Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nisam zaustavljao auto, ali sam bacio pogled na prugu Šabac-Loznica sa nadvožnjaka kod Lešnice, pruga je trenutno na novim, betonskim pragovima, nije još u potpunosti zasut tucanik, tj. pragovi su još uvek skroz na površini. Ali deluje da su ozbiljno menjali i pragove i šine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540536#p540536:1934aabj je napisao(la):
milos.tro » 26 May 2018 07:12 am[/url]":1934aabj]Почео ремонт пруге Пожаревац – Мајданпек

http://infrazs.rs/2018/05/poceo-remont- ... majdanpek/
file.php
Ne pominje se putnicki saobracaj. Ako ga bude, do Bora i Zajecara ce se opet brze stizati vozom nego busom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540655#p540655:6745nfzp je napisao(la):
tragac » Sub Maj 26, 2018 11:20 pm[/url]":6745nfzp]
Ne pominje se putnicki saobracaj. Ako ga bude, do Bora i Zajecara ce se opet brze stizati vozom nego busom.

To baš i nije tačno!

Beograd - Požarevac 2 sata minimum + Požarevac - Majdanpek 1 sat i 15 minuta posle remonta + Majdanpek - Zaječar 2 sata i 20 minuta = 5 sati 35 minuta. Čak i kad remontuju Jajinci - Mala Krsna da se skrati za još pola sata vožnje opet neće moći ispod 5 sati, što je i dalje dosta sporije od busa.
 
Beograd - Požarevac i 3 sata, a busom sat i 15 minuta, kolima 50tak. Kapiram da je glavni razlog remonta ove pruge železara jer se za nju tuda tegli neki kamen. A Požarevac - Zaječar su išli moji pre neku godinu preko 5h. Ne znam koliko pruga može da se ubrza tu.. Mislim, sigurno da može dosta u odnosu na sadašnej bedno stanje ali koliko? Kroz sam Po je pruga u dosta lošem stanju (to je krak ka majdanpeku)
 
Realno za jedno godinu dve kada bude urađen predviđeni remont Jajinci - Mala Krsna i još neka krpljenja dodatna na lošijim mestima moglo bi biti vozno vreme otprilike BG-PO 1:30, BG-MP 2:45, BG-BOR 4:00, BG-ZA 5:00. To bi naročito za deo između Požarevca i Bora moglo biti konkurentno autobusu, ali samo ako se uvede barem 4 polaska dnevno, jer jedan voz dnevno ništa ne vredi...
 
Zar su vozna vremena Majdanpek-Bor-Zaječar toliko loša?

Ako se to popravi kao i okolina BG, dobilo bi se još sat vremena.

Naravno, sećam se da je nekadačuveni "ubrzani voz" Beograd-Zaječar išao nešto dugo, 4 i po ili 5h. Ali kad je išao Ganz, svi kažu da nije imao konkurenciju.
 
да би ту било конкуренције аутобусима мора да се уради и Мајданпек - Зајечар на испод 1:30
 
Generalno, dobro je da ovu prugu obnavljaju, jer je alternativna ruta tek preko Niša. Možda neće biti super konkurentna za putovanje Beograd - Zaječar, ali uvek treba imati na umu da može opslužiti loklani saobraćaj, naravno sada kada se obnovi. Ne mora voz imati mnogo putnika na celoj trasi Beograd - Zaječar, ali može imati vrlo mnogo onih koji se smenjuju u vozu na pojedinim deonicama. U svakom slučaju, istočnoj Srbiji i te kako treba i dobra veza prugom, a i putevi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540635#p540635:k08uah4j je napisao(la):
Nikola NS » 26 May 2018 08:17 pm[/url]":k08uah4j]Одлично, досад је то била ливада: https://www.google.com/maps/@44.6610915 ... 312!8i6656
Da sad je na površini lep sloj novog tucanika, a inače na stanici u Lešnici je i hemijski vagon, tako da su izgleda odlučili da i korov malo potamane.
 
Ево неких информација о почетку радова на деоницама пруге Београд – Суботица и плановима за електрификацију пруга. Колико ми се чини, досад се није спомињала електрификација пруга Суботица – Богојево – Нови Сад и Рума – Брасина.
У јуну очекујемо да почну радови и на деоници Београд Центар – Стара Пазова, за коју су задужени кинески партнери, а да крајем 2019. године започне и изградња пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице, у дужини од 108 километара, објаснио је Јевтић.
Поред тога, за нас су изузетно значајни и пројекти електрификације пруга у Србији. Приоритетне су нам пруге Суботица-Сомбор-Богојево-Нови Сад, Панчево-Вршац-румуска граница и Рума – Брасина, па је то и за италијанске партнере прилика да покрену иницијативу и активно се укључе у овај посао.
Извор: http://infrazs.rs/2018/05/zeleznicki-pr ... vrednicima


Иначе, за остатак барске пруге још нису почели ни са израдом пројектно-техничке документације.
“На барској прузи реконструисано је 77,6 километара од Ресника до Ваљева и наш план је да ове године кренемо у израду пројектно-техничке документације за реконструкцију преосталих 200 километара до границе са Црном Гором”, рекла је Михајловићева.
Извор: http://infrazs.rs/2018/05/mihajloviceva ... ograd-bar/
 
Bilo bi dobro pokrenuti akciju sa Bugarima i Rumunima da se izgradi pruga Negotin-Vidin. Neki prekogranični fondovi EU bi se valjda mogli naći, a korist od takve veze bi bila ogromna.
 
Bilo je priča o mostu preko dunava, čak je kao potpisan neki predsporazum, ali onaj koji ništa ne znači, i to je to :) suštinski, ima tu dosta vozila i ima mesta da se makar malo prošire drumovi ako se ne bi radila pruga. e sad ja sam srećan i što su završili tunel ispod golubačke tvrđave. A mi imamo neki krak pruge tamo tako da ta ideja nije nemoguća ali nije nikako ni jeftina.
 
Ostavljen je prostor preko brane Djerdapa dva za prugu, ali bi trebalo graditi nekih 60 km pruge na rumunskoj strani. Zato je bolja opcija, a i kraća, napraviti prugu Negotin-Vidin, u Vidinu već postoji most na Dunavu i pruga, tako da bi se tom vezom baš dosta dobilo. Još ako bi se onda prebacio neki transport tereta tom trasom, pa na Zaječar-Niš, ili na Zaječar-Požarevac, mogao bi taj kraj Srbije malo da živne.
 
А и нема најава о затварању због радова. На сајту „Србија воза“ пише да возови редовно саобраћају.

 
sad kad si to spomenuo, prugom se dovlači kamen za sartid, a sartid nam je miljenik države u svakom mogućem smislu, dok ne srede kako će im dopremati drugačije tu rudu ne verujem da će se dirati pruga od male krsne do po i tamo dalje do mesta odakle uzimaju to što im treba.
 
Mogu za sartid vodom da dopremaju imaju kanal do skoro same kapije
 
U toku je izgradnja industrijskog koloseka ka novoj luci u Smederevu.Price o izgradnji te pruge su stare kao i prica o novoj Smederevskoj luci i izmestanju zeleznice iz centra grada,znaci bar 30 godina.Radovi se izvode fazno i nece uskoro biti gotovi,ali dobro je da se konacno krenulo u izgradnju.Kolosek donekle ide trasom starog Jugopetrolovog industrijskog koloseka,za sta nikad nije priveden nameni,kasnije su tamo locirani teretni vagoni koji su naprasno nestali-sekundarci.
 
Pa nema tog kamena na vodi, ide direktno iz kamenoloma na vagone. A verujem da bi bilo dosta skuplje voziti ga kamionima jer ga baš ima puno.
 
Vrh