Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

"Šef kineske delegacije Gao Guangbin je naglasio da je razlog današnje posete Beogradu namera kineskih privrednika da se upoznaju sa mogućnostima ekonomske saradnje sa srpskim kolegama. On je naglasio da ih pre svega zanima poslovna saradnju u oblasti šinskih vozila budući da su dPK Beograda: Potpisan sporazum sa Kineskom trgovinskom asocijacijom obili informaciju da srpska strana namerava da gradi brzu prugu ka Budimpešti, kao i metro u narednim godinama.

Guangbin je naglasio da se u kineskoj delegaciji nalaze predstavnici kineske kompanije Čajna CNR Čangčun Bas Faktori, koja je jedna od najboljih u svetu u proizvodnji šinskih vozila i da su zainteresovani da uđu u neki posao u Srbiji. On je naglasio da interesovanje za saradnju postoji u građevinarstvu, turizmu i drugim oblastima. "



PK Beograda: Potpisan sporazum sa Kineskom trgovinskom asocijacijom

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ocijacijom
 
Bio sam juce u jednom od Stedlera za Novi Sad pa da napisem koju recenicu.

Krenuo je sa 2 minuta "zakasnjenja", bio je pun do poslednjeg mesta s tim sto kondukter pregleda karte ispred voza (ovo je slucaj i sa usputnim stajanjima) i mesta su numerisana, tako da je prodato onoliko karata koliko ima sedecih mesta u vozu. Kondukter tokom voznje prodje jos jednom i pregleda karte. Stigao je posle sat i po (nisam pazljivo gledao na sat, valjda je sam voz bio zanimljiviji :) ), svakako bez nekog znacajnog kasnjenja. Sto se samog vremena puta tice, bar 15 minuta je izgubljeno na izlazak iz stanice i prelazak mosta, ekran je prikazivao brzinu od 9km/h veci deo te deonice. Nesto je manje losa situacija sa mostom u Novom Sadu (petak popodne - nije bilo radnika na Zezelju)

Usput staje u obe Pazove i Indjiji (cini mi se da ni u S. Karlovicma nije stao tj. da stajanje nije bilo tog karatkera). Maksimalna brzina koju je razvio je 120km/h medjutim ta deonica traje svega desetak minuta.

Takodje, na pola voznje, sa desne strane voza troje "klinaca" pogodilo je voz malim kamenom, sljunkom. Ocigledno bez namere da se napravi ozbiljna steta, ali svakako tuzno.

Cena karte je 430 dinara u jednom smeru, pretpostavljam da je to cena pre najavljenog poskupljenja.

Jedna fotka unutrasnjosti
110259561020633665208873.jpg


Sve u svemu mnogo ce se dobiti prelaskom sa Glavne na Prokop, pricam naravno o trajanju voznje, kao i mogucnosti povezivanja sa npr. Pancevom i Nisom. Pitanje povezanosti sa gradom je druga prica.

Ne znam zasto ostale garniture nisu pustene u saobracaj, ali se nadam da ih fino cuvaju, videle su se sa pruge, parkirane u Zemunu iza groblja ostalih starijih... vozova.

Voleo bih da verujem da ce ovakvo stanje ostati i posle EXIT-a :pob:
 
Moze li par reci o udobnosti sedista, buke, utiska u voznji itd.
 
arapski investitor":an2r18vj je napisao(la):
Takodje, na pola voznje, sa desne strane voza troje "klinaca" pogodilo je voz malim kamenom, sljunkom. Ocigledno bez namere da se napravi ozbiljna steta, ali svakako tuzno.

Zasto to rade?
 
Da, malo sa subjektivne strane:

Sedista su sasvim u redu za ono za sta je voz namenjen, kratke relacije, voznje od po pola sata-sat. Na pola su puta izmedju sedista u autobusima u gradskom i (boljem) medjugradskom prevozu, tj. tapacirana su ali ne mogu da se obaraju. Zapalo mi je mesto za cetvoro tako da ne mogu da se izjasnim po pitanju mesta za noge, ali se nisam sudarao kolenima sa osobom koja je sedela prekoputa a visok sam 190cm, tako da bih rekao da je daleko komotnije nego u gorepomenutim autobusima. Vracao nas je Gorbacov, i u njemu su sedista znatno bolja za npr. spavanje (imaju naslon za glavu sa strane), ali je to moguce postici samo na sedativima ili posle EXIT-a, posto vrata treskaju, a ljudi posle svake stanice prolaze napred nazad trazeci nepostojece mesto da sednu, ili pak stoje (sto je reseno u Flirtovima).

Sto se buke tice, nisam primetio nikakvu buku samog voza u smislu da je bio bucan na tih 120km/h. Ono sto se cuje je ocigledno bilo do ostecene pruge (periodicno tandrkanje i stravicno skripanje na jednoj deonici od 500ak metara). Takodje, ista blago "cima" levo-desno na onim delovima gde je brzina veca, hocu reci voz po njoj ne klizi najlepse (mada to nije novost).

Kada se stvar poglda objektivno, ovo nije voz u kome bih voleo da se vozim na duzim relacijama ili da pokusam da dremnem, sedista jednostavno nisu predvidjena za to. Ako nista drugo, ne postoji onaj osecaj ususkanosti, i tu mi je jasno zasto su pojedinci rekli da ovo "nije voz nego tramvaj" :roll: . Kao "stvoren" je za deonice tipa od (minimalno) Beograd-Pancevo do (maksimalno) Beograd-Novi Sad, kada se izbegne Stari zeleznicki most i sredi pruga, pa se u vozu bude provodilo oko sat vremena. Njihovo saobracanje na relaciji Beograd-Subotica samo govori o nedostacima voznog parka ZS.

Razumem odusevljenje i jako mi je drago sto se posle toliko godina stagnacije nesto desava na polju zeleznice, ali objektivno gledano ovo je voz koji bi 2015. jednostavno trebalo da bude standard na kracim relacijama, ukoliko pricamo o normalnoj evropskoj zemlji. Prijatno iznenadjen da, odusevljen ne.
 
Ваљда се и тежи томе да за неких 10 година када се обнове путнички вагони и локомотиве за дуже релације, ФЛИРТ потпуно буде намењен регионалним железничким линијама.
 
Хе, хе, "котили се, множили се", што рече један наш чувени комичар.. :D

Него, може ли шта бити шта од оних РВР у десном углу фотке? Добри су то возови били. И можда могу опет бити.
bigboss.gif

Евентуално у сарадњи са њиховим произвођачем..http://rvr.lv/produkty/prigorodnye-poezda/?lang=en#
 
Kada se ocekuje kraj nadova na pruzi Gilje - Paracin?

I kada ce FLIRT poceti da saobraca i na drugim relacijama?
 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SNdqIcqSV2Q[/youtube]
 
Jel moze neko da mi objasni zasto 15 km pruge BG Pancevo kosta oko 100 mil dolara a rekonstrukcija tri deonice kod Rume,Sopot kosmajski i Velika plana , gde je ukupna duzina 65 km kosta 47 miliona dolara?
DRugo da li se zna zasto se ovoliko dugo ceka na realizaciju ruskog kredita i obnovu barske pruge ? Zar nije jednostavnije i prakticnije da se napadne odjednom nekoliko deonica? Zar je moguce da nemamo radnu snagu za sve to? Ovako ako se bude islo ovim tempom priznacete da ce rekonstrukcija pruga u Srbiji trajati u nedogled kaomi sve ostalo. Cena od 47 miliona za ove tri deonice je priznacete sasvim ok i mozda je do sada trebalo razmisljati da se svih ovih godina izdvoji godisnje za rekonstrukciju 50km pruga po nekih 35 miliona i do sada bi imali zavidne kilometraze. Bruka i sramota je kakav je ovo javasluk i lopovluk na zeleznicama. Sramota je i koliko vise nema strucnih ljudi. Propali smo za poslednjih 25 godinanacisto a pogotovo u strucnom smislu jer svi pametni odlaze a nove nema ko da skoluje.
 
E sad da pokusam da odgovorim iako sam i sam neupucen ali po nekoj logici stvari

Rekao bih da je cena visoka zbog svih usputnh stanica koje se grade, kao i potpuno novog koloseka, cak se i novi most gradi ako se ne varam. Verujem da je to daleko skuplje od rekonstrukcije postojeceg, i to u samo jednom smeru kao sto je to slucaj kod Rume (vidim na karti da je i kod Sopota pruga jednokolosecna, ne znam da li grade drugi kolosek ili samo rekonstruisu postojeci, ako je ovo drugo u pitanju, eto odgovora).

Sto se paralelnosti radova tice, spominjalo se da su Rusi sa sobom dovukli svakakvu mehanizaciju, moguce da cekaju da ista zavrsi sa poslom na jednoj deonici pa da je preusmere na drugu.

A povodom ovog sve je crno nista ne valja svi ce dizginemo dela samo cu reci da je dosadio i bogu i narodu (i babama koje istu pricu voze od kad znam zaa sebe) :)
 
За Панчево се дограђује други колосек, на овим другим деоницама се само поставља нови уместо постојећег.
 
+ će se i postojeći kolosek rekonstruisati taman kao i onaj kod Mladenovca.
 
Нема рекета, нису то западни кредити.
 
Zavisi sta se smatra pod reketom u pogledu izgradnje infrastrukture. Ovde je stvar prilicno jasna rade domaci podizvodjaci koliko je to moguce.

U sustini bitno je pored kamata koje su svakako presudne sredstva ne idu nasima u budzet pa dalje usmeravanje na projekte vec da kreditor direktno izvodjacu po pozicijama placa radove. Bilo je takvih i zapadnih kredita. Inace problem sto smo mi na koridoru 10 automobilskom napravili papazjaniju sa lotovima i sekcijama gde dok ih povatas ko gde i sta radi je prava nauka a na takvim ustinjavanjima se dosta gubi u svakom pogledu.

Moze se reci da smo sa kinezima i rusima napravili neki kakav takav balans gde je manje prostora ostavljeno za petljanje i izmisljanje.
 
Нисмо ми ништа направили нити смо се питали много ни код једних ни код других.

Ствар је у томе што са једне стране имамо белосветске лопурде Алпину, Штрабаг и друге иза којих опет стоје белосветски злочинци и још веће лопурде ММФ, ЕБРД, ЕУ и САД а који сви скупа имају знамо-већ-какав однос према Србији па је од њих и било очекивано да нас: 1) покраду 2) не одраде уговорени посао. Са друге стране имамо две озбиљне земље које се овде тек пробијају и с којима немамо никаквих политичких и економских размирица па је опет било логично да се посао одради у року, без афера и уз учешће домаћих фирми.

У крајњој линији:

- Једни су имали јак интерес да се све одраде како треба, у року и квалитетно

- Други нису имали никакав интерес да одраде било шта на време и квалитетно, други су овде дошли са позиције господара.
 
I mi posle toga zelimo u EU.

Za Srbiju bi najbolje bilo da udje u BRICS, buducnost je tamo.
 
Банка БРИКС-а и Азијска банка − банке будућности
© REUTERS/ Takaki Yajima
Економија

Лидери држава организације БРИКС усвојили су завршну декларацију која одражава данашњу политичку и економску ситуацију у свету, као и позицију учесника БРИКС-а у вези са кључним питањем узајамне сарадње.

Опширније: http://rs.sputniknews.com/ekonomija/201 ... z3foWkRie7
 
+1 Vozd-e, eto lepo si se nadovezao na ovo sto sam napisao iznad i dao link ka interesantnom clanku. :kk:
 
Vrlo zanimljivo je da je rekonstrukcija 65 km pruge kostala 47 miliona evra. Od Beograda do granice sa C.Gorom ima tacno 300 km. Znaci da je cena za tu deonicu negde oko 200 mil dolara. Na sta ce da se trosi ostalih 600 iz ruskog kredita. Deluje kao mnogo para . Tj sa tih ostalih 600 miliona bi prema ovoj kalkulaciji mogli da rekonstruisemo 750 km pruga u srbiji. Pa zar to nije sjajno. Dobro 100 miliona se vec koristi za Pancevo. Ali svakako priznacete da ako se napravi dobra organizacija moze svasta da se unapredi mada ako se zna da je izgradnja pruge BG-Bar trajala 20 godina ne bi me cudilo da rekonstrukcija traje duplo vise ....znajuci nase likove i lopurde. Ne mogu ni km autoputa da zavrse a kamoli pruge. Ne stvarno zasta je planiran tacno ovaj novac od ruskog kredita . Da li se zna poimence za koje deonice i koliko para tacno za koju. Bas me zanima ta matematika.
 
Vrh