^ ovo je ortofoto
+ za kokosa
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420894#p420894:1ncamssl je napisao(la):
spatiotecte » Fri Dec 02, 2016 10:01 pm[/url]":1ncamssl]1 - Potpuno je denivelisana u odnosu na saobracaja bez ukrstanja u nivou.
2 - Ima kabinsku signalizaciju ETCS 2
3 - Ima ogradu kao sto ima autoput da bi sprecila upadanje zivotinja u zeleznicki koridor.
1 i 3 To je nešto što odavno trebalo da postane standard na svim glavnim prugama. Pružni prelazi su gorući problem naše železnice. Ima ih previše a oprema je uglavnom stara 30 i više godina.
Slična situacija je i sa signalnom opremom. Naravno da je ETCS 2 super, cool, fantastic i il. ali brate... Uđi kod otpravnika i vidi čime rade, u bilo kojoj stanici od Šida do Niša ili od Subotice do Beograda, pa da pričamo o svemiru. GSM-R jeste odličan sistem i treba ga što pre implementirati na svim prugama gde danas već postoji radio mreža. on nije skup, a zaista je dobar.
Ograda je dobro rešenje ne zbog životinja, onih pravih. Njih voz retko gazi, problem su "životinje" na dve noge koje nekažnjeno kradu i lome i time ugrožavaju bezbednost saobraćaja.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420894#p420894:1ncamssl je napisao(la):
spatiotecte » Fri Dec 02, 2016 10:01 pm[/url]":1ncamssl]U svakom slucaju ovo je impresivni tehnoloski skok za zemlju kao sto je Srbija i sada mozemo da shvatimo zasto kosta preko 300 miliona evra za 36km jer ispunjava 80% tehnickih karakteristika HSR na deonici od 15 km gde se moze voziti brzinom od 200.
Jeste sa stanovišta nauke i obrazovanja. Naši železničari i studenti će imati šta da vide kako bi imali znanja i iskustva kad budu odlazizili iz zemlje.
Sa saobraćajnog gledišta, ovde je jedino zaista korisna ona petlja za Makiš u Bataji, ali mi i tu ostaje gorak ukus, jer je dalje ta jednokolosečna pruga u totalnom raspadu.
Da zaključim.
Ovo je školski primer totalno neplanskog trošenja ogromnih para. Umesto da se prvo sagleda koje su realne potrebe i šta se čime dobija, pa tek onda da se vidi koliko imamo para i šta sa tim para može da se uradi.
Ovako ćemo imati po neku deonicu za slikanje i to je to.
Da podsetim, u Srbiji trenutno ima vrlo malo deonica na kojima se odvija saobraćaj brzinom od 120km/h. Koliko znam, jedina koja je izvedena za 160km/h je onih 15km kod Jagodine, ali i na njoj je 120km/h još uvek.