Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421023#p421023:g95epean je napisao(la):
spatiotecte » Sat Dec 03, 2016 6:40 pm[/url]":g95epean]2022, 2023 kad zavrsimo nas deo do Subotice, pruga od Pariza do Beograda ce biti svuda 200 pa na gore osim u Madjarskoj gde ce celom teritorijom biti 160
Uhvatili smo korak ka savremenom prevozu zeleznicom u trenutku kad nam se ukazala prilika za to a madjari su odlucili drugacije, njihov problem.
Ne moramo svaki put da budemo najgori iako cesto ocekujemo da ispadne tako.
A sto se tice cene karte koju mozda trenutno ne moze svaki prosecni srbin sebi da priusti, treba imati u vidu da se pruge grade za narednih 50 godina tako da u jednom trenutku, cemo dostici standard da mozemo da imamo ovakvu prugu i da bude odrziva.

Da. Mađarska, koja ima mnogo bolje železnice od naše se glupo rešila da gradi stotine kilometara mešovitih dvokolosečnih pruga za 160km/h i da sređuje regionalne za brzine do 120km/h, a mi smo pametni što gradimo četvorokolosečnu do 200km/h celih 15km (ili 21km ili već koliko) dok se za to vreme na dužim deonicama glavnih pruga obara brzina na manje od 50km/h, a regionalne gasimo na kilo?


...
Nego da uozbiljimo diskusiju i da počnemo da pričamo činjenicama. Imam par pitanja za tebe.
1. na osnovu čega tvrdiš da će pruga do Subotice biti završena do 2023.? (ne prihvatam kao argument predizborne izjave političara)

2. na osnovu čega trvdiš da je i Beograd deo tog plana Pariz-Budimpešta, kad ni u jednom dokumentu EU se ne pominje BG (npr. http://ec.europa.eu/ten/transport/proje ... n_t_en.pdf), a kada se na zvaničnom sajtu projekta (http://www.magistrale.org/startseite.html) pretraži po pojmovima Beograd i Srbija izađe: "KEINE Ergebnisse gefunden"
Zanimaju me dokumenti a ne raznorazni forumi i sajtovi gde ljudi slobodno izražavaju svoje stavove, kao mi ovde.

3. objasni mi, molim te, tezu da je neko tražio da mi radimo prugu za 200km/h. Ja sam ubeđen da nikoga za to nije briga, osim šačice entuzijasta kod nas.
 
1 - nisam se osvrnuo na izjave politicara vec na neku realnu mogucu prognozu imajuci u vidu da ova prva deonica krece da se radi sredinom 2017te i da ce se graditi 36 meseci, to nas vodi negde do 2020te. Postu je potpisana i deonica sa rusima do novog sada ona ce neposredno krenuti posle ove. A za NS - Subotica sam uzeo isto rok od 3 godine posto bi se mehanizacija iz faze do novog sada prebacila na tu drugu deonicu i sa slicnim rokom od 36 meseci to nas dovodi do 2023.
Eto to je neki realan scenario imajuci u vidu da kinezi ne kasne sa rokovima.

2 - Ne mogu da se svrstavaju Beograd i Srbija u neki plan EU posto nismo clanica te iste ali sasvim je normalno da se prikljuci evropskoj magistrali kao njen logican nastavak i sledeci grad posle Budimpeste.

3 - Kinezi su bili spremni i da nas kreditiraju za HSR od 300 na sat pa je taj plan revidiran jer nasa ekonomija ne moze to da podrzi.
Mnogo je veca razlika u ceni izmedju 200 i 300 nego izmedju 160 i 200 a to mali broj ljudi shvata ovde.
200 nije nikakva naucna fantastika.

Ako mislis da sa tim parama sto bi ustedeo kad bi pruga bila radjena za 160 umesto 200, mogao da obnovis veliki broj regionalnih pruga grdno se varas.

A kad bi se vodili tvojim razmisljanjem, ne bi nikad krenuli da gradimo metro kao sto nismo do sada jer smo dovoljno bogati samo za sirenje tramvajske mreze.
 
Ok, vrlo moguce, nek bude i 2025-2026 rok za zarsetak do Subotice, i to ce biti velika stvar za Srbiju, ipak se radi o 180 km pruge.
U francuskoj su planiraliali brzu prugu Pariz Strazburg jos 80ih, pa je pustena u rad fazno od 2007 pa na dalje, tako da nema razloga da ne budemo zadovoljni ovim sto nam nude kinezi.
 
Lepo je gledati u budućnost, ali neke stvari se moraju rešiti što pre. Da sam ja postao ministar pre 4,5 godine, prvo bih tražio da se hitno remontuje Lovćenac – Subotica (vmax = 40 km/h) i Užice – Vrbnica (skoro cela deonica vmax = 50 km/h, a priča se da će od novog reda vožnja biti 30 km/h). Za 4,5 godine je mogla brzina da se podigne makar na 80 km/h, ali je mnogo lakše ljudima zamazivati oči pričama o megalomanskim projektima i pričati kako radovi treba da počnu „sledećeg proleća“, „do kraja godine“ itd. Toga smo se toliko naslušali i od ovih i od prethodnih.
 
Mogli su da krenu sa deonicom NS - Subotica, posto je na nivou 19og veka, tu se apsolutno slazem, ali isto tako mogu da razumem da su se vodili politikom da bolje povezu prvi i drugi grad Srbije umesto drugi i peti.
Takodje verovatno vise para donosi BG-NS nego NS-SU.

Sto se tice barske pruge tu si u pravu, ne znam sto krecu sa najboljom deonicom.
 
Problem je što je od cele barske pruge bio spreman samo projekat za Resnik – Valjevo, a verovatno je slična situacija i za Novi Sad – Subotica. Jednostavno mi nije jasno kako neko za 4,5 godine nije uspeo da utvrdi prioritete i pripremi tehničku dokumentaciju. Pritom, u julu ove godine (prilikom otvaranja radova na barskoj pruzi) rečeno je da se od 800 miliona dolara kredita 100 miliona još ne koristi tako da ni novac nije bio problem već samo organizacija.
 
Mi moramo da shvatimo da u Srbiji, problem broj 1 nije novac, vec to sto smo kolektivno neorganizovani.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421189#p421189:c5jkxy2h je napisao(la):
spatiotecte » Sun Dec 04, 2016 10:25 pm[/url]":c5jkxy2h]A kad bi se vodili tvojim razmisljanjem, ne bi nikad krenuli da gradimo metro kao sto nismo do sada jer smo dovoljno bogati samo za sirenje tramvajske mreze.
:kafa:
ali hvala bogu niste, pa ga izgradiste već.

Šalim se.


Hvala ti na brzom odgovoru.
Moja poenta je da će zbog oko 15 razlike u vremenu putovanja biti skrkane velike pare, koliko god tvrdiš da nije velika razlika dok se na mnogim važnim deonicama mili.

Evo, dok mi pričamo, jutros je slupan još jedan novi voz, peti po redu. :bash:
 
Gdje kako je slupan sta je slupano stadler ili rus kad stigose do 5 jeli sta popravljeno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421212#p421212:kicz53j7 je napisao(la):
Pendolino » 05 Dec 2016 12:34 am[/url]":kicz53j7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421189#p421189:kicz53j7 je napisao(la):
spatiotecte » Sun Dec 04, 2016 10:25 pm[/url]":kicz53j7]A kad bi se vodili tvojim razmisljanjem, ne bi nikad krenuli da gradimo metro kao sto nismo do sada jer smo dovoljno bogati samo za sirenje tramvajske mreze.


Hvala ti na brzom odgovoru.
Moja poenta je da će zbog oko 15 razlike u vremenu putovanja biti skrkane velike pare, koliko god tvrdiš da nije velika razlika dok se na mnogim važnim deonicama mili.

Hajde da primenimo tvoje rezonovanje na putnu mrezu:
Da li trebamo da prekinemo izgradnju svih autoputeva u Srbiji jer nam je mreza lokalnih puteva u rasulu?
Pri tom, zasto bacati velike pare na autoputeve da bi stigli 15 minuta ranije?
 
Jutros je slupan Stadler (negde sam procitao 007-008), to je vec peti po redu. :(
 
Zato nam trebaju denivelisane pruge (koje istina je, kostaju skuplje) da bi se izbegle ovakve katastrofe.

Ne treba da zaboravimo da podizanje brzine jedne pruge povlaci sa sobom i podizanje bezbednosti.
Imamo primer nedavno rekonstruisane pruge Beograd - Pancevo na 120 gde su ostali putni prelazi sa rampama, a to znaci da i pored 90 miliona dolara ulozenih moze da se desi da voz udari u zivotinju, coveka, kola, autobus ili kamion.
 
Voz je imao vandredni dogadjaj kod Sremske Mitrovice u kome je naleteo na automobil koji je obilazio uredno spuštene branike na putnom prelazu. Voz nema većih oštećenja i uskoro će opet u saobraćaj. A ta cifra od pet "slupanih" Stadlera se odnosi na četiri komada koji su do sada imali bliske susrete sa drumskim vozilima ali su posle kozmetičkih zahvata na oplati vraćeni u saobraćaj. I jedino ne vozi garnitura 003/004 koja već duže vreme stoji u TPS Zemun.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421194#p421194:2j26uusx je napisao(la):
Nikola NS » 04 Дец 2016, 22:49[/url]":2j26uusx]ali je mnogo lakše ljudima zamazivati oči pričama o megalomanskim projektima i pričati kako radovi treba da počnu „sledećeg proleća“, „do kraja godine“ itd. Toga smo se toliko naslušali i od ovih i od prethodnih.

тако, на нашу жалост, функционише власт у Србији
 
Istoričarka Dubravka Stojanović kaže
Našla sam jedan izvanredan tekst u opozicionoj štampi toga vremena (početak 20. veka), koji se zove Na proleće. Tu se kaže da se u Srbiji vlada pomoću parole – na proleće. Čekajte, na proleće se spremaju presudni, sudbonosni događaji. Nemojte sada da postavljate ta glupa životna pitanja. Neka se to desi, neka to prođe, lako ćemo posle rešiti te puteve, bolnice, gluposti, školstvo, plate, penzije i ostale detalje, jer na proleće će se desiti ozbiljni događaji.
http://pescanik.net/pridrzi-srbiju/


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421223#p421223:32c9zxxq je napisao(la):
spatiotecte » Mon Dec 05, 2016 1:14 am[/url]":32c9zxxq]Zato nam trebaju denivelisane pruge (koje istina je, kostaju skuplje) da bi se izbegle ovakve katastrofe.

Ne treba da zaboravimo da podizanje brzine jedne pruge povlaci sa sobom i podizanje bezbednosti.
Imamo primer nedavno rekonstruisane pruge Beograd - Pancevo na 120 gde su ostali putni prelazi sa rampama, a to znaci da i pored 90 miliona dolara ulozenih moze da se desi da voz udari u zivotinju, coveka, kola, autobus ili kamion.
Možda jeste najskuplje, ali je najlakše nešto sagraditi, koliko god to čudno zvučalo. Mnogo je veća matematika tu stvar napraviti održivom i obezbediti joj održavanje. Veći deo pruge od Šida do Niša je tridesetih godina rekonstruisan za 100km/h, a u sledećoj velikoj, sedamdesetih za 120km/h i elektrificiran. Pogledaj Izjavu o stanju mreže gde smo sada 40 godina kasnije, a o poslovanju železnice ne treba pričati.

Ja nisam ni protiv autoputeva ni brzih pruga ni protiv metroa, naprotiv. Samo, ja sam za to da treba imati meru. Za tih 7 - 10 godina koliko je realno da se završi pruga do Subotice, a verovatno će i naš južni krak biti saniran na 80-100km/h, pravac preko Vidina će preuzeti skoro sav saobraćaj, kao što je već uzeo ka Turskoj.
U našim udžbenicima piše da Srbija ima dobar geografski položaj. E pa imala je i prokockala ga je. Sada ga više nema.
 
Naplati li zeljeznica stetu od toh pajsera sto zaobilaze branike na pp
Kamere i samo po dzepu stoku udariti
 
Pendolino, ne bi se slozio sa tobom da je pravac preko Vidina preuzeo sav saobracaj koridora 10.
To mozda jeste zelja EU da nas obidje ali u praksi su veoma daleko od toga.
Taj koridor postoji samo na papiru, u praksi ostaje na stotine kilometra autoputa da se izgradi.
 
Stanica Valjevo, demontaža prvog i drugog koloseka

izvor.Infrastruktura železnice Srbije a.d.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421277#p421277:2508ks4i je napisao(la):
spatiotecte » Mon Dec 05, 2016 10:47 am[/url]":2508ks4i]Pendolino, ne bi se slozio sa tobom da je pravac preko Vidina preuzeo sav saobracaj koridora 10.
Na žalost, što se železnice tiče, u pravcu Turske, to je gotova priča. Prednosti su mnogobrojne, ali glavne su pravne a ne saobraćajne. Naime, kad privatnik zakači lokomotivu na granici Austrija-Mađarska on je ne menja do granice Bugarska-Turska, jedino se uz put menja osoblje. I veruj mi da apsolutno nije bitno što taj voz ide 80km-100km, oko Vidina i sporije. Poenta je da nema stajanja osim par tehničkih.

Mnogo toga se izdešavalo dok smo mi spavali. Krajnje je vreme da se probudimo, inače će nas sav saobraćaj zaobići.
 
@Pendolino
Kako nema stajanja?
Dal sam ja to propustio da su Rumunija i Bugarska usle u Sengen i ukinule granicne prelaze?
Ili su na zeleznici neki drugaciji pravilnici?
Ne znam, pitam.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Слободан промет робе постоји између свих чланица ЕУ.
 
Znam da postoji slobodan promet robe izmedju svih clanica EU.
Ali isto tako znam da se teretna vozila zaustavljaju na granicnim prelazima izmedju HR i SLO, koje su obe u EU, ali nisu obe u Sengenu. Tu svakako nema carine, ali ima policijske i kontrole dokumenata (pasosi, licne karte...)
Ne znam kolike i kakve su kontrole robe?
Zato pitam kakva je procedura na zeleznici?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh