Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ugovoren izvoz žita iz Srbije preko Luke Bar
AD Luka Bar je ove godine na Sajmu bila u okviru jedinstvenog štanda Privredne komore Crne Gore, sa još deset naših kompanija


Ugovoren izvoz žita iz Srbije preko Luke Bar


Iz AD Luka Bar saopštili su da je tokom upravo okončanog Poljoprivrednog sajma u Novom Sadu, na Poslovnom forumu u Privrednoj komori Vojvodine, sa poslovnim partnerima iz Srbije dogovoreno da se žito iz Srbije već od ove godine izvozi na treća tržišta preko barske luke. Na sastanku su bili čelni ljudi Privrednih komora Srbije i Crne Gore, AD Luka Bar, Montecarga, Srbijacarga, te MK grupe i Agrogloba.

"Nakon usaglašavanja cijena prevoza koje su do sada predstavljale prepreku zaovaj posao, zaključeno je da je na pomolu dugoročni poslovni aranžman žitara iz Srbije i Luke Bar. Veliki je značaj ovog ugovorenog posla sa žitaricama nakon dugogodišnjeg prekida, i moramo biti izuzetno zadovoljni efektima našeg učešća na sajmu, obavljenim razgovorima i susretima sa predstavnicima privrednog i političkog života u Srbiji", ocijenio je izvršni direktor luke mr Zarija Franović.

AD Luka Bar je ove godine na Sajmu bila u okviru jedinstvenog štanda Privredne komore Crne Gore, sa još deset naših kompanija. Novosadski sajam, jedan od najvećih u jugoistočnoj Evropi, ove godine okupio je više od 1.500 izlagača iz 30 država, a imao je preko 300.000 posjetilaca.

Izvor: Vijesti (Crna Gora)

http://www.vijesti.me/vijesti/ugovoren- ... bar-989787

Postavlja se pitanje koliki je kapacitet ovakve BB pruge da prihvati dalji porast teretnog saobraćaja
 
И питање је како ће на ове планове о извозу утицати планови о руском ремонту пруге Б-Б?
 
Интервју са директором Инфраструктуре у „Политици“: http://infrazs.rs/2018/05/politika-23-m ... 25-godina/

Издвојио бих:
– пројектовање деонице Велика Плана – Ниш (други колосек од Сталаћа до Ђуниса)
– путнички саобраћај на прузи Шабац – Лозница од августа
– путнички саобраћаја на прузи Нови Сад – Орловат – Зрењанин од септембра
– затварање пруге Нови Сад – Београд на неколико месеци у 2019. због изградње вијадукта и тунела (и због тога је битан правац Нови Сад – Орловат – Панчево главна)

Остало је углавном већ спомињано раније.
 
Ovaj pravac Novi Sad - Titel - Orlovat je potencijalno odličan pravac (uz onaj na magistralnoj pruzi koji zahvata sve od Vrbasa do Inđije) za neku buduću prigradsku železnicu Novog Sada jer prolazi uz rub velikih naselja Kać, Budisava, Šajkaš, i kroz Titel. Mnogo efikasnije i pametnije bi bilo da GSP organizuje interne linije kroz ova naselja do njihovih ž. stanica (švajcarci baš tako organizuju saobraćaj, ali daleko smo mi od toga), nego da ima duge prigradske linije do Novog Sada. Naravno za to bi pruga morala biti u normalnom, a ne zapuštenom stanju.
Uz malo vizije Infrastruktura bi mogla u budućnosti predložiti pravljenje par kilometara pruge koji bi spojili sadašnju prugu od Farkaždina preko Idvora do Kovačice i time omogućili direktniju vezu Novi Sad - Pančevo, bez kruženja do Orlovata. To bi verovatno bilo interesantno i za putnički saobraćaj na toj relaciji. Ali za početak dobro je da i ova veza oživi.
Sa prethodnih mapa je tako lepo vidljivo koliko bi za teretni saobraćaj (pa i za Beograd) značila obnova pruge koja se odvaja od Pančevačke pruge preko Jabučkog i Glogonjskog Rita do Padinske Skele sa pravljenjem žalezničkog mosta preko Dunava. Sav teretni saobraćaj sa severozapadnog pravca (a i iz Makiša) koji ide ka Pančevu ili Rumuniji bi mogao tamo. Da ne govorim da bi se napravio železnički poluprsten oko grada. Naravno vrlo skupa investicija, ali na duge staze bi verovatno to bilo potrebno ako se očekuje porast teretnog saobraćaja.
Isto tako meni baš nije jasno zašto se spoj južne, Niške pruge i Vršačke ne radi preko Smedereva i Kovina (u kome je još uvek očuvan koridor pruge), nedostajući delovi bi se radili kroz ravnicu. Ovako, čak i kada se napravi most pored Vinče, teretni saobraćaj će opet biti provlačen kroz de-facto rastuća naselja Beograda.
 
Мост Смедерево-Ковин би сигурно доста растеретио железнички саобраћај.
 
Gledam na rts da su kupili 8 novix simensovih lokomotiva i da stizu od marta .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540030#p540030:jq0l7vtd je napisao(la):
Kolega2357 » Wed May 23, 2018 11:03 pm[/url]":jq0l7vtd][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tyawOI2JU1E[/youtube]

Jel, tuda treba da budu preusmjerene teretne kompozicije iz Pančeva? ne djeluje mi ovo za teretne kompozicije
 
Možda pitanje nije na mestu, ali čemu služi ovaj Kalimero? Izgleda zanimljivo, a na internetu piše da je u vlasništvu Infrastruktura.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540173#p540173:2h2g9zio je napisao(la):
B.Vladimir » Čet Maj 24, 2018 4:35 pm[/url]":2h2g9zio]Da li postoje planovi da se ovako nesto uvede kod nas?

https://junatkartalla.vr.fi/?lang=en-US
to bi po meni bilo ekstremno do jaja za gsp, ne samo gde se trenutno nalaze nego koja im je planirana trasa, da oni anarhisti od navijaca kad luduju il kad su neki veci protesti i kad preusmeravaju linije mozemo se snadjemo sta gde ide, a ne da gledamo u pasulj da ce 83 preko fransa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540016#p540016:2h8q5wjd je napisao(la):
tragac » Sre Maj 23, 2018 10:20 pm[/url]":2h8q5wjd]Ugovoren izvoz žita iz Srbije preko Luke Bar
AD Luka Bar je ove godine na Sajmu bila u okviru jedinstvenog štanda Privredne komore Crne Gore, sa još deset naših kompanija



http://www.vijesti.me/vijesti/ugovoren- ... bar-989787

Postavlja se pitanje koliki je kapacitet ovakve BB pruge da prihvati dalji porast teretnog saobraćaja

Pruga Beograd-Bar je projektovana na 10 miliona t godišnje. Jeste da je do sad propala ali i trenutni saobraćaj na njoj
je krajnje mršav tako da ne bi trebalo da bude bilo kakvih problema.
 
Na pruzi bg-bar nikad nisu izgradjeni svi planirani objekti
 
29.05.2000 otvaranje mosta preko Dunava. Drzavni vrh dosao u deset Gosa UIC-Z1 vagona. Govorio tadasnji predesdnik: "Zato smo dosli vozom. Ali ne bilo kakvim vozom. Ovde smo dosli vozom koji je samo sastavljen vagonima domace proizvodnje, koji su projektovani i izgradeni u nasim fabrikama za brzine od 200 km/h. To je ogroman rezultat. Jer danas samo cetiri zemlje u Evropi mogu samostalno da proizvode vagone za takve brzine."
Govor preslusati 28:15 (http://www.rts.rs/page/radio/sr/story/2 ... mena-.html) snimak malo losije reolucije sa prolazom voza 14:42, o vagnima 5:42 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_iBxzBReN5A[/youtube]
Mrkonjic tada bio svedok dogadaja. Bili smo blizu 200 km/h. :mrgreen:
 
U TPS Zemun gužva... A baš ništa nije preduzeto da se stvore uslovi za izmeštanje beogradske ložionice
i Ganc garaže. Kažu da će Južna ploča sa kolima koja su u saobraćaju biti premešteni u Topčider a lokomotive
i sve ostalo u TPS Zemun. Biće mnogo tesno.

Pogledajte prilog 1

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540305#p540305:1ciavkxz je napisao(la):
orjen » Pet Maj 25, 2018 8:16 am[/url]":1ciavkxz]29.05.2000 otvaranje mosta preko Dunava. Drzavni vrh dosao u deset Gosa UIC-Z1 vagona. Govorio tadasnji predesdnik: "Zato smo dosli vozom. Ali ne bilo kakvim vozom. Ovde smo dosli vozom koji je samo sastavljen vagonima domace proizvodnje, koji su projektovani i izgradeni u nasim fabrikama za brzine od 200 km/h. To je ogroman rezultat. Jer danas samo cetiri zemlje u Evropi mogu samostalno da proizvode vagone za takve brzine."

Ti vagoni su licencirana kopija Siemens Z1 vagona projektovanih krajem 70-ih godina prošlog veka. Pritom ni do dan danas nisu rešili problem kvarova statičkog pretvarača. Pre nekih 7-8 godina su na svim kolima ugrađeni potpuno novi statički pretvarači, ali opet muku muče sa kvarovima. To je ono kad ne radi klima/grejanje, vrata se ne otvaraju, wc zapušava itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540198#p540198:221bmjz3 je napisao(la):
RioBL » Čet Maj 24, 2018 8:05 pm[/url]":221bmjz3]
Jel, tuda treba da budu preusmjerene teretne kompozicije iz Pančeva? ne djeluje mi ovo za teretne kompozicije

Da si ti meni živ i zdrav, teretne i putničke kompozicije idu po mnogo lošijim deonicama na koridoru X.


tragac":221bmjz3 je napisao(la):
Postavlja se pitanje koliki je kapacitet ovakve BB pruge da prihvati dalji porast teretnog saobraćaja

Дошљак":221bmjz3 je napisao(la):
Мост Смедерево-Ковин би сигурно доста растеретио железнички саобраћај.


Ljudi, dokle više paranoje da će nekakav silni teret preplaviti srpske pruge? Kapacitet srpskih pruga je daleko veći od trenutnog i budućeg planiranog saobraćaja, a svaki remont odnosno povećanje brzine povećava i propusnu moć, tako da će na taj način i kapacitet povećavati.
 
Tako je. Ugovoreno je 60.000t što dođe 0.6% od 10.000.000t.

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540337#p540337:3tk0hohz je napisao(la):
Rile » 25 May 2018 10:03 am[/url]":3tk0hohz]U TPS Zemun gužva... A baš ništa nije preduzeto da se stvore uslovi za izmeštanje beogradske ložionice
i Ganc garaže. Kažu da će Južna ploča sa kolima koja su u saobraćaju biti premešteni u Topčider a lokomotive
i sve ostalo u TPS Zemun. Biće mnogo tesno.

Pogledajte prilog 1


file.php

file.php

Neke Flirtove su trebali da daju Nišu, Subotici, Novom Sadu, pa i Lapovu, Lajkovcu....ova mesta imaju sekciju vuče i višak koloseka.
 
Pa sad ce za godinu dana da krenu sa izgradnjom TPS Zemuna, tj njenim zavrsetkom pa ce biti mesta za sva vozna sredstva i vise nego sto treba.
 
Vrh