Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Некада се пре доста возила глиница из Босне за СССР, стари железничари из Руме су ми рекли да је само та пруга је толико зарађивала да је било пара и да се електрификује и дуплира колосек. Данас и даље пролази из правца Босне ка Шапцу доста возова са Eas колима ЖФБХ.
 
Zeleznice u Srbiji su i gradjene krajem XIX veka iz tranzitnih razloga...

To je i najsladja para ...Nema manipulacija - samo promena vuce, osoblja i naplata po Km prevucenog bruta...
Cista zarada...
Da bi shvatli zasto se remontuju pruge ka Bosni i Majdanpeku, savetujem bolje pracenje ekonomske politike.
Nalazista bakra i plemenitih metala na istoku Srbije su ponovo jako aktuelna i isplativa..
Radi njih je pre 70 g. i napravljena ta pruga, kasnije spojena sa Timockom.

ZFBiH se sve vise okrecu tranzitu preko ZS radi nemogucih cena HZ ali i kraceg prevoznog puta...
? Ili bi trebalo da odbijemo i taj ponudjeni posao ???
 
Neće niko da odbije posao. Prevoz se tuda već godinama redovno odvija.
Iz Federacije se vozi koks za Smederevo, nešto malo za Albaniju i Bugarsku.
Glinica iz Zvornika ide u Crnu Goru, Sloveniju, Slovačku, nešto malo u Austriju,
hidratisana glinica ide skoro svaki dan u Mađarsku. Alumina iz Zvornika nabavlja sirovine prugom
Ruma-Brasina iz Crne Gore, Rumunije i Mađarske i sigurno je među 5 najvažnijih klijenata Srbija karga.
 
Uz malo sreće i dodatak spoja ka Valjevu ta veza sa BiH bi mogla da postane jedna od ekonomski najboljih trasa na železnici.
 
Dve zanimljive stvari koje nisu direktno vezane za našu železnicu

Čovek je putovao vozom od Londona do Istanbula, preko Beograda, 3 noći u 12 minuta. (snimak je iz 2013.godine)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wVuOtaID1Rk[/youtube]

Druga, jedan vrlo zanimljiv tekst, potkrepljen mnogim činjenicama, prednosti i mane "high-speed" vozova, odnosno njihov odnos sa low-cost letovima, cena njihove izgradnje i održavanja, ko može da priušti vožnju njima itd...

http://www.lowtechmagazine.com/2013...are-killing-the-european-railway-network.html
tekst je na engleskom
 
Zanimljiv clanak. Mozda olako nasjedamo propagandi koja omogucava bankarima da prodaju kredite za izgradnju brze zeljeznice a da pri tome nemamo nikakvu ili imamo malu korist. Ili kako rece autor u clanku "Thalis je 2-3 puta skuplji od starog voza a samo 25% brzi"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543515#p543515:2c23k8cd je napisao(la):
RioBL » Pet Jun 08, 2018 9:02 pm[/url]":2c23k8cd]Zanimljiv clanak. Mozda olako nasjedamo propagandi koja omogucava bankarima da prodaju kredite za izgradnju brze zeljeznice a da pri tome nemamo nikakvu ili imamo malu korist. Ili kako rece autor u clanku "Thalis je 2-3 puta skuplji od starog voza a samo 25% brzi"

Bravo :sesir: .

Jedna od osnovnih osobina kolonija najnižeg ranga je da sve što se dešava u koloniji, sve što kolonija radi, sve za šta se zadužuje i sve ostalo je apsolutno potređeno okupatoru, pa tako i u ovom slučaju. Srbija ulaže ogromne pare u sve ovo, silno se zadužujući, pored toliko prekopotrebnih nerealizovanih vitalnih projekata, a da niko, ali apsolutno niko, ni od botova i trolova, ne ume ni da izmisli eventualnu korist i da navede potencijalnu, očekivanu rentabilnost investicije u budućnosti. Sve se radi po zamisli okupatora, a da mi čak ne možemo ni da pretpostavimo zbog čega to radimo. :roll:
 
Ko nas u ovom slučaju okupira? Kinezi-pošto oni daju zajam za izgradnju brze pruge do Budimpešte?
 
Ne znam, a očito da niko na forumu ni ne zna, pored svih silnih botova i trolova. U svakom slučaju, nama nije i neće biti rentabilno. Bačene silne pare za tuđe interese.

Ne znam ni da li su nam uopšte Kinezi dali kredit i koliki...... Koliko para će biti potrebno za sve to......
 
Kinezi daju kredit, a njihove firme grade, tj. rekonstruišu prugu zbog njihovih interesa, tj transporta robe iz Pireja do Budimpešte i dalje. Nešto kreditiraju i Rusi i rade i njihove firme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543982#p543982:3ar8cgyw je napisao(la):
Propeler » Нед Јун 10, 2018 11:52 pm[/url]":3ar8cgyw]Ne znam, a očito da niko na forumu ni ne zna, pored svih silnih botova i trolova. U svakom slučaju, nama nije i neće biti rentabilno. Bačene silne pare za tuđe interese.

Ne znam ni da li su nam uopšte Kinezi dali kredit i koliki...... Koliko para će biti potrebno za sve to......
Од Београда до Батајнице и од Старе Пазове до Суботице је ремонт био заиста неопходан, као и други колосек, барем до Новог Сада, а вероватно и до Суботице. Е сад, да ли у оваквом обиму и за брзину 200 км/ч, то је друго питање на које је одговор требало да да нека анализа.
 
Valjda su tu analizu uradili.

Izgleda da je Kinezima i Madjarima, pruga bitna prvenstveno zbog teretnog saobracaja a Srbima je vazan i putnicki saobracaj. Zato ce pruga biti za mjesoviti saobracaj s tim da ce teretne kompozicije neminovno usporiti saobracaj bez obzira sto pruga bude izgradjena za 200 km/h.

Cini mi se da je ovaj projekat ipak neki realan kompromis izmedju interesa Kine, Srbije i Madjarske.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544150#p544150:1jvn7xrh je napisao(la):
RioBL » Pon Jun 11, 2018 7:34 pm[/url]":1jvn7xrh]Valjda su tu analizu uradili.

Izgleda da je Kinezima i Madjarima, pruga bitna prvenstveno zbog teretnog saobracaja a Srbima je vazan i putnicki saobracaj. Zato ce pruga biti za mjesoviti saobracaj s tim da ce teretne kompozicije neminovno usporiti saobracaj bez obzira sto pruga bude izgradjena za 200 km/h.

Cini mi se da je ovaj projekat ipak neki realan kompromis izmedju interesa Kine, Srbije i Madjarske.

Putnički saobraćaj neće biti usporen teretnim jer takt brzih vozova na delu Nova Pazova - Subotica sigurno ni u najoptimističnijem scenariju neće biti ispod sat vremena. Dakle, u takvoj situaciji je između Nove Pazove i Subotice teretnom vozu pri dobro konstruisanom redu vožnje potrebno samo jedno stajanje od 5 minuta da propusti brzi voz da ga pretekne, bez da brzi voz usporava negde. Ostali Putnički vozovi koji staju na svakoj stanici i da razviju 160 km/h opet nisu brži od kontejnerskog teretnog voza koji ide 120 km/h i ne staje nigde. Na delu Beograd - Nova Pazova teretni i putnički saobraćaj su u potpunosti odvojeni i denivelisani!
 
Moguće. Ali isto tako, dugoročno gledano, cilj ovog poduhvata bi trebao biti i porast broja teretnih kompozicija. Ne znam. Valjda su radili neku analizu.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543964#p543964:25zualfx je napisao(la):
abrines » 10 Јун 2018, 22:34[/url]":25zualfx]:vops:
file.php


одлична колор шема. још када би лого био бољи...
 
sunce ti zarko, 4 pantografa!

ima li neko link za vest o ugovoru? prastajte ako je bila, kako kaze direktor, nisam pratio na casu :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544150#p544150:1ty4nkdt je napisao(la):
RioBL » 11 Jun 2018, 19:34[/url]":1ty4nkdt]Valjda su tu analizu uradili.

Izgleda da je Kinezima i Madjarima, pruga bitna prvenstveno zbog teretnog saobracaja a Srbima je vazan i putnicki saobracaj. Zato ce pruga biti za mjesoviti saobracaj s tim da ce teretne kompozicije neminovno usporiti saobracaj bez obzira sto pruga bude izgradjena za 200 km/h.

Cini mi se da je ovaj projekat ipak neki realan kompromis izmedju interesa Kine, Srbije i Madjarske.

Mislim da ova pruga Madjarima nije bitna ni zbog cega.
 
Pa sto bi onda ulagali u prugu pa cak i ulazili u politicki sukob iduci kontra inicijativa EU sklapajuci posao s Kinezima?
 
Zato što je Vučić sa svojom pričom onda uhvatio Orbana nespremnog te Orban nije znao kako da se izvuče. :)
Ta pruga ka Srbiji treba da se obnovi jer je nalošiji međunarodni pravac u Mađarskoj ali očito da se Mađarima ne žuri,
zato i otežu s tim pa je tako rok izvođenja radova 7 godina za 150 km pruge.
Očito da taj pravac nije bitan skoro nikome, možda jeste samo Srbiji i to uglavnom na retoričkom nivou.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544196#p544196:3hpehq6j je napisao(la):
arapski investitor » 11 Јун 2018, 22:36[/url]":3hpehq6j]sunce ti zarko, 4 pantografa!

ima li neko link za vest o ugovoru? prastajte ako je bila, kako kaze direktor, nisam pratio na casu :)

ево изволи. цена је 32 милиона за 8 комада
 
Kako to mislite ,,ne žuri im se"? Onog momenta kada se povuče prva tranša kredita od kineske EXIM banke kreće da teče grejs period od pet godina, a nakon toga kredit dolazi na naplatu. Cilj je izgraditi investiciju pre početka otplate kredita kako bi dobit od investicije, barem delom, učestvovao u otplati kredita, to je elementarna ekonomska logika. Uzgred, evo ga naš ugovor sa kineskom bankom za prvu deonicu Beograd - Stara Pazova http://www.parlament.gov.rs/upload/arch ... 320-17.pdf
 
Prvo je kololiko se sećam predsednik AV govorio pre 3 godine da pruga treba da bude otvorena ove godine. :)
Prošle godine je bila ceremonija otvaranja radova u Zemunu pa su posle otvaranja radova i političari i radnici otišli
kućama a radnici se još uvek nisu pojavili na terenu.
Ne znam zašto bi se Mađarima žurilo. Npr. na koridoru iz Budimpešte ka Rumuniji teretni voz ide na svakih 10 minuta.
Mi imamo onog jednog koska iz Pireja prema Češkoj koji ide jednom dnevno pa smo od toga napravili ogromnu priču
kako će da bude tu Bog zna šta.
 
Vrh