Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Hvala na pojasnjenju mvbg1, zar je moguce da su brzine toliko opale od kad je Djilas remontovao tu deonicu, pa to je bilo pre par godina samo.
 
Kada je radjen remont koloseka od Novog Beograda do Batajnice nije menjan potpuni broj pragova,već samo oni koji su bili u najlošijem stanju. Takodje,ograničene brzine u gore navedenim stanicama su i tada bile. Brzina na ovom potezu je posle tog polu-remonta podignuta na 100km/h a za RVR garniture na 95 zbog procenta kočenja.
 
Kroz NBG je oduvek lagana vožnja zbog glupog rešenja bez pragova

...suzdržaću se zluradih komentara, da ne kvarim žurku, ali ovo mi mnogo bode oči:

Batajnica do stanice Nova Pazova projektna brzina 200 km/h na putničkim kolosecima i 120 km/h na kolosecima namenjenim za saobraćaj teretnih vozova, dok je na deonici Stara Pazova – Nova Pazova projektna brzina 200 km/h na centralnim (unutrašnja dva koloseka) i 160 km/h na spoljnim kolosecima.

Na stranu to što u Srbiji trenutno nema pruge na kojoj je Vmax>120km/h a ovde se gradi teretni kolosek za 160km/h, zanima me kako će to teretnjak da od Nove Pazove zaleti sa 120 na 160 i onda uspori na 40 ili već koliko će biti brzina u skretanju?

Ovo oko denivelacije je super i pozdravljam 100%
Problem neispravnih pružnih prelaza je ogroman.
 
Него, кад ће протест железничара због саботиарања потенцијално најпрофитабилнијег правца и засигурно најскупљег реконструисаног између БГ-а и Панчева?

Није ми јасно, одакле мислите да вам долазе плате цели радни век? У цивилизованом свету борба за кориснике твоје услуге је борба за сопствену плату. Но, не и у Србији. Овде се очекује да плата капље, предузеће прави губитке и тако у недоглед јер држава ће већ одрати неког, дал пензионере, просветаре, мајке с децом...Није битно.
 
Pendolino skretnice ce biti za velike brzine odvojeni putnicki vozovi i teretni zar sad nisu teretni vmaks 120 sto zbog vagona sto zbog loksi
 
пише 160, али тешко да ће неки теретњак ићи толико. код нас нит' имају локомотиве, нит' имају вагони за ту брзину. максилмано што имамо је 120. и у тексту пише, ако си прочитао, да ће брзина у скретању бити 100
 
OK, ova deonica je vec radjena u prethodnom periodu, ali nije uradjena kompletna rekonstrukcija. Raduje me sto ce ukrstanja biti resena, sto ce pruga biti ogradjena, sto ce tri stanice biti rekonstruisane, a dve nove sagradjene, sto ce biti ugradjen novi sistem signalizacije...
Ovo je jedna zaokruzena prica. :vops:
 
Nekada je zeleznica bila moderna ovo danas je nesto za sta nemam reci...

Nekada su nasi roditelji dobijali skolski pribor za nas decu :)
52fb41fef9bbff5325ef3472efacacd2.jpg

e283de41e133891a1320cd744e1f5ac1.jpg

Tada sam sa ponosom nosio sveske gde je pisalo "ZTP Beograd Firma tvog roditelja"
U to vreme smo uz pomoc ove isprave
6942159c09b0b4f4c468331afded5038.jpg

fcb53dde782af6295467b9e53f3d0972.jpg

Koja ima popularan naziv rezijska :) putovali svake godine BESPLATNO na more u odmaralista zeleznicara u Budvi. Da nasi roditelji su se odricali svog odmora i slalo nas decu bila su to lepa moderna vremena zeleznice :)
Da ne govorim o paketicima koje smo za svaku novu godinu dobijali


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kada bi teretni isao 160 km/h posle prvog prolaska voza bi pruga bila zatvorena, takav voz bi se upalio posle 10 sekundi. Teretni vagoni ne mogu da izdrze tolike brzine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420794#p420794:2ji1ykkr je napisao(la):
JohnnyLee » Fri Dec 02, 2016 11:30 am[/url]":2ji1ykkr]тексту пише, ако си прочитао, да ће брзина у скретању бити 100
To je verovatno samo za dva srednja i to između Pazove i Inđije. Jedna takva skretnica košta mnogo, a i dugačka je prilično

Treba sačekati i vedeti kako su rešili raspekljavanje ispred Inđije, gde po novom treba da uđu dva brza koloseka u sredini i po jedan sporiji sa strane, a da izađu dva za Šid dva za Novi Sad.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420816#p420816:2ji1ykkr je napisao(la):
panonski » Fri Dec 02, 2016 1:22 pm[/url]":2ji1ykkr]OK, ova deonica je vec radjena u prethodnom periodu, ali nije uradjena kompletna rekonstrukcija. Raduje me sto ce ukrstanja biti resena, sto ce pruga biti ogradjena, sto ce tri stanice biti rekonstruisane, a dve nove sagradjene, sto ce biti ugradjen novi sistem signalizacije...
Ovo je jedna zaokruzena prica. :vops:
Biće, i to je super, ali samo na par desetina kilometara. Poenta železnice je da se obezbedi što duža deonica sa određenom, po mogućnosti, što većom brzinom. Da prosečna brzina ∆V bude što bliža Vmax. Tako je najekonomičnija vožnja, a ne ovo naše, da ga zaletiš pa onda staješ da vidiš da li neki automobil prolazi preko prelaza.

Prebacivanje brzine od 160km/h odneće mnogo para, a apsolutno nema nikakvih garancija da će cela deonica biti završena.
Najviše putnika ide od NS-BG, što je suviše kratka relacija da bi ispoljila nesumnjiva prednost velikih brzina. Mnoga istraživanja su pokazala da je ljudima na kraćim relacijama mnogo važnija frekventrnost i sigurnost polazaka od udobnosti i brzine.
 
Pendolino i Džoni Li,

Pomešali ste, ti koloseci za 160 km/h između Pazova su za mešoviti saobraćaj, i za putničke i za teretne vozove, konkretno za one koji idu ka Šidu i Zagrebu.
Teretni koloseci su između Batajnice i Nove Pazove, i reč je zapravo o petlji koja povezuje teretnu obilaznu prugu sa dve pruge ka severu/zapadu. To je veoma kvalitetno rešenje - kao da smo u Nemačkoj.



O svemu ovome bih inače razmišljao kao o potpunom ludilu, jer, gurati patrljak preskupe pruge ovako visokog standarda u raspalu železničku mrežu Srbije izgleda sumanuto koliko i ugradnja tiptronik menjača u fiću sa motorom juga 45, ali, s obzirom da bih rekao kako je posredi širi projekat, koji obuhvata ulazak kineske tehnologije na evropsko tržište, kao i privredne odnose Srbije i Kine u celini (Železara itd.) suzdržaću se od negativnih komentara i držati palčeve da jednu ovakvu prugu dobijemo i ka jugu.

I, da, bravo za Igora :kk:
 
Hvala na pohvalama za clanak, znace kada dodju i od ljudi koji su strastveni ljubitelji i poznavaoci zeleznice ili su i sami zeleznicari. :sesir:

Pre svega cu potvrditi odgovor spatiotecteu da je broj skretnica za ovu deonicu koja se radi tj bez TPS-a. TPS bi po zavrsetku trebao da ima ukupno 25km koloseka.

Par detalja o sinama i skretnicama:
- tip šine: 60E1 (glavni prolazni i preticajni koloseci), 49E1 (ostali koloseci)
- skretnice 60E1-1200-1:18,5 (160≤V≤220km/h u pravac, 100km/h u skretanje),
skretnice 60E1-760-1:14 (160≤V≤220km/h u pravac, 80km/h u skretanje),
skretnice 60 (49) E1-300-6° (100≤V≤140km/h u pravac, 50km/h u skretanje)
 
Dobro, kolosjeci od Batajnice do Nove Pazove bice za brzine za koje ce biti, no meni nije jasno nesto drugo...

Na deonici Prokop-Stara Pazova predviđena je prosečna brzina vozova od 130 km/h, gde je od Prokopa do stanice Novi Beograd planirana brzina od 100 km/h,

Otkud 100km/h na dionici Prokop-NBG!?
O cemu se tu radi?

Da li to planiraju da BG voz ubrzaju na 100km/h na toj dionici, ili nedaj boze, planiraju da puste vozove koji nece stajati na NBG vec ce samo projuriti kroz stanicu? :roll:
 
Рио, управо због близине станица је 100, а не већа брзина.
 
Pa cekaj, jel moguce voz sa putnicima ubrzati na 100km/h i zaustaviti na tako kratkoj dionici?
 
Савремени електромоторни возови одлично убрзавају, треба им једно пола минута до стотке.
 
To znam...ali treba im znatno vise vremena da stanu. Sa 100 na 0. Treba onoliku masu zaustaviti a dionica je duga svega oko 3000m. Nije mi jasno zasto uopste toliko ubrzavanje i na kolikoj duzini bi se uopste mogla odrzati ta brzina. Cemu to? Pisem sve ovo jer se plasim da na pomolu nije uvodjenje terminus linija sa Prokopa koje uopste nece stajati na NBG.
 
Rio,ne vidim problem u blizini Beograd Centra i Novog Beograda i brzine od 100km/h. Pa od Novog Beograda do stajalista Tosin Bunar ima 2200 metara. Dok je brzina bila 100km/h putnicki vozovi sacinjeni od lokomotive i vagona su bez problema ubrzavali,odrzavali brzinu i kocili na tako kratkom rastojanju.
 
Detaljno sam analizirao kompletan plan i moram priznati da je VEOMA ambiciozan

Iako deluje potpuno neverovatno, ovo je SKORO prava pruga za velike brzine kao sto imaju francuska sa TGV-om i nemacka sa ICE.
Zasto?
1 - Potpuno je denivelisana u odnosu na saobracaja bez ukrstanja u nivou.
2 - Ima kabinsku signalizaciju ETCS 2
3 - Ima ogradu kao sto ima autoput da bi sprecila upadanje zivotinja u zeleznicki koridor.
4 - Skretnice koje se koriste su za brzine od 220 km na sat sto je minimalna brzina u koju spada brza pruga
5 - Jedino je kontakna mreza uradjena za 200 ali kad su vec ubacili skretnice za 220 mogli su i kontaktnu mrezu da urade za tu brzinu ( u pitanju je zatezanje kontaktne mreze zbog pantografa)
6 - Putnicki saobracaj je potpuno odvojen od teretnog sto omogucava maksimalnu propusnu moc
7 - Geometrija platforme tj donjeg stroja i radijusi, ne da su za 200 nego kad bi se postavile odgovarajuci tip sina i odgovarajuca kontaktna mreza vozovi bi teoretski mogli da idu i 350 na sat posto je pruga skoro prava i nema uspona i padova.
8 - Planirane su pored puta saobracajnice za hitna vozila koja omogucavaju intervenciju na bilo kom delu pruge u slucaju havarije voza sto je standard i obaveza za pruge velikih brzina.

Da rezimiramo, trenutno ova pruva ispunjava skoro sve kriterijume da bude prava high speed osim brzine koja je 200 umesto 220 sto je minimum da pruga dobije zvanicni naziv HSR ali uradjena je tako sto nam omogucava u buducnosti da bude unapredjena na 220, 250 pa cak i vise ako nasa ekonomija bude to omogucila.

U svakom slucaju ovo je impresivni tehnoloski skok za zemlju kao sto je Srbija i sada mozemo da shvatimo zasto kosta preko 300 miliona evra za 36km jer ispunjava 80% tehnickih karakteristika HSR na deonici od 15 km gde se moze voziti brzinom od 200.
 
To je bio stari standard, sad je podignut na 220.

Kako god, izgradnjom ove tehnoloske vitrine i zahvaljujuci kinezima, mocicemo reci da smo na pragu da udjemo u veoma zatvoren krug razvijenih drzava koje imaju pruge za velike brzine (izvinjavam se sto ova izjava lici na Vuciceve bisere ali ovo ce zaista biti tako)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420894#p420894:29nxh5hr je napisao(la):
spatiotecte » Pet Dec 02, 2016 10:01 pm[/url]":29nxh5hr]U svakom slucaju ovo je impresivni tehnoloski skok za zemlju kao sto je Srbija i sada mozemo da shvatimo zasto kosta preko 300 miliona evra za 36km jer ispunjava 80% tehnickih karakteristika HSR na deonici od 15 km gde se moze voziti brzinom od 200.
Valja pomenuti da je ovim iznosom obuhvaćeno oko 111km koloseka u stanicama i na otvorenoj pruzi, od čega će biti oko 84km rekonstruisanih i 27km potpuno novih koloseka.

Inicijalna investicija u ETCS i prateci GSM-R je nesto veca za prvu deonicu u odnosu na ostatak koji ce se raditi.
 
Vrh