано неке паре - а много их је у европским фондовима, реално - па се уради нешто преко реда, као то за Копривницу. Глупо је, али неће зато пропасти. Од Загреба до Словеније ипак нема много, поправиће се и то.

Важнија је генерална идеја, тј. принцип: за разлику од нас, који се курчимо двоколосечном пругом за 200 на сат на једном правцу, на којем 200 на сат не треба уопште, а 2. колосек за сада свакако не северно од Новог Сада - док нам се, у исто време, укупна мрежа распада, посебно у деловима земље где је пре једног века железница била на ту негде, нивоу Француске (рецимо, Банат) - Хрвати улажу прво у најлошије (а значајне) деонице, затим граде други колосек где треба, па скромно почињу и нове пруге, дакле, поправљају систем корак по корак.

То је органски, логичан и природан напредак, а ја једино у такав и имам поверења.
 
Vidim kritikuje se pruga do Valjeva pitanje
Koliko je voz bg valjevo isao prije remonta koliko sad
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546464#p546464:qdeehpk8 je napisao(la):
WLABmz » Thu Jun 21, 2018 1:28 pm[/url]":qdeehpk8]
Mora da se šališ? Zagreb - Koprivnica pre par godina obnovili za 140, sad rade remont sa novom trasom i drugim kolosekom za 160. Bolje da su odmah radili. Pruga Zagreb - Slovenija nije ni u planu, a najlošija magistralna pruga...

"Prije par godina" za dionicu Dugo Selo-Križevci je 2003. Ta obnova je bila više održavanje, nije se ništa diralo osim kolosijeka koji je vraćen u projektirano stanje. A u konačnici, osim nekoliko devijacija taj kolosijek građevinski sređen 2003. se neće dirati. Tako da nema nekog govora o bačenom novcu ili dvostrukom poslu. Isto vrijedi i za dionicu Križevci-Koprivnica-DG koja je obnovljena 2012. Dakle trasa čitave pruge je više-manje ista, osim na nekoliko mjesta se zavoji "peglaju" koji ne zadovoljavaju 160 km/h. Sigurno je tako bolje nego da se još 15, odnosno 8 godina vozilo 50 km/h dok se čeka na EU pare...

Ta pruga je moneymaker za HŽ Infru i najopterećenija u HR, dosta vlakova iz Kopera za Mađarsku se prebacilo na tu prugu.

Zagreb-Slovenija je itekako u planu, ali neće se obnavljati novcima EU (EU ne financira puke rekonstrukcije, samo modernizacije). Obnova bi trebala krenuti ove godine.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ld5NMrMmTKI[/youtube]

Што је било нових возова, било је, барем за унутрашњи саобраћај. У овом промотивном филму кажу: „Куповином нових возова у потпуности је обновљен возни парк за унутрашњи саобраћај.“ Значи, можемо да се поздравимо са удобним брзим возовима пошто је међународних врло мало, а „Штадлери“ баш и нису удобни за путовања до Ужице, Ниша, Суботице итд.

Похвално је што се најављују аутомати за куповину карата и бесплатан интернет у свим возовима и станицама.
 
Какави СНС маркетинг стручњаци, причају о Романтици а иду снимци са Шарганске осмице. И неће ваљда Романтика да креће са Прокопа? Мада и онако су покварене парне локомотиве и питање је када ће и да ли ће их поправити.
 
Не, 441 већ дуже време, изгледа су све три парњаче покварене, па и 33-087 :(
 
Jbt kakav smo to narod, je l' to toliki problem da se napiše negde ili da ti kažu kada kupuješ kartu, jer zna se zbog čega se ljudi odlučuju na to putovanje. Ja uzeh za subotu karte, kao da vodim porodicu. Da sam znao da je tako, pa pre bih u Flirta seo i tako otputovao.
 
Можда нас и изненаде, можда је нека парњача ипак поправљена, ко зна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547392#p547392:72cgrjxz je napisao(la):
Дошљак » Uto Jun 26, 2018 12:08 pm[/url]":72cgrjxz]Можда нас и изненаде, можда је нека парњача ипак поправљена, ко зна.

Ja znam, nije.
 
Штета. Мада плашим се да је упитно ко би и могао да оспособи локомотиве у Србији с обзиром на стање Шинвоза који је то пре радио.
 
Kakvi radovi se vrše kod Inđije pa se zato voz vrti kod Inđije i pravi pauzu od 15 minuta? Ide se nekom obilaznom prugom pa se putuje oko 2 sata Bg-NS. I do kada će trajati radovi?
 
Milijarde potrošene uludo - vozovi spori i bezobrazno skupi

Mreža brzih železnica u Evropi je spora, skupa i neefikasna, navodi se u izveštaju koji je ove nedelje objavio Evropski revizorski sud, piše euobserver.

https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=1411893

Sa će naši brže bolje - ''Eto! Jesmo vam lepo rekli da nema potrebe za žurbom! 60 km/h je taman dovoljno, za preke potrebe tu su deonice sa 80 km/h i dosta, molimo lepo!'' :D :mrgreen:
 
“Odluke o gradnji brze železnice vrlo često su bazirane u politici, a ne na cost-benefit analizama”, navodi se u izveštaju.
Poznato?

Kačio sam ja pre par stranica tekst, doduše više iz vozoljubiteljskog ugla o sličnoj temi. Odnosno o neisplativosti gradnje brzih železnica. Jer su konkurentne avionima samo na srednjim deonicama. I to samo za određenu kategoriju putnika. Dok većina prelazi na low cost avione i autobuse.
 
Apropo ove filozofije: mislim da je više nego jasno da od komercijalizacije mlaznog motora železnice nemaju šta da budu "konkurentne". One mogu da budu kompatibilne sa avionima i drugim prevoznim sredstvima. Ključna reč: multimodalnost. Ko misli drugačije, živi u 19. veku.
 
U analizi se kritikuje sto nema realizovanih prekogranicnih projekta, samo nacionalnih. Izostalo je stratesko povezivanje izmedu clanica EU. Srazmerno zeleznice u Srbiji grade velike sile istoka. Podrazumeva da je stratesko ulaganje. Beograd-Budimpesta je projekt - Srbije - Madarske - Kine - Rusije, do sada nevidena konstelacija. Za razliku od papirologije Brisela, ovde se doslo brzo od planova do realizacije. Najbrzi realizovani projekt medudrzavnih brzih pruga Evrope do sada. Da bas Srbija prednjaci?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547803#p547803:1ua5c3fa je napisao(la):
Kokos » Čet Jun 28, 2018 9:46 am[/url]":1ua5c3fa]Gradi se brza pruga. Trajaće naredne 4 godine.

Konkretno deonica Stara Pazova - Inđija do decembra ove godine.
 
Скинуте су баријере на Вуковом споменику, вероватно је ово у склопу прихватања регионалних возова.
Иначе ми није било логично да баријере путнике чекају кад се спусти низ степенице уместо да валидација карата буде пре приступа степеницама.
 
Vrh