Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

a ja o tom nekom kamenu :) ne znam tačno čemu im služi ali sam dosta puta video osetno dugačak voz koji ga nosi za tamo. a koks i rude ja mislim da i ovako dolaze brodom, to nisu naše rude
 
Ruda dolazi brodovima a koks vozovima iz Bosne i Češke. lz Bosne svaki dan, skoro dva voza dnevno.
 
Rehabilitation by General Overhaul of the railway section Strazevica Tunnel (entry) –Jajinci–Mala Krsna of (Belgrade) Rakovica – Junction K1 – Jajinci – Mala Krsna – Velika Plana railway line / civil and electro engineering works:

Lot 1: Rehabilitation of the section Jajinci - Mala Krsna, km 9+896 - km 67+800;
Lot 2: Rehabilitation of the station Mala Krsna.
http://www.ebrd.com/work-with-us/procur ... 0601c.html (ceo tekst)
 
Potpisao Mitko Arnaudov: "Na Zapadnom Balkanu putovanje vozom u 21. veku izgleda skoro identično kao u starim kaubojskim filmovima i avanturama njihovih junaka kroz teksaske pustinje. Ono što razlikuje železnice Zapadnog Balkana od onih iz pomenutih filmova jeste nedostatak obračuna pištoljima. Tu civilizacijsku etapu verovatno smo prevazišli, ali za tehnološku, nisam siguran. Da bi putovao vozom kroz ovaj deo Balkana, pre svega je neophodno da si jaka ličnost, da ti mentalni sklop bude čvršći od kamena, jer bi u suprotnom savladavanje razdaljine od 100 km za dva-tri sata vodilo ozbiljnom mentalnom, a bogami i vrednosnom restrukturiranju. Verovatno smo jedini region na svetskoj mapi koji je imao savremeniju železničku infrastrukturu na početku 20. veka nego danas. Vozovi su kod nas postali istorijski artefakt i nužno zlo. Mladi ih koriste da bi dodatno doživeli sistemsku nepogodu s kojom se suočavaju naše države, dok su stariji prinuđeni da se njima voze zbog povoljnijih cena u odnosu na druga prevozna sredstva. Da li će železnička infrastruktura značiti globalno povezivanje Zapadnog Balkana ili ponovno dokazivanje naše marginalizovanosti, umnogome će zavisiti ne od kineskih kredita, već od politike koju vode lokalni očevi nacija."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542250#p542250:385vui4b je napisao(la):
JohnnyLee » Sub Jun 02, 2018 10:14 pm[/url]":385vui4b]генијално, нема шта
Tako je stepeniste od izgradnje nove st.Rakovica , poznih 70-ih..
Nakon nedavnog spustanja platformi, skinuta su dva stepenika na vrhu..Otud novi beton.
Osim retkih invalida u kolicima,koji putuju vozom uz OBAVEZNOG PRATIOCA,
rampe cesce koriste putnici sa rucnim prtljagom koji imaju tockice, ali i skejteri... :lol:
 
Onda je greska u tabli koja pokazuje da je peron dostupan invalidskim kolicima
 
Ove rampe i jesu bile inicijalno namenjene I invalidskim kolicima-ALI ONIM STARIM UZANIM, sklapajucim...
Koliko pamtim , sirina traka je pola metra, sto je nedovoljno za danasnje standarde, a o motornim inv. kolicima,
da ne pisemo ... Sva stepenista za izlazak na peron u Rakovici , imaju ovakve rampe od izgradnje...
Ovoliki uspon, bez pomoci pratioca je nemoguce savladati- jos opasniji je spust....
Provericu sutra, ali koliko znam, invalidi u kolicima MORAJU imati pratioca ako putuju vozom, brodom ili avionom..

Ako je zadovoljen propis, onda je info tabla o dostupnosti za invalide (sa PRATNJOM) na dobrom mestu..
 
Искрено, мене интересује како би особе са инвалидитетом уопште и стигле до железничке станице Раковица изузев колима. Али то је више до прилагођености градске инфраструктуре особама са инвалидитетом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542320#p542320:3tbg5zmo je napisao(la):
Sam-2 » 03 Jun 2018 11:15 am[/url]":3tbg5zmo]Ove rampe i jesu bile inicijalno namenjene I invalidskim kolicima-ALI ONIM STARIM UZANIM, sklapajucim...
Koliko pamtim , sirina traka je pola metra, sto je nedovoljno za danasnje standarde, a o motornim inv. kolicima,
da ne pisemo ... Sva stepenista za izlazak na peron u Rakovici , imaju ovakve rampe od izgradnje...
Ovoliki uspon, bez pomoci pratioca je nemoguce savladati- jos opasniji je spust....
Provericu sutra, ali koliko znam, invalidi u kolicima MORAJU imati pratioca ako putuju vozom, brodom ili avionom..

Ako je zadovoljen propis, onda je info tabla o dostupnosti za invalide (sa PRATNJOM) na dobrom mestu..

Ovakvi propisi mogu da postoje samo u Srbiji.
Jel imate predstavu koliko bi bilo tesko spustiti neku osobu sa invalidskim kolicima ovom rampom a kamoli je gurati uz tu istu rampu?
Nema tu nikakve logike da se gura osoba sa invaliditetom uz neku rampu od 40%. Jedino ako se ne zeli da i ovaj pratioc postane invalid nakon sunovratnog pada.
Tu se ugradjuje lift i to je to, nema nikakvih rampi. (bar u civilizovanom svetu se to tako resava)
Tako da tabla NIJE na mestu definitivno.
 
Ovo bi moglo da liči na onaj elevatorski sistem za osobe sa invaliditetom koji postoji na Terazijama (podzemni prolaz),koliko se sećam on tamo nije u funkciji.
 
Da, ovde jedino ako se postavi neka vrsta dizalice pa otuda, inače invalidi ni u snu ne mogu da koriste ovako strm nagim. Rampe se kreću oko max 8%
 
Нажалост особама са инвалидитетом ове степенице до подходника нису једина препрека, проблем је и улазак у сам воз (изузев штедлер гарнитура), као и сам долазак до станице што јавним превозом што колицима од куће. Тротоара нормалне ширине до станице нема, трамваји на линији 3 имају степенике, aутобуси како који.
 
Prokop koji je radjen pre koliko vremena ima predvidjene kasete za metro, mesta za eskalatore, liftove, čak i rampe pri krajevima hodnika. Danas id*** raskopaju stanicu i ne ostave prostor da nekada neko može da ubaci lift ili nešto slično. Tu je razlika, ovo je kriminal i ne sme da se toleriše zbog nedostatka para itd, budže fontane i kojekakve gluposti, dva puta rade trg na slaviji, a uskoro će is ve što su otvorili jer se raspalo uveliko, a grajdnaima ne stave osnovna pomagala za život. Jeste da sada nema uslova 100% za invalide, ali svaka sledeća promena bi MORALA da se prilagodi njima (mislim i na starije gradjane, dečicu, roditelej sa malom decom itd.)
 
Stanica Rakovica tek treba da dobije svoj konacni izgled i prilaznice ..
Decenijama kasni regulacija ulice, buduceg bulevara Patrijarha Dimitrija/Pavla...
Posle regulacije ulice i tacnog nivelisanja, moze prica o podhodnicima, liftovima, elevatorima, parkinzima....
Mnogi i ne znaju da je danasnji podzemni prolaz/ulaz nasledjeni (prosireni) jos iz 1962...
Zar vam nije zapelo za oko da je taj ulaz prenizak ???
Da hocete pre komentara i nesto pogledatii procitati, videli bi da zgrada stanice iz 1932 nestaje, ulica se ispravlja.....
To u mnogome menja prilaznice samoj stanici i peronima..

Buduca stanicna zgrada i ulaz trebaju biti na delu Visevacke ulice sto potvrdjuje i pocetna numeracija koloseka...
 
Као и код Прокопа, опет касне друмске саобраћајнице које су у надлежности града. У неком будућем уређењу станице треба размислити и о увођењу стајалишта на надвожњаку и степеницама којима би се са надвожњака стигло на пероне. Туда пролази 6 линија ЈГП што би побољшало повезаност станице.
 
@Sam-2 Pozdravljam tvoje poznavanje istorije i poznavanje budućih projekata, ali nikada neću moći da prihvatim ovakvo budženje i ruganje gradjanima. Ako će ovi peroni koji su sada sredjeni ostati i u budućnosti, nedopustivo je da se uloži novac i da se zanemari ovako bitna stavka. Ne pričamo o ne znam kakvim projektima, već o najobičnijem prolazu i dostupnosti osobama sa invaliditetom i drugim gradjanima, ako ovo nisu u stanju da isfinansiraju i urade kako treba, onda neka se sklone i daju prostor sposobnijima. Gotovo svaka nova zgrada ima isto strme rampe, koje su neupotrebljie, samim tim je besmisleno i praviti ih, jer su više i opasne, a eto kao začepili su nam usta jer su napravili rampu. Reč je o bezobrazluku, javašluku, vredjanju inteligencije, a ono šta se očekuje od gradjana da se naviknu na ovo, što se i desilo.
Neću zaboraviti kada mi je neko rekao kako u Beču ima više invalida nego u Beogradu, nije tačno, već u Beogradu ne mogu da izadju na ulicu jer je sve napravljeno da jedva prodje atletičar, ne invalid.
 
Gisko, ne bih rekao da je bezobrazluk niti neznanje..
Nama je svojstvena HAOTICNOST najcesce usled nedostatka novca... Planovi gradnje ukupne infrastrukture zahtevaju sinhronizaciju
sa okolinom.. TO kod nas uobicajeno ode vragu jer , eto tamo negde nestane novca i onda celi projekat stoji radi neke sitne stvari....
Dovoljno je da prenos zemljista nije obavljen do kraja i eto belaja.
Prokop kasni ne radi necijeg cefa, vec upravo zbog nestanka novca za dalje finansiranje radova jos od 80-ih...Pisao sam o tome.

A Rakovicka stanica ti je paradigma nase dezorganizovanosti.... Ili--KAKO OD DRVETA NE VIDETI ŠUMU !!! :bash:
U vreme njene gradnje u celoj Evropi se krenulo na VISOKE platforme na stanicama... Manipulacija putnika laksa,
jer je peron u ravni sa podom vagona, pa i starci , deca a narocito invalidne osobe lako ulaze...
Da napomenem da u vreme 70-ih, NIJE bilo niskopodnih vozova ni u planovima a kamo li u saobracaju.. :lol:
Kada je narucen FLIRT, tada je organu vlade skrenuta paznja na problem visokih perona, ali je receno-Sredice se to !

Posledica je totalna devastacija i duga disfunkcija stanica Rakovica, Zemun i ona dva izgradjena (visoka) perona 80-ih u Prokopu,
te novi gradjevinski radovi, koji opet ne mogu da se finisiraju jer ni okolne saobracajnice NISU pripremljene...
I tako u krug, dok opet iz ko zna kojih razloga , nekome padne na pamet da vrati na prvobitno.. E TU SMO VRH SVETA !!!
Tako lako odose novci u vetar, jer "neko" nije umeo ugovoriti nabavku nekog drugog vozila , NEniskopodnog..
Ostalo su posledice...I rasipanje i ovo malo novca od "zamotanih"..
Nemam nista protiv FLIRT'ova, ali se pri nabavci trebalo bolje obavestiti o stanju infrastrukture i kupiti odgovarajuce.

Da podsetim da u Velikoj Britaniji,majci zeleznice, postoje vecinom visoke platforme i da ne ++bavaju mnogo "niskopodne" EMV,
a jos manje im pada na pamet da ruse netom sagradjeno..Jednom standardizovano se NE MENJA.!

Sta cemo mu u Srbijici, ako iznenada niskopodni vozovi "izadju iz mode" ??? :mrgreen: :lool:
 
Počeli su i uređenje stajališta, ali nisam siguran da je ova signalizacija za koloseke dobra, ŽS Kneževac, Beograd.

7PPpOMp.jpg
 
Zavisi kakvo je stanje pruge do zvornika odnosno tuzle to bjese zadnja otvorena pruga u sfrj pred sam nestanak
Sta je sa elektrifikaciom te linije
 
Vrh