Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Градиће се потпуно нова пруга Стара Пазова - Нови Сад, по досад у Србији невиђеном стандарду (160-200 км/сат, потпуно денивелисана). То је изузетно вредна ставка. Купујемо и још дизелмоторних возова. За цео трошковник, можеш да прогуглаш.

Руски кредит за железницу је дефинитивно један од најкориснијих које смо узели - Бог да га поживи и да наставимо сарадњу са РЖД и после 2017.
 
spatiotecte":xznsqjod je napisao(la):
I mi posle toga zelimo u EU.

Za Srbiju bi najbolje bilo da udje u BRICS, buducnost je tamo.

Mudro zboris druze. Kazes da mi ipak "udjemo" u BRICS pa da preimenuju organizaciju u BRICSS dakle Brazil, Rusija, Indija, Kina, Juznoafricka Republika i Srbija. Pronadjite uljeza :sesir:
 
Realno sa ovim parama bi mogli da modernizujemo jos i pravce BG-SU 200 km neka bude 150 miliona.......Pancevo- Vrsac 65 km to je 50 miliona........BG- Nis 200 km 150 miliona.........Stalac-Ks-KV-Cacak-Pozega 140 km oko 100 miliona...... Kraljevo KG-Lapovo 70 km oko 50 miliona...........Kraljevo-Raska 70km oko 50 miliona.......Ostatak na BG Prijepolje i delove od Nisa ka presevu i od Bg ka Sidu......Sve ovo se uklapa u cifru oko 800 miliona dolara.......Da smo se setili da ovo radimo pre 7 godina kada je kurs dolara prema evru bio 1,38 imali bi jos 30% vise sredstava........Kad se domacinski posluje i moze a ovako znamo kako to ide u zemlji Srbiji......
 
Razlike u ceni za brzine 160 ili 200 km/h su ogromne ......nisam siguran da ako bi se struka pitala uopste to nama potrebno......Pa juce su ukinuli avio liniju Bg - Budimpesta zbog ocajnog interesovanja........ Ovo je cisto politicka ujdurma i posto poto guranje da pruga bude 200 na sat......realno mnogo je skuplja a sa tom razlikom u novcu bi mogli sto sta da napravimo.......
 
Реално није. Ако је игде у региону брзина од 200км/х оправдана то је на релацији БГ-НС. Писао сам гомилу постова на тему огормног значаја приближавања та два града и те велике привредне зоне на 30мин путовања.

Добит би се на индиректном, ширем плану мерила у милијардама. Тиме практично формираш функционалну конурбацију и јединствено тржиште са око 3 милиона становника где би сви имали избор да раде у једном а живе у другом граду. Тако нешто је свуда у свету бустовало локалну економију до крајњих граница.

Добит би била велика и на пољу образовања. Нпр тренутно је најквалитетнији факултет у Србији новосадски ФТН а бг универзитет и све техн. науке осим електротехнике стагнирају већ 20 година. Ова веза ће натерати БГ универзитет да подигне квалитет или ће у супротном остати без студената. То се и овако већ дешава, конкретно у случају архитектуре па су ови са београдског АТФ-а снизили критеријуме на пријемном.
 
biciklista":3ske81z9 je napisao(la):
Vrlo zanimljivo je da je rekonstrukcija 65 km pruge kostala 47 miliona evra. Od Beograda do granice sa C.Gorom ima tacno 300 km. Znaci da je cena za tu deonicu negde oko 200 mil dolara. Na sta ce da se trosi ostalih 600 iz ruskog kredita. Deluje kao mnogo para . Tj sa tih ostalih 600 miliona bi prema ovoj kalkulaciji mogli da rekonstruisemo 750 km pruga u srbiji. Pa zar to nije sjajno. Dobro 100 miliona se vec koristi za Pancevo. Ali svakako priznacete da ako se napravi dobra organizacija moze svasta da se unapredi mada ako se zna da je izgradnja pruge BG-Bar trajala 20 godina ne bi me cudilo da rekonstrukcija traje duplo vise ....znajuci nase likove i lopurde. Ne mogu ni km autoputa da zavrse a kamoli pruge. Ne stvarno zasta je planiran tacno ovaj novac od ruskog kredita . Da li se zna poimence za koje deonice i koliko para tacno za koju. Bas me zanima ta matematika.

не можеш да правиш ту паралелу. 65 км релативно равничарске пруге кошта 47 мил. од Београда до Пријепоља имаш брдовиту пругу, тако да ту није иста цена км. и још санација тунела, клизишта, итд, итд
 
Delija":12xzn8x4 je napisao(la):
Ако је игде у региону брзина од 200км/х оправдана то је на релацији БГ-НС.

Нисам стручан да проценим да ли сви наведени ефекти могу да се остваре и са брзинама од 160 км/час, ако је већ велика разлика у цени, али је суштина поста једна огромна истина. Спајање живота и рада у ова два града или негде у околини, образовање, туризам, културно-спортска размена, трговина, саобраћај... би имали огроман потенцијал за развој. Да не спомињем социолошке и политичке користи од смањивања (често вештачки изазваних) тензија између БГ и НС.

Ризици су двојаки - да ли ћемо успети да искористимо тај потенцијал, што нам је ретко полазило за руком и да ли би такав регион до краја усисао остатак Србије. Али, то није проблем за ову тему. Права, модерна железница између НС и БГ би био огроман плус.
 
Ljudi, samo pogledajte koliko cesto idu autobusi za NS. Skoro pa cesce nego jednom u sat vremena. Ako bi se deo tog saobracaja prebacio na voz (a ako voz ide cesto to moze da bude i ceo saobracaj), tada bi samo ekoloska dobit bila enormna.

Ako putniku treba pola sata vozom do NS, tada je SVEJEDNO da li zivi u Beogradu, Novom Sadu, Indjiji.
 
Већ је много путника прешло из аутобуса на воз. Сад већ имаш 13-14 возова за НС, и углавном су одлично попуњени, посебно путнички. Са новом пругом, аутобуски саобраћај биће практично обесмишљен.
 
Готово безначајно, а регионални (путнички) возови, који су нам најважнији, ионако неће ићи 200 на сат.

Према пројекту Брзе пруге Србије (ТЖВ, 250 км на сат), време путовања БГ - НС је било 45 минута.
 
Pa upravo iz tog razloga mislim da je nepotrebno da se brzina dize na preko 160km.......jos jedna bitna stvar da bi ljudi radili i funkcionisali izmedju dva grada obavezno je da dva polaska tokom dana budu bez stajanja u manjim mestima znaci srecimo su-ns-bg staje se samo u ns......i to bi trebao biti polazak jutarnji i negde kada ljudi zavrse posao da bi se vratili sto pre nazad.....Na ovaj nacin funkcionise cela Italija......Veliki broj stanovnika iz okolnih gradova radi u Milanu ali nema troskove stanovanja i rentiranja itd.....Sve ovo bi se moglo sa brzim prugama izvesti i za gradove oko Beograda ....Novi sad.....Pozarevac.....Valjevo....Lazarevac......Vrsac.....Pancevo......
 
Е већ за тај експресни воз би максимална брзина имала значаја :)
 
Znacaj ovih novih vozova je takodje veliki. Konkretno jedva cekam da se zaputim sa biciklom vikendom ranije ujutru oko 7-8 iz bg do stanice Cortanovci a onda malo voznje i vec sam na fruskoj gori.....obilazak svih manastira,vidikovaca i izvora , udisanje cistog vazduha i jedan antistres dan u prirodi....ocekujem i da se udruzenja biciklista Beograda prikljuce i da tako popularizujemo voznju zeleznicom. Za to nam trebaju mmoderni vozovi koji imaju predvidjen smestaj za bicikle i treba nam moderna pruga sa brzinama od bar 120 km i u tom slucaju putovanje do Cortanovaca bi bilo oko 45 min i onda uzivancija ceo dan i nazad. Slicne ture mogu da budu i ka Vrscu,Valjevu,Kosjericu....gde mogu da se posete okolne planine ......Ali iskreno sa ovim tempom rekonstrukcije pruga jos dugo dugo cemo cekati tako nesto ......Pa njima treba za deonicu kod Sopota i Mladenovca oko 3-4 meseca a deonica je duga blizu 20 km.....to je priznacete sramota za 21 vek i pokazuje ili neznanje i nestrucnost i opsti javasluk....Zamislite ovim tempom ...pa nama ce trebati vecnost da Srbija lici na uredjenu zemlju
 
Ако им за тих 20 км треба 3-4 месеца, онда би им за око 4000 км колосека укупно у Србији требало око 60-70 година :/
 
Inace posle jednog iskustva u Svajcarskoj moj san u Srbiji bi bio da se napravi pruga i rekonstruise ka Kraljevu i Raskoj i da se u Josanickoj banji napravi moderna gondola kojom bi se peli na vrh Kopaonika......Za vikend bi se islo vozom od Bg rano ujutru i bili bi na stazama vec oko 9......Znam da ovo deluje kao misaona imenica ali eto da podelim to iskustvo sa Vama....pa.....Mozda jednog dana budu isle i po tri kompozicije na Kop......bez nekih zaustavljanja mozda u Kg i Kv .....
 
Мислим да за сада железнице треба да се сада након реконструкције у 4 предузећа и набавке све већег броја моторних возова оријентишу развијању и побољшању пре свега регионалних железница по железничким чворовима (Београд, Нови Сад, Ниш, Суботица, Сомбор, Зајечар, Зрењанин, Краљево и Рума).
 
Пантограф":1z9cwkah je napisao(la):
Готово безначајно, а регионални (путнички) возови, који су нам најважнији, ионако неће ићи 200 на сат.

Према пројекту Брзе пруге Србије (ТЖВ, 250 км на сат), време путовања БГ - НС је било 45 минута.

Ne razumem kako razdaljina od 80km izmedju Beograda i Novog Sada se brzinom od 250 km/h prelazi za citavih 45 minuta?

30 minuta i brzinom od 200 km/sat kako je najavljeno deluje potpuno realno.
 
Све зависи од броја стајања воза. Експрес воз који би нпр ишао два пута дневно, у 7 ујутро и у пола 6 послеподне би могао то да пређе за пола сата. Регионални и путнички воз који стаје на још 5-10 станица то не може да пређе за мање од 45мин.
 
@Spaciotecte

Zato što je od Prokopa do Batajnice 100 km/h, zatim, da bi voz ubrzao do 250 km/h treba mu o-ho-hoo, a posle ne može baš ni kroz Novi Sad da jurca itd.

Takođe je "Brzim prugama Srbije" predviđeno vreme putovanja Beograd - Niš od dva sata.
 
Пантограф":35hlvgzf je napisao(la):
@Spaciotecte

Zato što je od Prokopa do Batajnice 100 km/h, zatim, da bi voz ubrzao do 250 km/h treba mu o-ho-hoo, a posle ne može baš ni kroz Novi Sad da jurca itd.

Takođe je "Brzim prugama Srbije" predviđeno vreme putovanja Beograd - Niš od dva sata.

Ok ali opet me cudi da za Beograd Nis 220 km treba 2 sata ovim projektom brzih pruga Srbije. Mislim to realno nije brza pruga sa takvim vremenima. I nikako ne moze da bude 250 km na sat.
Pariz- Marsej preko 800 km za 3 sata. To je prava brza pruga.
 
Evo vam primer jedan pruga Kraljevo Cacak Pozega.....duzine oko 60 km......Od Kv-Ca 40 min...i od Ca -Pozega 30 min ......E sad vi vidite gde je pruga Bg-N.sad po ravnici totalnoj i u kakvom je stanju ako vozu treba sat i po .......Na ovoj pruzi Kraljevo Pozega ima jedno 20 stanica po raznim selima tako da verovatno da voz ide brzo.....obzirom da je to sumadija i da nije razvijen kraj ....ali eto vidite da moze......I uopste ne znam sta koji moj cekaju sa renoviranjem pruge ka N.sadu ...prosla je godina od i vise od ruskog kredita jos nista nisu poceli ...sramota....totalna nedisciplina i nestrucnost.....problem je sto nema smena odgovornih...niko ne odgovara i u takvoj situaciji ih boli uvo.......za svaki projekat neko mora da snosi odgovornost.....
 
@Spatio
Е, па да, супербрзе пруге одговарају земљама које имају милионске градове на скоро па равномерном растојању од неколико стотина километара (Париз - Лион - Марсељ). И парним локомотивама тамо су остваривана боља путна времена него што, рецимо, постигне данашњи најбржи аустријски воз (са макс. брзином 230 км/х). Који је разлог зашто Немце брзина од 300 км/х не занима много - другачији распоред насеља.

И воз од Београда до Ниша мора да стане макар у Јагодини (или Параћину), а реално бар на још два места. Па убрзај-успори... А онда, ту је и генијални Београдски железнички чвор, са Дедињским тунелом за 70 км/х (због кривинчине).
 
biciklista":1knhniv4 je napisao(la):
Evo vam primer jedan pruga Kraljevo Cacak Pozega.....duzine oko 60 km......Od Kv-Ca 40 min...i od Ca -Pozega 30 min ......E sad vi vidite gde je pruga Bg-N.sad po ravnici totalnoj i u kakvom je stanju ako vozu treba sat i po .......Na ovoj pruzi Kraljevo Pozega ima jedno 20 stanica po raznim selima tako da verovatno da voz ide brzo.....obzirom da je to sumadija i da nije razvijen kraj ....ali eto vidite da moze......I uopste ne znam sta koji moj cekaju sa renoviranjem pruge ka N.sadu ...prosla je godina od i vise od ruskog kredita jos nista nisu poceli ...sramota....totalna nedisciplina i nestrucnost.....problem je sto nema smena odgovornih...niko ne odgovara i u takvoj situaciji ih boli uvo.......za svaki projekat neko mora da snosi odgovornost.....


Па, не претеруј. Постоји распоред према којем се реализује руски кредит, градња пруге Стара Пазова - Нови Сад треба да почне од децембра. Откуд сад напрасно толика журба?

Садашња пруга је, иначе, у доста добром стању, доста је и обновљено минулих година. Од Новог Београда до Новог Сада најбржи воз путује сат и 15 минута (отегне се путовање до Београд главне, јер је та деоница очајна). Проблематична места су станице Инђија и Бешка, као и прелаз преко Дунава, где се, као што знаш, гради нови мост уместо привременог.
 
Vrh