Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542832#p542832:2cn36xvw je napisao(la):
tragac » 05 Јун 2018, 15:41[/url]":2cn36xvw]vreme je da se uvedu direktni vozovi Beograd-Loznica. Kakvi su izgledi da se uvedu vozovi za BiH tim pravcem?

знајући болиде у СВ-у, грађани ће бити срећни ако уведу два дневна поласка за Београд
 
Само пола сата ће се стајати због две промене смера (у Руми и Шапцу). Може и без промене смера у Шапцу, али онда воз неће стајали у Шапцу, што је глупо. Не знам да ли промена смера може да се обави брже, али колико видим у Богојеву (где исто возе ДМВ 711) најкраћа промена смера траје 12 минута, али углавном је између 15 и 20 минута.

Зна ли неко да ли тренутно постоји вишак ДМВ? Ипак ће их требати још за ове најављене правце (Шабац – Лозница, Пожаревац – Мајданпек). Колико ми је познато доста дизел гарнитуре вози „испод жице“ (Краљево – Пожега – Ужице, Смедерево – Мала Крсна – Лапово, Мала Крсна – Пожаревац, можда чак и Ниш – Прешево) па би се могле одатле пребацити, али шта онда са тим правцима? Да ли има неких ЕМВ 412 који би могли да се ремонтују? Да ли има неких вагона за ремонт и довољно електро локомотива које би бих вукле?
 
Возе под жицом и за Вршац, Зрењанин. Мислим да Рума сада има два ДМВ 711, али не и велики број полазака. Што се тиче измене смера у Шапцу, може то наравно да се заобиђе трианглом али би морало да се прави ново стајалиште које би опет било доста удаљено од центра града за разлику од данашње станице. Мада мислим да би директни воз БГ- Лозница и са тим мењањем смера од по пола сата опет био фино попуњен, засигурно боље од данашњег воза Рума-Шабац који је попуњенији само на везама са возовима Шид-БГ и БГ-Шид.
 
Skolski centar za buduce zeleznicare-saobracajne inzinjere i tehnicare vuce...
Nakon mnostva zakonika i pravilnika za zel. saobracaj., dolazi se do obuke "In Vivo"...

Nesto slicno ali u manjem obimu, je postojalo i kod nas na Visokoj zeleznickoj skoli.
 
Беше Зорана замало продала железничку школу због дугова ЖС?
 
Дошљак":35732e3d je napisao(la):
Беше Зорана замало продала железничку школу због дугова ЖС?
Nikakvi novcani dugovi, vec katastarska greska stara preko pola veka.. Neki "drug" je zaboravio na prenos...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542863#p542863:34p9w363 je napisao(la):
B.Vladimir » 05 Jun 2018, 18:34[/url]":34p9w363]^^^ Sta je to sa novim pragovima u Loznici? Neko je izgleda zaboravio da poravna podlogu.
002.jpg


Da citiram samog sebe, da li je po Vama u redu da ovako izgleda rekonstruisana pruga?
 
U redu je, nije ovo jos zavrseno, tako je dok ne prodje resetaljka.
Posle bude sve pravo.
Nema razloga za brigu.
 
Ako je tako onda odlicno. Jedan od razloga zasto sam postavio ovo pitanje je, pa pogledajte beobuildov klip, postavljan je vec:

https://youtu.be/OLos-GU8yVU?t=459

Na sta samo lici ovo arhitektonsko cudo desno, tako je uradjeno celi delom, krivudavo. Deformacija od pritiska samog zemljista sigurno nije. Zar se tako radi?
 
Значи инфраструктура има своју механизацију, шта ли су радили ових година да ми је знати..Све неке половичне информације. Одједном ударне вести како неко распало државно предузеће само ремонтује стотине километара пруга по Србији. Да ли је једини разлог што све ово није рађено раније и редовније лоша организација док су сви били под једном фирмом?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543153#p543153:1yi3bn6b je napisao(la):
abrines » Čet Jun 07, 2018 10:54 am[/url]":1yi3bn6b] Да ли је једини разлог што све ово није рађено раније и редовније лоша организација док су сви били под једном фирмом?
Finansiranje i potreba za remontom..
Da li bi popravljao nesto sto neces koristiti ??

Pruge za Loznicu i Majdanpek su jasan primer da je zeleznica pupkom vezana za privredu.
U oba slucaja je na kraju pruge rudnik, povecavanje kolicine rude koju treba prebaciti do postrojenja za preradu.
Koncesionari rudnika ucestvuju u finansiranju radova jer im treba ekonomican i redovan transport ...
Zeleznice zive od toga.
 
A pruga za Beočin (Lafarge cement) se pretvara u biciklističku stazu iako je Lafarge više puta izrazio želju da se pruga sredi.
 
То са укидањем пруге ка Беочину је тек глупост.
 
Pruga za Beocin nije u nadleznosti ZS vec , kao i svaka INDUSTRIJSKA pruga,odgovornost vlasnika fabrike.
Kada je La Farz kupio cementaru, kupili su i tu prugu do skretnice na mrezi ZS.
Dok je cementara bila u vlasnistvu drzave- pruga je funkcionisala i bila odrzavana..
Za sve potom, pitati danasnje vlasnike.... :mrgreen:
 
Ovde nije u pitanju pruga koja ulazi u cementaru, već kompletna pruga koja se odvaja od stanice Petrovaradin, prolazi kroz Sremsku Kamenicu, ide obalom uz Dunav, i završava se u stanici Beočin (tek odatle je pruga za cementaru). Možda bude sreće da se ipak i ova pruga, nasuprot najavama, obnovi (uz malo pameti i elektrifikaciju, ova pruga bi bila odličan pravac prigradske železnice, poprilično velika naselja se naslanjaju na nju, koliko bi lakše bilo imati lokalni bus sa kraja Rakovca, ili bilo kog drugog podfruškogorskog sela, do ž. stajališta uz Dunav, nego skakutati krivudavim putem busom skroz do Novog Sada. Ali nemamo mi uopšte svest o tome koliko je železnica bitna da gradovi zažive kao aglomeracije sa svojom okolinom - kada funkcioniše kako treba omogućava da radna snaga brzo, pouzdano i na vreme stigne na posao, đaci i studenti u škole, a omogućava da se urbanizacija i betonizacija grada ipak obuzda, jer omogućava da i udaljenija naselja imaju jeftin i lak pristup ključnim sadržajima urbanog centra. Koliko nemamo svest o tome pokazuje i da nijedan grad (osim Beograda u vreme pokušaja sa BG:Vozom) nije smatrao za shodno da direktno subvencionira nabavku voznih sredstava i uspostavljanje linija. Španci na primer, na nivou regija imaju i lokalne prevoznike koje održavaju linije koje su bitne za normalno privredno funkcionisanje gradova. Zakonski mislim da ni kod nas više ne postoji prepreka da se organizuje lokalni železnički prevoz, trase se iznajmljuju od infrastrukture, ne mora ih sve Srbija Voz imati. U severnoj Italiji ogromnu količinu linija drži preduzeće TreNord, a ne TrenItalia (izdvojen iz Ferrovie dello Stato - FS). FS se i tamo, kao i kod nas sada Infrastruktura, bavi infrastrukturo i iznajmljuje trase. Ako hoćemo dobar lokalni prevoz mišljenja sam da bi Srbija Voz trebao voziti daljinske linije i ekspresne i poslovne vozove, a da bi subregije trebale organizovati sopstveni lokalni železnički saobraćaj kao posebne firme ili sekcije u okviru gradskog/priggradskog prevoza. Uz infrastrukturu koja bi u bližoj budućnosti možda stvarno mogla dovesti pruge na pristojan nivo (jer sad može lepo iznajmiti trasu onome ko je plaća), to bi moglo i da pouzdano radi.
 
Можда би требало вратити окружне железнице као што су постојале пре 2.с.р. (истина само две)? Могу бити то и јавно-приватна партнерство, приватници би сигурно лакше купили половне очуване дизел гарнитуре у иностранству.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543049#p543049:2d6jmadg je napisao(la):
Nikola NS » Sre Jun 06, 2018 5:31 pm[/url]":2d6jmadg]Само пола сата ће се стајати због две промене смера (у Руми и Шапцу). Може и без промене смера у Шапцу, али онда воз неће стајали у Шапцу, што је глупо. Не знам да ли промена смера може да се обави брже, али колико видим у Богојеву (где исто возе ДМВ 711) најкраћа промена смера траје 12 минута, али углавном је између 15 и 20 минута.

Зна ли неко да ли тренутно постоји вишак ДМВ? Ипак ће их требати још за ове најављене правце (Шабац – Лозница, Пожаревац – Мајданпек). Колико ми је познато доста дизел гарнитуре вози „испод жице“ (Краљево – Пожега – Ужице, Смедерево – Мала Крсна – Лапово, Мала Крсна – Пожаревац, можда чак и Ниш – Прешево) па би се могле одатле пребацити, али шта онда са тим правцима? Да ли има неких ЕМВ 412 који би могли да се ремонтују? Да ли има неких вагона за ремонт и довољно електро локомотива које би бих вукле?
Vrlo verovatan scenario pošto Šabac nije politički podoban. Inače, ovu vest o direktnom vozu Loznica-Beograd treba uzeti sa velikom rezervom jer gospođa ministarka nije ništa obećala nego je samo na otvaranju radova rekla koliko bi u teoriji trajalo putovanje i da će videti/potruditi se da se ta linija uvede, a novinari su to slučajno ili namerno shvatili kao gotovu stvar. Pitanje je dokle bi uopšte saobraćao taj voz (Prokop, Batajnica, Zemun?) pošto su polasci do Beograda redukovani.
 
Биће то до Руме докле буду трајали радови на прузи Батајница-Београд. За то време би могли да размисле или о електрификацији пруге Рума-Зворник или о набавци гарнитура и са дизел и са електро моторима. Та прича о политичкој подобности Шапца ће се променити за пар година. А и локални СНС само чека да прикаже неки учинак републичких органа ту на локалу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543186#p543186:3jla4ygq je napisao(la):
Sam-2 » Čet Jun 07, 2018 2:02 pm[/url]":3jla4ygq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543153#p543153:3jla4ygq je napisao(la):
abrines » Čet Jun 07, 2018 10:54 am[/url]":3jla4ygq] Да ли је једини разлог што све ово није рађено раније и редовније лоша организација док су сви били под једном фирмом?
Finansiranje i potreba za remontom..
Da li bi popravljao nesto sto neces koristiti ??

Pruge za Loznicu i Majdanpek su jasan primer da je zeleznica pupkom vezana za privredu.
U oba slucaja je na kraju pruge rudnik, povecavanje kolicine rude koju treba prebaciti do postrojenja za preradu.
Koncesionari rudnika ucestvuju u finansiranju radova jer im treba ekonomican i redovan transport ...
Zeleznice zive od toga.

Kolega ovo nije tačno.
Postoji sufinansiranje lokalnog putničkog saobraćaja ali infrastrukture, to već malo teže.
U Loznici nema rudnika, a nisam ni siguran da se ruda vozi železnicom oko Bora.
Tamo sam uglavnom viđao cisterne koje koje voze kiselinu iz Bora za Prahovo i Šabac.
Rudnici u Boi nisu u koncesiji. Naša železnica se čini mi se više bavi međunarodnim tranzitom.
 
Vrh