Pa,
 Spatio osvetlao  si  obraz... 

 Moze  se  objasniti i  tvojim  recima..
Cista  igra  fizike trenja  i  gravitacinih  sila...
Sto  je  "kontranagib" krivine   veci, vozilo  moze  proci  vecom  brzinom... ALI.. ????  
Postoji  ogranicenje...
Sta  ako  voz  mora  stati  u  sred  te krivine, hoce  li   se  preturiti  na bok...?  Naravno.
Zato  se max.  nadvisenje i  daje   kontrolisano u  zavisnosti  od  radijusa i projektovane   bruto  mase voza..
Drugacije  receno-da  zadovoljava  SVE  uslove  zel.  saobracaja, i  brze  ali  i teske  teretne  vozove.
Sistem  samonaginjanja   vozila
 -Pendolino/Fiat, ima  nesto  prednosti jer  dodatnim  naginjanjem  vozila omogucava  voznju  sa   
do  50%  vecom  brzinom, ali  ima  jedan  velikiki  minus...Bolje  reci  dva  minusa..
-Prvi  je  komplikovan  mehanizam  za  izmestanje  tezista pri  ulasku  u  krivinu, skupo  odrzavanje  i  cena  vozila.
-Drugi  minus je  sto Pendolino  trazi  prugu   sa  minimalnim  nadvisenjem, a  klasicnim  vozovima  tako " uredjena"  pruga ne odgovara
 jer odredjuje  JOS  MANJU brzinu, no  pre  pregradnje..
Najblizi  primer  je  Slovenija, gde  su   radi  Pendolina  smanjili nadvisenje.  Sada  on  vozi  do  150 kmh  prugom  gde  je redovno  v max  bio 110,
ali   svi  ostali  vozovi voze  max 80-90 Kmh..Neko  je  tu  dobio, ali  su  iz  Carga  pop...li...
Cesi    vec  gledaju  da se  ratosiljaju svojih garnitura kupljenih pre  15-tak  godina, no  necemo  se  uhvatiti  na udicu kao komsije "Srboljubi"..
Na  Hrvatskim zeleznicama  su  kupili  nagibne   vozove, ali  nakon  brojnih  incidenata -povuceni  su..